Link building-ul este urmatorul cel mai important proces in SEO dupa optimizarea unui site, din punctul meu de vedere. Unii ar spune ca link building-ul este cel mai important pentru ca, in mare masura, acesta sta la baza pozitionarii unui site in Google.
Google continua sa ne joace pe degete. Cum am crezut ca am scapat de Panda, Google a adus marea teroare a Pinguinului asupra website-urilor. Sincer, nu cred ca a existat vreun webmaster sau proprietar de magazin online care sa intampine cu bucurie aceste penalizari.
In online s-a iscat o adevarata harababura, nu s-a mai stiu ce tactici functioneaza si ce tactici te imping in prapastia apocaliptica. Problema era/este ca multe site-uri incalca regulile si termenii instituiti de webmasterii Google, apeland la tactici de black hat SEO.
Pe ideea subiectului de azi, probabil ai auzit o multime de lucruri contradictorii despre link building. Si tocmai aceste informatii ce se bat cap in cap te fac mai confuz. Nu stii ce tipuri de link-uri sa mai construiesti sau daca mai e nevoie sa faci link building.
Iar ghidul Google pentru schemele de link-uri te ajuta doar sa te adancesti mai tare in prapastia confuziei:
“Orice link-uri destinate manipularii Page Rank-ului sau pozitiilor site-ului in rezultatele cautarilor din Google vor fi considerate componente ale unui sistem de lagaturi si o incalcare a directivelor webmasterilor Google. Acestea includ orice tip de comportament ce manipuleaza legaturile spre si dinspre website-ul tau.”
Doar mie mi se pare o formulare prea ambigua? De ce mai exista termenul de link building, daca nu cu scopul de a imbunatati pozitia site-urilor in motoarele de cautare?
Hai sa clarificam ceva. Daca ramai cu aceste doua idei esentiale din articol, voi considera ca efortul meu a dat rezultate:
-
Cu siguranta trebuie sa faci link building
-
Cu siguranta exista tipuri de link-uri ce iti afecteaza negativ website-ul
Pe principiul ca e mai bine sa stii de ce sa te feresti, astazi vom discuta despre tacticile si strategiile gresite de link building pe care nu trebuie, sub nicio forma, sa le aplici in 2020 sau pana la sfarsit lumii (in cazul in care se schimba lucrurile, o sa te anunt oricum, tot pe blog).
Asadar, cum iti afecteaza link-urile nepotrivite magazinul online? Doua cuvinte: penalizarile Google. Exista doua posibilitati, ori esti penalizat manual ori prin update-urile de algoritm.
Penalizarea manuala se intampla atunci cand cineva din echipa de webspam de la Google examineaza profilul de backlink-uri si observa o incalcare a directivelor.
Examinarea se poate datora unui spam report din partea competitiei, detectarea unor probleme ce au atras o examinare personala, faptul ca esti pozitionat intr-o nisa competitiva monitorizata in permanenta de Google sau… vechiului amic, ghinionul.
In cazul in care ai fost penalizat manual, vei primi o notificare de la Google, in prealabil sau chiar in timpul aplicarii penalizarii.
Penalizarea datorata update-urilor in algoritm nu implica nicio examinare din partea echipei webspam, ci este aplicata automat de catre Google. Partea proasta e ca nu vei primi nicio notificare ca ai fost afectat dar nu-ti fa probleme, o sa-ti dai seama daca s-a intamplat ceva sau nu.
Datele despre traficul organic din Google Analytics se prabusesc brusc, pozitia in motoarele de cautare e in picaj si te confrunti chiar cu posibilitatea de a fi eliminat din indexarea Google (cea mai proasta veste posibila).
In continuare, iti voi prezenta strategiile de link building care iti asigura o penalizare din partea Google.
1. Spam in comentarii
Spam-ul in comentarii este o practica de black hat link building aplicata in online de multa vreme.
Comentariile sunt fie postate manual, fie automatizate prin instrumente precum Scrapebox.
De ce comment spam-ul este in floare? Simplu, multe website-uri permit postarea comentariilor fara nicio moderare iar spammerii au posibilitatea sa distribuie comentariile pe internet, dupa bunul plac.
Pentru acestia am o veste proasta. Distribuirea comentariilor si spam-ul reprezinta un indiciu vizibil ca un bocanc in fata pentru Penguin. Asa ca nu castigi nimic prin spam ba din contra, iti poti ucide website-ul.
De retinut: comentariile manuale si relevante la diferite site-uri de nisa, cu autoritate, iti pot aduce rezultate SEO pozitive.
Cheia este masura, nu abuza de o strategie pana atragi atentia motorului de cautare. Poti transfera in plus valoare unei comunitati sau a unui grup de discutii dintr-un blog, sau un articol foarte viralizat, comentat.. etc. cu informatia pe care o postezi, dar asta depinde doar de tine
2. Spam pe forumuri
Exista doua modalitati prin care poti face spam pe forumuri. Prima, creezi mai multe profiluri si iti inserezi link-ul in cadrul acestora sau, a doua modalitate, plasezi link-uri in postarile de pe forumuri, fie in semnatura, fie in corpul textului.
In cazul in care nu vrei sa fii penalizat (sigur nu vrei asta) postarile tale in forum-uri trebuie sa fie specifice si originale, nu un simplu canal de aruncat link-uri in stanga si in dreapta.
In principiu, ai nevoie de un forum activ pe nisa ta si de un topic relevant in care sa raspunzi activ celorlalti membri si doar in cazul in care link-ul plasat are valoare informationala, doar atunci il poti insera in conversatie.
Aminteste-ti care sunt elementele esentiale ale unui raspuns de succes pe forumuri: timpul oportun, valoarea educationala, spiritul contributiv si claritatea raspunsului.
3. Link-uri din bloguri de spam si soft-uri de article spinning
Article spinning reprezinta de mult o tactica preferata de cei care aplica black hat link building.
Tot ce trebuie sa faci este sa scrii un articol, sa folosesti un soft de spinning pentru a-l reface in zeci sau sute de variante (un nonsens, nu mai intelegi nimic din ele) si sa le postezi in directoare si bloguri de spam, cu link-uri inspre site-ul tau.
Nu, sa nu faci asa ceva. O sa te alegi doar cu o penalizare usturatoare, care te va dobori la pamant din pozitia castigata si va afecta traficul organic al magazinului.
4. Directoare web
Din punctul meu de vedere sunt demuult trecute in lista de ASA NU. Daca imi urmaresti articolele, iti amintesti cand am zis ca promovarea, implicit SEO se face in primul rand pentru clientii tai. Ei bine, ce sanse, sau ce motive au acestia sa ajunga pe un director web?
Da, botii motoarelor de cautare ajung si peste acestea, dar daca iti amitesti ce am zis mai sus… aici pui un link 100% doar pentru a incerca manipularea rezultatelor pozitiilor in cautari, deci sanse mari sa primesti o penalizare.
Poate este cea mai simpla, mai ieftina si utilizata metoda de link building, aceasta pur si simplu NU MAI FUNCTIONEAZA! Crezi altceva? Risti pe bugetul tau!
5. Link-uri evident platite ce depasesc autoritatea site-ului
La drept vorbind, e destul de greu pentru Google sa identifice toate link-urile platite dar exista cateva indicii pe care ar trebui sa le eviti:
- Link-uri dofollow pe sitewide anchor text (atunci cand dai un link de pe toate paginile site-ului)
- Link-uri dofollow de pe site-uri sau continut irelevant
- Link-uri dofollow din pagini cu postari sponsorizate
6. Link-uri de pe site-uri din strainatate
Daca website-ul magazinului tau este din Romania, Google se asteapta sa vada link-uri spre magazinul tau de la alte website-uri din Romania si majoritatea in limba romana. Un procent prea mare de link-uri din site-uri din strainatate (in special .cn sau .ru) reprezinta o amprenta dupa care algoritmul te gaseste si te penalizeaza.
Probabil legaturile dinspre site-uri de calitate din strainatate nu-ti afecteaza negativ site-ul, dar sfatul meu este sa nu urmaresti neapart constructia unui profil de backlink-uri cu orice pret, daca legaturile sunt irelevante pentru site.
7. Folosirea scaled guest posting
Guest posting-ul ramane o practica eficienta de link building, atunci cand este folosit corect si cu masura. Prin intermediul acestui instrument iti prezinti site-ul in fata unei audiente noi si construiesti un profil de backlink-uri calitativ, cu autoritate.
Repet, atunci cand este folosit corect. Tehnica folosita de black hateri se numeste scaled guest posting si se refera la includerea a mai mult de 2 link-uri intr-un guest post sau advertorial si este cu atat mai riscanta cu cat articolul are mai putine cuvinte.
Prin urmare, daca ai guest post-uri in site-uri irelevante, cu ancore fixe si urmaresti cantitatea, nu calitatea link-urilor, ai cele mai mari sanse sa fii penalizat. Reversul, daca ai guest post-uri pe pagini de nisa, cu autoritate, cu ancore flexibile ce includ numele brandului esti la adapost.
Citeste si: SEO – Transparenta Strategiilor Din Spate
8. Link-uri din site-uri care nu sunt agreate de Google
Doar daca ai un site/magazin in industrie, ai dreptul la link-uri dinspre site-urile pentru adulti. In rest, aceste legaturi nu sunt agreate de Google. Alte site-uri problema sunt fermele de link-uri (e clar la ce folosesc), site-urile cu jocuri de noroc, metode de imbogatire rapida etc.
O alta categorie problema sunt hacked sites, cum sunt, de exemplu, link-urile de pe platforma SAPE, o adevarata piata ruseasca, ce se ocupa cu vanzarea de link-uri.
Acum sincer vorbind, ce cauta un link de-al tau pe un website rusesc sau ce nu are absolut nicio relevanta pentru magazinul tau online? Poate o penalizare Google.
9. Link-uri excesive sau pe nise irelevante pentru link building reciproc
Link building-ul reciproc este un fenomen natural pe web. E normal ca tu sa vorbesti despre alte site-uri si acestea sa te mentioneze, la randul lor. Astfel ai posibilitatea sa atragi atentia altor jucatori din industrie, care iti vor returna favorul, constribuind la autoritatea site-ului tau.
Dar, si e un mare dar, fenomenul ia o turnura negativa daca alegi sa contactezi sute de site-uri (mai ales daca sunt pozitionate pe o alta nisa). Nu uita ca faci link building pentru a asigura canale de acces pentru utilizatori specifici, interesati de oferta magazinului tau, nu pentru botii motoarelor de cautare.
10. Private Blog Networks (PBNs) – bloguri interconectate
Google a inceput sa devalorizeze PBN-urile prin aplicarea unor filtre de examinare a link-urilor externe de pe site-urile care au articole putine, sunt generale, raportul link extern – postari este apropiat de 1, au o slaba prezenta in Social Media, nu au comentarii la articole etc.
Dupa toate cele spuse mai sus probabil ai inceput sa intri la idei. Dar nu, nu trebuie sa-ti fie frica sa faci link building, sa ai backlink-uri atat vreme cat sunt relevante si nu trebuie sa setezi atributul nofollow pentru toate link-urile externe.
Citeste si: Promovarea Prin SEO Dupa Penalizarile de la Google
O parte esentiala a noului SEO este monitorizarea activa a profilului de backlink-uri si examinarea link-urilor de proasta calitate. Nu te gandi ca daca tu nu faci link building, nu exista posibilitatea ca vreun competitor sa plateasca o companie dubioasa pentru a organiza un atac SEO la adresa website-ului tau. Stiu, nu e prea dragut, dar se mai intampla.
Pentru a monitoriza profilul de backlink-uri si activitatea SEO a magazinului tau iti recomand instrumente precum CognitiveSEO , Majestic sau Ahrefs. Acestea te ajuta sa urmaresti dezvoltarea profilului de backlink-uri al site-ului si impactul tehnicilor de white SEO, pentru a fi la adapost de penalizarile Google.
Am realizat acest articol deoarece este esential sa stii la ce tactici sa nu apelezi atunci cand faci link building. In caz ca te intrebi da, voi scrie in curand un alt articol, despre bunele practici recomandate pentru link building.
Pana atunci aboneaza-te, da un share si, in cazul in care ai nelamuriri (sau crezi ca am omis vreo tactica black hat), adreseaza-mi intrebarea ta in sectiunea de comentarii de mai jos.
- Cum sa eviti greselile de incepator si sa minimizezi riscurile - decembrie 3, 2024
- Reguli de aur cand vrei sa vinzi pe Pinterest - noiembrie 26, 2024
- Idei si organizare pentru procesul de productie in compania ta - noiembrie 19, 2024