Am revenit cu un nou subiect propus de membrii comunitatii noastre, eCommerce cu Gomag.

Dupa cum stii, in momentul inscrierii in grup, primesti cateva intrebari. Noi tinem cont de ele pentru a ne asigura ca iti oferim raspunsuri care te vor ajuta sa iti dezvolti proiectul si ideile.

Produsele tinta – zicem noi produsele vedeta, sunt o preocupare a oricarui antreprenor la inceput de drum.

Poate ai o idee vaga despre ce vrei sa vinzi sau ce nisa vrei sa abordezi din piata.

Insa dorinta ta e cu siguranta sa “nimeresti” produsele cu cel mai bun potential, astfel incat sa ai succes de la inceput.

Asadar hai sa discutam putin despre acest subiect. Cum gasesti produse tinta – produse vedeta – pentru magazinul tau online si cum sa vinzi cat mai bine.

Cuprins Cum gasesc produse tinta pentru magazinul online

  1. Produse de care esti pasionat
  2. Produse care rezolva o nevoie
  3. Produse pentru placere
  4. Produse pentru o anumita categorie de public
  5. Produse cu care esti familiarizat datorita experientei profesionale
  6. Produse pe trend
  7. Produse cu accesorii
  8. Produse populare in magazinele mari
  9. Produse cu potential sa devina branduri
  10. Produse unice

De retinut!

Nu exista o metoda 100% valabila care sa iti garanteze ca produsele tale iti vor aduce succes sau nu. Singura metoda sa iti validezi ideea e sa incepi sa o pui in aplicare.

Ceea ce trebuie sa il stii e ca poti sa vinzi, pana la urma, orice fel de produs, atata timp cat e de calitate si raspunde unei nevoi a consumatorilor.

In rest, succesul depinde de cat de bine te promovezi si cat de bine iti tratezi clientii.

Lucruri la care sa fii atent cand alegi produse pentru magazinul tau

  • Adu produse cu preturi decente – produsele cu preturi mici nu iti ofera o marja prea flexibila, deoarece oamenii nu sunt dispusi sa cheltuie mai mult cand le pot gasi in alta parte la pretul la care se asteapta.
  • Evita produsele sezonale. Sigur, daca vrei neaparat sa iti faci un magazin cu produse de sezon (ornamente de Craciun sau martisoare de ex.), nu inseamna ca nu vei avea succes. Insa vei avea o strategie anume si vei constientiza din start ca magazinul poate va rula pe 0 in extra sezon.
  • Evita produsele fragile. Acestea sunt asociate cu costuri ridicate de livrare si o potentiala rata de retur mare. 
  • Incearca sa oferi optiuni de personalizare. Indiferent ce produse aduci in site, gandeste-te si la cateva pe care le poti personaliza dupa nevoile clientului. Pot deveni rapid produsele tale vedeta.
  • Evita produsele care au un timp prea mare de productie. Oamenii au nevoi pe care le vor rezolvate cat mai repede. Ar trebui sa ai un interval de livrare rapid.
  • Nu vinde produse care nu iti plac. Vei ajunge rapid sa iti urasti zilele daca nu iti place ce faci, si nici nu vei parea prea convingator.

Ok. Hai sa vedem cum sa gasesti produsele tinta.

1. Produse de care esti pasionat

Nu e o noutate faptul ca, pentru a reusi in afaceri, trebuie sa fii motivat de altceva decat banii. Pentru ca profitul vine in timp, iar in primii ani, majoritatea banilor sunt reinvestiti, astfel incat afacerea sa creasca.

De aceea, un produs tinta bun ar putea fi ceva de care esti tu pasionat, ceva ce iti place.

Indiferent ca e vorba de fashion – si vinzi imbracaminte in stilul tau preferat, home & deco, tot asa, intr-un stil care iti place, piese auto sau moto cand esti pasionat de masini, si asa mai departe.

Pasiunea pentru tipul de produse pe care il vinzi iti ofera si suficienta flexibilitate, astfel sa poti modifica gama specifica nisei pe care ai ales-o. Practic, nu te indragostesti de produs sau modelul de afaceri, ci de ideea ca vinzi ceva ce iti place.

Te va motiva sa aduci produse faine, pe care sa le promovezi cu mandrie si entuziasm.

2. Produse care rezolva o nevoie

In general, produsele ce rezolva o nevoie intra in categoria produselor generale.

Nevoia poate fi una de zi cu zi (alimente, de exemplu) sau specifica pentru anumite cazuri (jucarii, produse de ingrijire personala sau pentru copii, unelte, materiale de constructii).

De aici reies fluctuatii a nevoii pentru produse si implicit, intervalele cu un volum mai mare de vanzari vs. volum mai mic de vanzari.

Cand vrei sa alegi produse tinta care rezolva o nevoie, prioritatea ta este sa iti analizezi piata si publicul pe care vrei sa il targetezi:

  • Ce produse ce rezolva o nevoie (din nisa ta) sunt cele mai cumparate pe piata?
  • Cine sunt persoanele din audienta ta tinta (aspecte demografice, obiceiuri, nevoi, comportament de cumparare)?
  • Cand au nevoie oamenii de produsele tale?
  • Unde este mai mare cererea? (atentie si la locatie)
  • Ce presupune introducerea pe piata a unor produse noi pentru a le inlocui pe cele existente?

Citeste si: Ce sa vinzi online – Cum gasesti cele mai profitabile produse si idei de afaceri

3. Produse pentru placere

La polul opus se afla produsele pentru placere sau pentru hobby. Oamenii le cumpara pentru a-si satisface o dorinta personala, nu o nevoie / problema.

De exemplu, ceara pentru crearea de lumanari decorative, picturi pe numere sau produse pentru lucrul manual. Sau produse de machiaj si cosmetice cu anumite arome.

Sunt obiecte fara de care pot trai, dar care ii fac sa se simta mai bine in pielea lor, sa se bucure de un lucru realizat manual sau cu care sa se mandreasca.

Produsele pentru placere sunt destinate anumitor audiente sau pot fi promovate pe post de cadouri.

Succesul unui astfel de magazin tine in special de marketing si actiunile de fidelizare a clientilor.

4. Produse pentru o anumita categorie de public

Poti alege produse tinta specifice pentru anumiti oameni, indiferent ca sunt pentru placere, pentru nevoi sau pentru durere / lipsa.

De exemplu, poti vinde cursuri video online pentru oamenii care cauta metode de a face sport acasa, sau obiecte de decor pentru evenimente cum sunt nunti / botezuri, sau undite si momeli pentru oamenii pasionati de pescuit.

Ideea e sa te concentrezi sa vinzi pentru un tip principal de public, astfel incat 90% dintre mesajele tale de marketing vor fi personalizate pentru acesta.

Indiferent ce vinzi, vei avea intotdeauna si categorii secundare de public, insa vei prioritiza intotdeauna audienta principala.

5. Produse cu care esti familiarizat datorita experientei profesionale

Poate ai lucrat cativa ani intr-un anumit domeniu.

Dat fiind faptul ca stii ce produse se cumpara, ce isi doreste audienta de la genul acesta de business si poate chiar ai posibili colaboratori (furnizori, parteneri etc.), iti va fi mai usor sa deschizi un magazin online cu produse din industria respectiva.

Vei valorifica experienta si cunostintele acumulate si astfel iti va fi mai usor sa iti cresti afacerea.

De exemplu, vei stii cum sa abordezi clientii la telefon, vei stii ce sa postezi pe blog (cunosti deja punctele lor dureroase si informatiile pe care le cauta) si vei stii ce tip de marketing functioneaza in zona ta.

Citeste si: 30 de Idei de business profitabile acum in online

6. Produse pe trend

Vanzarea produselor pe trend duce la crearea unor oferte destul de volatile, deoarece odata ce trendul trece, scade mult si cererea pentru acestea. 

Prin urmare, va trebui sa fii mereu la curent cu ce se cauta, astfel incat sa aduci produsele respective si in magazinul tau.

Ai foarte putin potential de branding, iar bugetul tau va fi investit pe impingerea in fata a produselor de trend – din moment ce vei avea competitori puternici, 100%. 

Foarte posibil vei avea in magazinul tau un numar mare de produse, dar nu vei apuca sa faci SEO, daca trendul este trecator si urmeaza sa scoti la un moment dat produsul din site.

Produsele pe trend iti aduc profit rapid si, in general, se cumpara la impuls. 

Asadar, exista atat avantaje, cat si dezavantaje.

Depinde de tine si de modelul de business pe care vrei sa il alegi. Nu e nimic gresit sa alegi produse tinta pe trend, sau chiar sa faci un hibrid – sa ai in magazin atat produse pe trend ca produse vedeta, cat si alte tipuri.

7. Produse cu accesorii

Vanzarea produselor cu accesorii iti ofera posibilitatea de a aplica multiple tehnici de vanzare, astfel incat sa iti fidelizezi clientii si sa cresti valoarea medie a cosului.

Poti crea, de exemplu, pachete de produse sau bundle-uri.

De asemenea, poti afisa accesoriile ca recomandari upsell si cross-sell, indiferent ca o faci in pagina de produs, intr-un popup de adaugare in cos, in OTO sau in mail-urile post comanda.

Existenta accesoriilor iti permite sa continui relatia comerciala cu clientii, mai ales cand magazinul tau este printre putinele ce ofera aceste accesorii.

8. Produse populare in magazinele mari

Asa cum am specificat in repetate randuri, cand cauti produse tinta pentru a vinde online, e bine sa arunci un ochi pe site-urile marilor retaileri, sa vezi ce vand cu succes.

De ce? Pentru ca asta inseamna ca oamenii sunt familiari cu produsele respective, si le cauta activ pentru a-si acoperi o nevoie sau o dorinta.

Exista cerere pe piata, sustinuta de marii retaileri, astfel incat iti poti concentra eforturile pe cresterea vizibilitatii magazinului, nu neaparat a produselor.

9. Produse cu potential sa devina branduri

Pe piata exista multe produse create special pentru anumite magazine online, cu brandul acestora, de exemplu. 

Sunt produse utile, dar care au incorporat in design ceva special, astfel incat sa fie asociate automat cu un brand.

Trotinete electrice, ulei presat la rece, obiecte de imbracaminte, trollere, cosmetice etc. Orice produs marcat cu un brand si care are o metoda specifica de folosire, are potential sa fie asociat cu brandul tau.

Aici iti vei concentra eforturile pe branding si marketing, astfel incat sa iti impingi produsele tinta in fata si sa obtii cat mai mult continut creat de clienti pe care sa il promovezi in loop.

10. Produse unice

Piata de eCommerce din Romania include aproape tot ce isi poate dori o persoana. Produse unice apar in fiecare zi si fie au succes datorita strategiei de marketing din spate, fie esueaza inainte de a atrage atentia.

Produsele unice rezolva o nevoie sau o dorinta mai bine decat produsele existente, dar nu au mai fost folosite de audienta ta inainte. Poate exista deja in alte piete din lume, sau le creezi tu de la 0.

Cand aduci produse unice pe piata, prioritatea ta este sa le prezinti cat mai relevant si mai intensiv, astfel incat oamenii sa le inteleaga si sa se familiarizeze cu ele cat mai repede.

In functie de utilitatea lor si de rezultatele pe care le ofera (vizibil in volumul de recenzii si UGC), pot ajunge rapid produse tinta care sa iti aduca succes.

Citeste si: +105 idei de afaceri pe care le poti incerca in acest an

Primul lucru la care te gandesti cand vrei sa deschizi o afacere – sau sa iti extinzi gama de repere – sunt produsele.

Iti doresti produse tinta / produse vedeta, care au potential mai mare sa iti aduca succes de la inceput.

Alege tipul de produs potrivit pentru tine si pentru ideea de afacere in functie de ceea ce ai citit in acest articol.

Verifica piata, competitia si cuvintele cheie pentru a identifica potentialul produselor alese.

In acelasi timp, actioneaza rapid pentru a-ti lansa magazinul. Fa-ti un demo la Gomag (ai 15 zile gratuit) si incepe sa faci marketing pentru afacerea ta.

Testeaza si fa schimbari acolo unde e nevoie, pentru ca doar prin actiuni iti vei da seama, concret, daca poti avea succes sau nu.