gomag logo

4 mil. de euro anual cifra de afaceri cu magazine online pe Gomag


Vanzarile B2B, chiar si in eCommerce, au un potential extraordinar. Dar multi antreprenori evita sa faca pasul in aceasta directie.

Am fost in vizita la Alin Trusca (CEO EVOhoreca), ce va impartasi din experienta lui de peste 18 ani in eCommerce-ul B2B. Vezi ce a facut pentru a se bucura de o afacere profitabila.

EVOhoreca e un business lansat acum 20 de ani. In format online a aparut acum 18 ani, fiind primul magazin online de mobila din Romania.

In 2008, din cauza crizei financiare, am suferit o decadere. In 2011 am reusit sa repornesc afacerea, dar nu pe nisa distributiei de mobilier generalist, ci in nisa de mobilare a restaurantelor. Asa a aparut EVOhoreca.

Care au fost provocarile legate de eCommerce?

Am intrat chiar de la inceput in eCommerce. Pe atunci nu prea existau platforme eCommerce. Asa am ajuns sa dezvolt propria solutie.

Primul magazin dezvoltat in 2004 a fost doar pe baza de HTML. Cosul de cumparaturi era un formular mai amplu, unde clientul trebuia sa completeze datele produsului.

Am folosit si o solutie custom, pe care am adaptat-o timp de 8 ani, pe masura ce identificam noi nevoi. Cea mai mare problema a unei platforme customizate e ca in timp ajungi sa ai costuri foarte mari.

Cum ai ajuns la Gomag?

Costul este unul din motive. Pretul platformei, in comparatie cu ceea ce primesti (si aici nu e vorba doar de aplicatii), este foarte bun.

La platforma imi place ca atunci cand adaugi poze intr-o galerie, poti adauga si coduri de produs (poti corela galeria de imagini cu produse din magazin).

Platforma Gomag poate sugera produse, in functie de imaginile vizualizate, si poate face recomandari in baza setarilor facute de mine. Asta ajuta mult viitorul client, in luarea deciziilor.

Cum functionam? 

Fiind un business B2B, iar valoarea cosului e foarte mare, e destul de complicat. In magazinul nostru online se accepta doar plata cu cardul sau prin ordin bancar.

Majoritatea vanzarilor se fac pe baza de consultanta, fiind vorba de clienti ce au afaceri in zona Horeca si o valoare medie a cosului mare. Exista proiecte, de exemplu, cand un furnizor nu poate livra produsele in termenul dorit, iar noi trebuie sa gasim solutii.

Magazinul nostru online are mai degraba rol informativ. Pot vedea proiecte finalizate, ce produse sunt disponibile, cat costa si in cat timp pot fi livrate.

Vreau sa ma consider un utilizator avansat de solutii eCommerce. EVOhoreca a fost ultimul business migrat pe Gomag. Am inceput cu celelalte business-uri, de dimensiuni mai mici.

Asta deoarece am vrut sa am mai mult timp pentru a testa platforma. Am facut toate combinatiile posibile si am testat tot ce se poate din Gomag.

In momentul de fata, consider ca Gomag este cea mai bune alternativa de pe piata. Dupa 18 ani de experienta, cred ca Gomag ofera tot ce ai nevoie pentru piata din Romania.

Cum se descurca echipa cu platforma Gomag?

Cel mai mare avantaj al platformei e ca oricine se poate descurca cu ea. Totul este foarte intuitiv. Platforma este foarte simplu de utilizat si acopera majoritatea nevoilor din piata.

Ce planuri aveti pentru viitor?

Industria HORECA a fost cea mai afectata de pandemie. Atat noi cat si clientii nostri inca suntem in proces de recuperare.

Ne vom focusa pe conservarea pozitiei pe piata si consolidarea brand-ului in urmatorii 2 ani.

Sugestii/recomandari pentru cei care vor sa intre in piata

Noi traim 95% din timp in creierul nostru, deci e important ce punem in el. Multi oameni evita momentul lansarii unei afaceri din cauza unei frici.

Daca nu ne vom mai gandi la frica pe care o avem (ex: incasari insuficiente, imposibilitatea de plata a datoriilor/ratelor etc.), vom prinde mai mult curaj.

O afacere proprie iti va da foarte multa libertate, chiar daca sunt momente in care vei munci mai mult decat o faci din pozitia de angajat.

E important sa setezi obiective realiste si sa nu renunti de la primele greutati. Cele mai profitabile si longevive afaceri au trecut prin foarte multe probleme.

Este ok sa schimbi planul in timp si sa fii doborat(a). Fii transparent(a) cu clientii, ofera-le informatii si posibilitatea de a intra in contact cu tine.

EVOhoreca este unul din clientii de succes ai platformei. 

Vezi si alte povesti de succes cu clientii Gomag

Testeaza platforma Gomag

Vrei mai mult de la afacerea ta online sau urmeaza sa lansezi un nou magazin online?

Dezvoltat de o echipa cu peste 17 ani de experienta in eCommerce, Gomag este deja folosit de peste 3500 de magazine online. Fie ca ai deja un magazin online sau vrei iti lansezi unul, ai nevoie de o solutie de ecommerce care sa te ajute sa vinzi online. Ne ocupam noi de chestiile complicate pentru ca tu sa te concentrezi asupra business-ului tau.