Ai inceput pregatirile pentru sarbatoarea de Valentine’s Day?

Si nu doar cu flori, ciocolata sau un volum incredibil de inimioare pe metrul patrat.

In curand, totul va deveni roz si rosu, la fel ca fata clientilor tai singuri, un public pe care iti recomand sa il targetezi daca vrei sa faci din aceasta sarbatoare a iubirii, o ocazie profitabila pentru afacerea ta.

sursa: Imgur

Avand in vedere ca oamenii inca se afla in convalescenta financiara dupa cheltuielile exagerate de Craciun si Anul Nou, pentru a-ti promova afacerea de Valentine’s Day ai nevoie de o strategie de campanie atractiva, care sa ii determine sa mai scoata o data cardul de credit din portofel, tot pentru o fiinta iubita: fie ca este vorba de iubit / iubita, sot / sotie, el insusi sau chiar animalul de companie.

De ce sa faci o campanie de Valentine’s Day?

Dragostea pluteste in aer, poti sa o simti?

Ok, poate e inca devreme, dar pentru binele afacerii tale, noi ne-am gandit deja sa iti recomandam o strategie complexa de marketing, din care poti sa alegi tacticile potrivite pentru tine.

Mai intai, hai sa vedem care sunt principalele tipuri de afaceri cu cele mai multe vanzari de V-day:

  • florarii
  • magazine de dulciuri
  • magazine de cadouri
  • bijuterii
  • agentii de turism
  • restaurante & pub
  • fashion (inclusiv magazine de lenjerie intima)
  • saloane de spa & relaxare
  • hoteluri & pensiuni
  • site-uri de reduceri si cupoane
  • sex shops
  • magazine cu produse handmade (tricouri personalizate pentru el si ea, cani, felicitari etc.)
  • cosmetica
  • servicii de infrumusetare & machiaj

Ei, asta nu inseamna ca restul afacerilor nu vand de Valentine’s Day.

De exemplu, unii clienti cumpara telefoane mobile, electronice, carti pentru persoana iubita sau pentru ei insisi (deoarece se iubesc in primul rand pe ei insisi, nu-i asa?). Sau cumpara mancare pentru animale si alte accesorii pentru prietenul necuvantator.

Nu conteaza neaparat ce vinzi in cadrul afacerii tale, conteaza cum te promovezi astfel incat sa iei clientii prin surprindere, sa ii amuzi si sa ii convingi ca produsul / serviciul tau este perfect fiabil pentru sarbatoarea de Valentine’s Day.

Normal ca exista si oameni care nu sarbatoresc V-Day pentru simplul fapt ca este ceva imprumutat din “America” si prefera sa celebreze Dragobetele, ziua oficiala a iubirii romanesti, pe 24 februarie.

Cu atat mai bine pentru tine.

Tot ce trebuie sa faci este sa continui promovarea afacerii pe specificul “love&co”. Oricum, urmeaza luna martie, prilej potrivit pentru alte cadouri si cumparaturi.

Prin urmare, anul acesta de V-Day iti propun sa iti cresti volumul de vanzari, veniturile, profitul, notorietatea brandului, baza de clienti fideli si sa comunici ca un expert cu publicul tau tinta, pe toate canalele disponibile.

cautari-ziua-indragostitilor

Exemplu pentru un plan de campanie

Mai intai, trebuie sa creezi un plan de campanie, respectand pasii necesari.

Pentru a intelege mai bine ce te-asteapta, iti voi da un exemplu al unui examen de publicitate pe care l-a dat o prietena la facultate.

Cerinta examenului este urmatoarea: “creati o campanie de promovare pentru produsul ulei de masline, in contextul povestii Scufita Rosie, cu ocazia sarbatorii Sfantului Valentin.

Timp de lucru: o ora.

Ei, nu stiu cum ai fi creat tu o astfel de campanie sau ce idei ti-ar veni in minte, dar pot sa iti arat cum a procedat ea.

In primul rand, s-a gandit la publicul tinta al campaniei (adulti de ambele sexe), la obiectivele campaniei (notorietate crescuta si vanzari), la mesajul si sloganul campaniei si la strategii prin care sa convinga lumea sa cumpere produsul.

In principiu, a creat o poveste de baza in care bunica era proprietara unui magazin de produse handmade cu ulei de masline: cosmetica, spa, ulei de masline pentru ingrijirea pielii, a parului etc., pentru crearea carora folosea o reteta super secreta ce functiona ca un elixir al dragostei.

Scufita se ocupa de livrarea eficienta a produselor si asistarea bunicii, pe cand Lupul cel Rau era un competitor ce si-a propus sa fure reteta secreta a bunicii.

Strategiile de promovare cuprindeau crearea unui video de reclama pe baza povestii (lupul incerca sa strice sarbatoarea de Valentine’s Day, lasandu-i pe indragostiti fara cadouri), care avea 2 finaluri alternative.

Pentru ambele, clientii primeau un discount la produsele comandate in urmatoarele 5 zile (discount + urgentarea actiunii = mai multe sanse de conversie). De asemenea, tot pe baza povestii s-a propus organizarea unui concurs pe Facebook, in care utilizatorii erau invitati sa comenteze la o imagine, propunand finaluri alternative pentru poveste.

Cand mi-a povestit, i-am completat strategia cu email marketing, ghid cu idei de cadouri lead magnet, reclame platite pe Search / remarketing si spotul promovat pe YouTube si Facebook Ads.

Un amanunt ce tine de partea de pregatire a coletelor, la fiecare comanda, in pachet era introdusa o felicitare personalizata de Sfantul Valentin, pe care trebuia doar sa o completezi si sa o oferi impreuna cu produsele, persoanei iubite.

Campania ta pentru Sfantul Valentin nu trebuie sa fie chiar atat de complexa pentru a avea succes. Nu e nevoie nici macar sa creezi un video daca bugetul tau nu este suficient.

Ce pasi cuprinde o campanie de Valentine’s Day?

Si-acum sa trecem la partea practica.

Primul pas al campaniei este stabilirea obiectivelor tale.

Gandeste-te ce iti doresti: mai multe vanzari, notorietate de brand, mai multi fani si urmaritori pe Facebook, recuperarea cosurilor abandonate de Craciun si in luna ianuarie?

Pentru fiecare obiectiv in parte e nevoie sa apelezi la anumite instrumente. De exemplu, daca vrei mai multa vizibilitate  in Social Media, trebuie sa iti concentrezi eforturile pe acel canal.

Al doilea pas este identificarea publicului tinta SI segmentarea acestuia.

Trecem peste faptul ca ar trebui sa stii profilul clientului ideal cu mult inainte, si o sa iti vorbesc direct despre segmentarea publicului. De ce este aceasta atat de importanta?

Simplu, ai nevoie sa diferentiezi potentialii clienti in functie de sex si varsta, cel putin. Cand il identifici pe “el” ii poti trimite un mesaj personalizat de tipul “Idei de cadouri pentru iubita ta” in timp ce “ei” ii trimiti un mesaj cu idei de cadouri pentru barbatul iubit.

Astfel, cresti impactul mesajelor tale asupra publicului si ai mult mai multe sanse sa ii convingi, spre deosebire de un ghid general (care cuprinde toate categoriile: pentru ea, pentru el, pentru mama, pentru tine, pentru catelul tau etc.).

Apoi stabileste un mesaj al campaniei tale, un slogan specific care sa fie prezent in toate materialele tale de promovare.

Cand pastrezi un mesaj comun acesta unifica toate tacticile folosite (Social Media Marketing, Content Marketing, Email Marketing, PPC, Video Marketing, Influencer Marketing etc.) si asigura o senzatie de familiaritate.

Iti recomand sa nu faci schimbari drastice de design, cum ar fi schimbarea culorii predominante din albastru in roz. Tine cont ca schimbarile bruste de o asemenea amploare ii deruteaza pe consumatori si, in loc sa ii faca sa cumpere, ii alunga. Aminteste-ti sa pastrezi un contrast echilibrat, in ceea ce priveste tema.

Strategii de marketing pentru Valentine’s Day

De aici incepe adevarata distractie. In functie de publicul tinta si obiectivele campaniei, identifica strategiile si tacticile de marketing potrivite pentru promovarea afacerii tale si implementeaza-le in campanie.

Daca esti pe Gomag, am vesti bune.

Majoritatea tacticilor pot fi implementate direct din platforma (mai putin partea de creatie, cum ar fi crearea bannerelor sau alte elemente vizuale). Vorbesc in principal despre landing page, pop-up-uri, hello bar, chatbot, marcaje promotionale, crearea regulilor de reducere sau a pachetelor de produse.

Pentru anuntarea unei campanii de Valentine’s Day, in primul rand, ai nevoie de bannere personalizate pe care sa le afisezi in site, astfel incat vizitatorii tai sa isi dea seama ca le pregatesti ceva special. 

De exemplu, banner-ul poate directiona utilizatorii sau poate fi afisat intr-un landing page creat pentru aceasta ocazie care sa anunte produsele aflate in oferta de Sfantul Valentin ori care sa prezinte un ghid cu idei de cadouri (pe care utilizatorii il descarca in schimbul adresei de email).

Creeaza landing page-ul astfel incat sa promovezi beneficiile produselor prezentate si sa convingi vizitatorii ca merita sa finalizeze decizia de cumparare in site, fie ca e vorba de cumpararea unui produs, abonarea la newsletter, inregistrarea unui cont etc.

Cum faci un landing page pentru campania de Valentine’s Day

Cand vrei sa creezi, concret, un landing page in platforma Gomag, te loghezi in cont si, din meniu alegi <Continut>, apoi <Pagini>. Practic sunt aceiasi pasi de aici: [Nou] Cum Creezi Un Landing Page Cu Gomag – Vinde 100% Mai Mult.

Din <Continut> alegi optiunea <Pagini> si apoi <Adauga o pagina>. Alege template-ul „Landing” si modifica elementele de pe pagina dupa propriul plac, astfel incat sa faci pagina cu noua oferta:

  • Titlu pagina – scrie titlul care va fi vizibil in pagina, pe site;
  • Banner – adauga unul sau mai multe bannere reprezentative pentru oferta ta. Ai grija la partea estetica, sa se vada bine la dimensiuni potrivite. In loc de banner, poti incarca un Continut promo.
  • Timer – seteaza un cronometru pentru oferta ta. Limitarea timpului functioneaza excelent in vanzari, asa ca stabileste o data fixa de finalizare pentru campania ta;
  • Continut – adauga o scurta descriere a ofertei tale, care poate functiona si pe post de indemn la actiune;
  • Lista produse – selectezi produsele care vor aparea in oferta de Valentine’s Day.

Aceste 5 elemente sunt cele standard ale unui landing page, dar poti adauga, cu incredere, si alte sectiuni (de exemplu, testimoniale de la clienti multumiti, un video de vanzare, inca un timer in partea de jos a paginii, lista cu brandurile pe care le vinzi etc.). Adauga doar sectiuni care ar putea stimula decizia de cumparare, si nu un formular de abonare care ar putea distrage atentia clientului.

A, iar sectiunile landing page-ului pot fi mutate in partea de sus sau jos a paginii, in orice ordine doresti tu.

Stabileste intervalul de afisare, daca sa fie folosit ca Homepage si nu uita sa introduci in titlul landing-ului si in H1, cuvinte cheie specifice pentru aceasta ocazie festiva, pe baza carora clientii te gasesc mai usor iar motoarele de cautare iti indexeaza pagina mai rapid: “Valentine’s Day”, “ziua indragostitilor”, “Dragobete” etc.

landing-page-valentines

Cum adaugi un banner pentru campania de Valentine’s Day

In ceea ce priveste bannerul, mai intai trebuie sa il creezi tu sau un designer, astfel incat sa reflecte exact mesajul pe care doresti sa il transmiti clientilor.

Dupa ce bannerul a fost creat, insereaza-l in landing page-ul creat anterior. In acest scop, din meniul <Continut> selectezi optiunea <Bannere>, alegi zona de afisare si completezi formularul afisat:

  • Denumire – pentru identificare;
  • Banner – selecteaza din PC bannerul dorit;
  • URL – link-ul paginii catre care duce banner-ul;
  • Titlu – afisat sub carusel;
  • Activ in intervalul – selecteaza perioada in care va fi afisat acest banner;
  • Pozitie – selecteaza ordinea de afisare a bannerelor in pagina.

banner-valentines-day

De asemenea, poti merge cu urgentarea pana in pagina de produs.

Seteaza un hellobar (in Gomag il gasesti tot in modulul <Continut>, gratuit) care sa fie afisat pe toate paginile (inclusiv paginile de produs) si sa contina data limita pana la care mai pot comanda si sa primeasca produsele de Valentine’s Day.

E important sa selectezi intervalul de timp in care acest instrument va fi activ deoarece oamenii trebuie sa stie cand incepe campania si cand se finalizeaza. Nu incerca sa ii pacalesti realizand campanii fara produse in stoc.

Pentru clienti nu e prea devreme sa cumpere de pe acum cadoul dorit si vor deveni frustrati daca finalizeaza o comanda in site-ul tau si ii anunti ca poti sa le trimiti coletul doar inainte de 14 februarie.

La fel ca in cazul magazinelor fizice, clientii isi doresc sa posede ceea ce au achizitionat, imediat sau in cel mai scurt timp posibil.

Prin urmare, daca inca nu ai produsele pe stoc, comunica-le acest fapt si spune-le sa iti dea adresa de email pentru a-i notifica in momentul in care produsele revin.

Citeste si: Campanii De Marketing Pentru Valentine’s Day

Campanii PPC – Google Ads

Landing page-urile create in platforma pot fi utilizate si pentru campaniile PPC – Google Ads. Acestea au marele avantaj de a obtine trafic in site aproape imediat ce sunt activate, cu conditia ca paginile de aterizare sa fie create si optimizate iar cuvintele cheie folosite sa fie relevante pentru cautare.

In Google Ads ai Google’s Keyword Planner Tool, astfel ca te va ajuta sa identifici cuvintele cheie folosite de public pentru a-ti cauta catalogul de produse si cuvintele cheie negative (pe care nu vrei sa apari in cautari astfel ca le elimini).

Tinand cont si de Google Trends, poti sa descoperi care este evolutia cuvintelor cheie utilizate in ianuarie-februarie si de Valentine’s Day, astfel ca poti sa le setezi drept cuvinte cheie pentru afacerea ta.

De exemplu, in ultimele 12 luni, cele mai utilizate expresii pentru cautare au fost: “valentine’s day ”, “cadouri valentines day”, “cadouri pentru ea”, “cadouri personalizate”, „cadouri pentru el”, „idei de cadouri” etc.

cautari-30-zile

De asemenea, daca ai o afacere locala (florarie, restaurant, salon de masaj, agentie de turism, salon de cosmetica, magazin de dulciuri, magazin de fashion sau lenjerie intima etc.), foloseste-te de numele locatiei pentru a te promova la nivel local. Introdu numele orasului sau a regiunii in care activezi in materialele tale de promovare, pentru ca afacerea ta sa fie returnata celor care cauta oferte locale.

Cu Google Ads poti sa faci si Remarketing, abordandu-i doar pe acei clienti care ti-au vizitat site-ul, dar l-au parasit.

De exemplu, poti sa ii targetezi pe clientii care au adaugat produse in cos de Craciun si le-au abandonat, luand decizia sa cumpere alt tip de cadou. Acum e momentul sa le faci o oferta de nerefuzat, al carui impact este dublat de faptul ca reclama ii “urmareste”, amintindu-le de afacerea ta.

Campanii de Email Marketing

Email-ul este un instrument excelent pentru comunicarea 1:1 cu clientul si ii da acestuia senzatia de intimitate si familiaritate. Abordarea pe email difera in functie de obiectivele tale, dar, pentru ca destinatarul sa actioneze cat mai rapid, iti recomand sa folosesti tehnica urgentarii actiunilor si a disponibilitatii scazute, daca este cazul.

De exemplu, ofera anumite reduceri (x% discount, 1+1 gratis, transport gratuit etc.) doar daca clientul finalizeaza comanda intr-un interval de timp dat. Destinatarul va simti ca pierde o super oferta daca nu realizeaza actiunea dorita (FOMO) asa ca va fi motivat la maximum sa cumpere.

Valentine’s Day reprezinta ocazia perfecta pentru a obtine adresele de email ale publicului tau, prin intermediul carora trimiti mesaje personalizate si ii convingi mai usor. Prin urmare, pentru a maximiza generarea de lead-uri, in apropiere de Valentine’s creeaza ghiduri utile cu idei de cadouri pentru el/ea/catel etc., in functie de ce vinzi.

Acestea functioneaza precum un magnet de lead-uri deoarece oamenii rareori au idee despre ceea ce ar trebui sa cumpere pentru cei dragi.

Tot ce trebuie sa faci este sa le oferi o informatie valoroasa si completa.

De exemplu, daca vinzi lenjerie intima sau produse din categoria fashion, ghidul tau s-ar putea adresa barbatilor si ar putea cuprinde instructiuni prin care sa aleaga marimile si modelele potrivite pentru femeile din viata lor.

De ce? Deoarece, de obicei, articolele de imbracaminte cumparate de barbati inainte de 14 februarie sunt returnate a doua zi de catre femei. Asadar, acest ghid va contribui si la scaderea ratei de returnare a produselor.

Pont! Foloseste-te de Email Bot din Gomag pentru a seta email-uri de reactie la actiunile oamenilor. Trimite-le mail-uri cu oferte personalizate in functie de istoricul lor, pe care le poti seta din timp.

Campanii pe Social Media

  • Promoveaza optiuni de livrare precum “Transport gratuit pana in 14 Februarie”
  • Schimba imaginea de cover pe Facebook astfel incat clientii tai sa stie ca magazinul tau urmeaza sa realizeze ceva special pentru Valentine’s Day
  • Foloseste retele sociale vizuale precum sunt Facebook, Instagram si Pinterest pentru a posta imagini reprezentative cu produsele tale, personalizate pentru aceasta sarbatoare
  • Creeaza postari in care sa ceri audientei sa termine o propozitie. De exemplu “Cea mai frumoasa melodie de dragoste este…”, “Cel mai bun film de dragoste creat vreodata este…” etc.
  • Creeaza un hashtag special pentru Valentine’s Day, care sa incurajeze participarea audientei. De exemplu, in 2013, campania celor de la Aqua Carpatica s-a bazat pe un concurs foto pe Instagram, cu hashtag-ul #stropdeiubire.  
  • Creste rata de angajament a clientilor cu ajutorul unor concursuri specifice. Regula poate fi postarea unor imagini cu ceea ce iubesc (nu trebuie sa fie neaparat partenerul ci si copii, animalele de companie, muntii, un oras, marea, berea, masina etc.). Sau imagini cu cina romantica de Valentine’s Day, iar imaginea cu cele mai multe aprecieri va fi premiata cu produse sau o cina romantica. Alt sistem de concurs sunt comentariile la o imagine si alegerea aleatorie a unui comentariu care va primi premiul. Poti sa ceri fanilor sa iti spuna de ce isi iubesc partenerul sau orice alt subiect pe tema Valentine’s Day.

Sa nu uiti nici de utilizatorii de mobil, pentru care iti recomand sa realizezi reclame platite si postari optimizate. Acestia cauta, in general, discount-uri si reduceri deoarece, prin definitie, vor sa gaseasca rapid cea mai buna oferta.

Ai grija sa pui la dispozitia clientilor toate informatiile necesare privitoare la sistemul de comanda, livrare, plata, inclusiv datele de contact pentru suport. Mai mult, poti oferi suport online prin live chat sau chat bot, un instrument care denota implicare si siguranta pentru clienti. Chiar daca intampina o problema, sunt constienti ca le e usor sa te intrebe cum sa procedeze in continuare.

Citeste si: Serviciul Suport Clienti Asigura Experiente Memorabile

Calendar De Campanie Valentine’s Day

  • 27 – 31 ianuarie: derularea unei pre-campanii pentru V-Day
  • 4-8 februarie: lansarea promotiilor si ofertelor
  • 9-10 februarie: “Grabeste-te! Mai ai putin timp pentru a alege cadoul perfect de Valentine’s Day”
  • 11-12 februarie: campanie de ajunul V-Day, oferte de ultima clipa, idei pentru cina perfecta etc.
  • 15-16 februarie: multumeste-te clientilor pentru ca au cumparat si poti sa faci cross-selling

Chiar daca afacerea ta nu se incadreaza in categoriile vanate de Valentine’s Day, poti sa folosesti sarbatoarea ca o buna ocazie pentru a trimite clientilor sau abonatilor felicitari, mesaje de exprimare a gratitudinii, idei de cadouri pentru persoanele iubite, sfaturi utile etc.

Cu aceasta ocazie creezi o legatura bazata pe comunicare si respect cu clientii si ii fidelizezi.

De-acum, totul depinde de tine. Valentine’s Day este o ocazie excelenta pentru a castiga un profit semnificativ si clienti fideli. Trebuie doar sa iti realizezi un plan de campanie bazat pe obiective, segmentarea publicului tinta si implementarea unor strategii de marketing potrivite pentru site-ul tau.

Indiferent ca ai o afacere mica sau esti deja un nume important pe piata de eCommerce, articolul de fatate va ajuta sa transformi Valentine’s Day intr-o ocazie profitabila pentru afacerea ta.

Stiai ca?

  • In 1861, Richard Cadbury a creat prima cutie pentru ciocolata, in forma de inima, exclusiv pentru sarbatoarea de Valentine’s Day. De atunci, in fiecare an sunt vandute peste 35 de milioane de astfel de cutii, doar in ziua de 14 februarie. De fapt, doar in SUA, ciocolata vanduta valoreaza peste 1 miliard de dolari.
  • Cu ocazia fiecarei sarbatori de V-Day, se fabrica aproximativ 8 miliarde de dulciuri in forma de inima.
  • Dupa sarbatoarea Craciunului, de Valentine’s Day se trimit cel mai mare numar de felicitari
  • Femeile cumpara 85% dintre cadouri de Valentine’s Day

Tu ce parere ai despre campaniile de marketing realizate cu ocazia acestei sarbatori? Daca ai nelamuriri, intrebari sau alte idei, nu ezita sa ni le impartasesti in sectiunea de comentarii de mai jos.

Cosmin Daraban