A venit momentul sa vorbim despre campanii pe bloguri.

Fie ca reprezinti un brand de succes sau esti un antreprenor la inceput de drum, este extrem de important sa ai o strategie de comunicare bine definita si obiective precise in baza carora sa poata fi evaluate rezultatele pe parcursul si la finalul unei campanii. 

Exista o multime de tactici pe care le poti pune in practica si o multime de canale de comunicare pe care sa le utilizezi pentru a transmite un mesaj sau pentru a promova un produs sau serviciu.

Dintre acestea, campaniile pe bloguri sunt o modalitate eficienta de a comunica despre brandul tau si de a te conecta cu publicurile tinta. 

In functie de strategia de comunicare si de obiectivele pe care le-ai stabilit, exista o multime de beneficii pe care le poti obtine in urma unei campanii pe bloguri. 

1. Comunicare “altfel” – vorbesti pe limba publicului tau

Fie ca vrei sa promovezi un produs existent sau vrei sa lansezi unul nou, sa comunici anumite informatii sau mesaje despre brandul tau, blogurile sunt utile pentru ca permit o comunicare prietenoasa, informala. 

Mesajul este umanizat, putand fi generate astfel si articole ce au functie de testimonial. 

2. Impact in strategia de SEO

Un alt beneficiu important al campaniilor pe bloguri este imbunatatirea pozitiei site-ului in cautarile realizate pe Google, intrucat vor aparea multe articole despre brandul sau produsul tau intr-o perioada scurta de timp.

3. Continut relevant, pe care il vei folosi cross-platform

Totodata, mai multe campanii pe bloguri genereaza continut ce poate fi distribuit si in social media si, in acest mod, mesajul va ajunge la un numar si mai mare de oameni sau la alte segmente de public tinta.

campanii-bloguri-blogal-initiative

4. Vei ajunge in fata unui public extins

De asemenea, cresterea notorietatii brandului in randul cititorilor este un alt obiectiv ce poate fi indeplinit prin realizarea unei astfel de campanii, deoarece brandul va beneficia de o vizibilitate crescuta, iar mesajul pe care doreste sa il transmita va ajunge la un numar semnificativ de oameni. 

Mai mult decat atat, blogurile au o interactivitate sporita, oferind celor care acceseaza un anumit blog posibilitatea de a adauga comentarii si de a crea interactivitate in jurul articolelor. 

5. Obtii ambasadori de brand pe care te poti baza

Campaniile pe bloguri pot deschide diferite oportunitati de comunicare pentru brand. Mai concret, bloggerii care scriu articole intr-o campanie pot deveni prieteni (ambasadori) ai brandului si pot sustine sau promova brandul si cu alte ocazii.

Sau il pot sprijini in anumite situatii dificile, pentru ca au un istoric despre activitatea brandului si vor continua sa transmita comunitatilor mesaje pozitive si reale cu privire la acesta.

6. Factor de preventie, in cazul in care apare un continut negativ

Daca la un moment dat apare pe un site un articol negativ cu privire la brand, articol ce poate contine informatii false, sansele ca acesta sa apara pe prima pagina a rezultatelor Google scad, intrucat exista o serie de articole pozitive despre brand obtinute in urma acestor campanii pe bloguri. 

Desi unele companii nu acorda o importanta deosebita blogurilor, atunci cand vine vorba de comunicare in mediul online, asa cum s-a enuntat mai sus, acestea pot aduce numeroase avantaje brandurilor.

E recomandat ca intr-un mix de marketing digital campaniile pe bloguri sa se regaseasca pe lista de actiuni. 

Guest post despre campanii pe bloguri realizat de partenerii nostri de la Kooperativa 2.0.

Citeste si:

Cosmin Daraban