10 minute timp de citire

Facebook Ads e una dintre cele mai relevante si eficiente metode de promovare prin care iti poti creste business-ul, prin care poti crea notorietate, aduna lead-uri si spori vanzarile. 

In momentul de fata exista peste 3 milioane de business-uri care se promoveaza pe aceasta platforma.

Folosesti si tu acest canal de marketing? 

Vrei rezultate mai bune din campaniile tale de Facebook Ads? 

Vezi daca faci si tu aceste greseli si cum le poti evita.

  1. Nu ai o strategie bine definita
  2. Rulezi campanii pe Facebook si uiti de ele
  3. Nu folosesti (deloc?) indeajuns campaniile de remarketing
  4. Pixelul Facebook setat incorect sau insuficient
  5. Nu folosesti din plin audientele Lookalike
  6. BONUS TIP: Folosesti un text prea lung in Ads

1. Nu ai o strategie bine definita

Una dintre cele mai mari greseli pe care o faci atunci cand pornesti o campanie este sa nu ai o strategie dupa care sa te ghidezi, pe obiective bine stabilite.

Fara aceasta strategie corect dezvoltata pe baza obiectivelor pe care vrei sa le atingi, poti ajunge sa pierzi bani frumosi pe o campanie fara o structura corecta care sa iti aduca rezultate si implicit, venituri.

Ai nevoie de un plan de actiune pentru ca ideile implementate sa iti aduca cele mai bune rezultate intr-un timp cat mai scurt. 

Dezvolta o strategie de promovare care transforma un vizitator sau un strain literalmente (care nu te cunoaste ca brand), intr-un client fidel, printr-o serie de campanii, pe care le poti numi Ads Funnel.

articol-strategie-facebook

In privinta asta, sunt 3 pasi pe care se bazeaza acest funnel, si anume:

  • awareness (notorietate)

  • engaged remarketing

  • product remarketing

Awareness

In topul acestui funnel este prima etapa si anume awareness-ul. 

Asta presupune crearea de notorietate in piata pentru brandul tau. 

Lumea trebuie sa afle de tine ca brand, de beneficiile si diferentiatorii fata de concurenta; lucrurile cu care vii in plus in avantajul clientului.

In etapa asta e bine sa folosesti abordari educative, cu putin umor, cu un design cat mai sugestiv, care sa te reprezinte in totalitate si sa atragi atentia prin plus valoarea pe care o oferi in acea reclama. 

Continutul video functioneaza foarte bine in aceasta varianta si te poti folosi mai apoi de un custom audience pe baza celor care au vazut acel video.

Engaged Remarketing

Aici obiectivul este sa iti faci cunoscute produsele sau serviciile in mintea consumatorului. 

Practic incerci sa ii duci pe cei care vad reclamele pe Facebook sau Instagram pe site, pentru a vedea mai multe detalii despre produsele pe care le vinzi.

Pentru asta cel mai bine e sa te folosesti de reclamele de produs, single image sau carousel, la care poti acorda si un discount promotional. Audienta trebuie sa fie formata din cei care au vazut reclamele de awareness.

Product Remarketing

In aceasta etapa, ai 2 obiective: adunarea lead-urilor si vanzarea. 

Cu mai mult accent pe a doua. Iar audienta tinta este formata din oamenii care deja au intrat pe site si s-au interesat de produsele tale. 

In acest fel vei obtine un engagement mai mare si o rata de conversie mai buna, pentru ca audienta este calda, iar oamenii respectivi te cunosc deja.

Aici vei relua ofertele din pasul 2, dar vei folosi si context de urgenta (vezi acum ultimele produse, oferta expira in 2 zile etc.), sau vouchere de reduceri, sau testimoniale.

De asemenea aici vei putea folosi Dynamic Ads pe baza Pixelului, vei putea crea cataloage de produse pentru campaniile de remarketing dinamic, astfel incat vizitatorul sa vada exact produsele pe care le-a vizitat si pe site. 

Poti seta audienta in felul urmator: persoane care au vazut produsul si l-au adaugat in cos in ultimele 5 zile, dar nu au cumparat. 

De asemenea, poti face up-sell in etapa asta, pentru cei care au cumparat un anumit produs, sa le promovezi ceva complementar, mai scump.

2. Rulezi campanii pe Facebook si uiti de ele

O alta mare greseala pe care probabil multa lume o face, este aceea de a uita sa mai optimizezi si sa monitorizezi campania la un interval regulat de timp, poate chiar zilnic, pentru a vedea care sunt oportunitatile de imbunatatire.

articol set it and forget it 

Daca lasi o reclama sa ruleze continuu, fara sa o mai verifici sau sa intervii asupra ei o perioada mai lunga de timp, la un moment dat, rezultatele vor incepe sa scada, din cauza asa-zisei oboseli. 

Termenul de „ad fatigue” inseamna de fapt, ca ajungi sa obosesti audienta. 

Reclama va ajunge la atat de multe persoane, cu o frecventa de vizualizare per utilizator mai crescuta, astfel ca va fi ignorata, sau mai rau, raportata.

Implicit asta va duce la scaderea ROAS-ului, pentru ca va aduce mai putini bani, iar costul ei va creste.

Cheia cresterii sustenabile a rezultatelor in Facebook Ads este analiza si monitorizarea continua a campaniilor. 

In primul rand trebuie sa ai in vedere ROAS-ul, iar mai apoi ROI-ul.

Daca observi ca ai ROAS mic sau sub nivelul de profitabilitate, mergi mai adanc, la nivel de Ad si uita-te la urmatorii metrici: cost pe actiune, relevanta (care acum e formata practic din quality ranking, conversion ranking si landing page ranking), frecventa si CPM.

Analizeaza bine acei indici si ajusteaza-ti campania – la nivel de creativ (imagine), copy, targetare, obiectiv etc., astfel incat sa obtii rezultate mai bune.

3. Nu folosesti (deloc?) indeajuns campaniile de remarketing

Aici ma voi referi la doua tipuri de campanii de remarketing pe care le poti face si unde vei obtine rezultate bune:

articol-facebook-remarketing

Remarketing de produs

Cum suntem mereu conectati la lumea digitala si bombardati cu reclame la fiecare minut, vom pierde din minte de multe ori ceea ce vrem sa facem, sa spunem sau sa cumparam. 

De aceea e indicat sa folosim aceasta metoda, un fel de reminder pentru vizitatorii care au vazut un anumit produs sau chiar l-au adaugat in cos, insa nu l-au cumparat.

Este cu atat mai util cu cat ai posibilitatea sa oferi un discount produsului, astfel incat sa fie si mai atractiv si sa creasca sansele ca respectivii sa finalizeze comanda.

Aici alegerea audientei e cheia. 

Iti sugerez sa setezi o audienta cat mai restransa si calda: persoanele care au vazut produsele in ultimele 3 zile, dar nu au cumparat.

Pentru ca reclama sa functioneze in parametri normali e nevoie de minim 1500 persoane in audienta respectiva, deci o medie de 500 vizitatori pe zi. 

Daca nu ajungi la aceasta medie de vizitatori, poti mari putin durata si anume sa ajungi pana pe la 7 zile de la ultima vizita pe site.

articol-testimoniale

Ad-uri cu testimoniale

Astfel de campanii de remarketing in care folosesti testimoniale text sau video pentru promovarea produsului sunt foarte utile pentru audienta calda, pentru ca oamenii au vazut deja produsul, te cunosc ca brand. 

Probabil au si adaugat produsul in cos, insa nu sunt 100% decisi.

O campanie de acest tip, in care folosesti parerile si review-urile altor clienti multumiti, poate fi acea graunta de incredere de care au nevoie ca sa cumpere produsul.

UTIL: La fel cum am spus si mai sus, cele mai utile si eficiente tipuri de testimoniale sunt cele video, pentru ca sunt cele mai realiste si sunt autentice. 

Pe locul al doilea sunt testimonialele text, afisate intr-o imagine, cu poza si numele (eventual functia si locul de munca, daca este vorba despre servicii in general) celui care a lasat review-ul respectiv.

4. Pixelul Facebook setat incorect sau insuficient

Instalarea si setarea Pixelului Facebook este unul dintre cele mai importante lucruri de facut inainte sa te apuci de crearea campaniilor.

Facebook ofera destul de multe resurse si informatii privind instalarea acestuia, precum si setarea evenimentelor in functie de platforma pe care este construit site-ul.

In platforma Gomag, instalezi simplu pixelul Facebook, urmand pasii din documentatie.

E nevoie de setarea corecta a tipului de evenimente: viewitem, addtocart, purchase si altele – gasesti aici detalii.

Pentru raportarea corecta si pentru a avea o imagine de ansamblu corecta asupra actiunilor care vin din Facebook Ads, ai grija ca acestea sa fie setate corespunzator.

Alte doua setari pe care trebuie sa le ai in vedere sunt tipul de cookie si advanced matching.

Majoritatea browserelor au inceput deja sa blocheze cookie-urile third party, iar Google Chrome le va urma in viitorul nu foarte departat, astfel ca e momentul sa treci pe first-party cookie.  

facebook first party

Pentru a face modificarea asta trebuie sa intri in meniul Business Manager, optiunea Events Manager, la Setari, iar de acolo alegi First Cookie in locul Third Cookie. 

Dupa aceasta mutare, cookie-ul va fi implementat pe site si citit de browsere ca un cod sursa, astfel ca nu va mai fi blocat.

facebook matching

Tot in setari, putin mai jos, se afla si optiunea Advanced Matching, pe care e recomandat sa o pornesti, pentru a capta mai multe date despre vizitator.

Acest lucru ce te va ajuta mai apoi la cresterea ratei de potrivire a datelor si o mai buna targetare. 

Atentie aici ce tip de date folosesti, sa nu fie sub incidenta regulilor GDPR. E posibil sa fie nevoie de notificare si acord pentru folosirea datelor mai personale.

5. Nu folosesti din plin audientele Lookalike

Daca esti unul dintre marketerii care nu folosesc audientele lookalike, ar trebui sa incepi de astazi. De fapt, chiar de acum. 

articol-facebook-lookalike

Este vorba despre unul dintre cele mai avansate tipuri de creare a audientelor pentru ca: te ajuta sa creionezi o audienta de potentiali clienti raportandu-se la o lista sursa, cum ar fi lista de clienti, vizitatorii site-ului, vizitatorii anumitei categorii, cei care sunt abonati la newsletter etc.

Daca deja folosesti audiente lookalike, trebuie sa fii atent atunci cand le creezi. 

Pentru ca acest tip de audienta sa dea rezultate, e nevoie ca audienta sursa sa fie de calitate, adica cei aflati in acea audienta sa fie aproape de brandul tau, iar ratele de engagement si conversie sa fie mari in randul lor.

Pentru asta iti recomand sa creezi audienta custom folosind audienta adunata de evenimentul de „Purchase” (achizitie), creat cu ajutorul pixelului, sau o audienta formata din clienti, creata in platforma sau importata.

UTIL: e nevoie ca in audienta sursa sa ai cel putin 1000 de persoane pentru ca algoritmul folosit de Facebook in gasirea si alcatuirea audientei lookalike sa aiba succes.

BONUS TIP: Folosesti un text prea lung in Ads

O alta greseala destul de comuna este aceea de a a compune texte mai lungi si care astfel sunt taiate, rezultand in propozitii incomplete si greu de inteles.

Alege cu atentie descriere potrivita, ai grija sa fie formulata corect si inteligibil, sa atraga atentia si sa ofere ceva interesant pentru cel care citeste. 

Cand creezi o reclama pe Facebook sa ai mereu in vedere si preview-ul reclamei, pentru a-ti face o idee in legatura cu ce va aparea in news feed.

Ca o concluzie…

Facebook se dezvolta continuu, astfel ca si platorma de Advertising va trece prin aceiasi pasi de transformare si evolutie. 

Vor aparea constant noi metode de promovare, de targetare, de gasire a audientei potrivite, de optimizare si multe altele. 

Pentru a realiza cele mai bune campanii si reclame e nevoie constant de testare ca sa vezi ce merge si ce nu merge. Si invatare continua, pentru a evita greselile care ne pot costa atat bani, cat si imagine.

Tu ce fel de greseli ai facut in administrarea reclamelor din Facebook Ads?

Spor la treaba… fara greseli! 🙂

Guest Post realizat de Alex Jivan.

Citeste si:

alex jivan

https://www.linkedin.com/in/alexjivan/