Acesta ajunge in site-ul tau ca si aventurierii pe o insula total necunoscuta – sunt nou venitii.
La inceput, esti super entuziasmat. Indiferent ca vin organic sau din surse platite, utilizatorii noi, cei care ajung pentru prima oara in site-ul tau, reprezinta o masa mare de oameni cu potential.
Plus ca arata bine in Analytics.
Dar mai devreme sau mai tarziu te loveste realitatea – nu poti depozita in banca utilizatori noi. Tu ai nevoie de banii lor in schimbul produselor/serviciilor pe care le vinzi.
Daca atragi foarte multi utilizatori noi, felicitari.
Dar iti recomand sa nu te culci pe lauri, inca nu e momentul sa sarbatoresti.
In schimb, e momentul potrivit sa te intrebi “ce fac mai departe?” Cum pot profita de toata forfota traficului digital pe care il primesc astfel incat magazinul meu sa creasca in profit si vanzari?
Raspunsul, la fel ca si saptamana trecuta, vine prin analizarea a 3 intrebari despre vizitatorii noi, pe care ii vom numi “aventurieri”.
Asadar, astazi vorbim despre o noua categorie de clienti in magazinul tau online, clientul aventurier, ce ajunge pentru prima oara in site-ul tau (uneori fara nicio intentie de cumparare). Vei descoperi ce ai de facut ca sa nu plece cu mana goala.
1. Cine este clientul aventurier si de unde vine? (Identitate)
Utilizatorul nou. El este, in mare masura, raspunzator pentru rata de bounce a site-ului tau dar in acelasi timp constituie majoritatea traficului din magazin.
Din pacate, datele din Analytics nu ajung ci ai nevoie sa ii cunosti si stimulii comportamentali.
Mai simplu, trebuie sa vezi daca se potriveste cu avatarul clientului tau ideal: ce obiective are, care este calatoria prin care a trecut pana sa iti gaseasca afacerea, ce vrea sa realizeze etc.
Astazi nu mergem chiar atat de departe cu subiectul ci ma voi limita sa-ti arat doar cum poti construi o linie principala de atac, pe baza careia vei crea profilul Buyer Persona mai tarziu.

Clientul aventurier ajunge in site-ul tau (de obicei) prin patru canale principale:
- Organic – prin cautari pe cuvinte cheie cu intentie scazuta de cumparare (de ex. cel mai bun telefon nou, specia de papagali blue naped, sa stau in chirie sau sa-mi cumpar apartament etc.)
- Prin platformele sociale – prin intermediul paginii tale sau a prietenilor si cunostintelor care te urmaresc sau au mai cumparat de la tine
- Platit – in special prin reclame PPC pe search
- Direct.
2. Ce isi doresc clientii aventurieri? (Intentie)
Datorita naturii sale confuze, e posibil sa crezi ca aventurierul e ceva neam cu vreo divinitate fitoasa din antichitate. Nu te ajuta nici faptul ca trebuie sa ii deosebesti si sa ii segmentezi in cadrul celei mai mari mase de trafic din site.

Vestea buna e ca poti sa iti dai seama ce vrea aventurierul daca urmaresti canalul prin care a ajuns in magazinul tau. Pe scurt, aventurierii isi doresc ori sa fie ajutati, ori sa fie distrati – si in multe cazuri, isi doresc ambele lucruri.
Mai departe, cand vin cu asemenea intentii inseamna ca aterizeaza in site in doua locuri principale: in pagina de home sau pe continut (in blog).
Nota: azi nu mai vorbim despre pagina de produs (unde mai poate ateriza) deoarece se aplica aceleasi masuri ca si in cazul clientului vanator, despre care am vorbit intr-un articol anterior.
Il poti (re)citi aici: Clientul Vanator: Cum Elimini Tot Ce Sta In Calea Lui
Pagina de home – cum ii dai aventurierului ceea ce vrea
Pagina ta de home trebuie sa faca doua lucruri: sa puna lucrurile pe tava in fata clientului si sa il distreze, astfel incat sa fie motivat sa consulte si alte pagini pentru ca, pana la urma, sa cumpere.
Cum faci asta? Te asiguri ca respecti bunele practici de uzabilitate. In principal, vitala este o singura regula: pagina sa fie intuitiva, explicativa, evidenta, mai limpede ca apa.
In eCommerce, regula de aur ramane modelul sub forma de F de citire. Utilizatorii sunt obisnuiti sa citeasca de la stanga la dreapta si de sus in jos. Elementele pe care se concentreaza se afla sus, in timp ce nivelul de concentrare scade cu cat dau scroll mai jos.

Nu reinventa roata ci axeaza doar pe claritate.
Daca tot am inceput cu exemplul Autohut de mai sus, hai sa analizam putin pagina:
- Se vede ca e vorba de un magazin online de piese auto, incepand de la banner, pana la denumirea categoriilor, imaginile folosite, optiunea avansata de cautare interna (in functie de atributele dorite de consumator), prezentarea marcilor si recomandarile de produse.
- Nu lipsesc butoanele call-to-action iar optiunile prezentate nu au un numar nelimitat ci se rezuma doar la cele mai importante
- S-a mers pe ideea claritatii si a uzabilitatii
- Cele mai importante informatii sunt above the fold si, dupa cum se vede si in imagine, respecta modelul de citire in F

La fel se intampla si cu eyeslipsface.com.ro, care merge pe ideea less is more.
In partea de sus a paginii este plasata si numaratoarea inversa pentru valabilitatea promotiei iar atunci cand privirea merge putin mai jos, aventurierul poate vedea un banner cu o alta oferta valoroasa. Pagina continua cu optiunea de acces spre principala platforma sociala si o optiune de abonare.
Inca un lucru. Nu toti aventurierii ajung in site-ul tau cu intentie scazuta de cumparare. Depinde de produsele tale dar cei care vin din surse de trafic direct si fac parte din audienta targetata, e posibil ca au ajuns in magazinul tau deoarece cineva le-a spus ca ar trebui sa o faca.
Ei, acest segment de trafic vrea sa fie ajutat chiar mai mult si posibil ca vei vedea din partea lui un volum mai mare de cautari in site. Cel mai bun lucru pe care il poti face este sa le pui la dispozitie o casuta de cautare interna intr-un loc cat mai vizibil, preferabil in partea de sus a paginii.
Continut – cum il pregatesti pentru clientul aventurier
Ia cuvantul cheie cu intentie scazuta de cumparare pe care l-am mentionat mai sus, “specia de papagali blue naped” si fa o cautare in Google. Aventurierii nu vor fi interesati de reclame PPC insa rezultatele organice sunt adevarate mine de aur.

Pentru ca, atunci cand alegi primul rezultat de fapt esti directionat in blogul unei afaceri, in acest caz pentruanimale.ro, un pet shop online din portofoliul Gomag. Articolul are atat elemente vizuale cat si multe informatii text, separate in blocuri.

Blogul de companie este poate cel mai important aliat pe care il ai. Pentru ca, daca magazinul tau se concentreaza in mare parte pe vanzare, asa cum este si normal, blogul se poate ocupa de distrarea oamenilor aflati doar in faza de explorare (awareness).
Odata ajunsi in blog, e extrem de usor sa ii impresionezi si sa ii atragi in palnia de vanzari: sa le prezinti continut in legatura cu produsele tale care sa ii invete si sa ii distreze, sa afisezi link-uri spre produsele din magazin, sa ii inviti sa se aboneze cat de mult se poate (la sfarsitul articolelor, hello bar, pop-up, widget, lead magnet etc.) si apoi sa le cultivi intentia de cumparare prin strategia de email.
Totusi marea intrebare ramane: cum ghidezi aventurierul spre achizitie intr-un timp mai scurt?
Citeste si: 4 Intrebari Din Mintea Clientilor Tai
3. Cum ghidezi clientul aventurier spre achizitie? (Actiune)
In eCommerce, tentatia e sa inunzi pagina de home cu o multime de optiuni (sa iti prezinti toate produsele, toate beneficiile etc.). Pana la urma, asta e strategia pe care o adopta cei mari.
Poate vrei sa ajungi ca eMag sau poate vrei sa ajungi ca si Amazon, insa ceea ce functioneaza pentru ei, nu va functiona pentru tine.
In primul rand, nu vorbim despre aceeasi putere de brand. Ca sa luam doar un exemplu, daca faci o cautare pe Google cu “cel mai popular magazin online din Romania”, raspunsul va fi eMag. Romani din toate colturile tarii cauta specific aceasta platforma si se regasesc la un nivel mai ridicat sau scazut al intentiei de cumparare. Si nici macar nu mentionez nebunia de Black Friday.

Pe langa faptul ca exista foarte putine magazine online care sa includa in catalog acelasi volum si aceeasi gama de produse/servicii ca si site-urile de mai sus, sa te iei de la inceput dupa marii jucatori din piata poate fi curata sinucidere.
Clientul aventurier a vazut in general si alte site-uri inainte sa ajunga in magazinul tau si ii pasa de cum arata acesta. Tocmai de aceea, treaba grea pe care trebuie sa o faci este sa te diferentiezi.
Nu aspira la nivelul marilor magazine daca esti la inceput si mai ales daca nu ai un buget pe potriva. In spatele succesului lor, cel mai mic aport il are platforma eCommerce iar cel mai mare, viziunea managementului si strategiile de marketing si vanzare pe care le pun in aplicare.
Acum, pagina de home a site-ului tau trebuie sa se axeze pe simplitate pentru a ghida actiunea aventurierului. Urmatoarele lucruri de facut? Stimulente.
Printre clientii tai aventurieri se va amesteca si un alt tip de clienti – strangatorii sau cum sunt cunoscuti mai bine, vanatorii de reduceri. Iar reducerile reprezinta cel mai puternic impuls pentru romani, indiferent de valoarea acestora.
Daca iti permiti sa pastrezi marja de profit la un nivel ok pentru tine, nu ezita sa oferi si reduceri ca si stimulent pentru actiune. Dar, atentie, nu il oferi mereu ci conditioneaza-l / limiteaza-l.
Si acum, revenind la continut, marii jucatori au avantajul sutelor sau miilor de afiliati si influenceri, a unor departamente de marketing puternice care creeaza continut frecvent, usor de gasit la orice cautare pe Google sau alte platforme.
Daca nu te poti bate cu mai marii in oferte, preturi si sisteme de automatizare, concentreaza-te pe puterea continutului educativ din blog. Alege cuvinte cheie relevante si in jurul acestora creeaza text, imagini, video-uri, infografice etc., posteaza-le pe blog, promoveaza-le agresiv pe toate canalele de care dispui si colaboreaza cu afiliati si stakeholderi.
Poti chiar sa introduci butoane de call-to-action pentru adaugare in cos in homepage, in landing page-uri si chiar in postarile de pe blog. Foloseste-le pe toate.
Secretul este sa iti faci continutul cat mai vizibil (e vital sa fie optimizat SEO), dar ai grija, trebuie sa fie valoros, relevant pentru nevoile aventurierilor.
Chiar daca din blog pana in magazin uneori e cale lunga si nu toti aventurerii vor cumpara, nu ii lasa sa plece fara sa iti dea ceva. Cea mai importanta informatie de care ai nevoie de la ei este adresa de email. Cere-le-o explicandu-le beneficiile sau oferind un stimulent (reducere la prima comanda, un ghid, acces la o comunitate VIP etc.).
Citeste si: Ce Gandesc Clientii Tai Chiar Inainte Sa Dea Click Pe Adauga In Cos
Clientul aventurier sau noi venitii in site te entuziasmeaza dar la fel de bine iti pot rupe si inima.
Vestea cea mai buna e ca metodele pe care trebuie sa le adopti pentru a-i ghida spre cumparare nu sunt un mister. Raspunde la cele 3 intrebari de mai sus pentru site-ul tau si pune sfaturile in aplicare, pentru a-i multimi atat pe aventurieri cat si pe vanatori.
In articolele viitoare vom vorbi despre inca o categorie de clienti si, daca ma gandesc mai bine, vom aborda si o alta categorie mai speciala de clienti, interesati doar de reduceri.
Cum ii merge magazinului tau online? Sau ai doar o idee de magazin?
Ai ocazia sa testezi gratuit incepand chiar de azi platforma eCommerce Gomag. Pentru ca avem incredere in produsul nostru, nici macar nu voi incerca sa te conving cat de eficient este ci te voi lasa sa verifici cu ochii tai cate lucruri iti ofera platforma.
Ce ai de pierdut?! Testeaza platforma si hai sa discutam despre cum te vom ajuta sa iti cladesti o afacere online puternica, un business ce vinde din prima zi.
- 5 reguli epice pentru a construi si consolida o afacere profitabila - noiembrie 18, 2025
- [Ghid] Migrare magazin in platforma Gomag: te ajutam sa faci tranzitia fara pierderi! - noiembrie 11, 2025
- Viitorul comertului fizic: cum iti reimaginezi magazinul pentru consumatorii digitali - noiembrie 4, 2025