Cum lansezi un magazin online cu succes de Black Friday
Te gandesti daca are rost sa lansezi un magazin online de Black Friday? Vezi povestea clientului nostru care a reusit sa genereze vanzari de lavete in valoare de 30.000 ron cu ocazia Black Friday in Romania.
Constantin Paraschiv (Polti / E-cloth)
“Recomand Gomag 100%. Vrei sa te urci intr-o masina sport? Te-ai urcat, ai produsele, faci putin branding, bagi putin bani in AdWords. Nu merge fara… poti sa incerci, dar gandeste-te de ce face reclama Coca-Cola.”
Probabil numele clientului nostru, Constantin Paraschiv, ti se pare cunoscut. Un om cu experienta vasta in campul vanzarilor dar si fondator al BiziLiveTV, a incercat de-a lungul timpului o multime de nise si proiecte.
La inceput in modul clasic, offline iar mai nou, in zona de online.
Constantin Paraschiv este implicat in magazinul online Polti.ro, ce include din acest an (2019) si brandul E-cloth, lansat initial anul trecut, ca un site separat. L-am rugat sa ne povesteasca modul in care a ales sa faca lansarea si cum au decurs lucrurile.
“E-cloth este un proiect pilot. Inainte de Black Friday noi am adus un brand, sa spunem, complementar, dar tot in zona de curatenie.
E a sasea companie din UK pe inovatie, s-ar putea sa o cumpere Warren Buffet in momentul de fata - E-cloth se numeste. Sunt lavete premium de curatenie care sunt construite intr-un mod exceptional, atat calitativ cat si cantitativ.”
Practic, lavetele E-cloth sunt construite din microparticule atestate international impotriva alergiilor, alergenilor, bacteriilor si virusurilor si elimina nevoia de a folosi detergenti sau alte substante artificiale de curatare. “Doar cu o singura laveta poti curata toata casa, folosind apa calda.”
“Am lansat in noiembrie, prin pachetul cel mai mare de marketing pentru Black Friday de la Gomag. Am avut landing page-ul facut de voi, teasing, newsletter si newsletter de teasing, am avut comunicat de presa, 2 newslettere dupa vanzare si revanzare.
In 3 zile am vandut de 30.000 RON. Lavete.
Cu media pe cos de 20-30 de lei, adica o laveta.”
Campania de lansare a noului magazin E-cloth a durat putin peste o saptamana, insa a fost o saptamana cu impact maxim.
“Nu stia nimeni despre brand in piata, nu mai facusem alta campanie, magazinul era nou-nout, cu zero clienti. Au ramas si clienti, si o baza de date de vreo 200 de clienti, in 3 zile abonati la newsletter - foarte eficient.”
Constantin afirma cat de important este sa investesti la inceput si constant pe parcursul trecerii timpului - daca intr-adevar vrei sa obtii rezultate.
“Eu asta le spun tuturor, cum ar fi fost sa fi lansat Polti sau E-cloth fara un buget de marketing?! Noi alocam undeva intre 1000 si 1500 de euro pe luna.
Am stat si m-am gandit ca trebuie sa fie un buget destul de mare la inceput, sau nu stiu, pentru altii e mic, pentru altul e mare. Pentru noi e mediu dar eu zic ca e un buget care iti aduce trafic, de la 0.
Dar trebuie sa iei in considerare acesti 3 piloni. Si unul dintre ei este platforma, altfel degeaba discutam.”
Constantin nu mai e prezent in operatiunile de business, a externalizat tot ce se putea. Cu ajutorul platformei, si comunicarea intre colegii lui din call-center este mult mai fluida, eliminand problemele pentru ca toti au acces in dashboard, unde pot completa detaliile comenzilor discutate cu clientii.
“Practic noi am scos foarte mult din atributii si din colegii care se ocupau offline cu oferte, cu mail-uri, cu pdf-uri. E mult mai simplu si mai eficient. Mai mult, am unit brandurile si eu zic ca anul acesta de Black Friday, si Polti si E-cloth o sa ajunga undeva la 50.000 de euro vanzari.”
“Ce s-a intamplat e ca in ultima luna, pentru fiecare mop cu aburi pe care l-am vandut, omul respectiv a cumparat si o laveta, de la recomandarile afisate in site.”
Din Romania a pornit un parteneriat la nivel mondial, pentru ca inspirati de exemplul echipei lui Constantin, si alti reprezentanti ai brandului Polti au inceput sa promoveze produsele E-cloth in propriile magazine. Brandurile se ajuta reciproc, fiind complementare.
“Acum 10 ani cand mergeam eu door-to-door sau faceam evenimente si vindeam direct, era altceva. Acum nu se mai poate sa mergem sa batem la usi. Ganditi-va ca inainte faceam 10 intalniri pe zi, 10 prezentari, asa era la inceput. Dup-aia 10 agenti, eram o trupa intreaga.”
Urmareste video-ul si descopera mai multe detalii din spatele lansarii brandului E-cloth in Romania, cum a evoluat afacerea pana in momentul de fata dar si care sunt sfaturile lui Constantin Paraschiv pentru antreprenorii care vor sa dea startul unei afaceri online.
Vezi si alte povesti de succes cu clientii Gomag
Testeaza platforma Gomag
Vrei mai mult de la afacerea ta online sau urmeaza sa lansezi un nou magazin online?
Dezvoltat de o echipa cu peste 16 ani de experienta in eCommerce, Gomag este deja folosit de peste 2500 de magazine online. Fie ca ai deja un magazin online sau vrei iti lansezi unul, ai nevoie de o solutie de ecommerce care sa te ajute sa vinzi online. Ne ocupam noi de chestiile complicate pentru ca tu sa te concentrezi asupra business-ului tau.