Ce ai face daca ti-as spune cu toata convingerea ca pot sa vinzi pe Instagram?

Da, produse si servicii si inscrieri la evenimente si asa mai departe.

Si o sa plusez cu ceva: ce ai spune daca ai putea obtine toate acestea, fara sa mai platesti reclame?

Ti se pare o schema de tipul cum-sa-faci-bani-repede-si-usor?

Nu e. O sa vezi pe parcursul acestui articol despre ce e vorba.

  1. Cum poti face o campanie gratuita de atragere lead-uri pe Instagram
  2. Primul obiectiv al paginii tale
  3. Adauga un lead magnet + CTA in bio
  4. Alege hashtag-urile relevante
  5. Posteaza zilnic
  6. Organizeaza campania conform palniei de vanzari
  7. Cum poti face o campanie platita de atragere lead-uri pe Instagram?

Astazi vorbim despre Instagram (dupa ceva vreme in care doar l-am mentionat in articole) si despre cateva metode eficiente in care poti folosi platforma pentru a-ti vinde produsele / serviciile, atat metode gratuite cat si platite.

Citeste aici si partea a doua a articolului Cum sa vinzi pe Instagram!

Sunt perfect constient ca Instagram are inca o reputatie destul de proasta pentru afacerile si magazinele online. Si asta deoarece majoritatea cred ca platforma este potrivita doar pentru postat poze cu mancare, cozi de sirena si poze cu celebritati.

Dar nu e adevarat, cel putin nu in totalitate.

Daca ai un business sau un blog sau, ma rog, vrei sa vinzi ceva si cauti un nou canal pentru achizitia de clienti, Ipoti sa vinzi pe nstagram – asta daca stii ce ai de facut.

Nu esti convins? Stai linistit, iti voi explica pas cu pas cum poti transforma Instagram intr-o sursa decenta de lead-uri si vanzari, fara sa insiri 20 de hashtag-uri la fiecare postare sau sa incepi sa te rogi sa se intample ceva.

Cum poti face o campanie gratuita de atragere lead-uri pe Instagram?

Ca vanzator, stii de ce ai nevoie.

Ai o piata catre care te adresezi si speranta ta e aceea ca vei atrage oamenii catre oferta, cativa dintre acestia vor fi mai mult decat interesati, iar dintre acestia, cativa vor cumpara.

Rareori imediat, aproape intotdeauna in timp.

Uite ce poti sa faci, daca vrei sa vinzi pe Instagram:
  • Atragi trafic prin postari constante, hashtag-uri si stories
  • Captezi lead-uri printr-un magnet afisat in bio
  • Intretii relatia cu acestia si ii ghidezi prin palnia de vanzari cu secvente de email-uri

Practic, poti sa creezi o bucla in care oamenii intra, se aboneaza, cumpara, intra, se aboneaza, cumpara si tot asa. Evident, nu toti, dar cativa dintre acestia vor ajunge sa si cumpere, chiar de mai multe ori daca vinzi produse de acest tip.

Bun, acum ca ti-am aratat pe scurt ce ai de castigat folosind strategia, hai sa vedem cum arata aceasta, pas cu pas.

Pasul 1 – Care e primul obiectiv al paginii tale?

Prima greseala si cea mai frecventa – sa iti faci un cont business de Instagram doar pentru ca asa fac si restul.

A doua greseala – sa crezi ca un cont de Instagram nu e potrivit pentru tipul tau de produse / afacere, deoarece vizual produsele tale nu prea transmit ceva creativ sau estetic.

Iata ce trebuie sa stii: daca vrei sa vinzi pe Instagram, porneste de la gasirea obiectivului – ce vrei sa transmiti si care e cel mai important lucru pe care il ai de oferit.

Exact, nu cel mai important produs sau serviciu, ci experienta sau beneficiul pe care vrei sa il traiasca clientii tai, folosindu-se de produsele cumparate de la tine.

De exemplu:

  • Vinzi pe Instagram produse pentru casa si gradina – cum sa devii un designer expert, chiar daca n-ai habar de design
  • Vinzi produse pentru copii si bebelusi – totul pentru bebe
  • Vinzi bijuterii sau cosmetica sau fashion – cum sa fii mai frumoasa / mai chipes si sa ai un stil care te scoate in evidenta din multime
  • Vinzi parchet sau servicii de curatare pentru pardoseli – cum sa ai o casa mai curata si mai sigura pentru familia ta
  • Vinzi materiale de constructii – la fel, cum iti faci casa visurilor

Acesta e adevarul – nu produsul tau e vedeta, ci experienta pe care reuseste sa o ofere oamenilor. Daca esti constient de treaba asta, restul e floare la ureche.

Cand alegi obiectivul paginii de Instagram gandeste-te ce experiente si senzatii poti oferi oamenilor, legate de afacerea ta, dar fara sa te limitezi doar la produsele in sine, pe care le vinzi.

Instagram Autohut - magazin online de piese auto

Vei alinia postarile si continutul paginii tale la acest focus. Cum? Hai sa vedem.

Pasul 2 – Adauga un lead magnet + CTA in bio

Dupa cum stii, Instagram iti permite sa afisezi doar un singur link pe pagina ta – in bio sau descrierea paginii. Majoritatea business-urilor online aleg sa afiseze link-ul catre prima pagina a site-ului, dupa o scurta descriere a tipului de business sau un call-to-action.

Ei bine, daca ai alt scop cu pagina de Insta, nu neaparat sa vinzi, link-ul catre homepage e ok (de exemplu, poate vrei sa umanizezi relatia cu urmaritorii, sa arati ce se intampla in spatele business-ului sau sa iti aduci echipa in fata – cum e si cazul agentiei noastre).

Dar daca vrei sa vinzi pe Instagram, va trebui sa tratezi acest bio ca pe un suport pentru atragerea de lead-uri.

Exista mai multe lucruri pe care poti sa le faci:

  • sa trimiti oamenii intr-un landing page de tip cornerstone content,
  • sa ii directionezi spre un articol din blog evergreen in care afisezi atat optiunea de abonare, cat si butoane de cumparaturi (daca ai magazin pe Gomag)
  • sau, cel mai obisnuit mod, sa le captezi datele de contact intr-un landing page cu o oferta gratuita.

Aceasta oferta gratuita poate fi un ghid, un cadou digital, un cod de reducere utilizabil o singura data, un video tutorial, un demo, un calendar, orice se poate printa (o lista, un sablon etc.), o reteta.

Instagram Gomag - link spre oferta din ianuarie

Invita oamenii cu textul din bio sa iti descarce oferta sau sa profite de ea si plaseaza apoi link-ul – iti recomand sa il prescurtezi cu bitly, asa poti vedea si cati oameni dau click pe link.

De acolo directioneaza oamenii intr-un landing page din site in care vorbesti despre beneficiile magnetului si ii inviti sa iti dea adresa de email pentru a intra in posesia lui.

Ce sa faci in continuare iti spun la pasul 5, dar mai intai hai sa ne concentram asupra modului in care atragi trafic spre pagina, implicit link-ul de captare lead-uri.

Pasul 3 – Alege hashtag-urile relevante

Hashtag-urile sunt bucatile de informatie prin care te gaseste lumea interesata de tipul tau de postari, dar care nu iti urmareste inca pagina.

Pentru ca profilul tau sa aiba cat mai multa vizibilitate va trebui sa folosesti hashtag-uri relevante, chiar daca nu sunt cele mai cautate conform topurilor.

Inca nu stii care sunt cele potrivite? Verifica 10-20 de pagini similare nisei tale si vezi ce hashtag-uri folosesc. La acestea adauga un hashtag personal, specific pentru afacerea ta.

Cate ar trebui sa afisezi la o postare? Nu exista un raspuns categoric.

Logic, cu cat folosesti mai multe, cu atat ajungi la mai multi oameni, insa asta se poate transforma intr-o capcana, facandu-te sa pari disperat sau sa iti pierzi relevanta.

Instagram Produsecosmetice.ro - cu un numar mic de hashtag-uri

Citeste si: #BusinessPeInstagram: Cum Sa Iti Impresionezi Urmaritorii

Pasul 4 – Posteaza zilnic

Odata ce ai gasit hashtag-urile relevante, incepe sa postezi zilnic.

Chiar de 4 ori pe zi, inclusiv in weekend.

Acum, tipul de continut pe care il promovezi difera in functie de ceea ce vinzi.

  •  imagini cu produsele tale in context,
  • continut generat de clienti,
  • imagini cu munca la birou sau in depozit,
  • imagini si video-uri de la evenimentele tale (aniversari, premii, cursuri, intalniri),
  • poze cu clientii,
  • sfaturi din partea ta si a echipei sub forma de citate etc.

Limita la tipul de postari e data doar de creativitatea ta sau a omului ce se ocupa de pagina de Instagram. Fii cat mai autentic, foloseste-te inclusiv de video live pe platforma dar si de stories.

Legat de stories, le poti folosi cu succes pentru flash sale de 24 ore, tinand cont ca dispar dupa acest interval. Ofera un cod de reducere sau anunta ca asiguri transport gratuit pentru comenzi direct din imagine sau video.

Oamenii pot cumpara direct de pe Instagram produsele tale pe care si le doresc. Pentru asta, contul tau trebuie sa fie aprobat pentru Instagram Shopping.

Chiar daca nu poti afisa link-uri in postari, le poti trimite in mesajele private / directe. Din cand in cand, poti invita oamenii din descrierea postarilor sa comenteze cu “da”, “vreau”, “cumparat” sau orice alta expresie si le trimiti apoi un mesaj cu detaliile si link-ul catre produsul dorit.

Tine minte ca aici lasi controlul in mainile potentialilor clienti – nu intra cu bocancii in mesageria lor privata decat daca iti dau acordul in mod explicit.

De asemenea, poti sa vinzi pe Instagram daca in descrierea postarilor faci trimitere la link-ul din bio, reamintindu-le de oferta ta sau adresa magazinului.

Nu in ultimul rand, de curand Instagram iti permite sa programezi postarile prin Facebook Creator Studio, asadar daca esti ocupat (cum imi si inchipui ca esti), poti programa direct din Insta cand sa iti fie publicate.

Instagram Borealy.ro - magazin online de bijuterii pe Gomag

Pasul 5 – Organizeaza campania conform palniei de vanzari (Cum vinzi pe Instagram, de fapt)

Palnia ta de vanzari pe Instagram ar putea arata asa:

  • Atragi trafic cu hashtag-uri
  • Le mentii interesul cu postari
  • Le colectezi adresa de email cu magnetul de lead-uri
  • Ii indoctrinezi si le vinzi folosindu-te de email marketing

Secretul e sa iti ghidezi mai departe lead-ul prin palnia de vanzari. Dupa ce ti-a dat adresa de email si a descarcat / primit magnetul, omul e de-abia pe la mijlocul palniei. Treaba ta este sa il iei de mana, asa legat la ochi cum e, si sa il conduci spre partea de jos a palniei.

Vezi in ce landing page am directionat oamenii dupa click pe link-ul din bio de la Gomag 

Landing page cerere oferta Gomag dupa click pe link-ul din bio

In acest nivel trebuie sa ii castigi increderea si sa ii dai exact ceea ce are nevoie – raspunsuri, asigurari si material care sa il educe pentru o achizitie cat mai satisfacatoare.

In functie de pretul produselor tale, lungimea secventei de email dureaza mai mult sau mai putin (cand pretul e mare, are nevoie de mai mult timp pentru a se hotari).

Ce ii poti trimite?

  • Articole de tipul “cum sa” din blog,
  • video-uri tutorial,
  • comparatii,
  • demo gratuit,
  • studii de caz,
  • coduri de reducere,
  • recomandari de produse, i
  • nvitatii la webinarii in care ii faci o oferta.

Indiferent de continutul email-ului, foloseste-l pe post de carlig – atrage lead-ul cu orice pret in site si in landing page-uri optimizate la sange, pentru ca acolo este la un pas de produs iar vanzarea se face mult mai simplu.

Tipul de palnie pentru Instagram variaza in functie de magnetul de lead-uri folosit dar regula principala ramane aceeasi: atrage adresa de email si continua relatia cu potentialul client din spatele acesteia, cu o strategie tare de email marketing.

Cum poti face o campanie platita de atragere lead-uri ca sa vinzi pe Instagram?

Ei bine, asta vom vedea articolul urmator (pe care il gasesti aici) – vreau sa iti las putin timp pentru a-ti crea propria strategie organica pe Instagram.

Asadar, aceasta poate fi una dintre retetele succesului pe Insta, cand vrei sa vinzi: iti faci o palnie de vanzari, de la cap la coada, si te tii de ea. Transforma singurul link pe care Instagram ti-l permite sa-l afisezi intr-o oportunitate.

Nu mai trimite oamenii in prima pagina sau pagini cu potential scazut de vanzari, ci trezeste-le interesul cu un magnet de lead-uri. Iar dupa ce le obtii adresa de email, poti face munca de convingere intr-un mod mai personal si mai credibil.

Citeste si: 3 Pasi pentru promovarea produselor cu buget mic

Spune-mi, tu ce strategie ai pentru a vinde pe Instagram? Ai si alte sfaturi pe care vrei sa le imparti cu cititorii blogului nostru?

[instagram-feed]

Cosmin Daraban
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]