Alina Ciocotisan este fondatoarea D E C O R I S S, un magazin online specializat pe vanzarea de piese de mobilier, exclusiv din lemn masiv.
Fiecare produs afisat in site-ul Alinei este o expresie a creativitatii mesterilor romani care se joaca imbinand forme si unghiuri, astfel incat sa rezulte un colt cu personalitate in orice locuinta sau birou.
In interviu, Alina ne-a povestit despre proiectul ei, despre satisfactiile si motivatiile din spatele acestui business si alte lucruri pe care te las sa le descoperi mai jos.
1. Povesteste-ne putin despre tine. Ce te pasioneaza si care sunt lucrurile importante pentru tine?
Apropierea de natura este una dintre pasiunile mele si cea care a dus la crearea afacerii cu piese de mobilier decorativ din lemn masiv, D E C O R I S S.
Energia si starea de bine pe care o resimtim noi, oamenii, in prezenta anumitor resurse naturale asa cum este lemnul, m-au determinat sa am o dorinta puternica in a crea produse pentru casa care sa contribuie la fericirea oamenilor.
De altfel, intotdeauna mi-a placut foarte mult sa vad oameni fericiti si chiar sa incerc sa contribui la fericirea lor prin diverse mijloace, astfel ca, prin proiectul D E C O R I S S care are in centrul atentiei lemnul masiv, resursa atat de pretioasa si cu o incontestabila calitate a vietii, reusesc sa imi indeplinesc si aceasta dorinta personala – fericirea si starea de bine a celorlalti.
2. Magazinul tau online vinde cu platforma Gomag. In ce consta business-ul tau si ce il face unic fata de alte afaceri?
D E C O R I S S comercializeaza prin intermediul platformei GOMAG piese de mobilier decorativ din lemn masiv, de mici dimensiuni, realizate manual si autentic in Romania.
Colaborarea si dezvoltarea de parteneriate cu diverse ateliere de tamplarie din judetul Cluj-Napoca, alaturi de care dezvoltam produsele din lemn masiv, ofera diferentierea acestei afaceri fata de altele din aceasta nisa – home&deco.
Totodata, posibilitatea de a sprijini in acest fel si micii producatori locali care stiu foarte bine sa produca, dar adesea nu au timp si resurse suficiente sa vanda mai departe intr-un mod profesionist, a dus la coagularea acestei afaceri.
3. Ce te-a motivat sa iti deschizi propria afacere online?
In primul rand, dorinta de a mai vedea pe piata produse autentice romanesti, realizate prin priceperea si munca mesterilor locali.
Invazia sufocanta, sa spun asa, a produselor din import, in special a celor chinezesti, consider ca ne face sa uitam adevaratele valori si sa nu mai apreciem produsele locale.
Totusi, la D E C O R I S S, ne adresam celor care inca inteleg importanta si valoarea pe care un produs realizat in Romania le ofera.
In al doilea rand, dorinta de a-mi pune viziunea „la treaba”, atat in ceea ce inseamna prin ochii mei un business, cat si prin importanta de a avea resurse naturale, putin procesate, asa cum este lemnul masiv, in locurile de acasa.
Nu in ultimul rand, dorinta de libertate, de autonomie in luarea deciziilor.
4. Care e cea mai mare satisfactie de business de pana acum? Dar cel mai mare risc pe care ti l-ai asumat?
Cea mai mare satisfactie este si ramane curajul de a porni acest business si de a munci neintrerupt pentru ca, prin intermediul lui, sa imi indeplinesc visul si viziunea de antreprenor.
Pe cealalta parte, cel mai mare risc asumat pana acum este pornirea afacerii cu resurse financiare relativ putine.
5. Ce metoda a functionat cel mai bine in cazul afacerii tale, pentru a atrage clienti si a-ti face magazinul cunoscut?
Avand in vedere ca magazinul este in prezent unul exclusiv online, canalele de social media au fost cele care au atras cei mai multi clienti si au facut magazinul cunoscut pana in acest moment.
6. Din ce in ce mai multi oameni aleg calea antreprenoriala, femei si barbati deopotriva. Care crezi ca sunt cele mai mari provocari pe care le intampina antreprenorii la inceput de drum?
Printre cele mai mari provocari la inceput de drum, dupa parerea mea, se numara dificultatea validarii ideii de afaceri intr-o piata de produse si servicii tot mai aglomerata, diferentierea fata de concurenta, resurse financiare limitate (cel mai adesea), volum de munca operational foarte mare (in lipsa unei echipe coagulate care lucreaza impreuna la dezvoltarea business-ului), si importanta de a cunoaste elemente specifice din toate ariile care formeaza un business.
7. Stim deja ca antreprenoriatul nu e doar „lapte si miere”. Au fost momente in care ai vrut sa renunti la business-ul tau? Ce te-a motivat sa mergi mai departe?
Nu au fost momente in care am vrut sa renunt la business.
Am convingerea ca orice vis implinit vine ca o rasplata la o munca constanta, deloc usoara, si care cere sacrificii atat de timp, cat si de bani.
8. Ce sfat ai pentru noua generatie de antreprenori si pentru femeile care isi doresc propria lor afacere?
Sa caute si gaseasca curajul pentru dezvoltarea propriei afaceri! Dupa parerea mea, curajul este piatra de temelie la dezvoltarea oricarei afaceri 🙂
Cartea sau autorul preferat?
De la idee la bani, Napoleon Hill
Secretul productivitatii tale?
Liste saptamanale si respectiv zilnice, cu task-uri clare care ma ajuta sa bifez lucruri importante si sa vad progresul, in baza obiectivelor de business setate.
Sursa ta de inspiratie, in 2-3 cuvinte?
Romanian Business Leaders 🙂
Multumim, Alina, pentru raspunsuri si inspiratie!
- SEO & GEO: Cum castigi vizibilitate pentru magazinul tau in era cautarilor AI - octombrie 7, 2025
- Idei de afaceri la tara: oportunitati de business pentru mediul rural - septembrie 23, 2025
- Cum iti optimizezi profitabilitatea cu Gomag - septembrie 16, 2025