Ghid: Cum sa vinzi piese auto online – Idei de promovare afacere cu piese auto

Cum sa vinzi piese auto online - Idei de promovare pentru un magazin auto

Aici vei descoperi atat un mod de a-ti gandi afacerea online daca acum vrei sa o deschizi, cat si sfaturi de marketing pentru promovarea magazinului tau de piese auto.

Cauti idei pentru o alta industrie? Vezi ghidurile si gaseste nisa ta!

Cuprins Ghid Cum vinzi online piese auto

Cum sa iti promovezi magazinul cu piese auto online

  1. Parteneriate cu service-uri si magazine fizice pentru promovare la nivel local
  2. O strategie tare de email marketing
  3. Campanii de marketing frecvente in functie de perioada din an
  4. Tutoriale simple pentru activitati simple pe care le pot face si clientii
  5. Program referral – stimuleaza word of mouth
  6. Cadouri cu logo-ul tau: stickere, parfumatori, set scule, surubelnita
  7. Organizeaza sau sponsorizeaza evenimente – car meet, parade, raliuri, etc.
  8. Serie articole / video-uri demontare mituri / Raspunsuri la intrebari frecvente
  9. Foloseste Social Media cum trebuie
  10. Fidelizeaza-ti clientii!!!
  11. SMS Marketing – notificari, remindere
  12. Marketing offline pentru piese auto online
  13. Reclame PPC

Decide ce vrei sa vinzi:

  • Piese auto externe: tobe, grile, bara de protectie, cauciucuri etc.

Aici intervin niste costuri mai mari la livrare (pentru ca sunt produse voluminoase)

  • Piese auto interne: filtre, transmisii, senzori, distributii etc.

Sunt produse fragile – vor trebui ambalate cu atentie si cu materiale suplimentare care sa le protejeze

  • Scule: suruburi, cricuri, chei auto, surubelnite etc.

Multe sunt foarte usoare sau foarte grele – atentie la metode si costuri de livrare

  • Accesorii si altele: incarcatoare auto, huse de protectie, parasolar, uleiuri, vopsele auto, diluanti, pistoale de vopsit etc.

Studiaza ce nevoie de accesorii sunt in piata. S-ar putea sa poti acoperi niste nevoi pe care altii nu le-au bagat in seama.

via GIPHY

Cui vrei sa ii vinzi?

  • Clientilor finali – un kiddo care vrea sa-si “tuneze” masina, cineva care vrea sa repare rapid o zgarietura, cineva care vrea o toba mai zgomotoasa sau oricine trebuie sa isi schimbe cauciucurile;
  • Service-uri auto, ateliere si garaje, magazine locale de piese auto – avantaj la costuri de livrare, pentru ca vei avea volume, si stabilitatea vanzarilor. 

Poti sa te specializezi, de exemplu, doar pe service-uri, insa majoritatea magazinelor online de piese auto au mai multe tipuri de clienti, si B2C, si B2B.

PONT! Aici te va ajuta modulul Grupuri de clienti din Gomag. Si modulul Ofertare – cand faci oferte pentru alte business-uri (service-uri, ateliere, magazine fizice).

Cum sa iti gandesti afacerea de piese auto online

  • Analizeaza-ti competitorii – multi clienti compara preturile si beneficiile asa ca vezi ce ofera competitia. Nu poti cere un pret cu mult mai mare decat piata fara sa oferi un inlocuitor. Asa ca fii atent daca poti concura pe bune cu ei si daca merita sa deschizi o astfel de afacere.
  • Vorbeste cu mecanici, proprietari de service-uri si pasionatii de masini – vezi ce piese isi doresc (si nu gasesc), ce tip de experienta le-ar placea, care sunt diferentiatorii pe care ii cauta, ce i-ar putea convinge sa cumpere de la tine.
  • Cauta o nisa – cand vinzi de toate, de multe ori inseamna ca ai o multime de furnizori. Si e greu sa gestionezi foarte multi furnizori. Asa ca incearca sa te specializezi pe o nisa: de exemplu, cauciucuri si alte accesorii pentru roti, vopsele si tichinigerie, piese second hand, piese doar pentru o anumita marca etc.
  • Ofera optiuni de filtrare avansate – stabileste cele mai populare caracteristici dupa care clientii sa caute produsul dorit in magazin.

filtrare-piese-auto-magazin

Atentie la stocuri!

Stabileste metoda de stoc si ai grija sa nu aduci volume prea mari, cu care sa ramai pe cap. Nu uita ca stocurile proprii inseamna, de fapt, capital blocat. Ai grija sa nu iti dezechilibrezi cashflow-ul.

  • Completeaza-ti magazinul cu toate informatiile posibile (inclusiv tip foto / video) – fiecare om cauta in felul lui. Consumatorii de piese auto si accesorii auto au, in functie de cat de tehnici sunt, cauta mai special – cautari long tail in care includ marca masinii, marci de piese, an de gabricatie, tip de piesa etc. Optimizeaza magazinul pentru astfel de cautari.
  • Asigura-te ca gasesti furnizori pe care te poti baza – nu cred ca trebuie sa iti explic de ce 🙂

Cum sa iti promovezi magazinul cu piese auto online

Se zice ca in domeniul Auto publicitatea din gura in gura functioneaza cel mai bine. E un lucru afirmat de atat de multa lume, incat nu are cum sa nu fie adevarat.

Dar nu trebuie sa te limitezi la asta. Fa o strategie de marketing care sa includa si alte tipuri de marketing. De exemplu:

1. Parteneriate cu service-uri si magazine fizice pentru promovare la nivel local 

Daca tot colaborezi cu firme fizice, extinde acest parteneriat folosindu-va numele reciproc pentru a va promova.

Tu le poti adauga numele in site ca parteneri oficiali si ii poti promova pe Social Media, newsletter sau reclame cu targetare locala.

La fel si ei iti pot afisa numele pe site-ul lor, in locatiile fizice, pe masinile firmei, pe paginile Social Media sau orice alt canal folosesc.

Pont!

Poti oferi chiar tu servicii extra, contra cost sau nu, de montare / instalare sau ce altfel de servicii doresti, chiar si la nivel local. Fie creezi un landing page pentru a prezenta aceste informatii in magazin, fie folosesti aplicatia Servicii extra din platforma (apar optiuni suplimentare in formularul de finalizare comanda).

servicii-extra-piese-auto

2. O strategie tare de email marketing 

Fidelizeaza-ti clientii. Promite-le notificari si informatii importante in schimbul adreselor de email, si tine-te de promisiune.

De exemplu, soferii nu stau tot timpul cu gandul la limita la care trebuie schimbat un filtru sau altul. Sau care sunt simptomele unei anumite probleme la masina lor, pe care le-ar putea recunoaste din timp.

Asa ca poti scrie despre ele sau te poti filma in timp ce le explici. Trimite email-uri informationale, dar si tranzactionale: cu coduri de reducere, oferte speciale, campanii pe care le rulezi in acel moment etc. Fa si un sablon pentru email-ul de recuperare a cosurilor abandonate.

recuperare-cos-auto-moto

3. Campanii de marketing frecvente in functie de perioada din an

De exemplu:

  • Campania de schimbare a cauciucurilor
  • Campania + cadou pentru cliente, valabila toata luna martie
  • Campania pentru o categorie de produse + o verificare gratuita la un service partener
  • Campanie “ pregateste-ti masina pentru concediu”, pe timp de vara

campanie-marketing-piese-auto

4. Tutoriale simple pentru activitati simple pe care le pot face si clientii

Fa un video cu pasii necesari pentru a ascunde o zgarietura de pe aripa masinii. Sau tutorial “cum se schimba o roata daca ai facut pana”. Articol pe blog “top 3 lucruri pe care trebuie sa te stii daca te opreste Politia Rutiera”.

Serie video-uri “Cum sa devii pilot de raliu” sau “Prima lectie de pilotaj cu [nume pilot de raliu”. 

Cu aceste tutoriale poti merge in tot felul de directii: utilitate, fun (ex. Serial aventuri pe drumurile Romaniei etc), must know etc. 

5. Program referral – stimuleaza word of mouth

Ofera un cod de reducere de care sa se bucure atat clientul care recomanda, cat si cel care a fost convins. Apoi motiveaza-l pe noul client sa te recomande la randul lui. Si tot asa 🙂 .

6. Cadouri cu logo-ul tau: stickere, parfumatori, set scule, surubelnita

Cu cat esti mai vizibil, cu atat sansele ca oamenii sa intre pe site-ul tau sunt mai mari. Iar odata ajunsi acolo… ai multe instrumente cu care le poti atrage atentia (hellobar, pop-up-uri, cronometre, marcaje promotionale etc.).

Poti castiga vizibilitate – si sa si surprinzi placut clientii – prin cadouri: stickere (multi pasionati iti eticheteaza masinile cu stickere), odorizante auto, brelocuri pentru chei etc.

7. Organizeaza sau sponsorizeaza evenimente – car meet, parade, raliuri, etc.

Cel putin odata pe luna, indiferent de oras, sigur gasesti un eveniment auto. Fie evenimente mai mari, poate chiar televizate, fie evenimente mici precum intalnirile aniversare ale unor cluburi auto locale.

Totul tine de tine, sa urmaresti cand se intampla. Le poti sponsoriza, poti participa la ele cu masina de firma inscriptionata sau le poti sa le organizezi chiar tu (de unul singur sau parteneriat).

Daca esti la inceput, recomand de regula parteneriatele. Asa ai cat de cat asigurat un public.

8. Serie articole / video-uri demontare mituri / Raspunsuri la intrebari frecvente

E greu sa iesi in evidenta in domeniul pieselor auto. Pe langa firmele mari din piata, Facebook Marketplace si orice platforma de anunturi sunt pline de postari cu vand / cumpar cutare piesa auto.

De aceea iti recomand sa incerci sa devii un expert (pe nisa ta). Fa continut care sa raspunda nevoilor si intrebarilor clientilor tai – pentru ca, inainte sa cumpere o solutie propriu-zis, oamenii cauta raspunsuri si fac comparatii.

tutoriale-piese-auto-online

9. Foloseste Social Media cum trebuie

Asta inseamna fara conturi personale. Foloseste conturi de business, indiferent pe ce canal esti: Facebook, YouTube, Instagram, forum-uri etc.

Nu posta doar link-uri din magazin. Uite cateva idei de postari:

  • Concursuri
  • Sarbatorirea anumitor Zile Internationale
  • Cum arata o zi la birou / in depozit
  • O imagine / un video cu un testimonial de la client
  • Promovarea unui partener
  • Articole de pe blog
  • Stiai ca? (legat de auto)
  • Pro sau contra? – la o afirmatie din domeniu
  • Spune o descriere pentru poza (poza dintr-un service, poza funny legata de soferie etc.)
  • Creeaza un grup dedicat

grup-facebook-piese-auto

ATENTIE!

Chiar daca esti un brand cu abordare funny si postezi, de exemplu, meme-uri, atentie sa nu faci discriminari. 

Nu te folosi de stereotipul femeilor la volan pentru ca te vei trezi intr-o situatie in care nu-ti va fi prea comod.

10. Fidelizeaza-ti clientii!!!

Nu trebuie sa rastorni cerul cu fundul in sus ca sa faci o impresie buna. Fidelizarea clientilor depinde, in cea mai mare masura, de prima impresie pe care le-o lasi, la prima comanda.

Asa ca asigura-te ca prima comanda e usor de facut si nu apar probleme: se respecta timpul de livrare, nu apar costuri suplimentare, s-a trimis produsul comandat si nu altceva… si ceva deasupra (un cadou cum spuneam mai sus).

Apoi continua comunicarea cu clientul pe canalul pe care ti-a dat voie sa il mai contactezi. Nu uita de punctele de fidelitate, clientii chiar tin cont de ele.


11. SMS Marketing – notificari, remindere

Cine sta toata ziua cu telefonul in mana? Exact, noi toti (sau pe-aproape).

Asta inseamna ca si clientii tai fac la fel. Adu-le aminte de tine direct pe telefon.

Foloseste SMS-uri pentru a confirma comenzi, pentru a le trimite un link spre un survey pe care sa il completeze, pentru a le trimite un cod de reducere exclusiv sau pentru un reminder de tipul “hei, e vara si mult praf. Ai verificat daca nu trebuie sa iti schimbi filtrul de polen?”.

12. Marketing offline pentru piese auto online

Aici intra inscriptionare masini firma, carti de vizita, cupoane fizice de marimea unui card pe care le oferi dupa fiecare comanda, cupoane cadou la evenimente, vouchere pe care le distribui prin intermediul partenerilor, flyere etc.

Vezi ce functioneaza pentru tine, insa nu investi un buget extraodinar in crearea a zeci de mii de materiale fizice. Testeaza mai intai.

13. Reclame PPC

Aici te vor ajuta foarte mult reclamele Search pe Google, DSA ads si remarketing. Nu uita nici de Google Shopping Ads.

Incearca si Facebook Ads. Aici functioneaza cel mai bine reclamele pentru recuperarea cosurilor abandonate, dar si awareness.

reclama-video-piese-auto

Cauti o platforma puternica pentru magazinul tau de piese auto online? Testeaza platforma Gomag! Ai 15 zile gratuit in care te convingi de avantajele pe care ti le oferim.