Cand vine vorba de retargeting, stim ca este una dintre cele mai noi si eficiente metode de marketing direct. Pe baza instrumentelor de retargeting tintesti principalele scopuri ale afacerii tale: sa convertesti simplii vizitatori in clienti si sa-i fidelizezi, ca sa cumpere in mod repetat. Si noi, la Silkweb, folosim diferite tipuri de retargeting dar am ales sa evoluam, impreuna cu cea mai noua si performanta aplicatie aparuta in Romania. Cati dintre voi au aflat despre Retargeting.biz si mijloacele pe care le foloseste pentru a asigura o evolutie ascendenta a site-urilor integrate?

Aceasta aplicatie foloseste conceptul de comunicare personalizata in site, prin newslettere si multe alte instrumente pentru optimizarea conversiei, generand vanzari ridicate pentru magazinele online care s-au integrat deja. Silkmart a pregatit pentru clientii actuali dar si cei potentiali ai platformei, o noua functionalitate, prin combinarea serviciilor oferite de platforma noastra cu instrumentele puse la dispozitie de integrarea pe Retargeting.biz. Da, noi suntem deja integrati si oferim aceasta posibilitate imediat si clientilor Silkmart, in scopul unei colaborari din ce in ce mai fructuoase, cu rate de conversie ridicate.

Voi incerca sa fac o prezentare a ceea ce inseamna Retargeting.biz urmand sablonul unui plan de campanie de relatii publice. Nu voi afirma ca Retargeting.biz este solutia perfecta dar este, demonstrat, cea mai buna solutie pana la ora actuala.

  1. Analiza SWOT/ Analiza situatiei

Una dintre cele mai des folosite metode din mediul de afaceri este binecunoscuta analiza SWOT, deoarece este atat completa cat si complexa, atingand toate punctele de interes care preocupa. Prin urmare, am ales sa fac o analiza SWOT a ceea ce inseamna Retargeting, expunand impartial tot ceea ce tine de aceasta aplicatie.

Puncte tari: Aplicatia Retargeting.biz este diferita de metoda de marketing cunoscuta sub numele de Advertising Retargeting. Nu agaseaza publicul tinta cu reclame pe orice pagina deschisa in motoarele de cautare, prezentand luni in sir acelasi produs, chiar daca e evident ca utilizatorul nu se va converti sub nicio forma. Este important ca retargetingul sa fie realizat corect iar Retargeting.ro apeleaza la metode de marketing corecte, pentru o segmentare avansata a publicului si performante pe masura.

Calitativ, Retargeting.biz foloseste mesaje personalizate pentru o comunicare de tip emotional cu consumatorul, in functie de istoricul cautarilor si a actiunilor acestuia in site. Dupa cum s-a constatat inca de la inceputurile activitatii de PR si Marketing, emotia face legea iar daca atingi aceasta parte a publicului, rata de succes creste. Retargeting.ro foloseste mesaje personalizate in diferite triggere din medii variate pentru a cuprinde cele mai frecventate canale utilizate de catre public.

Avem de-a face cu triggere live – in site, triggere si remindere prin e-mail si triggere prin SMS. De asemenea, o metoda cantitativa de cercetare pusa la dispozitie de Retargeting.ro este varianta mai dezvoltata a cunoscutului A/B testing numita Multitesting. Prin intermediul acesteia poti crea o multime de variante a mesajului/triggerului pe care doresti sa-l transmiti si vei descoperi care varianta iti ofera o rata de conversie mai mare. Poti face cate combinatii crezi de cuviinta, pentru a fi sigur ca ai ales varianta cea mai buna.

La puncte tari as putea mentiona si promptitudinea cu care va vor raspunde oricarei nedumeriri pe care a-ti exprima-o. Retargeting.biz asigura atat  o comunicare permanenta si personalizata cu publicul cat iti ofera tie, firmei, o comunicare deschisa si completa, intre utilizator si aplicatie.

Puncte slabe(si nu prea): Serviciile oferite de catre aplicatia Retargeting.biz cum ar fi triggerele prin e-mail sau SMS, depind de lista de abonati pe care o are magazinul tau online. In principiu, o persoana abonata denota interes si un inceput de fidelitate pentru brandul tau. Din fericire, triggerele live ajuta in procesul de convertire a utilizatorilor si, chiar daca acestia nu cumpara chiar in acel moment, cel putin isi fac un cont, se aboneaza si iti lasa datele de contact de care ai nevoie. Este important de retinut: conversiile pe care le tintesti – transformarea utilizatorului in client, nu se realizeaza in doi timpi si trei miscari ci trebuie sa fii consecvent si sa folosesti toate mijloacele care iti sunt puse la dispozitie.

Oportunitati: Aplicatia Retargeting.ro este un start-up romanesc inovator si una dintre cele mai dezvoltate aplicatii de acest gen la ora actuala. Concurenta pe retargeting este slaba in Romania. Retargeting.biz se diferentiaza de retargetingul publicitar, realizand ceea ce putini oameni de marketing mai fac in ziua de azi. S-a pus in postura publicului, alegand sa nu stranguleze gaina cu oua de aur prin sufocare cu reclame.

Amenintari: Magazinele online pot fi reticente fata de o astfel de aplicatie, alegand sa foloseasca in continuare metode depasite. In acest caz, sa nu uitam faptul ca Internetul evolueaza cu fiecare secunda ce trece iar daca nu te adaptezi, pierzi. De asemenea, magazinele online cu produse specializate sau industriale pot avea rezultate mai tarzii iar acest aspect le determina, posibil, sa nu mai foloseasca aplicatia. Ceea ce, din punctul meu de vedere, ar fi o decizie gresita pentru viitorul si vanzarile acestora.

  1. Stabilirea obiectivelor

Datorita faptului ca Silkmart este deja integrata in aplicatia Retargeting.biz, magazinele online care folosesc platforma noastra de eCommerce si clientii care trec pe platforma, vor beneficia de integrare imediata in Retargeting.biz, la preturi preferentiale, pentru o rata de conversie mai mare si o comunicare de tip emotional, personalizata, cu clientii lor.

  1. Stabilirea strategiei si a tacticilor

Probabil ca deja v-ati familiarizat cu serviciile oferite de Silkmart dar pentru nou-veniti voi scrie o fraza cat de cat cuprinzatoare. Silkmart este solutia completa de eCommerce pentru afacerea ta online deoarece iti ofera totul de la zero pana la integrarea in programe si aplicatii Google, eCommerce Multi-Channel, optimizari SEO, etc. Acum inchipuiti-va la ce nivel se ajunge cu integrarea in Retargeting.biz.

Strategia pe care o vom folosi implica combinarea tuturor tacticilor si metodelor calitative si cantitative pe care le oferim noi cu ceea ce ne pune la dispozitie aplicatia Retargeting.ro, pentru cresterea ratei de conversie a clientilor platformei Silkmart.

Ca sa dezvolt analiza de mai sus iti voi prezenta tipurile de triggere si remindere puse la dispozitie de Retargeting.ro, pe care le vei putea folosi pentru convertirea potentialilor clienti si dezvoltarea marketingului direct in comunicarea cu utilizatorii.

Triggerele live iti ofera exact ceea ce iti inchipui, comunicare personalizata cu vizitatorul chiar in timp ce acesta se afla in site. Triggerul “Live Cart Abandonment” indeamna vizitatorul sa cumpere, cand acesta da semnale ca ar vrea sa paraseasca site-ul. Prin urmare castigi o comanda, nu ramai cu un cos abandonat. Ca o paranteza, acest abandon constituie subiectul multor discutii si dezbateri pentru oamenii de online pentru ca totul pare sa isi piarda logica.

Omul isi pune in cos, aparent, ceea ce are nevoie, isi face cont, da confirmare si tot ce mai e nevoie si, chiar inainte sa finalizeze comanda, renunta. Exista o multime de explicatii posibile: costuri prea mari, o potentiala frica fata de fenomenul cumparaturilor online, posibilitatea ca utilizatorul face doar niste comparatii intre preturi etc. Aceste triggere live il ajuta pe omul acela nehotarat sa ia o decizie. Pana la urma asta e si scopul tau, sa vinzi.

Live Product Recommender” creeaza o oferta personalizata pentru produsul/produsele care au cea mai mare sansa de achizitie, tinand cont de istoricul vizitelor unui anumit utilizator. Nu in ultimul rand, ai acces la “Live Dynamic Subscription”, un instrument care iti transforma vizitatorii in abonati pentru a putea folosi urmatoarele categorii de triggere.

Triggerele prin e-mail sunt destinate abonatilor, persoanelor care ti-au lasat in urma ceva mai mult decat un cookie. Principalul trigger este “Cart Saver”, un instrument clasic, din ce in ce mai performant, care reaminteste utilizatorului ca a uitat sa finalizeze comanda si ii ofera chiar si un mic discount pentru a se converti. “Product of Interest” ofera o reducere limitata, in 48 de ore, la cumpararea produsului preferat de pe site-ul tau.

Nu uitam nici de “Cross Sell”, o metoda recenta a marketingului direct. Odata ce clientul tau a comandat un produs, ii poti trimite e-mail-uri cu produse conexe, de care, mai mult ca sigur, e interesat. Aceasta unealta este creata in baza unui algoritm inovator, dezvoltat de Retargeting.ro si a indicatorilor comportamentali observati anterior in site. “Inactivity Trigger” functioneaza pe sistemul “We miss you”, cu ajutorul caruia trimiti vizitatorilor mai vechi un mesaj prin care sa-si aminteasca de magazinul tau si sa se intoarca in site.

Marketerii uita de obicei cata lume isi verifica din 5 in 5 minute mesageria, probabil pentru ca sunt prea ocupati sa scrie vreun mesaj, surpriza! tot pe telefon. Desi este indicat sa-l folosesti cu masura, pentru a evita crearea de neplaceri clientilor, triggerul prin SMS are un rol important in evolutia ratei de conversie. Ii poti reaminti potentialului tau client ca si-a uitat produsul preferat in cos si, in cele mai multe cazuri, va aprecia faptul ca il pretuiesti pe el, individual.

Intr-o lumea atat de mare ca si cea in care traim, simtim nevoia sa fim importanti, unici iar Retargeting.ro iti propune sa le oferi clientilor tai tocmai aceasta senzatie. Pana la urma, un consumator fericit si fidel inseamna o rata de conversie mai mare.

Comunicarea personalizata in online este echivalentul vanzatorilor draguti, care conving din magazinele fizice. Nu-i asa ca apreciezi cand vanzatorul este atent la tine, vrea sa stie mai multe despre tine si iti recomanda exact produsul de care ai nevoie? Dupa ce achizitionezi ceva, nu devine indiferent ci iti spune multumesc, la revedere si va mai asteptam pe la noi. Comertul electronic are nevoie sa devina mai uman, includa si o parte emotionala iar Retargeting.biz il ajuta sa faca tocmai acest lucru.

retargeting

Am explicat in analiza ce face Multitesting dar o sa repet si aici ca aceasta metoda iti permite sa gasesti cele mai bune variante de exprimare a mesajelor care sa imbunatateasca vizibil rata de conversie, fiind instrumentul perfect de e-mail marketing personalizat. Cea mai buna parte este faptul ca ai acces deplin la toate datele si le poti modifica, programa, opri cand doresti tu.

Dintr-un plan de campanie mai ramane ultima etapa, evaluarea. O sa te las pe tine sa evaluezi rezultatele dupa ce te integrezi si profiti de aceasta noua functionalitate. Aceasta combinatie dintre Silkmart si Retargeting.biz ofera o intreaga gama de instrumente care iti vor transforma magazinul online intr-o afacere al carui succes este, practic, controlat.

Sunt prea multi factori implicati, logic ca rata de conversie si numarul vanzarilor vor creste din ce in ce mai mult. Iti recomand sa incepi imediat sa-ti monetizezi traficul din site si sa evoluezi, cu ajutorul functionalitatilor pe care ti le punem la dispozitie. Spune-mi, ce mai astepti?

Cosmin Daraban