Cum arata Black Friday in 2020?

Care sunt nisele care au dominat vinerea neagra?

Care sunt recomandarile specialistilor in marketing pentru perioada post-Black Friday?

Afla chiar raspunsul la aceste intrebari in cadrul live-urilor Gomag de Black Friday, realizate alaturi de partenerii nostri: Catalin Macovei, Anabela Luca, Mihai Alexandru Andrei, Eugen Predescu, Constantin Stanciu, Elena Gheorghe, Florinel Chis si Constantin Stan.

1. Catalin Macovei (Moloso.ro)

Catalin a observat ca, fata de anii trecuti, proprietarii de magazine online au fost mult mai bine pregatiti pentru Black Friday.

Nisele precum Fashion, Beauty, Home & Deco si hrana pentru animale au cunoscut cresteri substantiale.

Catalin recomanda derularea in continuare a campaniilor de marketing. Durata medie a unei campanii profitabile este intre minim 3 zile si maxim 5.

2. Anabela Luca (AdLemonade.ro)

Cele mai frecvente probleme care au aparut la momentul startului de Black Friday au fost erorile pe zona de display in Google si intarzieri in Facebook. Cu toate acestea, ad-urile s-au livrat, iar problemele au fost rezolvate in timp record.

Cum arata ofertele?

Pentru produsele premium, ofertele s-au situat intre 10 si 15%. Articolele de uz comun au ajuns si la 70%.

Ca sfat post-Black Friday, Anabela recomanda tuturor antreprenorilor si oamenilor de marketing sa profite de puterea newsletterului si sa il foloseasca pentru a ramane prezenti in mintea clientilor.

3. Mihai Alexandru Andrei (WebDigital)

Mihai a observat ca multe magazine au furat startul Black Friday, dar acest lucru nu s-a tradus prin mai multe vanzari.

Mihai ne mai spune ca magazinele Gomag s-au detasat de competitie in special din punct de vedere tehnic. 

Cum sunt ofertele de Black Friday in 2020?

Mihai ne spune nisele consacrate, precum electrocasnicele, IT, gadget-uri – merg in continuare foarte bine.

Cu toate acestea, a observat si foarte multe oferte neadevarate.

Cat despre cresterile de buget, media bugetelor fata de o zi normala s-a ridicat la x 2,5.

Mihai recomanda antreprenorilor sa mentina bugetele flexibile.

Mai mult decat atat, acum este un moment potrivit pentru a continua sa ramai prezent in mintea clientilor si pentru campaniile din luna decembrie.

4. Eugen Predescu (Canopy.ro)

Eugen a observat ca daca te pregatesti din timp (site, strategie, copy, comunicare) rezultatele vor fi pe masura.

Unele magazine au inceput Black Friday mai devreme, si au avut timp sa rezolve diferite probleme care au aparut (de exemplu, erori la rularea campaniilor).

In mod ideal, ar fi o idee buna sa se continue campaniile deoarece se apropie si Black Friday-ul american.

Pont! Poti asculta aceste date si in podcastul Doza de eCommerce:

5. Constantin Stanciu (2Performant.com)

Constantin spune ca afilierea reuseste sa aiba un impact pozitiv asupra business-urilor deoarece se deschide o plaja de contacte si parteneri potentiali care pot creste vanzarile.

Mai mult, plata se face la conversie. Ceea ce este o investitie foarte sigura in aceasta perioada de incertitudine. Afilierea poate genera un surplus de pana la 25%, in functie de business.

Constantin recomanda ca fiecare magazin care a avut Black Friday sa realizeze o analiza si sa identifice cei mai buni parteneri care genereaza rezultate pentru ei si sa se gandeasca cum sa dezvolte acele parteneriate pe termen lung.

6. Elena Gheorghe (PayU Romania)

Elena ne spune ca exista o crestere de 85% a platilor online fata de editia precedenta.

Mai mult decat atat, in contextul pandemiei, platile cu cardul au crescut intre 30 si 50%.

Cat despre tranzactiile cu cardul din strainatate, UK-ul ocupa un loc fruntas.

7. Florinel Chis (ARMO)

Florinel a observat ca anul acesta comerciantii au pus la dispozitie o varietate mai mare de produse, inclusiv din partea magazinelor mici.

Mai mult decat atat, a observat ca jumatate dintre platile cu cardul au fost facute cu un singur click, ceea ce inseamna ca s-au imbunatatit foarte mult abilitatile de folosire a tehnologiei.

Totodata, Florinel spune ca aceasta perioada ii ajuta pe antreprenori sa aiba un cost de achizitie per client nou mult mai mic.

8. Constantin Stan (micostore.ro)

Partenerii nostri de la micostore.ro s-au concentrat foarte mult pe cresterea unei comunitati de clienti in mediul online. Comunicarea deschisa si constanta a dus la cresterea increderii in brand.

Constantin ne spune ca singurul lucru pe care l-a facut de Black Friday a fost sa vina cu oferte pe bune. Veste care s-a raspandit repede in online si a dus la cresterea numarului de comenzi.

Citeste si: Cum vinzi cu succes produse unice pe piata – Micostore.ro dupa 1 an si 8 luni pe Gomag

Tu ai facut o campanie de Black Friday? Ce rezultate ai obtinut si ce ai observat? Spune-ne si noua, in comentarii!

Cosmin Daraban