Polti.ro si-a triplat vanzarile dupa o luna si jumatate pe Gomag
Constantin Paraschiv, Polti
“Am facut trecerea pe Gomag, respectiv avem o luna jumate. Intr-o luna jumate am reusit sa triplam vanzarile, foarte rapid. Inca nu am terminat de facut toate customizarile, mai avem de lucru, dar feedback-ul foarte bun este ca am reusit intr-o luna de zile, luna aprilie, sa depasim 20.000 de euro vanzari.”
Constantin Paraschiv, clientul nostru de la Polti.ro, a adus in Romania un nou tip de produse pentru curatenie pe baza unor principii sanatoase dedicate si adaptate familiei: curatenie fara detergenti sau alte solutii de curatare, ce pe termen lung, se dovedesc nocive si scumpe.
“Mai precis in Romania [Polti] exista doar de vreo 10 ani, de cand am adus noi brand-ul si am avut posibilitatea sa il comercializam in tara. Suntem un importator old-fashioned, dar cu orientare catre mediul online si o orientare activa catre tot ce inseamna eCommerce”.
La inceput, Constantin si echipa sa au mers pe linia marcata de catre corporatia producatoare, vanzand in modul clasic. Cautau parteneri in retail, pe ale caror rafturi sau insulite expuneau marfa... cu niste costuri de marketing astronomice.
Acestea, raportat la momentul de fata, nu mai sunt rentabile pentru ei.
Asa ca au cautat alternative care sa le permita sa ajunga la si mai multi oameni, cu bugete medii si rezultate masurabile.
“Am facut cateva teste pe cateva site-uri partenere si ale resellerilor si am vazut ca functioneaza foarte bine campaniile respective, newslettere-le, ceea ce faceau ei. Si am zis, cred ca putem sa oferim si noi aceeasi experienta, ba mai mult cu niste servicii suplimentare, cu extra garantii… Noi, ca reprezentanta, putem sa oferim mult mai multe lucruri, care pentru client conteaza.”
“La intalnirile de board ale companiei, din 52 de tari, am propus sa mergem pe platforme online. Am ales o platforma impreuna cu grupul, o platforma Magento, dar care era semi online. In loc de butonul de adauga in cos, aveam cere informatii sau cere oferta.”
Chiar daca procesul clasic de vanzare era transformat partial, comenzile tot veneau intr-o proportie mare in call-center, de unde erau preluate de agenti si urmau alti cativa pasi de parcurs.
Ceea ce au observat e ca clientii lor se plictiseau, cu cat mai lung era intreg procesul de comanda. In plus, din lipsa integrarilor potrivite, au aparut probleme. “Aveam jumatate de produse pe stoc, jumatate de produse erau alocate dintr-un excel care se transmitea colegilor - vezi ca trebe sa il dam si la altul - si cumva s-au intamplat niste lucruri urate fata de client.”
“Dar platforma [era] foarte dificila pentru noi, greoaie, comunicarea cu grupul, la fel. Asa e cand lucrezi intr-un corporate. Asa ca am cerut acordul companiei sa schimbam dupa un an de zile abordarea si sa cautam o platforma locala.”
Au ales Gomag.
Pe platforma noastra, intr-o luna si jumatate, au reusit sa isi tripleze numarul de vanzari, cifra ce creste de la zi la zi.
Insa nu doar platforma le-a dat un boost in vanzari ci si strategia de marketing, de care s-a ocupat tot echipa de marketing Gomag. Pe baza testelor si a campaniilor, Polti.ro castiga mai multi clienti din Google AdWords, si mai putin, spre deloc, din Facebook.
Totusi mentin o prezenta constanta si pe Facebook. “Nu este atat o strategie de vanzare ci pentru noi e o strategie de informare. Si o tinem asa.”
“Acum da, lucram cu stocul nostru, ceea ce ne-a bucurat pentru ca pe platforma cealalta, Magento, nu aveam integrarea cu Smart Bill, era cu SAP. Pentru mine inseamna un cost enorm sa cumpar o solutie SAP aici in Romania, eu avand Smart Bill. De aici si decizia noastra de a lucra cu platforme locale, ce sunt mult mai bine integrate, mai rapide. Adica ne-am urcat intr-o masina si am plecat.
“Da, poti sa ajungi la Constanta si pe jos, dar poti sa iei un autobuz, poti sa iei o masina sport, poti sa iei bicicleta, poti sa mergi in alergare… Noi am ales masina sport, sa zic asa. Ar trebui sa conteze pentru fiecare, timpul este cea mai scumpa moneda.”
Pe langa integrarea cu Smart Bill, Constantin si echipa sa lucreaza si cu cei de la Frisbo, pe e-fulfillment (ambele aplicatii fiind integrate gratuit in Gomag).
“Comenzile se duc acum in proportie de 100% automat. Au fost si cateva momente in care au mers in paralel. Mai avem cateva teste de facut cu clientii business care comanda diferit si au lista de preturi diferita, livrare diferita, ca sa putem sa ii integram cumva.”
Care au fost provocarile lui Constantin de-a lungul a peste 15 ani de antreprenoriat?
“Cea mai mare provocare si pe care o am in continuare este alegerea asociatilor pe diverse proiecte si, intr-adevar, la inceput am avut niste experiente. Prima experienta a fost foarte dura; am ales un asociat foarte experimentat, dar atat de experimentat incat mi-a dat o mare teapa.
A fost o investitie initiala de vreo 30.000 de euro, erau 2 cofetarii cu un laborator si atunci existau case de bani, nu exista sa poti sa depui bani in fiecare zi, de la fiecare incasare, sisteme online de plata.
Incasam foarte mult cash, nu aveam POS la cofetarii. Depuneam banii la banca ori la sfarsit de saptamana, ori la 2 saptamani. Cumva s-a intamplat sa nu depun banii la banca vreo 2 saptamani, pentru ca urmau niste plati catre furnizori.
Asociatul meu a plecat la momentul respectiv cu toate incasarile pe 3 saptamani, ceea ce m-a pus pe mine in imposibilitate de cash-flow, si cu salarii, si cu furnizori, de vreo 6 luni. Mi-a luat 6 luni sa-mi revin.”
Planurile Polti.ro de viitor se anunta mari dar, cu siguranta, realizabile.
“In primul rand, imediat anul asta, vrem sa ajungem chiar la 50.000 de Black Friday, vanzari pe eCommerce. Vrem sa alocam investitii mari pe zona asta de eCommerce, sa automatizam si sa oferim servicii extra: cum este serviciul de service, instalare plus demo acasa sau servicii de curatenie”.
Urmareste video-ul si descopera mai multe detalii din spatele magazinului Polti.ro, care sunt provocarile prin care a trecut de-a lungul timpului, dar si planuri si asteptari in colaborarea cu platforma Gomag.
Vezi si alte povesti de succes cu clientii Gomag
Testeaza platforma Gomag
Vrei mai mult de la afacerea ta online sau urmeaza sa lansezi un nou magazin online?
Dezvoltat de o echipa cu peste 16 ani de experienta in eCommerce, Gomag este deja folosit de peste 2500 de magazine online. Fie ca ai deja un magazin online sau vrei iti lansezi unul, ai nevoie de o solutie de ecommerce care sa te ajute sa vinzi online. Ne ocupam noi de chestiile complicate pentru ca tu sa te concentrezi asupra business-ului tau.