Stii cine e sora lunii august? Luna ianuarie!

Campaniile pentru un nou inceput determina clientii sa isi deschida buzunarele si sa cumpere pe termen lung, ba chiar in cantitate mai mare.

August este momentul perfect sa dai startul campaniei Back to School. Conform ultimelor stiri, anul scolar 2022-2023 va incepe pe 5 septembrie, asa ca e cazul sa ii dai bataie.

Pe ideea cine se trezeste de dimineata, departe ajunge, campania Back to School ar trebui sa inceapa mult mai devreme. 

Tii cont de faptul ca vor exista o multime de cheltuieli legate de inceputul scolii, asa ca ai nevoie de o fereastra mai larga pentru prezentarea ofertelor tale.

In acest spirit, pentru azi ti-am pregatit 7 idei fresh pentru campania ta din august-septembrie.

Poti sa le pui in aplicare chiar daca nu vinzi produse specifice pentru inceputul scolii.

Pont! Strict pentru copii, cel mai bine vor vinde magazinele de imbracaminte si incaltaminte, accesorii (genti si ghiozdane) si articolele de birotica.

Cuprins 7 Idei fresh de marketing pentru Back to School

  1. Lectia de rutina: organizarea campaniei
  2. Idei de articole pe blog legate de perioada Back to School
  3. De ce sa organizezi un challenge
  4. Tehnici de vanzare bune pentru Back to School
  5. Ofera servicii relevante pe langa produse
  6. Segmenteaza-ti campaniile si mesajele
  7. Ofera cupoane pentru cumparaturi repetate

Citeste si: Cum vinzi articole de birotica si papetarie online – Idei de promovare magazin

1. Lectia de rutina: organizarea campaniei

In spatele oricarei campanii profitabile se afla o structura, o anumita procedura ce iti ofera control asupra bunului mers al campaniei.

E aceeasi structura precum cea pe care am prezentat-o in ghidul Planul de actiune: Campania de marketing de la A la Z (il poti comanda din Academie).

  • Care e obiectivul campaniei – stabileste cum doresti sa creasca metricile dupa aceasta campanie (vanzari, lead-uri, vouchere consumate, numar de upsells etc.)
  • Care este calendarul de campanie – cand faci teasing? Cand incep vanzarile early bird? Care sunt pragurile de reduceri? Cand vei incepe sa postezi remindere?
  • Care este bugetul de campanie – aici intra costurile de marketing, dar si cele de manipulare a marfii (ambalare, insertii in colet).
  • Pentru cine e campania (public) – poti sa ai mai multe segmente de clienti, catre care sa trimiti mesaje si oferte diferite, personalizate pe nevoile lor.
  • Care e mesajul principal al campaniei? Dar mesajele secundare?
  • Ce se intampla in piata – uita-te si la competitori, vezi daca au inceput o astfel de campanie sau fac teasing pentru una.

back-to-school-email

  • Cum iti optimizezi magazinul pentru campanie – poti pregati bannere, landing page, poti programa un hellobar, poti activa un OTO sau sa actualizezi produsele pentru cross-sell si upsell. Mai mult, in perioada de teasing poti avea un landing page de abonare pentru cei care vor sa primeasca primele oferte direct in inbox.
  • Tactici folosite – gandeste-te pe ce platforme vei face promovare, cand si cum (Facebook, Instagram, Google Ads, TikTok, Shopping Ads, newsletter, secventa email-uri de oferta, SMS-uri, comunicat de presa, advertoriale pe site-uri de nisa)
  • Tipuri de promotii – discount sau suma redusa din pretul total, flash sale, promotii cu timp limitat, cod de reducere, pachete de produse, 1+1 gratis, 1+1 la ½, discount pentru clientii fideli etc.

Citeste si: Cum faci prima campanie de marketing pentru magazinul tau online [Video]

2. Idei de articole pe blog legate de perioada Back to School

  • Checklist-uri descarcabile – Lista de cumparaturi: rechizitele de care are nevoie un elev de clasa [clasa], Cum pregatesti copilul pentru intoarcerea la scoala, Cum pregatesti copilul pentru prima zi de scoala, After School Checklist.
  • Tips&tricks pentru elevii descurcareti
  • Idei de mic dejun pentru mamicile ocupate
  • Top [produse] de care are nevoie orice student care sta la camin
  • Back to Uni: ghidul studentului in anul [an]
  • X aplicatii mobile pentru [elevi, studenti, parinti]
  • Rutina de toamna pentru o piele stralucitoare
  • Idei de machiaj natural pentru [ocazie, anotimp, locatie]
  • Cum sa decorezi camera [camera] pentru toamna
  • Idei de organizare pentru [camera, stil, tip de personalitate]
  • Cum sa porti [articole de imbracaminte] in 3 moduri eclectice
  • 5 Activitati pe care sa le faci in zilele ploioase
  • Raspuns la intrebarile frecvente venite din partea clientilor
  • Colectia preferata de [produse] pe timp de toamna
  • X carti recomandate pentru [varsta, amatorii unui anume gen literar]
  • X lectii de viata invatate de la cei mai bogati oameni de pe planeta
  • Lucruri esentiale de luat in calatorii in aceasta toamna
  • Obiceiuri sanatoase pe care sa le transmiti copilului tau
  • Cum sa transformi diminetile mohorate in explozii de energie
  • Cum sa iti setezi asteptarile potrivite pentru sanatatea mentala a copilului
  • Cum gestionezi bugetul pentru cumparaturile de inceput de an scolar

Citeste si: Mega Ghid – Blogul si vanzarile online: +250 de Idei pentru blog si sfaturi pentru incepatori

3. De ce sa organizezi un challenge

Provocarile (challenges) au devenit din ce in ce mai populare, poate si datorita aplicatiilor mobile sau a TikTok-ului.

Asa ca poti organiza si tu un challenge, ca tactica de promovare in campania Back to School.

Ideea principala a unui challenge este sa consiste din actiuni usor de facut (nu trebuie sa ceri mult efort sau resurse din partea participantilor) si sa propui un rezultat care intr-adevar poate fi atins.

Altfel spus, nu slabesti 10 kg in 3 zile, dar poti sa iti creezi un obicei sanatos in 25 de zile.

Uite cateva exemple de challenges pe care le poti alinia la nisa sau stilul tau de promovare:

  • Challenge de 30 de zile pentru o relatie mai buna parinte-copil – exemple de sarcini: faceti o poza amuzanta impreuna, imbratiseaza-ti copilul cel putin de 5 ori pe zi, creati impreuna desertul preferat etc.
  • Provocarea de 7 zile “Suna clopotelul” – ex., pregateste ghiozdanul, asigura-te ca ai datele corecte pentru prima zi de scoala, pregateste outfit-ul pentru prima zi etc.
  • Provocarea Citeste 10 carti in toamna aceasta – de ex., citeste o carte care are titlul dintr-un cuvant, o carte despre prieteni, o carte care le placea parintilor tai cand erau mici etc.
  • Challenge invata [limba] in 30 de zile – ex., enumera 20 de obiectele pe care le vezi in jur si tradu-le in [limba], invata 10 cuvinte noi, scrie o lista de cumparaturi in [limba], scrie o pagina de jurnal in [limba] etc.
  • Provocarea de 15 zile pentru inceputul scolii – ex., printeaza un checklist cu ce nu trebuie sa uiti, discuta cu al tau copil despre ce simte in asteptarea primei zile la scoala, discutati despre obiectivele pentru acest an scolar etc.
  • 30 Days Mental Health challenge – ex., noteaza 3 lucruri pentru care esti recunoscator, mergi la culcare cu 30 de minute mai repede decat de obicei, fa-ti ordine in camera etc.
  • Provocarea de 21 de zile: Dezvoltare personala – ex., arunca 1 obiect inutil in fiecare zi, rezerva 10 minute pentru a face o activitate care iti place, scrie despre ce simti intr-o pagina din agenda etc.
  • 30 de zile pentru frumusete – ex., foloseste crema de protectie solara, exfoliaza, schimba lenjeria de pat, dormi mai devreme, arunca la gunoi cosmeticele expirate etc.

Poti gasi un subiect atragator pentru fiecare nisa, sau poti aborda un subiect general (starea de bine, sanatatea mentala, dezvoltarea personala, spiritul de aventura etc.).

De asemenea, iti poti implica produsele in challenge, mai ales daca fac sarcinile mai usoare.

4. Tehnici de vanzare bune in perioada Back to School

In aceasta perioada oamenii revin din concedii (iar altii pleaca acum in concedii). Prin urmare, fondurile lor nu vor fi extravagante pentru cumparaturile back to school.

Foloseste tehnici de vanzare care tin cont de aceasta situatie:

  • Pregateste bundle-uri si pachete de produse – fa-i sa simta ca au facut un targ mai bun, comparativ cu situatia in care ar cumpara produsele separat.
  • Marcheaza produsele populare cu marcaje promotionale si afiseaza-le mai sus – de fiecare data exista un trend (iar copiii le cunosc). De exemplu, articolele de imbracaminte cu anumite personaje din desene animate. Sau o anumita marca de multicooker popular pe grupurile de mamici in anumite perioade.
  • Poti organiza ofertele sub forma unui Targ Back to School sau Festivalul toamnei.
  • Ofera transport gratuit la o limita mai joasa – parintii sunt tentati sa cumpere online pentru a evita aglomeratia si posibilele tantrumuri, dar trebuie sa le dai un motiv bun sa te aleaga pe tine.
  • Foloseste testimoniale de la clienti asemanatori, cu probleme asemanatoare, pentru a castiga increderea clientilor.
  • Taticii sunt genul de cumparatori care platesc mai mult, asa ca nu ar strica sa creezi niste mesaje de abordare strict pentru ei.
  • Cel mai mare impact asupra alegerilor il au preferintele copiilor – concentreaza-ti campania pentru parinti, dar si mai segmentat, pentru mamici, tatici sau bunici.

Citeste si: 10 Tehnici de vanzari pentru magazinul tau online

pachete-produse-back-to-school

5. Ofera servicii relevante pe langa produse

Sigur, in campania Back to School, scopul tau e sa vinzi pe moment. Insa nu strica sa iti fidelizezi clientii din mers, oferindu-le atat motive sa cumpere acum, cat si sa cumpere din nou.

Poti oferi servicii extra pe langa produsele afisate, atat servicii serioase, cat si cu mesaj:

  • Poti trimite plicuri de cafea in colet – ca un mic ajutor pentru parintii stresati de primele zile inapoi la scoala.
  • Poti oferi servicii de consultanta sau un ghid al cumparatorului beton pentru trendurile din acest an.
  • Ofera mini cursuri video interesante pentru cei mici si mari – de exemplu, cum sa creezi anumite produse DIY, cum sa isi organizeze banutii, alte activitati etc.
  • Organizeaza o campanie de responsabilizare sociala – doneaza un ghiozdan pentru prima zi de scoala, donatii pentru scolile din mediul rural, Bursa [Nume magazin] pentru copiii defavorizati etc.
  • Ofera job-uri part-time sau internship-uri platite pentru studenti.
  • Fa parteneriate cu o firma de transport sau o firma de mutari pentru trimiterea pachetelor sau mutatul studentilor.

servicii-extra-produse

6. Segmenteaza-ti campaniile si mesajele

  • Trimite ofertele early bird mai intai catre clientii fideli si catre abonati. Te poti folosi de GoBoti sau newslettere segmentate catre cei cu tag asociat abonarilor inainte de Back to School.
  • Promoveaza-ti produsele diferit, in functie de tipul de cumparator – parintii pregatiti, cei care cumpara in ultimul moment, cei care au deja un cont si wishlist sau cei care au facut in trecut achizitii mari in site. In functie de datele fiecarui tip de cumparator, poti face push pe produsele cu pret mai mare sau, din contra, pe cele cu discount-uri mari.
  • Poti crea landing page-uri separate, pe categorii de produse – de exemplu, daca vinzi si cosmetice, le poti pozitiona ca pe o recompensa pentru mamicile care s-au stresat sa faca toate cumparaturile pentru cei mici.
  • Poti crea o campanie separata pentru profesori si cei din domeniul educatiei, care sa nu puna accent neaparat pe rechizite.


7. Ofera cupoane pentru cumparaturi repetate

Campania Back To School este doar inceputul pentru campania de toamna si un preview a ceea ce va aduce Black Friday si campaniile de final de an.

Asa ca mentine atentia si interesul clientilor.

Ofera coduri de reducere digitale sau cupoane fizice in colete, ba chiar si de impartit prietenilor.

Asa impusti doi iepuri dintr-o lovitura: te asiguri ca un procent din cumparatori iti vor aduce o valoare mai mare pe durata lor de viata ca si clienti ai magazinului, iar acestia iti recomanda afacerea in mod natural in cercul lor de cunoscuti.

cod-reducere-back-to-school

Poti incepe campania Back to School chiar acum.

Sigur, sfaturile din acest articol sunt destul de generale. Tocmai de aceea, pot fi adaptate si folosite pentru o multime de nise.

Trebuie doar putina implicare si dorinta sa faci roata sa se invarta.

Cu putina creativitate si targetarea potrivita, rezultatele vor fi chiar mai bune decat preconizezi.

PS. Foloseste platforma la maximum pentru ca magazinul tau sa fie pregatit pentru vanzari.

Ai super module de vanzare si marketing direct in platforma Gomag – trebuie doar sa le setezi!

Cosmin Daraban