Tinem deseori webinarii pe subiectul optimizarea site-ului impreuna cu clientii GoMag – e o oportunitate sa primeasca analize personalizate pentru magazinele lor.
Adevarul e ca portofoliul nostru creste pe zi ce trece, si va suntem recunoscatori pentru ca ne alegeti si realegeti pentru proiectele voastre – avem chiar si clienti cu 10 magazine diferite pe platforma!
Asa ca astazi dezvaluim o parte din sistemul nostru de analiza a unui site web. De ce? Pentru ca va incurajam sa furati startul si sa va asigurati continuu ca detineti magazine echipate cu tot ce trebuie pentru a atrage clientii & decizia de achizitie.
Recomandarea noastra este sa salvati articolul la favorite si sa implementati, pas cu pas, sfaturile de azi.
In momentul in care anuntam alte webinarii de analiza pentru voi, va fi o ocazie buna sa va verificati efortul depus pana acum si sa primiti nota maxima.
Cuprins ghid: Optimizarea unui site web cu Gomag
- Optimizarea generala a site-ului
- Sfaturi de optimizare pentru homepage
- Sfaturi de optimizare pentru paginile de categorie
- Idei de optimizare pentru paginile de produs
- Sfaturi de optimizare pentru pagina de cos
- Optimizarea paginii de checkout / finalizare comanda
- Sfaturi de optimizare pentru pagina despre noi
1. Website Audit General
- Exista contrast intre culoarea textului din site si fundal?
- Culori – sa nu fie prea pale, aceeasi schema de culori folosita in site & vizualuri. Ai scos in evidenta ce e important?
- Fonturi – aceleasi pe toate paginile, lizibile, fara prea mult italic, dimensiune potrivita – verifica inclusiv cat de usor de citit sunt textele din site pe telefoanele mobile.
- Exista link-uri pe bannere / hellobar spre paginile relevante?
- Exista bannere cu fete umane (pe cat de mult posibil) si expresie / buton de CTA.
- Chiar daca folosesti popup–uri de abonare la newsletter, ai grija sa nu fie declansate automat, imediat ce utilizatorul intra pe site. Declanseaza-le la scroll sau in urma unei actiuni. Si vezi cum arata pe mobil!
- Imagini de produs – foloseste aceleasi dimensiuni, inclusiv pentru miniaturi – va crea continuitate vizuala.
Pont!
Optimizeaza imaginile pentru a fi gasite usor in Google: denumirea pozei cu cuvinte cheie legate de produs, alt-text completat, dimensiune mica pentru a nu interfera cu viteza de incarcare.
- Etichetele meniurilor sunt usor de inteles. Foloseste meniuri custom in Gomag pentru a organiza categoriile si subcategoriile intr-un mod prietenos cu utilizatorii.
- Link-urile sunt usor de identificat (albastre).
- Above the fold – in primul ecran vizibil, partea de sus a site-ului se afla navigarea (meniul) + cele mai importante informatii! De exemplu, pentru o pagina de produs, in primul ecran trebuie sa fie vizibile toate informatiile necesare pana la buton de adauga in cos, inclusiv pe mobil.
- TOS, Politica de confidentialitate – sabloanele puse la dispozitie in platforma sunt completate cu datele business-ului?
- Formularele din pagini capteaza datele in mod corect si sunt trimise catre o baza de date sigura, eventual direct in liste + tag-uri relevante?
- Exista o pagina cu raspunsuri la intrebarile frecvente?
Cat de atragatoare par ofertele tale?
- Folosesti urgentare? Poate fi vorba de cronometre, texte cu promisiune – de ex., comanda pana la ora x, si sigur primesti coletul pana maine, editie limitata, stoc limitat.
- Folosesti diferentiatori? Asigura-te ca ai incarcat icon-uri reprezentative pentru diferentiatorii tai la icon-urile de trust. Acestea vor fi afisate in toate paginile site-ului ca un reminder constant al diferentiatorilor tai.
- Folosesti servicii extra? E imposibil sa lucrezi mereu cu preturi mici. De aceea, marseaza mai degraba pe servicii extra pentru a stimula oamenii sa iti accepte ofertele: garantii, consultanta, mentenanta, buyback, cashback etc.
- Folosesti forta brandului?
Asigura-te ca ofertele tale, precum si intregul site, sunt marcate cu simbolurile tale de brand.
Foloseste cuvinte specifice business-ului, adapteaza textele la stilul brandului, foloseste culorile si “feeling-ul” pentru care este recunoscut in piata, dar si numarul de membri in comunitatea ta, de exemplu, sau logo-urile marcilor pe care le vinzi & partenerilor tai.
Regula de aur!
Realizeaza landing page – pagina de oferta, de fiecare data cand rulezi o campanie speciala, cu multiple produse reduse sau cu beneficii extra. Poti seta acest landing page ca homepage pe durata campaniei.
Must have pentru optimizare din punct de vedere SEO
- Titlurile sunt unice pentru fiecare pagina?
- Lungimea titlurilor este sub 60 de caractere?
- Meta descrierea are intre 150 si 160 de caractere?
- Meta descrierea include cuvant cheie + CTA?
- URL-urile sunt SEO friendly?
- Textele sunt despartite in paragrafe cu spatii albe si se foloseste bold, bullets, enumerari?
- Exista un favicon?
- Continutul de pe site-ul web este actualizat?
- Nu cumva e prea putin continut pe pagini?
- Denumirea imaginilor este descriptiva?
- Dimensiunea imaginilor este optimizata?
- Site-ul web este integrat cu Google Search Console?
- Site-ul web este integrat cu Google Analytics?
- Atragi constant un anumit numar de backlink-uri?
- Exista un blog?
- Exista un cont Google My Business? Este completat?
Citeste si: Anatomia unui magazin online perfect – Cum sa ai un site de milioane
2. Sfaturi de optimizare pentru homepage
- Numar limitat de elemente in homepage – E important sa nu fie listate toate produsele din magazin pe prima pagina. Contrar asteptarilor, rareori ajung clientii tai direct pe homepage. Mai degraba aterizeaza in pagini de oferta si pagini de produs, in functie de mediul de marketing prin care au intrat.
Foloseste homepage-ul ca pe o carte de vizita, nu rasturna tot continutul site-ului intr-o singura pagina.
- Exista banner/hellobar spre oferta curenta? Schimba bannerele cel putin odata la 2-3 luni, nu pastra aceleasi imagini ani de zile.
- Meniu de navigare usor de inteles – daca meniul merge deja pe 2 randuri, inseamna ca exista prea multe categorii principale.
- Exista o descriere in pagina – care include cuvinte cheie. E necesara pentru ca ajuta la rankarea acestei pagini.
- Exista recenzii sau testimoniale afisate in homepage?
Pont! Foloseste InstaApp pentru a aduce un plus de continut vizual in site, atat in homepage cat si in celelalte pagini. Acest continut va functiona ca recenzii extra si dovezi sociale pentru magazinul tau.
Recomandat sa limitezi numarul de postari afisate, pentru a nu umple in exces partea de jos a paginilor.
Citeste si: Ce au in comun prima pagina din magazinul tau Gomag, conversiile si palinca
3. Sfaturi de optimizare pentru paginile de categorie
-
- Foloseste nume descriptive, scurte pentru categorii
- Exista o scurta descriere pentru fiecare categorie in parte? La fel, e necesara pentru a transmite motoarelor de cautare informatii descriptive pentru rankare.
- Ai o structura buna pentru informatiile aferente fiecarui produs? (acelasi tip de informatie: nume, pret, rating, descriere scurta etc. – daca afisezi informatii, alege cate, cu suficient spatiu alb intre ele, pentru a putea fi citite)
- Exista optiuni relevante de filtrare? Afisezi filtre relevante pentru fiecare categorie in parte? (nu aceleasi pentru toate, daca n-au nici un sens sa se afle acolo)
- Iti afisezi cele mai populare si cumparate produse in partea de sus a paginii de categorie?
- Produsele vedeta sunt diferentiate cu marcaje promotionale?
- Ai pagini de categorie speciale pentru Noutati, Reduceri, Bestsellers etc.? (pentru a-i pune pe clienti in buying mode)
Citeste si: Cum sa optimizezi paginile de categorie in magazinul tau online
4. Idei de optimizare pentru paginile de produs
Pont! Incepe de la primele 5 cele mai cumparate produse sau 5 produse aleatorii. Chiar daca ai multe repere in site, le poti optimiza pe toate cand le faci rand pe rand.
- Box-ul de cumparare (inclusiv butonul de Adauga in cos) este vizibil in primul ecran?
- Exista o descriere de produs mai consistenta? (nu doar un rand de text)
Pont!
Creeaza descrieri pe baza formulelor consacrate
– CAB (caracteristici, avantaje, beneficii), AIDA (atentie, interes, dorinta, indemn la actiune), pod de trecere (prezinti scenarii inainte de folosirea produsului, puncte dureroase, si apoi situatia dupa folosirea produsului).
– De asemenea, asigura-te ca descrierile de produs sunt usor de scanat, folosind spatii albe, bold, bullets, enumerari, intertitluri etc. Nu afisa textele in bloc, ci aerisit, pentru a fi usor de citit.
-
- Exista recenzii sau testimoniale?
- Exista video de produs?
- Este afisat timpul aproximativ de livrare?
- Imaginea de produs se actualizeaza in functie de atributul ales? De ex. daca poti alege o culoare, imaginea se actualizeaza cu produsul in culoarea respectiva.
- Este afisat clar orice cost aditional? (de ex., daca se face personalizare contra-cost, daca produs este configurabil, daca apar costuri de transport suplimentare in functie de anumite conditii etc.
- Daca produsul e la reducere limitata, exista un cronometru la produs?
- Daca produsul este la reducere, se afiseaza valoare in bani economisita?
- Exista imagini si/sau video in descrierea de produs?
- Ai scris intrebari & raspunsuri frecvente despre produs? (raspunzi la obiectiile din mintea clientilor, raspunsuri la intrebarile primite de agentii de vanzari si asistenta, politica de retur, durata livrarii etc.)
- Exista recomandari de produse similare / complementare?
Pont!
Poti folosi pachete de produse – cu aceasta aplicatie vei construi reguli avansate de discount la cumpararea unui pachet de produse, de tip 1+1 gratis, 2+1 gratis, 50% reducere la cel de-al doilea produs cumparat etc. Functioneaza excelent mai ales cand le formezi in legatura cu produsele bestseller (pe care le identifici pe baza rapoartelor din Gomag).
- Exista live chat?
- Exista exit pop-up?
- Exista un program de fidelizare? De exemplu, afisarea punctelor de fidelitate pe care le pot castiga la cumpararea produselor ii vor incuraja sa cumpere mai mult, pentru a obtine extra puncte (le poti oferi inclusiv pentru crearea unui cont in magazin).
Citeste si: Cum gasesc produse tinta cu care sa pot avea succes de la inceput
5. Sfaturi de optimizare pentru pagina de cos
- Exista un pop-up cu recomandari atunci cand un produs e adaugat in cos? Il poti activa prin modulul PopUps din Gomag.
- Afisezi dovezi de trust? (cost fix de livrare, ambalare premium, consultanta, garantii, certificate etc. – prin icon-uri de trust/bannere)
- Butonul CTA principal este cel mai vizibil – butonul continua cumparaturile nu este colorat puternic
- Exista un banner cu un testimonial sau alt stimul pentru cumparare?
- Ai un prag de valoare pentru accesarea transportului gratuit? Pur si simplu creezi o regula in Gomag care afiseaza in cos de ce valoare mai trebuie sa cumpere utilizatorii pentru a se bucura de livrare gratuita.
Citeste si: Cum sa iti scazi costul de achizitie clienti pentru magazinul tau online
6. Optimizarea paginii de checkout / finalizare comanda
-
- Se creste valoarea comenzii? De ex. cu OTO, cadou in cos sau recomandari avansate.
- Daca se cumpara mult B2B, este activa aplicatia Validare coduri fiscale?
- Se afiseaza testimoniale in pagina de checkout? Poti afisa inclusiv testimoniale vizuale, printr-un banner tip UGC.
- Sunt transmise clar informatiile despre plata si livrare?
- Esti foarte clar in privinta costurilor si termenelor de livrare? (le oferi mai multe optiuni pentru metoda de livrare – prin curier, ridicare de la sediu, easybox etc., estimarea duratei de livrare)
- Oferi multiple metode de plata? (ramburs, plata online cu cardul, plata in rate, BNPL – daca este cazul). Spune-i clientului detalii suplimentare in cazul in care plateste cu cardul: cine e procesatorul, cum e securizata plata, daca va fi redirectionat pentru a plati etc.)
- Ai verificat cum arata si ce contine pagina de multumire dupa finalizarea comenzii? (confirmi clientului comanda, ii multumesti, il indemni sa se aboneze la newsletter, sa te urmareasca in Social Media, sa isi salveze datele intr-un cont, pe care il poate completa cu date suplimentare etc.)
Citeste si: 11 Sfaturi pentru pagina de finalizare comanda in magazin [Video]
7. Sfaturi de optimizare pentru pagina despre noi
- Este completata, in primul rand?
- Contine povestea firmei?
- Contine imagini cu angajatii sau imagini din firma?
- Textul este structurat frumos, cu spatii albe si fonturi de diferite dimensiuni?
- Exista un CTA – sa urmareasca magazinul pe alte canale, sa se aboneze, sa completeze un formular.
- Exista dovezi de incredere – imagini din birou / depozit, recenzii de la clienti, mentiuni in presa etc.
- Sunt afisate datele de contact ale magazinului?
Citeste si: Ce Trebuie Sa Cuprinda Pagina Despre Noi [Infografic]
Optimizarea unui site web cu Gomag nu e atat de dificila pe cat pare la prima vedere.
Mai degraba e un proces de durata, la fel cum sunt multe ce tin de business.
Schimbarile se fac in timp, cu cate un pas testat odata, pentru ca doar asa poti identifica in ce mod influenteaza acestea alegerile si comportamentul clientilor in site si post-comanda.
Asa cum spuneam in introducere, te invitam sa salvezi articolul de fata la favorite si sa te asiguri ca il tii aproape. Implementeaza treptat bunele practici aflate aici si vezi cum functioneaza pentru tine.
PS. Vrei sa vinzi si tu cu Gomag, dar nu stii de unde sa incepi? Fa un demo gratuit pentru 15 zile, iar de-acolo colegii nostri te vor contacta pentru a discuta mai multe despre afacerea ta.
Vino si tu intr-o comunitate de peste 15.000 de membri si profita de oportunitati constante de crestere!
- Cum sa eviti greselile de incepator si sa minimizezi riscurile - decembrie 3, 2024
- Reguli de aur cand vrei sa vinzi pe Pinterest - noiembrie 26, 2024
- Idei si organizare pentru procesul de productie in compania ta - noiembrie 19, 2024
Felicitari echipei Gomag! Ati pus punctul pe i cu articolul asta!
Salut, Sergiu! Multumim pentru feedback!