3 minute timp de citire

Am o curiozitate.

Spune-mi, tu de pe ce device obisnuiesti sa cumperi online? De pe telefonul mobil sau de pe desktop?

Pentru cei care lucreaza in eCommerce de ceva vreme, nu mai e nicio noutate faptul ca oamenii incep sa incline balanta din ce in ce mai mult spre mobil. Si asta intr-un timp foarte scurt.

Ei bine, daca ai si tu un magazin online, ceea ce urmeaza sa vezi te va ajuta sa iti actualizezi strategia si sa intelegi mult mai bine obiceiurile de cumparare ale romanilor. De ce? Ca sa le vinzi mai mult!

Astazi discutam despre ultimele date legate de evolutia pietei de eCommerce din Romania (si crede-ma, sunt abia scoase din cuptor 🙂 ).

Statisticile pe care ti le prezint au fost extrase din peste 1.6 milioane de tranzactii online realizate intre 1 august 2016 si 31 octombrie 2018, pentru peste 650 de magazine online ce au programe de afiliere active in 2Performant.

Datele apartin partenerilor nostri de la 2Performant iar, pe baza lor, noi am creat un infografic ilustrativ care sa scoata in evidenta cele mai importante lucruri pentru tine. E afisat putin mai jos dar pana atunci, hai sa vedem principalele idei.

Noi, romanii, cumparam mai MULT de pe MOBIL, dar mai SCUMP de pe DESKTOP.

Practic, la final de octombrie 2018, advertiserii din 2Performant au generat vanzari online in proportie de 57% pe mobil – un procent nu extrem de mare comparativ cu cel de pe desktop dar care ne transmite o crestere constanta in timp, ce va continua sigur si in anii urmatori.

Pe de alta parte, romanii nu se grabesc sa investeasca foarte multi bani cand “stau pe telefon”.

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 2.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

Valoarea medie a cosului pentru majoritatea niselor e mai mare pe desktop, decat pe mobil, de aproximativ 56.3 euro (plus TVA), comparativ cu 39.6 euro (plus TVA).

Si stim precis ca nu e vina platilor prin card din moment ce avem cifre in premiera de la Horia Grozea, Director Payments la NETOPIA mobilPay.

Horia ne-a spus la Gomag Virtual Summit 2018 ca, fata de anul trecut in aceasta perioada, s-au depasit jumatate dintre platile care se fac online prin card – 60% dintre plati vin acum direct de pe dispozitivele mobile.

Sunt foarte curios care vor fi cifrele de Black Friday 2018 privind cumparaturile pe mobil vs desktop, avand in vedere si cresterea constanta a mobilului, de la an.

dorin-boerescu-cosmin-daraban

Dorin Boerescu, CEO 2Performant, a prezentat aceste statistici in cadrul GPeC Summit, noiembrie 2018.

Te las in continuare cu infograficul realizat la Gomag dar nu inainte sa iti spun cateva statistici in functie de nisa. Vezi cum stau lucrurile si adapteaza-ti strategia in functie de nisa in care te afli:

  • Sambata cheltuim cei mai multi bani pe produse de Fashion. Suma se ridica la aproximativ 52.3 euro (plus TVA).
  • Joia, in schimb, cumparam electronice scumpe pe desktop (225,5 euro plus TVA) iar duminica le cumparam de pe mobil – 133.2 euro (plus TVA).
  • Tot joia cumparam produse pentru cei mici, in valoare medie de 90 de euro (plus TVA) pe desktop si 54 de euro (plus TVA) pe mobil.
  • Sambata e ziua cand cumparam si cele mai scumpe jucarii sexuale, de pe desktop, pe care cheltuim in medie 52 de euro (plus TVA).

Legat de Black Friday, conform partenerilor de la 2Performant, au crescut atat ponderea tranzactiilor cat si valoarea medie a cumparaturilor, pe aproape toate industriile.

Nu sunt indreptatit sa iti dau si cifrele aferente dar daca vrei sa le afli, plus datele complete privind evolutia comertului online pe mobil vs. desktop in ultimii doi ani, trimite un email la [email protected] iar colegii de la 2Performant iti vor trimite intregul raport direct in inbox.

Esti curios de infografic? Il poti consulta in continuare.

Infografic: noi, romanii, cumparam mai mult de pe mobil, dar mai scump de pe desktop.

Citeste si: Românii cumpără online mai mult de pe mobil, dar mai scump de pe desktop. Statistici și tendințe în comerțul online din România, octombrie 2018.

Cosmin Daraban

CEO at Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]