7 minute timp de citire

De luni incepand am dat startul unei noi serii de materiale educative pentru clientii si viitorii clienti Gomag.

Stiu ca principalul tau obiectiv este sa vinzi si sa ai o rata de conversie cat mai buna. Iar aici, o buna parte din munca o face si platforma ta eCommerce, Gomag, impreuna cu aplicatiile pe care ti le punem la dispozitie.

Adevarul e ca nu am facut economie la nimic si tocmai de aceea, platforma include peste 100 de aplicatii si posibilitati de integrare. Unele te ajuta pe partea de marketing, altele pe partea de asistenta clienti, altele sa iti cresti vanzarile si asa mai departe.

Despre aceste aplicatii iti voi povesti pe tot parcursul seriei noastre.

Astazi este randul unei aplicatii extrem de utile in cresterea vanzarilor: Hotjar. De ce Hotjar si cum te ajuta aceasta solutie? Citeste articolul, vezi video-ul pe care ti l-am pregatit si vei afla toate raspunsurile.

Ce este Hotjar?

Practic, e o platforma care te ajuta sa iti optimizezi rata de conversie prin instrumente precum heatmaps, analytics, chestionare, inregistrari video ale activitatii utilizatorilor in site, sondaje etc.

Mai concret, toate aceste instrumente iti permit sa obtii date despre si de la vizitatorii tai reali – date din care sa iti dai seama ce ai de facut pentru a imbunatati site-ul si relatia cu clientii, astfel incat sa ii stimulezi sa cumpere.

Ideea e urmatoarea: strategiile de marketing pe care le folosesti, SEO, reclame PPC, email marketing, afiliere, comparatoare au intr-adevar rolul si potentialul sa aduca vanzari. Insa in pasul final, vanzarea se intampla doar pe site-ul tau.

Daca acesta nu corespunde asteptarilor clientilor tai, daca este greu de utilizat, prost organizat sau pur si simplu nu da o senzatie de incredere, oamenii nu vor cumpara.

Fara Hotjar – sau alta aplicatie de analizare a utilizatorilor tai – poti doar sa ghicesti care e problema site-ului tau.

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 2.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

Dar in comert si eCommerce, ghicitul nu iti ofera niciodata cele mai bune rezolvari.

Ei bine, Hotjar iti ofera o cale prin care sa afli:

  • Ce fac vizitatorii tai in site
  • Unde dau click
  • Unde renunta sa mearga mai departe
  • Cum navigheaza in pagina / pagini
  • Pana unde citesc / pana unde merge privirea lor
  • Ce isi doresc sau ce ii impiedica sa mearga pana la capat cu decizia de cumparare
  • Cine sunt vizitatorii tai

Pe scurt, e o mina de informatie la care ai acces din cateva click-uri.

pagina hotjar

Citeste si: 5 Module Gomag Care Iti Simplifica Munca

Ce fac toate instrumentele din Hotjar?

Hai sa luam pe rand fiecare tool si sa vedem impreuna ce face:

1. Heatmaps

Iti arata CUM se comporta oamenii in site-ul tau: unde dau click, cum parcurg site-ul, pana unde dau scroll – intr-un mod vizual, cat mai usor de inteles pentru tine.

Prin analizarea heatmap-ului, lucru pe care te invat cum sa il faci in video-ul de mai jos, iti poti testa teoriile. La ce ma refer: poate ai pozitionat cautarea avansata in partea dreapta a site-ului, crezand ca oamenii o folosesc foarte rar.

Insa poate heatmap-ul tau arata o activitate intensa in zona casutei de cautare. Cand vezi asta, iti dai seama ca ar trebui sa o pozitionezi undeva mai la indemana vizitatorilor, eventual cat mai sus in pagina si in mijloc – sa fii sigur ca nu o mai rateaza.

E un pas mic insa foarte important daca vrei sa scoti maximum de conversii cu site-ul tau. Foloseste heatmaps si vezi ce se intampla in site.

heatmap-hotjar

2. Inregistrarea video a activitatii utilizatorilor

Ti-ar placea sa vezi ce vad de fapt oamenii in site? Pe unde merge privirea lor si cum decurge o sesiune in magazin?

Hotjar iti permite sa inregistrezi video activitatea utilizatorilor astfel incat sa vezi singur unde dau click, pe unde misca mouse-ul si cum se misca in site. La ce te ajuta treaba asta? Simplu, sa vezi daca se descurca in site-ul tau sau au probleme sa gaseasca produsul / pagina de care sunt interesati.

E suficient sa il induci in deruta, chiar si involuntar, si ai pierdut vanzarea. Foloseste Hotjar pentru a elimina acest risc.

3. Conversion Funnels

Cand oamenii renunta, e frustrant pentru tine. Ii vrei in pagina de multumire dupa conversie, nu sa iasa din site brusc, fara sa iti dai seama de ce.

Conversion Funnels iti permit sa definesti pasii pe care ii inchipui pentru calatoria utilizatorului in site si sa vezi care este pasul in care renunta. Analizand apoi pagina iti vei da seama care a fost stimulul ce i-a determinat sa plece.

4. Analiza formularelor din site

Formularele din site-ul tau determina sau impiedica vanzarea / conversia. Intrebarea care ramane e: cum iti dai seama daca isi fac treaba sau nu?

Cu acest tool iti dai seama cum interactioneaza oamenii cu formularele tale, care sunt campurile ce consuma cel mai mult timp, care sunt campurile necompletate – DE CE abandoneaza oamenii pagina si formularul fara sa il trimita.

Analizand formularele descoperi oportunitati de optimizare uriase: elimini sau modifici campuri, testezi adaugarea de campuri noi etc.

5. Sondaje

Cine sa te invete mai multe despre vizitatorii tai daca nu ei insisi?

Sondajele cu Hotjar iti permit sa interactionezi direct cu vizitatorii / clientii tai, sa intelegi motivele din spatele comportamentului lor, motivele pentru care nu convertesc sau cele pentru care au convertit, iar raspunsurile pot fi diferentiate in functie de dispozitivul pe care il folosesc.

6. Feedback vizual

Ca o alternativa, in loc sa le ceri oamenilor sa scrie un text (lucru consumator de timp si pe care oamenii aleg deseori sa nu il faca din comoditate), le poti cere sa lase un feedback vizual.

Vizualul este mai puternic legat de emotii si senzatii iar monitorizarea sentimentelor oamenilor iti poate schimba perspectiva si imbunatati strategia de optimizare a conversiilor.

feedback-vizual

6. Chestionare

Chestionarele reprezinta o alta modalitate de interactionare cu clientii tai, in urma carora primesti raspunsuri mai avansate, comparativ cu sondajele sau feedback-ul vizual.

Acestea te ajuta in special atunci cand vrei sa construiesti avatarul de client si ai nevoie de raspunsuri directe de la consumatori. In Hotjar ai un editor super intuitiv pentru chestionare care arata impecabil indiferent de dispozitiv.

7. Recrutare de utilizatori pentru teste

O tehnica mai putin utilizata de antreprenorii din Romania este recrutarea de clienti si vizitatori reali, subiectivi, care sa te ajute sa testezi uzabilitatea site-ului (sau orice alt aspect legat de buna functionare a magazinului tau).

Ei bine, Hotjar simplifica procesul de selectare a utilizatorilor, in cazul in care vrei sa te folosesti de aceasta strategie. In schimbul unei recompense care sa motiveze oamenii, le poti colecta datele si ii poti contacta pentru a te ajuta la faza de testare.

Cum faci integrarea cu Hotjar, direct din platforma Gomag

In ideea ca ai inteles acum la ce te ajuta aplicatia, banuiesc ca urmatoarea intrebare e “ok, ok, cum incep sa monitorizez magazinul cu Hotjar?”.

Simplu. Daca ai un magazin online pe Gomag, ai de facut doar 3 pasi:

  • Intri in platforma ta si mergi la Gomag Apps→ Marketing → Hotjar
  • Introduci codul Hotjar (pe care il gasesti in contul tau Hotjar, realizat in prealabil)
  • Dai click pe “Salveaza” si gata, aplicatia incepe sa iti monitorizeze magazinul

Practic, e o metoda super simpla prin care sa faci integrarea cu aceasta aplicatie, fara sa mai ai treaba cu codul sau alte griji tehnice. Simplu si rapid, se poate face in 10 secunde.

Pentru multe alte detalii si cazuri practice de folosire a aplicatiei Hotjar, urmareste video-ul pe care ti l-am pregatit mai jos.

Pont! Include informatii si sfaturi pe care nu le-am inclus in articol 🙂 .

Citeste si:Ce Gandesc Clientii Tai Chiar Inainte Sa Dea Click Pe Adauga In Cos

Acum e randul tau.

Daca nu folosesti inca aplicatia fa-ti un demo gratuit (ai 15 zile la dispozitie) si integreaza-ti magazinul direct din Gomag.

Iar daca nu ai inca un magazin online pe platforma Gomag insa ti-ai dori o platforma care sa te ajute in mod real sa vinzi, testeaza solutia noastra si hai sa discutam despre cele mai bune strategii prin care sa iti cresti afacerea.

Spune-mi, despre ce aplicatie Gomag ti-ar placea sa afli mai multe detalii?

Cosmin Daraban

CEO at Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]