Aceia dintre noi care ma cunosc personal stiu deja ca sunt pasionat de miscare si imi place foarte mult sa alerg.

Iar acum, ca tot vine primavara, nimic nu se compara cu niste kilometri in aer liber.

Natural, primul pas pe care l-am facut inainte de primele zile cu soare a fost sa imi caut un echipament potrivit.

Dupa ce am facut cateva cautari pe Google dupa “echipament alergare” am aterizat in cateva site-uri care vindeau tot felul.

Adevarul e ca poate si meseria m-a facut sa fiu mai atent la detalii, dar, in prima faza, chiar nu am reusit sa fac mare diferenta intre magazine.

De exemplu, de ce sa cumpar de la magazinul X acelasi tricou pentru alergat pe care il pot gasi la exact acelasi pret si aceeasi marca in magazinul Y? Si poate si la reducere.

Norocul a facut sa am putin timp liber ca sa investighez mai adanc.

Dupa un minut am gasit raspunsul scris cu litere minuscule undeva spre sfarsitul paginii – motivul pentru care tricoul din magazinul X era mai bun decat cel din Y.

Si dupa ce am citit, am inteles perfect de ce se potrivea nevoilor mele.

Acest tricou era creat dintr-un material special, care sa imbunatateasca experienta de alergare, imi permitea sa ma misc mai liber si era facut special pentru alergatul in aer liber.

Dar daca eram grabit cum sunt de obicei si nu aveam un minut sa cercetez mai mult? Sau pur si simplu nu eram chiar atat de interesat si doar imi plimbam ochii pe pagina fara sa fiu atent?

As fi plecat fara sa pricep de ce costa mai mult si fara, posibil, sa cumpar produsul. Iar problema asta nu e doar a magazinelor de echipamente sportive. Exista prea multe site-uri care fac aceeasi greseala de incepator – ascund detaliile produsului.

Din pacate, clientul tau nu e vreun Sherlock Holmes si nici nu e dispus sa iti dedice un minut din timpul sau valoros pentru a cauta raspunsul la intrebarea “de ce sa cumpar de la tine?”.

O pagina buna de produs, cu potential de a vinde afiseaza detaliile produsului cat mai vizibil si usor de citit. Dar descrierile clare de produs sunt doar un exemplu de element a unei pagini de produs ce vinde.

Cei care doresc sa cumpere au o gramada de intrebari pentru care cauta disperati raspuns prin intermediul informatiilor din pagina de produs.

Iti faci treaba cum trebuie, vinzi. Joaca-te aiurea in zona de considerare (in jurul butonului de adaugare in cos) si pierzi vanzarea.

Asadar, hai sa discutam pe larg despre ce gandesc clientii tai chiar inainte sa dea click pe adauga in cos in magazinul tau online si vei vedea ce raspunsuri trebuie sa primeasca instinctiv cand iti vad pagina de produs.

1. Este produsul potrivit pentru mine?

Cand se apropie momentul adevarului – momentul in care spun “da, cumpar chestia asta”, cei mai multi clienti acorda atentie speciala descrierilor de produs pentru a se asigura ca produsul tau le acopera nevoile si este potrivit pentru ei. Asta inseamna urmatoarele lucruri:

  • Locul in care este plasata descrierea trebuie sa fie excesiv de greu de ratat. In exemplul de mai jos, descrierea produsului e chiar sub imaginea mare si clara cu acesta. Trebuie chiar sa incerci din greu sa o ratezi.

valigeria-pagina-produs

  • Descrierea detaliilor produsului trebuie sa anticipeze gandurile si nevoile cumparatorului si sa ii arate punctual beneficiile pe care le castiga prin achizitie. La produsul Valigeria din imagine vede ca produsul este pentru femei? Da. Este o geanta din piele ecologica? Da. Cat de mare e? Aha (in tab-ul de caracteristici sunt prezentate dimensiunile, greutatea si toate atributele produsului). Se potriveste cu o tinuta stilata? Da.
  • Descrierea ar trebui sa fie scurta, raspunzand punctual la intrebarile clientului. Poate fi prezentata in forma unor paragrafe de text sau cu bullets. Daca produsul necesita mai multe detalii poti crea doua descrieri, una scurta in care raspunzi la cele mai presante intrebari si alta mai lunga, pe care clientul poate alege sa o citeasca pentru a afla toate detaliile.
  • Un impuls la incredere il reprezinta testimonialele si dovezile sociale – recenzii de la clienti, comentarii, rating, fotografii etc. Mai mult, acestea pot fi folosite pentru a descoperi raspunsuri ce, altfel, ar fi mai greu de gasit. Mai jos poti vedea un exemplu de folosire a acestor dovezi intr-un site pe nisa turism.

testimonial-checkout-poze

Iti recomand sa nu copiezi doar descrierea de produs de la furnizor si sa o afisezi in site.

Timpul si efortul pe care crezi ca il economisesti daca procedezi astfel, nu e timp castigat pentru ca la un moment dat vei vedea cat de rau iti afecteaza vanzare. 

2. Au marimea / dimensiunea potrivita, mi se va potrivi?

Dupa ce se asigura ca au gasit produsul perfect, urmatoarea intrebare logica este legata de marime – un atribut aplicabil in mai multe nise, nu doar in fashion.

Indiferent ca e vorba de un tricou sau o cutie de bijuterii sau un termos sau un telefon sau perdele, oare e disponibil in marimea pe care o doresc eu?

Si, la fel de important, mai e marimea mea pe stoc?

E vital sa prezinti aceste informatii intr-un loc cat mai vizibil si usor de gasit, pentru a anticipa gandul clientului.

prezentare-caracteristici-produs

Uite inca o problema legata de marimi.

Foarte multe site-uri de profil au probleme cu rata ridicata a retururilor deoarece oamenii nu stiu exact ce marime li se potriveste.

Pentru a rezolva intr-un anumit procent problema, pune la dispozitia clientilor un tabel cu marimi si valoarea acestora in diversi metrici de masurare.

Asa eviti problemele de genul:

greseli-amazon-marimi

Un exemplu elocvent de “asa da” este FashionDays care pune la dispozitia clientilor o optiune pentru a gasi marimea potrivita prin programul Fit Finder.

Vezi cum functioneaza aici:

marime-personalizat

Cand clientul da click pe link ii este afisat un pop-up unde poate descoperi marimea potrivita in functie de un produs pe care il poarta deja.

fit-finder-fashion

Dar ce se intampla daca marimea dorita nu mai e pe stoc?

In aceasta situatie iti recomand sa afisezi un mesaj utilizatorului in care il anunti ca produsul nu mai e disponibil la marimea preferata, dar ii ceri adresa de email pentru a-l alerta imediat ce acesta revine in stoc.

Asa te asiguri ca utilizatorul nu pleaca fara sa iti dea nimic ci obtii o adresa de email pe care o vei folosi pentru a-l convinge sa cumpere mai mult si in mod repetat.

Citeste si: De Ce Pleaca Oamenii Din Site-ul Tau

3. Au culoarea pe care o doresc, cum va arata produsul?

Clientul a gasit produsul perfect, chiar in marimea de care are nevoie? Super.

Dar mai departe ne lovim de un alt atribut de care sunt interesati toti – culoarea.

Astfel, potentialii clienti trebuie sa poata vedea rapid pe ce culori e disponibil produsul si daca e disponibil pe culoarea prefera la marimea dorita.

Poti afisa blocuri solide de culoare sau un meniu drop down cu denumirea culorilor disponibile.

Indiferent de ce alegi, ai grija sa ai fotografii de produs pe culorile respective, pentru ca utilizatorul sa isi poata face o idee cum va arata produsul final.

Iti recomand sa folosesti fotografii de produs clare, intr-un cadru real, deoarece stii bine ca o culoare poate arata diferit in realitate in functie de materialul din care este realizat produsul, in functie de lumina sau gradul de procesare foto. Mai jos, poti vedea un exemplu “asa da”.

alegere-culoare-produs

4. Dar transportul, au transport gratuit sau…?

Incet, incet ne apropiem de sfarsit.

Clientul tau a trecut prin tot procesul de gasire a unui produs perfect, a selectat marimea si culoarea (uneori nu e usor, recunosc).

A vazut pretul si a ales cantitatea. E aproape momentul adevarului dar mai intervine o intrebare: ce se intampla cu transportul comenzii?

Oare oferi transport gratuit? Sau trebuie sa cumpere pana la o anumita valoare pentru a primi comanda gratuit?

Sau nu oferi deloc livrare gratuita, ci ai un cost fix de la firma de curierat?

Indiferent de varianta din site-ul tau ai grija sa faci procesul de livrare si costurile aferente cat de vizibil se poate. De exemplu, multe magazine online de pe platforma Gomag aleg sa ofere transport gratuit daca valoarea comenzii atinge o suma minima setata si afiseaza aceasta informatie in toate paginile site-ului, inclusiv in cos si finalizare comanda.

Vezi un exemplu “asa da” mai jos.

diferentiatori-magazin-mobila

Ideea e ca daca ai o suma minima pentru livrare gratuita, afisarea acestei informatii in toate paginile critice (in pagina de produs, in cos si la finalizare comanda) da un imbold clientului sa mai comande ceva pentru a se bucura de beneficiu.

Practic, acesta vede cat de putin mai trebuie sa adauge la comanda pentru a primi produsele la usa fara niciun cost suplimentar.

In cazul in care oferi transport gratuit neconditionat pentru orice produs, ai grija sa transformi aceasta informatie in atuul tau. Afiseaza bannere, casete de text, imagini sugestive si reconfirma de cate ori e nevoie utilizatorului ca nu are de platit nimic in plus.

Iar daca nu oferi transport gratuit deloc, spune-i utilizatorului direct din pagina de produs care este costul suplimentar pe care va trebui sa il suporte.

Nu astepta sa ajunga in pagina de finalizare comanda si sa-i trantesti in fata costul transportului pentru ca sansele sa plece fara sa cumpere nimic cresc la cote alarmante.

Pont!

regula-transport-gratuit

Daca vinzi cu Gomag, poti crea o regula pentru transport gratuit in modulul Setari > Livrare. Odata regula activa, in pagina de produs, cos si finalizare comanda, clientul va vedea un mesaj cu valoarea de care trebuie sa mai cumpere pentru a se bucura de transport gratuit.

5. Pot returna produsul daca nu imi place?

In general industria fashion se confrunta cu o rata mai mare decat media la retururi.

Totusi, in functie de specificul nisei in care te afli, vei avea si tu returnari. E o situatie la fel de naturala ca si alimentatul masinii cu combustibil.

Frica de problemele la retur (de exemplu, ca trebuie sa suporte el costul sau nu mai poate returna produsul, ramane cu el pe cap si cu banii luati) este unul dintre motivele frecvente pentru care oamenii nu cumpara din magazinele online.

returnare-gsmstore

Din acest motiv, iti recomand sa subliniezi din prima procedeul de retur, sub butonul de adaugare in cos dar si in celelalte pagini ale site-ului tau. In principiu, spune-i daca poate returna produsul ori daca trebuie sa suporte vreun cost si recomanda-i sa citeasca pagina “Returnarea produselor” sau “Politica de retur”. 

Citeste si: De Ce Nu Cumpara Oamenii De La Tine

Cand facem cumparaturi online, exista un proces prin care trecem toti.

Fiecare dintre clientii tai are un set de intrebari la care incearca sa descopere raspunsurile inainte sa dea click pe adauga in cos.

Design-ul, structura paginii de produs precum si informatiile pe care le afisezi aici fac o diferenta uriasa intre vanzare sau abandonul site-ului.

Inainte sa investesti in promovarea magazinului tau, asigura-te ca paginile tale de produs au potential sa vanda pentru ca oricat de buna ar fi strategia de marketing, aceasta isi scade efectele in momentul in care clientul ajunge intr-o pagina nepregatita sa vanda.

Clientii Gomag stiu deja cum trebuie sa arate o pagina de produs convingatoare si un magazin echipat cu tot ce trebuie pentru vanzare. Daca vrei sa faci si tu parte din categoria proprietarilor de magazine care stiu cu ce se mananca un site profitabil, incearca gratuit platforma eCommerce Gomag.

Vei fi surprins de cate lucruri iti punem la dispozitie pentru a te ajuta sa vinzi!

Cosmin Daraban