9 minute timp de citire

Hmm, tu cam de cate ori pe zi iti doresti sa te poti clona?

Oricat de copilaresc ar suna, orice antreprenor si-ar dori macar o putere de super erou care sa il ajute sa castige timp in lupta continua pentru fiecare vanzare.

sursa: AGoodBadTaste

Dar, stii ce? Nu degeaba sustinem ca Gomag este platforma eCommerce pentru SuperEroi. Constant adaugam noi si noi functionalitati, unele in premiera pentru piata romaneasca, toate cu un singur scop: acela de a te ajuta sa vinzi, cu minim de efort.

Astazi e randul unei noi premiere: fa cunostinta cu GoBot, noul tau robotel din platforma Gomag, super priceput la automatizare.

Stiu ca pare putin complicat la inceput dar chiar de aceea am creat acest articol pentru a-ti explica pas cu pas cine este GoBot, cum te ajuta si in ce fel il poti folosi.

Pregatit? Hai sa vedem cum sta treaba.

Cine este GoBot?

Practic, este un bot care, la fel ca si celelalte neamuri ale lui, are sarcina de a automatiza anumite lucruri. La Gomag, exista 4 categorii de GoBoti dintre care, momentan, poti activa 2.

  • Merchandiser Bot – se ocupa de managementul produselor din magazinul tau, inclusiv categorii, marcaje promotionale, pret etc.
  • SMS Bot – trimite automat SMS-uri catre client in functie de comenzi
  • Email Bot – trimite email-uri si alerte catre clienti (va fi disponibil in curand)
  • CRM Bot – monitorizeaza clientii si reactioneaza automat pentru a te ajuta sa intretii o relatie profitabila cu acestia (disponibil in curand)

gobots gomag

GoBot este o premiera deoarece nu gasesti o astfel de functionalitate – nativ, in platforma – nici in alte platforme din Romania, nici in platforme internationale.

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 2.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

Dar nu l-am creat sa ne laudam cat de buni suntem. Ci pentru ca aduce valoare reala clientilor nostri si ii ajuta sa vanda pe bune mai mult, economisind timp, bani, resurse umane si energie.

Mai multe detalii, urmeaza mai jos.

De ce sa folosesti un GoBot?

  • Pentru ca iti economiseste zeci de ore cheltuite pe mici detalii precum mutarea produselor, setarea preturilor reduse, aplicarea de marcaje, transport etc. Sunt sarcini repetitive pe care trebuie sa le faci si de care uneori s-ar putea sa uiti. Ei bine, un GoBot nu uita.
  • Pentru ca economisesti banii si costurile pentru angajati – nu mai ai nevoie sa angajezi oameni care sa se ocupe de sarcinile repetitive, ce pot fi automatizate. GoBot nu cere salariu, pauze, concedii, beneficii, taxe, comisioane sau timp liber.
  • Lucreaza eficient, indiferent de marimea afacerii tale. Poti sa ai o afacere mica si sa activezi un singur GoBot. Sau daca ai o afacere cu volum mare, poti sa activezi cati GoBoti vrei. Fiecare vor lucra eficient, indiferent de cate task-uri le dai in grija.
  • Economisesti timp si nervi distrusi degeaba – hai sa recunoastem, task-urile repetitive sunt moartea pasiunii. Stii ca iti consuma timp in care ai putea face ceva mai important insa trebuie sa le faci, desi simti cum incepi sa te agiti… Lasa un GoBot sa se ocupe de ele iar tu conserva-ti sanatatea mintala.
  • Executa task-uri mai rapid decat a-i face-o tu sau un angajat, manual. Ce inseamna asta? Inseamna ca evita greselile umane iar tu esti in siguranta.
  • Te ajuta sa mentii consistenta si calitatea proceselor tale zilnice – asadar, duce la clienti mai fericiti.
  • Iti creste productivitatea – practic, tu nu mai pierzi timp cu task-uri ce pot fi automatizate. Te poti concentra pe lucruri mai importante precum gestionarea comenzilor, vorbitul cu clientii etc.
  • Poate fi programat sa fie activ mereu sau doar pentru o anumita perioada. Este un ajutor de nadejde in campaniile de marketing si campaniile de reduceri.

exemplu merchandiser gobot

Citeste si: Chatboti de la A la Z si comertul conversational [Partea I]

Cum il activezi?

Intra in contul tau Gomag si vei vedea optiunea GoBots chiar sub modulul “Marketing”. Daca n-ai mai facut-o pana acum, vei fi invitat sa activezi un bot dintre cele disponibile.

Deocamdata iti voi arata pasii pentru activarea Merchandiser Bot si SMS Bot, cele doua optiuni disponibile momentan.

Merchandiser Bot

Acest GoBot are grija de modul in care functioneaza afisarea produselor tale in magazin. Odata ce il activezi, treci prin cateva etape pentru a-l seta potrivit nevoilor tale.

  1. Inlocuieste denumirea presetata Mechandiser Bot #1 cu una mai reprezintativa pentru ceea ce il setezi sa faca. De exemplu, poate vrei sa afisezi toate produsele adaugate acum 2 zile cu marcajul Noutati.
  2. Alege daca bot-ul sa fie activ, daca inactiv sau activ intr-o anumita perioada de timp
  3. Alege conditiile de activare, conditiile care declanseaza actiunile bot-ului. Dupa exemplul de mai sus, selectezi ca produsul sa fie adaugat cu mai putin de 2 zile.
  4. Alege activitatea sau activitatile pe care sa le faca bot-ul in legatura cu conditia aleasa (produsele adaugate acum mai putin de 2 zile). Produsul poate fi adaugat cu marcaj promotional Noutati sau sa aiba un pret special (un pret mai redus, de exemplu).

Da click pe Salveaza iar de aici incolo GoBot-ul va face automat ceea ce l-ai setat tu sa faca. Putin mai jos iti arat si alte scenarii pentru Merchandiser Bot.

merchandiser-bot-gomag

SMS Bot

SMS Bot preia toate grijile tale legate de comunicarea prin SMS cu clientul. Uite cum il activezi:

  1. Daca nu ai inca un serviciu SMS activat, vei fi redirectionat spre Gomag Apps de unde sa activezi aplicatia dorita.
  2. Inlocuieste denumirea SMS Bot #1 cu alta reprezentativa (de exemplu, SMS confirmare comanda).
  3. Alege daca bot-ul sa fie activ, inactiv sau activ intr-o anumita perioada.
  4. Alege conditiile de activare. Dupa exemplul de mai sus, Comanda se afla in statusul “Comanda noua” sau “Comanda telefonica”.
  5. Alege ce face acest bot. Scrie mesajul dorit impreuna cu elementele de personalizare (ai cod-urile scrise exact sub) si selecteaza perioada de trimitere a mesajului.

sms-bot-gomag

Salveaza datele si SMS Bot preia situatia de aici incolo, in mod automat.

In ce situatii te poate ajuta GoBot?

Ti-am promis ca iti voi oferi si alte scenarii sau situatii in care poti folosi un GoBot. Iata-le:

  • Sa zicem ca ai produse adaugate de x zile sau cateva saptamani si vrei sa atragi atentia asupra lor. Poti crea o conditie cu acestea si sa setezi bot-ul sa le adauge in categoria Promotii sau marcajul promotional Recomandari (afisate pe homepage). Asa faci rotatia stocurilor automat si iti cresti vanzarile.
  • Sa zicem ca vrei sa faci o campanie de promotii in fiecare vineri, cu produse doar pe o anumita culoare sau marime. Seteaza conditia produselor de culoare / marime x iar botul sa le adauge in fiecare vineri in categoria / landing page-ul promotiei. Asa te asiguri ca promotia merge in continuare chiar daca esti ocupat cu alte treburi si, in mod normal, ai uita sa o setezi.
  • Seteaza bot-ul sa stearga din categoria / marcajul promotional Noutati produsele mai vechi de x zile. Automat, celalalt bot setat sa adauge produsele noi, va repopula marcajul cu produsele noi.

scenariu merchandiser bot gomag

  • Sa zicem ca ai cateva produse cu pret redus. Poti seta bot-ul sa le adauge automat in marcajul promotional Promotii, inclusiv cu o extra reducere (Pret Special), daca doresti
  • Sa zicem ca ai cateva marci de produse si, saptamanal, prin rotatie, vrei sa le promovezi mai mult. Poti seta bot-ul sa le adauge intr-o anumita categorie sau intr-un landing page cu oferte, pentru timpul dorit de tine (de exemplu, Oferta de weekend)
  • Produsele care au stocul 3 sau mai putin sa fie adaugate intr-o anumita categorie (de ex. Lichidari de stoc) sau sa fie eliminat pretul redus.
  • Produsele din categoria X sa apara cu stocul y (de exemplu, un stoc mai mic, care sa motiveze decizia de cumparare).
  • Produsele cu un anumit SKU sau dintr-o anumita categorie sau cu un anumit pret sa aiba statusul stocului “La comanda” sau orice alt status doresti.
  • Produsele cu pret x sau SKU y sa fie adaugate / sterse dintr-o anumita categorie
  • Produsele cu SKU z (sau produsele pe care stii ca nu le ai pe stoc) sa aiba termen de livrare 5-6 zile, respectiv cat este nevoie + statusul stocului “La comanda” / “Precomanda”
  • Produsele cu stoc x sa aiba statusul stocului respectiv situatiei.
  • Pentru produsele pe care le aduci prin dropshipping (cu un anumit SKU sau categorie) setezi bot-ul sa afiseze statusul stocului “La Comanda” iar termen de livrare 5-6 zile sau cat este necesar.

gobot-dropshipping-exemplu

  • Produsele pana intr-un anumit prag de pret sa fie adaugate in Recomandari sau sa se adauge un Pret Special / sters pretul special.

Ti-am oferit 13 posibile scenarii in care sa lasi GoBotii sa faca treaba in locul tau. Insa crede-ma optiunile sunt nelimitate si tin doar de nevoile si creativitatea ta.

La fel stau lucrurile si cu SMS Bot:

  • Trimite automat un SMS de confirmare a comenzii
  • Poate anunta clienti ca le-a fost preluata, procesata sau expediata comanda
  • Ii poti anunta automat ca pachetul lor va fi livrat cu o anumita firma de curierat
  • Sau poate notifica alte informatii importante pe care vrei sa le transmiti: durata aproximativa pentru livrare, eventuale probleme la procesarea comenzii etc.
  • Poate trimite un mesaj de multumire personalizat cu numele sau prenumele clientului {{firstname}}. Sau un mesaj de multumire pentru comanda {{number}}.
  • Sau ii poate cere o parere, un testimonial, fie prin indicarea unei adrese de email sau o anumita pagina din site.

O veste si mai buna?

In curand, fiecare bot va veni cu scenarii prestabilite (cele de mai sus + altele) pe care trebuie doar sa le activezi, fara sa mai stai sa gandesti conditiile si activitatile bot-ului. E din ce in ce mai bine, nu-i asa?

Imediat ce sunt disponibili Email Bot si CRM Bot, revin cu explicatii si scenarii pentru acestia.

Citeste si: Chatbotii de la A la Z si comertul conversational [Partea II]

Spune-mi, cum ti se pare acum GoBot? 🙂

Sincer sunt entuziasmat pentru cate poate face un astfel de bot pentru un magazin online si sunt si mai bucuros pentru ca am reusit sa fim primii care ofera acest avantaj clientilor nostri.

Daca nu ai facut-o pana acum, activeaza un GoBot in Gomag si pune-ti magazinul pe pilot automat. Te va scuti de multe pierderi de timp, bani, resurse si efort. Iar asa, vei avea mai mult timp sa te ocupi de ceea ce e important in magazinul tau online.

Testeaza un GoBot si spune-mi cum ti se pare.

PS. Nu ai inca un magazin online pe platforma Gomag? Testeaza platforma gratuit pentru 15 zile iar apoi alege abonamentul potrivit pentru a-ti creste de 5x vanzarile.

Cosmin Daraban

CEO at Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]