7 minute timp de citire

Azi vorbim despre eMag marketplace si cum sa vinzi pe acest canal.

Notiunea de eCommerce Marketplace se refera la un site care listeaza produsele, serviciile si ofertele unor parteneri inregistrati in fata unei audiente masive, pentru un comision anume din vanzari. La nivel global, Ebay a fost un pionier al acestui model, intrecut la ora actuala de Amazon, care permite unei a treia parti sa isi vanda produsele, impreuna cu stocurile normale ale mall-ului online.

In Romania, cel mai bun exemplu de marketplace functional si avantajos pentru toate partile implicate este eMag Marketplace. Pentru consumatori, distinctia dintre stocurile eMag si produsele din marketplace se face destul de usor. De obicei, iti va fi afisat un mesaj care te atentioneaza ca produsul respectiv este vandut de o terta parte.

Oferte Telefoane Mobile Vandut de Flanco eMAG.ro

Un marketplace eCommerce este, intr-adevar, o afacere uriasa, pe langa faptul ca e foarte complexa. De exemplu, eMag a obtinut la editia Black Friday 2015, doar din Marketplace, comenzi de 20 de milioane lei, generate pentru cei peste 800 de vanzatori integrati in platforma si 40.000 de comenzi generate pentru parteneri.

Comisionul pastrat de eMag la vanzarile de pe Marketplace este unul rezonabil, situandu-se undeva intre 5 si 10% din vanzare, dar depinde de categoria de produse.

Conditiile impuse de eMag pentru a deveni seller in Marketplace sunt destinate asigurarii, in primul rand, a unei experiente calitative pentru clientii finali: trebuie sa oferi o gama consistenta de produse din cel putin o categorie din retail, trebuie sa ai experienta si resursele necesare pentru a livra rapid produsele si trebuie sa asiguri serviciile post-vanzare. De asemenea, trebuie sa ai capacitatea de a acoperi intregul teritoriu al Romaniei.

Clientii pot comanda atat produsele tale cat si produsele eMag, simultan. Comanda produselor tale iti va fi transmisa in urma finalizarii procesului de checkout si datoria ta este sa livrezi coletul clientului, impreuna cu toate documentele legale.

Pentru a asigura respectarea standardului de calitate eMag, vei fi evaluat si monitorizat in permanenta. Acest aspect nu reprezinta deloc un dezavantaj deoarece, practic, esti motivat sa fii mai competitiv si sa oferi produse si servicii performante. Astfel, iti asiguri si o baza de clienti multumiti, care se transforma in clienti fideli brandului tau.

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 2.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

Citeste si: Tot Ce Trebuie Sa Stii Despre Dropshipping

Marketplace: Avantaje si Dezavantaje

Avantaje

Principala oportunitate reprezentata de marketplace este faptul ca toate partile implicate castiga intr-un fel sau altul:

Retailerul (operatorul afacerii)

  • acesta obtine un comision pentru fiecare produs vandut de catre selleri.

Vanzatorul (seller)

  • magazinele mici, fara un buget consistent si capacitati de marketing, care isi doresc mai multa vizibilitate
  • de fapt, nici nu ai nevoie de un site propriu – magazin online, pentru a vinde in marketplace
  • magazinele mari, care vor sa aiba accesul la o piata tinta noua, mult mai vasta

Clientul final

  • acesta are accesul la o gama mult mai larga de produse si servicii iar compararea preturilor devine de-a dreptul o joaca

Cand faci parte din oferta prezenta pe un marketplace, baza de clienti a acestuia este una mult mai mare, comparativ cu cea a unui magazin online in curs de dezvoltare. Sa luam doar cazul eMag, un adevarat mall online, cu impact puternic asupra clientilor din Romania, Bulgaria, Ungaria si Polonia. Nu doar numele tau ca si comerciant va deveni vizibil dar si produsul tau va fi mai usor recunoscut.

Prin faptul ca ai acces la un numar mai mare de clienti, iti cresc sansele sa faci vanzari duble sau chiar triple fata de momentul actual. Si nici macar nu ai nevoie de un site pentru a vinde; iti trebuie un stoc bine pus la punct si posibilitati de a livra rapid si eficient in toata tara.

Costurile de logistica si promovare scad substantial. Marketplace-ul face, concret, partea de promovare si pentru tine: se ocupa de strategii si tactici de directionare a publicului spre toate paginile de produs. Deseori, acestia construiesc programe de loializare mult mai eficiente decat orice initiativa luata individual.

Dezavantaje

Un marketplace este, prin definitie, un mediu extrem de competitiv; afaceri similare cu a ta, care vand exact acelasi tip de produs, se afla in competitie directa cu tine, la nivelul preturilor, al beneficiilor produselor si al plusului de valoare adaugat. Prin urmare, e posibil sa vinzi la preturi mai mici decat ti-ai propus sau, din exces de zel, sa iti pierzi clientii actuali.

Si la nivel de notorietate, a recunoasterii brandului de catre clienti, exista posibile probleme. Afacerea ta nu mai este de sine statatoare, ci se afla sub umbrela unui adevarat brand, cunoscut si apreciat la nivel national si in strainatate. La un moment dat, imaginea ta se contopeste cu cea a retailerului si, in cazul in care ai un magazin online, trebuie sa depui eforturi serioase pentru a-ti diferentia afacerea.

Marketplace vs. magazin online

vanzari marketplace

Principala diferenta dintre un marketplace si un site eCommerce este data de locul in care produsele sau serviciile sunt cumparate. In procesul traditional de eCommerce, clientii cumpara direct din site-ul afacerii. Responsabilitatea finala a producerii bunurilor respective sau a negocierii cu furnizorii, este exclusiv a site-ului. Din acest motiv, este necesara o investitie initiala semnificativa, in produse, in dezvoltarea site-ului si strategii de marketing.

Ei, in cazul marketplace, aceasta investitie este mult redusa si tot ce ai nevoie este sa asiguri un stoc de produse consistent si sa ai experienta de a le livra profesionist in toata tara.

Dar nu vreau sa ma axez doar pe posibilitatea in care nu exista un site eCommerce de sine statator. Asumandu-ti pozitia de seller intr-un marketplace, ai accesul la o audienta masiva, cu potential adevarat de a se transforma in clienti. Si de ce sa alegi doar o singura varianta de afacere?

Nu-ti pune ouale intr-un singur cos, pentru ca ai mai putina siguranta in ceea ce priveste securitatea si protectia afacerii fata de crize sau probleme. Asigura-te pe toate flancurile: dezvolta-ti continuu site-ul eCommerce astfel incat sa ajungi un brand si obtine un procent profitabil de vanzari, din Marketplace.

Citeste si: Ce Este O Platforma Multi Channel eCommerce ?

Cum se face integrarea in eMag Marketplace cu GoMag?

Deoarece dorim sa fim chiar noi cei care te ajutam sa iti integrezi afacerea in marketplace-ul eMag, in cele ce urmeaza iti voi oferi mai multe detalii despre modalitatile si oportunitatile de integrare pe care le ai la dispozitie in platforma GoMag.

In primul rand, tot ce trebuie sa faci este sa devii partener eMag in sensul ca trebuie sa indeplinesti toate conditiile impuse de retailer: gama de produse vasta dintr-o anumita categorie de comert, experienta si resurse pentru a livra rapid comanda clientului final si asigurarea serviciilor-post vanzare (documentatie legala pentru livrare, returnari etc.)

Primul pas este sa te inregistrezi ca partener accesand formularul eMag. Reprezentantii retailerului iti vor evalua profilul si il vor valida iar, de indata ce vanzarea in Marketplace este posibila, te vor contacta pentru a stabili toate detaliile colaborarii.

In ceea ce priveste integrarea tehnica, noi ne vom ocupa de intreaga sarcina iar tie iti revine doar partea in care incepi sa livrezi comenzile. Iti punem la dispozitie doua modalitati prin care vom face integrarea, in functie de preferintele si posibilitatile tale.

Modelul cu mai putine beneficii este reprezentat de integrarea cu import produse din fisiere CSV (tip de fisier care inregistreaza date detaliate despre produsele tale – nume, pret, categorie etc. – intr-o structura tabelara). Al doilea model, mai simplu si avantajos este integrarea cu platforma, prin API. Un API serveste ca interfata intre diverse programe software si inlesneste interactiunea dintre acestea. Cam la fel cum interactionam noi cu computerele.

Principalul avantaj la integrarea cu API este faptul ca tu iti poti vedea comenzile din Marketplace-ul eMag direct in platforma. Sincronizarea se face rapid si automat, ceea ce iti asigura o economie masiva de timp si posibilitatea de a vinde cat mai curand.

Noi iti punem la dispozitie un sistem automat prin care te poti ocupa de oferta de produse prezenta in marketplace, ceea ce iti asigura doar beneficii. Practic, automatizarea reduce timpul de administrare al unei comenzi si reduce drastic erorile umane. Plus ca functioneaza la randament maxim 24/7.

vanzari emag marketplace

Cand iti integrezi oferta de produse prin GoMag, platforma iti permite urmatoarele facilitati:

  • poti sa personalizezi descrierile de produs pentru fiecare categorie din Marketplace
  • poti sa personalizezi formatul titlurilor, pentru a oferi mai multa valoare produselor decat competitorii
  • poti sa trimiti usor in Marketplace noi produse
  • primesti notificari pentru fiecare comanda noua
  • comenzile sunt sincronizate
  • stocurile si preturile sunt actualizate in permanenta

Momentan, avem mai multe magazine online de pe platforma GoMag care sunt integrate in eMag Marketplace si au vanzari semnificative. Prin urmare, avem experienta si cunostintele necesare pentru a integra orice magazin partener eMag in Marketplace. Daca vrei sa iti asiguri mai multe canale de promovare si vanzare, iti recomand cu incredere eMag Marketplace si integrarea prin platforma noastra.

Maximizeaza-ti vanzarile, asigura-ti afacerea si obtine mai multa notorietate pentru business-ul tau in postura de partener eMag cu produse si servicii de calitate in Marketplace.

Follow me

Cosmin Daraban

CEO at Gomag
17 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 300 de magazine online din nise diferite.
Follow me

[i]
[i]
[index]
[index]