Cum sa vinzi bijuterii online – Idei de promovare magazin de bijuterii

Cum sa vinzi bijuterii online - Idei de promovare magazin de bijuterii

Afacerile online cu bijuterii sunt, de regula, afaceri de succes. Din ceea ce am observat noi, bijuterii online se cumpara constant, cu varfuri in preajma evenimentelor de sezon, cand se pot oferi drept cadou.

Adevarul e ca industria de bijuterii online este destul de saturata. Insa ai sanse sa reusesti daca aduci o perspectiva noua sau ai un diferentiator puternic fata de restul magazinelor de pe piata.

Cauti idei pentru o alta industrie? Vezi ghidurile si gaseste nisa ta!

via GIPHY

Hai sa vedem cum iti faci un magazin online cu bijuterii si cum sa il promovezi.

Cuprins Ghid Cum sa vinzi bijuterii online – Idei de promovare

  1. Incearca sa mergi pe o nisa, nu sa vinzi de toate
  2. Testeaza-ti bijuteriile inainte sa le pui la vanzare
  3. Pastreaza-ti costurile operationale la minimum, ca sa poti oferi preturi competitive
  4. Pune accent pe fotografii, acestea vor vinde in locul tau
  5. Alege un mod de impachetare creativ

Vinzi bijuterii online? Uite cateva idei de marketing pentru magazinul tau de bijuterii

  1. Schimba bannerele frecvent
  2. Lucreaza cu influenceri
  3. Foloseste continut generat de utilizatori
  4. Creeaza cataloage in anumite stiluri – da-le idei de accesorizare
  5. Creeaza continut video
  6. Foloseste Instagram (inclusiv Instagram Shopping) si Pinterest
  7. Afiseaza-ti bijuteriile pe cat mai multi oameni posibil (inclusiv angajatii tai!)
  8. Participa la targuri din domenii adiacente
  9. Investeste intr-un brand cu personalitate
  10. Targeteaza reclamele segmentat (si cu mesaje diferite)
  11. Noteaza specificatii clare in site (marca bijuteriilor, T&C etc.)
  12. Fa-ti un blog si posteaza continut de ajutor

Decide ce tip de bijuterii online vrei sa vinzi – incearca sa alegi o nisa:

  • Vinzi de toate: inele, cercei, bratari, coliere, brose, tiare, piercing-uri, butoni, brelocuri, talismane, pandantive, seturi etc.
  • Vinzi doar 1 sau 2 tipuri de bijuterii (pe care le poti face si set)
  • Vinzi bijuterii handmade
  • Vinzi bijuterii pe care si le permite toata lumea sau bijuterii high end
  • Vinzi bijuterii din mai multe tipuri de material – argint, pietre pretioase, semipretioase, cauciuc, otel, titan, ceramica, rasina, piele etc., sau doar dintr-un tip de material

Catre cine vinzi:

Stabileste din start segmentele principale catre care te vei adresa:

  • Femei – cumpara pentru ele insele, pentru barbati, pentru cunoscuti
  • Barbati – cumpara pentru ei, cumpara pentru femeile din viata lor, cumpara pentru prieteni
  • Bijuterii pentru copii, cumparatori parintii

Partea faina e ca poti face cate o abordare specifica pentru fiecare segment si pentru fiecare interes al fiecarui segment. 

De exemplu, ai campanii de marketing pentru barbati care sa cumpere bijuterii pentru femeile din viata lor. Sau pentru femei si barbati care sa cumpere bijuterii cadou prietenilor ce isi aniverseaza ziua de nastere in iunie.

Si tot asa.

Cum sa iti gandesti afacerea online cu bijuterii

1. Incearca sa mergi pe o nisa, nu sa vinzi de toate

Dupa cum ai vazut si mai sus, exista o multime de materiale din care se pot face bijuterii, o multime de tipuri de bijuterii, o multime de tipuri de prinderi… si asa mai departe.

Adevarul e ca nu poti, pur si simplu, sa vinzi de toate.

Ce mai ok e sa alegi cateva categorii pe care le poti gestiona si care sa permita o navigare intuitiva in magazinul tau online.

Nu uita: cand exista prea multe variante din care sa aleaga, clientii ajung sa nu mai aleaga niciuna.

2. Testeaza-ti bijuteriile inainte sa le pui la vanzare 

Vezi cum stau bijuteriile pe tine, cat timp le poti purta si sa se simta confortabile, cum se simt pe piele. 

Toate aceste detalii iti permit sa creezi continut relevant pentru clienti si sa setezi niste asteptari realiste.

Nu uita sa iti faci poze in timp ce le porti. Le poti folosi in postarile Social Media si pe bannerele din site.

3. Pastreaza-ti costurile operationale la minimum, ca sa poti oferi preturi competitive

Acest lucru implica luarea unor decizii:

  • Cine face bijuteriile: tu sau externalizezi?
  • Cumperi din China sau de la furnizori locali?
  • Ai stocuri proprii sau lucrezi cu stocul la furnizor?
  • Ce costuri implica materialele de lucru?
  • Ce tip de ambalaje folosesti si cat dureaza, in medie, ambalarea?

Precum si alte intrebari, in functie de modelul de business pe care l-ai adoptat. Incearca sa reduci pe cat de mult posibil aceste costuri operationale, chiar sa automatizezi acolo unde e nevoie (follow up dupa comenzi, administrare produse in magazin – aici poti folosi GoBot si alte module Gomag).


4. Pune accent pe fotografii, acestea vor vinde in locul tau 

Mai mult decat in orice alta nisa, intr-un magazin de bijuterii online fotografiile joaca cel mai important rol.

Asa ca ocupa-te de ele, in primul rand. Incearca sa nu folosesti doar pozele de la furnizor – in industria bijuteriilor chiar merita sa investesti intr-o sedinta de fotografie de produs.

Ce ai nevoie?

– fotografii facute in aceleasi unghiuri (pentru uniformitate)

– fotografii pe acelasi fundal (alb, negru, gri, compozitie etc.)

– fotografii cu modul de impachetare

– fotografii cu produsul in timp ce este purtat de un model

– imagini / video la 360 de grade

Nu folosi o singura imagine. Adauga 6-8 fotografii la fiecare produs, inclusiv in descrierea din paginile de produs.

fotografii-bijuterii-exemple

5. Alege un mod de impachetare creativ

Primul pas pentru fidelizarea clientilor tine de experienta frumoasa pe care o asiguri in momentul in care face comanda si faptul ca faci follow up.

Al doilea pas? Prima impresie in momentul in care primeste comanda.

Bijuteriile sunt, in general, sinonime cu luxul si estetica. Insa daca le impachetezi intr-o cutiuta de carton maro sau o punga de plastic… 

Chiar daca vei avea nevoie de un ambalaj exterior care sa le protejeze pe tot parcursul livrarii, pregateste si cutiute pentru bijuterii sau alte tipuri de ambalaje creative / dragute / intr-un stil anume, poate chiar personalizate cu logo-ul tau.

ambalare-bijuterii-online

Citeste si: 8 Aplicatii Gomag pentru Bijuterii & Cadouri in magazinul tau

Vinzi bijuterii online? Uite cateva idei de marketing pentru magazinul tau de bijuterii

1. Schimba bannerele frecvent

Mai specific, schimba bannerele in functie de campaniile de marketing pe care le rulezi. 

Pe de o parte, oferi o informatia la zi, relevanta pentru utilizatorii noi, care vin din campaniile de achizitie clienti noi. Iar pe de alta parte afisezi ceva nou si interesant pentru utilizatorii care se intorc in site si clientii noi.

Daca te gandesti ca e prea scump sa tot faci bannere noi, uite ca acum ai la dispozitie o multime de programe de editare gratuite. Trebuie doar sa compui un banner nou, cu ce program vrei: Canva, Photoshop etc.

2. Lucreaza cu influenceri

Ca sa fii vizibil in aceasta industrie, bijuteriile tale trebuie sa fie purtate de cat mai multa lume: atat oameni obisnuiti, cat si influenceri sau lideri de opinie. 

Imaginea celor care iti poarta produsele se va rasfrange si asupra brandului tau. Prin urmare, lucreaza cu influenceri relevanti pentru valorile si misiunea ta.

influencer-marketing-bijuterii-online

Asa, brandul tau va creste si va fi perceput drept unul de incredere, unul atragator si de la care merita sa cumpere.

3. Foloseste continut generat de utilizatori

Oamenii adora personajele cu care se pot identifica: acelasi sex, aceleasi caracteristici etc. 

Prin urmare, nu exista materiale mai credibile si mai convingatoare decat fotografiile, textele sau video-urile facute de clientii tai, in timp ce iti folosesc sau iti prezinta bijuteriile.

Cum faci rost de continut generat de utilizatori (UGC)?

  • Trimite un email la 5-7 zile dupa ce produsul ar fi trebuit sa ajunga – in acest email invita-ti clientii sa raspunda la cateva intrebari sau sa iti spuna ce parere au despre bijuteriile cumparate / despre magazin
  • Organizeaza un concurs in care sa premiezi cea mai bine accesorizata tinuta, cea mai frumoasa poveste a unei bijuterii, cea mai funny intamplare in timp ce purta bijuterii de la tine etc.
  • Adauga un bilet in colet in care sa inviti clientii sa se pozeze purtand bijuteriile si sa posteze cu hashtag, astfel incat sa ajunga pe pagina ta
  • Adauga o propozitie in mail-ul de confirmare comanda in care inviti oamenii sa se filmeze / sa faca poze la unboxing (cand despacheteaza coletul) si sa isi spuna parerea. Pot castiga ceva premiu sau sa fie postati pe pagina cu x urmaritori.
  • Fa poze cu clientii cand mergi la evenimente / targuri si te intalnesti cu ei 

continut-generat-utilizatori-ecommerce

Unde sa folosesti UGC?

Peste tot:

  • In postari Social Media
  • Pe email
  • In bannerul afisat in pagina de finalizare comanda / in pagina de cos
  • In campanii in care incerci sa obtii si mai mult continut generat de utilizatori
  • In email marketing
  • Ca elemente de trust in popup-uri, landing page-uri, reclame PPC.

Extra Pont!

Fiindca tot am adus vorba de reclame PPC, nu uita sa le folosesti in toate modurile disponibile: Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, carusele cu produse, remarketing sau Shopping Ads.

4. Creeaza cataloage in anumite stiluri – da-le idei de accesorizare

Practic, poti crea un lookbook / catalog pe diverse stiluri de accesorizare. Foloseste aplicatia Gomag Galerie de imagini pentru a organiza colectii atragatoare.

Fa cateva sesiuni foto – inclusiv cu telefonul, daca face poze faine si ai un simt al esteticii. Poti crea compozitii de tipul:

  • Blazer + colier + inele + pantofi cu toc
  • Buchet flori + rochie de mireasa + cercei + voal
  • Pantofi barbatesti + lemn + bratara + parfum

Afiseaza idei de accesorizare pentru diferite outfit-uri sau pur si simplu compozitii frumoase.

catalog-bijuterii-instagram

5. Creeaza continut video

Marseaza pe vizual, acesta trezeste dorinta in nisa bijuteriilor, indiferent din ce material sunt create acestea. 

Publica video-urile in site, in paginile de produse, pe un canal de YouTube al brandului, dar si pe alte canale Social Media, nativ (adica, de exemplu, nu trantesti pe Facebook un link spre YouTube, ci incarci video-ul direct, de preferat cu subtitrare).

Ce fel de video-uri sa folosesti?

  • Povesti emotionale – de exemplu, povestea crearii business-ului tau, scenarii emotionale cu reactiile celor care primesc bijuteriile cumparate de la tine, povestea crearii unei bijuterii etc.
  • Filmeaza produsele vedeta din noua colectie de bijuterii
  • Video-uri testimonial sau UGC, trimise de catre clienti
  • Sfaturi si demonstratii pentru cum sa curete bijuteriile sau cum sa le intretina
  • Video de prezentare a echiperi tale, a locatiei, biroului tau etc.
  • Video-uri prezentare bijuterii la 360 de grade
  • Trenduri si idei de accesorizare
  • Provocari
  • Unboxing si video-uri de la influenceri

video-promovare-bijuterii

6. Foloseste Instagram (inclusiv Instagram Shopping) si Pinterest

  • Alege o tema, un stil: culori si compozitii repetitive, astfel incat lumea sa iti recunoasca postarile instataneu;

consistenta-postari-instagram-bijuterii

  • Un carusel making-of cu etapele crearii unei bijuterii
  • Postare tip selfie (inclusiv pe story) in timp ce iti porti bijuteriile. In descriere le poti spune urmaritorilor ceva interesant ce nu stiu inca despre tine.
  • Studio-ul tau, echipa, evenimente in locatia ta
  • Poze de la un targ sau eveniment la care participi / pe care il organizezi
  • Bijuteria ta preferata din fiecare colectie
  • Giveaway si concursuri
  • Ambalajul si surprizele din coletele clientilor
  • Imagini cu materialele de lucru (pietre pretioase, tesaturi, rasina, metale etc.) si ce trebuie sa stie urmaritorii despre ele
  • Produsele tale in compozitii frumoase
  • Povestea din spatele brandului, de ce numele ales de tine, mituri si raspunsuri la intrebari frecvente
  • Poze si testimoniale de la clienti

7. Afiseaza-ti bijuteriile pe cat mai multi oameni posibil (inclusiv angajatii tai!)

La punctul 2, mai sus, am spus ca trebuie sa iti afisezi bijuteriile pe influenceri. 

Insa nu doar ei pot fi ambasadori ai brandului tau, ci si:

  • Angajatii tai
  • Prietenii tai
  • Familia ta
  • Tu insuti
  • Clientii tai
  • Partenerii tai

Ofera bijuterii ca daruri, ca recompense sau barter. Daca nu le lasi sa se vada, nu obtii nimic cu faptul ca le tii sub cheie.

8. Participa la targuri din domenii adiacente

Atunci cand este posibil sa se organizeze, creeaza-ti un stand atragator si creativ si du-te la evenimentele fizice: targuri de nunta, de primavara, de Craciun, de 8 martie, de Paste etc.

Este o experienta avantajoasa si pentru tine, si pentru clientii tai. Si pentru ca tot vorbim de experiente, uite un exemplu:

eveniment-adiacent-bijuterii

Ei vor incerca bijuteriile inainte sa le cumpere si se vor convinge ca li se potrivesc, iar tu poti lua adevaratul puls al pietei, sa interactionezi direct cu clientii, sa afli ce isi doresc si ce nu gasesc.

Poti chiar sa iti pregatesti din offline, comenzi pentru online: prin cupoane de reducere, oferirea de carti de vizita, ambalaje personalizate cu logo-ul si adresa site-ului tau etc.

9. Investeste intr-un brand cu personalitate

La prima vedere, piata de bijuterii online e saturata, si nu doar in Romania. Insa exista sanse sa iti construiesti afacere de succes cu bijuterii daca alegi, din start, sa te diferentiezi.

Investeste de la inceput in formarea unui brand cu o personalitate diferita de ceea ce mai exista pe piata. Cea mai simpla cerinta?

Nu incerca sa multumesti pe toata lumea, cu bijuterii pentru toate gusturile. Stabileste-ti:

  • O propunere unica de valoare (USP)
  • O misiune si vizune clara, declarata
  • Cateva segmente de public principale pe care le vei targeta
  • O poveste a brandului si un de ce (motivatia din spatele afacerii)
  • Un stil propriu, usor de inteles si de recunoscut

10. Targeteaza reclamele segmentat (si cu mesaje diferite)

Cine cumpara bijuterii online? Si pentru cine?

Putem incepe cu segmentele femei pentru ele insele, pentru alte femei… si aici depinde si de gradul de apropiere sau ocazie. 

De la barbati pentru ei insisi, pentru femei, sau pentru alti barbati. La fel, depinde de ocazie.

De la parinti, bunici, unchi si alte grade de rudenie pentru copii. 

Apoi, mai poti targeta in functie de locatie, de obiceiuri culturale sau religioase, de interese (de exemplu, pentru un stil sau altul) si de achizitiile anterioare din magazin.

Pont! Nu uita de Google Shopping Ads!

reclame-google-shopping

11. Noteaza specificatii clare in site (marca bijuteriilor, T&C etc.)

Acest punct nu are neaparat treaba cu marketing-ul, insa are rolul de a seta niste asteptari corecte din partea clientilor.

Pentru ca, de exemplu, daca vinzi bijuterii personalizate – si pe care clientii le personalizeaza la comanda cu nume, de exemplu – nu esti obligat legal sa le oferi posibilitatea de a returna produsele. O faci doar daca vrei tu.

De asemenea, specifica orice altceva, indiferent cat de evident ar parea: costurile suplimentare, sau faptul ca nu primesc si alte bijuterii decat cele specificate in pagina de produs (chiar daca, poate, ai adaugat o imagine secundara in care produsul apare purtat de un model ce afiseaza si alte bijuterii). 

12. Fa-ti un blog si posteaza continut de ajutor

  • Cum alegi cadoul perfect pentru zodii [le iei la rand, in functie de luna]
  • Idei de cadouri pentru Secret Santa
  • Inelul de logodna – cum iti dai seama ce masura poarta [fara sa o intrebi]
  • Cum alegi colierul / cerceii / bratarile potrivite in functie de imbracaminte
  • Ghidul bijuteriilor de nunta
  • Cand sa porti bijuteriile din perle
  • Cum sa recreezi un look al unei celebritati / Style icon
  • Cum a fost creata o bijuterie (in special pentru cele handmade)
  • Povestile horror ale unor diamante celebre
  • Greseli de evitat cand vrei sa porti [produs]
  • Accesorii care sa nu iti lipseasca din bagaj cand mergi in vacanta
  • Adevarat / fals despre bijuterii
  • Sugestii de carti legate de bijuterii (ex. Fata cu cercel de perla) / picturi / lucrari de arta
  • Prima ta amintire cu bijuteriile mamei

Cauti o platforma eCommerce mai stabila pentru magazinul tau cu bijuterii online? Testeaza platforma Gomag! Ai 15 zile gratuit in care te convingi de avantajele pe care ti le oferim.

[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]