Azi stam de vorba cu Eugen Rasoiu, director general al Borealy, un magazin de top din Romania care dispune de o gama larga de bijuterii, cadouri si produse premium/de lux, cunoscut si pentru serviciile calitative pe care le pune la dispozitia clientilor. Infiintat in 2008, magazinul s-a transformat intr-un adevarat brand, fapt certificat si de diploma de castigator al Galei Premiilor eCommerce Romania, in 2011, 2014 si 2015, pentru categoria Cadouri si Bijuterii.

1. Cand si cum v-a venit ideea de a intra in comertul online si cum s-a intamplat sa alegeti chiar aceasta nisa?

Magazinul online de Cadouri a fost creat in toamna anului 2008. Domeniul initial se numea www.cadouri-originale.ro si a fost functional pana in anul 2012 cand s-a transformat in www.borealy.ro. Implicarea noastra in comertul online a inceput insa in anul 2007, prin crearea a doua magazine online cu produse de lux: genti de lux si lenjerie intima de lux. Datorita necesitatii largirii gamei de produse si datorita faptului ca multi clienti achizitionau produsele noastre pentru a le face cadou, am luat decizia, in toamna anului 2008, de a prezenta toate produsele intr-un singur magazine online de Cadouri.

2. Multi tineri sunt luati de valul antreprenorial si cred ca magazinul online este cea mai ieftina si lejera varianta de afacere. Din experienta dumneavoastra, cat de usor sau greu este, de fapt, sa faci un magazin online?

In primul rand, un magazin online este o afacere care incepe sa genereze venituri/profit abia dupa un an de la lansare, timp in care trebuie alocate investitii substantiale. In al doilea rand, este din ce in ce mai greu sa incepi cu o investitie relativ mica (sa zicem de genul a 10.000 euro). Acum pentru a avea sanse de a intra pe piata trebuie sa investesti de la 50.000 euro in sus, fara sa sti in cat timp iti vei recupera investitia.

3. Care este cel mai important aspect al unui plan de afaceri pentru un magazin online, pe care ar trebui sa-si focuseze atentia un proprietar de magazin online?

Promovarea – atragerea de trafic si clienti pe site. Acesta este cel mai dificil si costisitor proces.

4. Care sunt problemele intampinate cel mai des in cadrul afacerii online pe care o desfasurati?

Gestionarea costurilor: cu programarea, promovarea, angajatii, etc.

5. Cum distribuiti bugetul de promovare online? Care este cea mai performanta strategie: Email Marketing, Google, Facebook sau altele?

90% merge catre Google Adwords, 5% in print/reviste, 5% Facebook

6. Cat de mult conteaza platforma eCommerce in procesul de dezvoltare al magazinului online si cum influenteaza aceasta evolutia afacerii?

Conteaza mult. Insa recomandarea mea este sa se inceapa pe platforme simple/ieftine si sa se treaca la alte platforme mai complexe/scumpe (gen Magento) doar dupa ce business-ul atinge un nivel de maturitate. Altfel cheltui bani multi fara sa ai si veniturile necesare.

7. In ce fel se diferentiaza afacerea dumneavoastra de restul competitorilor de pe piata?

In primul rand prin calitatea si diversitatea produselor si a serviciilor oferite. Suntem singurul magazin online de cadouri care nu vinde simple produse ci Cadouri complexe care au o poveste in spatele lor si care sunt concepute si ambalate sa transmita Emotii. Pe langa calitatea produselor, punem foarte mare accent pe calitatea serviciilor. Astfel, oferim gratuit tuturor clientilor nostri servicii de cinci stele. De asemenea, un alt avantaj este diversitatea stocurilor si a brandurilor din portofoliul nostru. Avem in oferta produse importate din tari precum Italia, Germania, Spania, Marea Britanie, Coreea de Sud, de la marci de renume precum: Villeroy & Boch, Chinelli, Clive Christian, Dammann, Friedrich, Heisse & Sohne, Marcolin – Colle Vilca, Credan, Designhutte, etc.

8. Ce planuri de viitor aveti? Cum se va dezvolta brandul dumneavoastra in anii urmatori?

Si in acest an ne-am propus o crestere de 30% a cifrei de afaceri fata de anul trecut. Planurile pentru viitor sunt aceleasi ca si pana acum: o crestere a cifrei de afaceri de la an la an si dublarea valorii stocurilor cat si a gamei de produse de la an la an. De asemenea, am inceput deja dezvoltarea la nivel international prin lansarea in 2014 a variantei in limba engleza a site-ului – www.borealy.com si www.borealy.co.uk, urmand ca pana la finalul anului 2016 sa mai lansam si versiunea in limba franceza – www.borealy.fr. Pentru anul urmator am planificat lansarea si a versiunii in limba germana – www.borealy.de.

Multumim pentru interviul acordat si iti uram Spor la Conversii!

Cosmin Daraban