Cum si-a dublat numarul de comenzi magazinul DualStore.ro - dupa 6 luni pe Gomag
Afla povestea DualStore.ro, dupa 6 luni de la migrarea pe Gomag. Activ pe piata din 2007, magazinul clientului nostru Cristi Sena a ajuns sa isi dubleze numarul ce comenzi, chiar si pe timp de criza.
Cu o gama de produse intens diversificata de la primele telefoane dual SIM vandute acum 13 ani, DualStore.ro a ajuns sa numere pana si 200 de comenzi intr-o zi.
Cristi Sena - DualStore.ro
“Totul a inceput din targul de masini. Am avut 2 telefoane in buzunar, ca toata lumea pe vremea aceea, si am vazut ca cineva vinde un telefon dual SIM. Am cumparat un telefon dual SIM din targ, am vazut ca sunt ok si am inceput sa caut pe tot internetul, sa stiu toate site-urile ce vand din China.
Am gast distribuitori si asa am inceput sa aducem incet-incet tot mai mult si mai mult.”
Cristi face dropshipping. A fost in China pentru prima data acum 3 ani. De atunci revine in fiecare an, de 2 ori, pentru a ramane la curent cu noutatile si a-si intari colaborarea cu partenerii sau.
“Stii cum e chinezul? Cand te cunoaste fata in fata se deschide fata de tine, te ajuta. Si cu transportul, si cu orice. Mai ales cand vede ca creste volumul de comenzi, lucreaza si la 1 noaptea pentru tine.”
Intrebat care sunt provocarile, dar si cel mai important lucru in relatia cu clientul, Cristi spune ca:
“In primul rand, cu clientul, e foarte important sa ii raspunzi pe loc. La mail, la chat, la telefon. Daca sta un minut, pleaca. Asta le-am spus si colegilor mei.”
“Provocarea nr. 1 este garantia, dupa cum am mai spus. Daca nu poti sa oferi garantie, nu ai piese, nu ai tehnician bun, nu poti sa faci nimic.
Si a doua provocare, sa aduci tot timpul modele noi. Tot timpul trebuie sa stai in legatura cu chinezii, sa-ti spuna modelele noi. De exemplu, am un telefon lansat de o luna, VT6, nu zic marca, si deja s-au aflat stiri ca apare VT7.”
DualStore.ro a pornit cu telefoane dual SIM, insa acum si-a diversificat gama de produse, de la casti, la televizoare, trotinete electrice, drone. Cristi spune ca asta s-a intamplat...
“De cand am inceput sa merg in China. Am fost la tot felul de prezentari in Hong Kong, dup-aia in Shenzhen, sa mergi in market, pur si simplu sa le vezi. Asta e cel mai important. Atunci iti dai seama si ce mai poti vinde. Asa, numai sa stai pe internet sa cauti intr-una, nu e prea mare succesul.”
Clientii au primit cu entuziasm noile produse, unii ajungand pana la a-i asemana cu un marketplace.
Cristi nu a inceput sa vanda direct cu Gomag, ci a migrat acum 6 luni, dupa experiente mai putin placute in alta platforma.
“Am fost pe o platforma free si au fost destul de multe probleme, multe bug-uri. Am avut IT-ist, ne-am chinuit - eroarea aia, dupa ce o rezolvam aparea alta eroare si chiar eram innebunit la un moment dat. Sau intra clientul si zicea - nu va merge link-ul respectiv.
Atunci am hotarat sa trecem la o platforma inchiriata. Nu mai am IT-ist si stau linistit. [Daca] apar probleme, exista rubrica ajutor si se rezolva aproape pe loc.”
Dupa migrarea pe Gomag si colaborarea cu o noua agentie de marketing, numarul comenzilor DualStore a urcat. “Fata de anul trecut, cred ca s-a dublat numarul comenzilor.”
Magazinul a ajuns si la 200 de comenzi pe zi, in special produse valoroase, voluminoase. “Bine, aici nu punem Black Friday, ca de Black Friday nu stie nimeni cate sunt”.
Esti curios cum arata o zi de lucru la DualStore?
“Dimineata, de exemplu, o colega citeste toate mail-urile, le raspunde clientilor. Daca sunt cereri de service, le trimite curieri sa ridice produsul. Noi, in primul rand, absolut toate comenzile le confirmam telefonic. Asa ne-am invatat, asa mergem.
Pentru ca de multe ori clientii gresesc adresa, gresesc numarul de telefon sau gresesc culoarea si dup-aia nu stiu sa o schimbe. Asa e cel mai usor.
Lucram ca o echipa. Nu ca unul face aia, sau nu face aia. Si eu am descarcat astazi tirul, nu e nicio problema.
Alta colega factureaza. Mai avem un coleg care pune produse pe site, asta face toata ziua. Dupa-masa toti impachetam sa trimitem coletele.”
Acest coleg este Adi de la DualStore.ro, pe care l-am intrebat cum i se pare platforma si daca foloseste documentatia acesteia. Raspunsul?
“Uneori. Rar. Sincer sunt cam prea la indemana ca sa am nevoie de documentatie”. Adi spune ca a avut nevoie de maxim 3 zile pentru a invata cum sa isi faca munca in platforma.
Pentru cei care vor sa intre in eCommerce sau au provocari momentan cu platformele pe care se afla, Cristi spune ca “sfatul meu este sa lase platformele free, sa isi ia o platforma inchiriata si sa se focuseze pe munca. Sa nu stea toata ziua sa - schimbam culoarea la nu stiu ce, ba nu merge nu stiu ce…
Nu stiu cum sa zic altfel. Important e sa muncim, nu sa stam sa aranjam site-ul zi de zi. Parerea mea, mai bine platesti o chirie lunara si nu iti mai bati capul.”
Urmareste video-ul si descopera cum arata o zi de lucru la DualStore.ro, cum functioneaza un magazin online cu furnizori din China si care sunt sfaturile clientului nostru, Cristi Sena, pentru viitorii antreprenori pe piata de eCommerce.
Vezi si alte povesti de succes cu clientii Gomag
Testeaza platforma Gomag
Vrei mai mult de la afacerea ta online sau urmeaza sa lansezi un nou magazin online?
Dezvoltat de o echipa cu peste 16 ani de experienta in eCommerce, Gomag este deja folosit de peste 2500 de magazine online. Fie ca ai deja un magazin online sau vrei iti lansezi unul, ai nevoie de o solutie de ecommerce care sa te ajute sa vinzi online. Ne ocupam noi de chestiile complicate pentru ca tu sa te concentrezi asupra business-ului tau.