Daca ai un magazin online, stii cat de important este sa optimizezi costurile si sa maximizezi profiturile. 

Iar una dintre preocupari tine de bugetul alocat pentru agentii de vanzari si oamenii care ar trebui sa iti aduca noi vanzari si contracte. Functioneaza acestia la potentialul maxim?

Afla din articol perspectiva noastra despre acest subiect, si cum sa imbini functiile platformei Gomag cu abilitatile oamenilor tai pentru a obtine mai mult de la afacerea ta.

Descopera 10 metode eficiente de a reduce cheltuielile cu agentii de vanzari prin intermediul unui magazin online!

 

Cuprins Cum scazi cheltuielile cu agentii de vanzari, folosind un magazin online

  1. Angajarea si instruirea personalului
  2. Disponibilitate 24/7
  3. Automatizarea procesului de vanzare
  4. Personalizarea experientei de cumparare
  5. Analiza & raportarea datelor
  6. Marketingul prin e-mail si preluarea comenzilor
  7. Cresterea afacerii
  8. Vizibilitate
  9. Stocuri
  10. Costurile reduse cu infrastructura

1. Angajarea si instruirea personalului

Stim cat de greu este sa aduci oameni noi intr-o echipa. Desi sunt atat de multe oportunitati azi in online, noi, ca oameni, avem interese si dorinte diferite.

Sunt unii care mai au chef sa munceasca, sunt unii care viseaza, dar este o provocare pe care noi, ca antreprenori, o avem si trebuie sa gasim neaparat o solutie. 

Pot sa vina oameni buni la interviuri, dar este foarte important procesul prin care ii instruiesti, ii inveti produsele, ii inveti cum sa vorbeasca, cum ii trimiti pe urma pe noii colegi in fata clientilor, sa discute despre produsele tale si sa-i convinga sa le cumpere. 

Este un proces pe care il cunosc foarte bine doar cei care l-au trait, doar cei care se chinuie sa aduca oameni noi in companie. 

Inveti, in timp, cat de mari sunt costurile din acest punct de vedere si cat timp se aloca pentru acest proces.

Citeste si: Cum iti cresti echipa – procesul de angajare si retentie [Podcast]

2. Disponibilitate 24 din 7

Atunci cand ne dorim anumite produse sau servicii, din postura de clienti, dorim sa le comandam intotdeauna cand vrem noi. 

Pe cand, daca tu ai oameni pe teren, acestia au un program. Este absolut normal. 

Insa stim cat de costisitoare sau cat de ineficiente sunt anumite deplasari la domiciliu sau la sediul potentialului client sau clientului existent. Si mai stim un lucru, foarte multi dintre clientii existenti au inceput sa plaseze deja comenzile online, ori sunt foarte multi antreprenori revanzatori care isi plaseaza comenzile seara sau in weekend. 

E mai eficient sa ai un magazin online sau sa dai posibilitatea clientilor tai, vanzatorilor sau distribuitorilor tai sa plaseze comenzi cand vor ei, de ce suma vor ei sau sa mai intarzie putin cosul, sa mai adauge alte produse. 

Este o oportunitate super mare pentru tine ca business sa cresti mai rapid, dai mai multe optiuni clientilor tai si te adresezi catre o piata mult mai mare.

Citeste si: La ce cheltuieli sa te astepti pentru un magazin online

3. Automatizarea procesului de vanzare 

Este un alt aspect care conteaza extrem de mult. 

De cele mai multe ori stim ca ar fi ideal sa vindem cat mai mult, sa venim spre clientul nostru, spre revanzatori, spre partenerul nostru de afaceri cu o gama cat mai mare de produse. 

deschide-magazin-online-gomag

Dar din experienta povestita de alti clienti, alti antreprenori, ce se intampla pe teren atunci cand oamenii merg sa faca prezentarile de produse sau cand merg sa vanda? 

Se vinde portofoliul sau cele mai bune oferte din acea perioada si uneori se uita sa se promoveze si alte produse. Produse conexe sau produse de sezon sau ce a cerut alt partener, alt client intr-o alta regiune, intr-o alta zona.

Pierzi oportunitati de business, pentru ca poate ai un om care in momentul respectiv, daca merge la un client mare, cu potential, tot nu are chef sa vina cu sugestii, chiar daca este bonusat.

Atunci cand automatizezi aceste procese si prezinti clientului in mod digital toate optiunile care sunt disponibile, toate accesoriile pentru anumite produse si ce mai apare nou, acestea pur si simplu sunt la vedere sau poti sa le faci mai vizibile si sa-i notifici pe email.

4. Personalizarea experientei de cumparare

Daca revenim la punctele anterioare, cand stim ce a cumparat clientul, cand vedem pe raport, ori fiecare om din spatiul unui magazin online poate sa vada ce a cumparat orice client din orice zona geografica, poti sa ai un impuls in cresterea afacerii tale.

Personalizarea se face 1 la 1. 

Intr-adevar, relatiile se fac cu oameni.  Dar poti sa vii cu un input mult mai mare, poti sa stii ce a cumparat clientul anul trecut, sa vii tu cu sfaturi si recomandari in mod automat.

segmentare-clienti-personalizare

Aici nu o sa ignoram si nu o sa dam la o parte oamenii, pentru ca vedem ce putem face cu oamenii care deja sunt pe teren, cum putem sa-i aducem in birouri, sa formezi intr-adevar o echipa si sa se ocupe de la distanta de clienti, sa sune, sa le trimita mailuri si sa aiba o relatie mai apropiata din acest punct de vedere.

Citeste si: Ce presupune deschiderea unui magazin online

5. Analiza si raportarea datelor 

In mod clasic, agentii de vanzari au telefoane sau tablete cu softuri care preiau comenzile, ce se trimit spre un punct de control. 

Aplicatiile respective, care gestioneaza astfel de actiuni, de regula au licenta per utilizator. Iar costurile sunt extrem de mari, si de putine ori se uita cineva la nivel general. 

Prin intermediul unui magazin online poti sa vezi dintr-o privire rapoartele generale de vanzari, rapoartele pe orase, rapoartele pe produse si rapoartele pe agentii de vanzari. 

Tu, ca administrator, poti sa vezi in timp real ce se intampla in afacerea ta fara sa ceri rapoarte, fara sa ceri cuiva sa spuna ce s-a intamplat. 

Poti sa iei niste decizii mult mai bune si mult mai rapide pentru a creste afacerea. 

6. Marketingul prin e-mail si preluarea comenzilor

Dupa ce clientul tau a cumparat anumite produse, automat sistemul unui magazin online la Gomag ii trimite un email de confirmare. 

La o perioada de timp poate veni cu alte recomandari sau mai mult de atat, cu partea de abonamente – stii ca anumite produse se cumpara in mod recurent. 

Sunt clienti care cumpara doar anumite categorii de produse sau anumite produse la o frecventa de timp, si astfel lucrurile se intampla mult mai rapid. 

Tot in zona asta de automatizari putem categorisi aceasta actiune in zona de marketing, pentru ca totul se intampla pe email.

Antreprenorii citesc mailurile, raspund la emailuri, trimit mailuri, cumpara pe baza unui mail primit de la parteneri sau de la diferiti furnizori. 

Afacerea ta creste si mai mult atunci cand in ea vin zilnic, saptamanal, lunar, noi si noi clienti.

7. Cresterea afacerii

Este important ca oamenii sa descopere, sa vada cine esti, sa vada cu ce poti sa-i ajuti. Sa ai prezenta – vizibilitatea prin SEO te ajuta extrem de mult din acest punct de vedere. 

Daca nu ai o prezenta online si daca produsele tale nu sunt listate, iti scad sansele ca tu sa ajungi la noi clienti. 

vizibilitate-seo-magazin

Citeste si: Cum sa creez un magazin online si tips despre marketing & SEO

8. Vizibilitate

Sunt absolut sigur ca tu, ca administrator sau agent de vanzari sau manager al unei echipe de vanzari, ai avut sau stii scenarii cu diferite schimburi de mesaje pe WhatsApp, sau mesaje pur si simplu intre colegii tai si clienti pentru comenzi noi, pentru actualizari de comenzi, pentru anulari de comenzi etc. 

Prezenta unei afaceri in social media conteaza extrem de mult; creeaza o mai mare conexiune intre brandul tau si clienti sau potentialii tai clienti, pentru ca pur si simplu ei vor sa te urmareasca. 

Studiile arata ca majoritatea celor care urmaresc un brand, dupa o perioada de timp vor sa devina si clientul acestuia.

Apoi, dupa partea de vizibilitate pe SEO, social media e vitala pentru ca oamenii pot sa te descopere, sa vada cine esti, sa se aboneze la emailul tau, sa primeasca noutati, informatii despre tine. 

9. Stocuri

In functie de mai multi factori, de dimensiunea unei afaceri, de nisa acesteia, de decizia administratorului sau a managerilor, sunt afaceri care lucreaza cu stoc local, regional ori national. 

Dar nu putine au fost discutiile in care un client dintr-un anumit oras sau dintr-o anumita regiune, si-a dorit produsele care nu se afla acolo in stoc. Acestea au putut fi aduse la 3-4 zile, dar procesul depinde de dimensiunea acestora, de paleti, de transport si partea logistica, operational, si asa mai departe.

Ce se intampla daca un client are o comanda pentru un stoc mai mare de produse si vinde la alte persoane B2B sau la alte fabrici? 

Iar pierzi o oportunitate pentru ca daca altcineva are stoc, va livra mai rapid. Lucrurile se intampla mai rapid pentru cel care deserveste clientul mai repede. 

Gestiunea unui stoc unitar in stoc national te ajuta extrem de mult si in zona de rapoarte.

Tu, ca manager de vanzari sau ca administrator, poti sa vezi in timp real care sunt stocurile si cum se misca produsele, vanzarile in diferite orase, categorii de produse top, produse cu vanzare, produsele fara stoc si cum ai putea sa le destochezi.

Conteaza si aceste aspecte – pur si simplu ai o viziune mai mare si este totul mult mai centralizat.

10. Costurile reduse cu infrastructura

Pe langa partea de angajare, introducerea oamenilor in piata prin traininguri, laptopuri, tablete, masini, diurne si toate cele, reprezinta un cost pe care in online pot sa il diminuezi extrem de mult si rapid.

management-echipe-online

Poti sa scalezi mult mai repede pentru ca este super accesibil sa gestionezi un magazin online, este accesibil sa inveti viitori angajati, sa stabilesti proceduri si sa vada fiecare dintre acesti oameni istoricul clientului. 

Citeste si: Structura afacerii tale, de la haos, la planificare controlata

Daca te preocupa bugetul tau disponibil si vrei sa scazi cheltuielile, astazi tocmai ai vazut 10 moduri prin care un magazin online te poate ajuta sa faci asta.

Tine cont de sfaturile primite, regandeste-ti strategia de business si foloseste-te la maximum de functionalitatile Gomag pentru a scala repede, fara greseli.

Dureaza o secunda sa te abonezi la canalul nostru de YouTube – lucru pe care iti recomand sa-l faci cat mai repede (daca nu te-ai abonat deja). Vezi direct cand postam video-uri noi, despre subiecte interesante pentru tine si echipa ta!

Cosmin Daraban