Cand ai acces la o platforma eCommerce echipata cu sute de functionalitati, pentru toate etapele de crestere ale afacerii tale, prima intrebare care iti apare in minte s-ar putea sa fie: de unde incepi?
Vezi tu, un antreprenor la start ar trebui sa aiba un obiectiv clar in minte.
Acela de a lansa magazinul online cat mai repede, pentru ca doar cu site-ul live si promovat agresiv ai potential sa atragi vanzari si sa obtii venitul necesar pentru a vinde si mai mult.
Asadar, azi vom discuta despre top 10 functionalitati Gomag pe care ar trebui sa le folosesti daca esti la inceput.
Am sarit peste necesitatea de a avea un panou de administrare intuitiv, temele, functiile SEO friendly, suportul tehnic, securitatea si mentenanta inclusa, deoarece acestea sunt native si disponibile din start pentru toata lumea.
Pe acestea le folosesti de la inceput si recurent, din momentul in care organizezi magazinul tau pentru lansare.
Dar hai sa mergem putin mai in profunzime.
Cuprins: Top functionalitati Gomag daca esti incepator
- Import & Export de produse
- Automatizari
- GPayments
- GShipments
- Recenzii & Testimoniale
- Lista de preturi
- Vouchere & discount-uri
- Blog integrat
- Rapoarte & statistici
- Feed-uri predefinite & custom
1. Import & Export de produse
Una dintre primele sarcini de care te ocupi cand iti creezi magazinul e sa incarci produsele in site. Desigur ca ai posibilitatea sa le adaugi manual, rand pe rand, urmand o serie de pasi intuitivi in platforma.
Insa ce faci cand vrei sa vinzi zeci, sute sau mii de produse?
Ai consuma pur si simplu prea mult timp, efort si resurse, sa incarci fiecare produs individual.
Functia Import si echivalentul sau Export produse iti simplifica treaba extrem de mult. Practic, poti incarca, modifica si manipula toate produsele dorite in doar cateva minute.
Apoi, de exemplu, daca vrei sa modifici un anumit aspect pe acestea, cu export produse descarci lista produselor in cauza, faci modificarea in tabel si le reimporti, cu informatiile actualizate, care se vor propaga automat in magazinul tau.
Aceste 2 functii vin la pachet cu o documentatie detaliata, astfel incat sa poti actiona asupra produselor extrem de usor, chiar daca nu ai deloc cunostinte tehnice.
Pur si simplu trebuie sa urmezi pasii explicati, fie ca ii citesti in Gomag Help, fie ca i-ai primit de la colegii nostri de la Customer Service.
Citeste si: 10 Functionalitati Gomag care te ajuta sa economisesti bani
2. Automatizari
Alte functionalitati chiar necesare pentru un antreprenor incepator, care dispune de resurse limitate, sunt functiile de automatizare disponibile la Gomag.
Vestea excelenta e ca ai adevarati agenti la dispozitie, sub forma GoBotilor.
Merchandiser Bot preia partea de manevrare a produselor, si te ajuta sa modifici si sa actualizezi automat informatiile acestora, incepand de la categoria in care se incadreaza, pana la statusuri si marcaje promotionale.
CRM Bot automatizeaza zona de gestionare a clientilor. Ii poti aloca sau muta intre grupuri automat, le poti adauga tag-uri sau ii poti aloca colegilor tai, de exemplu in functie de cine are mai multa expertiza pe anumite categorii de produse sau in functie de istoricul de comunicare.
Order Bot se ocupa de comenzi, le modifica statusul automat si genereaza facturi si AWB-uri, in functie de conditiile setate de tine.
Email Bot automatizeaza comunicarea post-comanda, cu clientii ale caror adrese de email le ai in baza. De exemplu, cu acest bot poti cere recenzii, poti trimite vouchere exclusive la un anumit interval dupa comanda, poti face recomandari de produse personalizate pe baza continutului comenzilor anterioare etc.
SMS Bot automatizeaza exclusiv acest canal de comunicare, si iti este util cand vrei sa linistesti clientii post-comanda, sa ii directionezi spre un link prin care iti pot lasa un review etc.
Lista instrumentelor de automatizare disponibile in platforma nu se opreste aici. Citeste aici mai multe detalii despre Campanii Gomag: Automatizeaza reclamele Google Ads, din platforma.
3. GPayments
Un serviciu dedicat exclusiv clientilor nostri, Gomag Payments vine la pachet cu avantaje extraordinare pentru un antreprenor la inceput de drum.
In ce sens?
Practic, prin activarea GPayments poti oferi clientilor tai multiple metode de plata, inclusiv in rate sau BNPL, dintr-un singur loc. Astfel, ei vor putea plati cu metoda preferata, fara sa fie nevoie sa caute optiuni in alta parte.
Mai mult, ai parte de comisioane preferentiale, negociate deja in favoarea ta, si care depind in functie de abonamentul Gomag ales.
Acesta este un avantaj enorm cand esti la inceput si nu ai posibilitatea sa accesezi beneficiile de care se bucura deja jucatorii mari din piata.
Citeste si: Lansare GPayments, update SEO Avansat & GoBots si alte noutati Gomag
4. GShipments
Un alt serviciu dedicat si care poate fi activat cand doresti este Gomag Shipments, special pentru livrari fara stres.
Functia iti ofera acces la serviciile a 6 transportatori: FAN Courier, Sameday, Cargus, GLS, DPD si FedEx. La fiecare comanda in parte, GShipments iti indica preturile de transport, astfel incat tu sa poti alege curierul cel mai accesibil.
Te ajuta sa optimizezi costurile de logistica, asigurandu-te in acelasi timp ca produsele tale ajung ok la clienti.
In plus, GShipments iti ofera tarife competitive si conditii transparente, fara sa fie nevoie sa faci un contract separat pentru fiecare transportator in parte.
Citeste si: Gomag Shipments, raport Metode plata, update GoBot si alte noutati in platforma
5. Recenzii & Testimoniale
E incredibil cat de putini antreprenori, in special cei la inceput, subestimeaza impactul recenziilor si al testimonialelor.
Poate te gandesti ca le vei obtine in timp, insa fara eforturi sustinute si diverse artificii, omiti sa folosesti poate cei mai puternici sustinatori ai deciziei de cumparare.
Implica-ti prietenii si familia sa iti ofere primele astfel de dovezi sociale sau colaboreaza cu influenceri locali care sa iti ofere opiniile lor obiective despre produsele tale. Incarca apoi aceste recenzii si testimoniale, si afiseaza-le peste tot in magazin unde sunt relevante.
Ai doua functii dedicate pentru mentionarea acestor dovezi sociale.
Functia Testimoniale din CRM e locul in care incarci manual testimonialele obtinute pe email, de pe telefon, de pe tichete etc.
Pe masura ce le salvezi, acestea vor fi incarcate intr-o pagina dedicata (pe care o poti stiliza inclusiv cu un formular de captare a noi testimoniale), dar pot fi preluate si in diverse pagini, pentru a le spori puterea de persuasiune.
Acestea pot fi, de asemenea, afisate in checkout, in acelasi scop.
Functia Review-uri din Produse te ajuta sa adaugi recenzii pentru produse specifice, dar si sa permiti clientilor sa iti lase review-uri direct din pagina de produs. Ai control asupra recenziilor care se afiseaza public in site.
Citeste si: Invata sa generezi testimoniale puternice – Obtine recenzii de la clientii tai
6. Lista de preturi
Lista de preturi este o functionalitate Gomag eficienta pentru orice administrator de magazin online, inclusiv cei incepatori.
Practic, cu ajutorul acesteia poti interveni asupra preturilor – de exemplu, pentru produsele pe care vrei sa le adaugi intr-o campanie de promotii. Poti modifica si reduce preturile pentru toate produsele dorite, pentru o perioada specifica de timp.
Dupa expirarea acesteia, preturile revin la normal automat, fara sa trebuiasca sa intervii manual sau sa uiti de anumite produse.
Lista de preturi nu doar ca te ajuta sa mentii o productivitate sporita, pentru a gestiona mai usor resursele magazinului, dar si sa poti pregati campaniile din timp, din perioadele mai libere.
Poti programa campania si cu luni de zile inainte, fara ca preturile sau ofertele actuale sa fie afectate.
Citeste si: 10 Functionalitati Gomag care cresc productivitatea echipei tale
7. Vouchere & discount-uri
Un antreprenor incepator are nevoie de marketing ca de aer. Promovarea magazinului duce la aparitia potentialilor clienti si iti aduce vanzarile mult dorite.
Insa clientii tai au n variante dintre care pot alege, pentru ca rareori esti singurul care vinde un anumit produs. Asadar, voucherele si discount-urile joaca un rol esential pentru a crea oferte valoroase in ochii clientilor.
Pentru a crea vouchere, ai la dispozitie functia Cos de cumparaturi. Pe acestea le poti conditiona de diverse aspecte, incepand de la valoarea cosului de cumparaturi, pana la produse specifice, metoda de plata sau chiar un atribut al produsului.
De exemplu, poti crea un voucher aplicabil pentru o anumita categorie.
Poti crea vouchere secrete pe care le trimiti clientilor care cumpara de mai mult de 2 ori. Poti oferi vouchere aplicabile direct din URL, astfel incat in pagina de cos si checkout voucherul sa devina activ automat.
Pentru a crea discount-uri, cum ar fi cele de cantitate, x% pentru 2 produse cumparate, pentru anumite marci vandute, sau chiar pentru un anumit grup de clienti, si o multime de alte conditii, folosesti functia Reduceri.
Discount-urile pot fi programate pentru un anumit interval de timp, si dispar dupa ce termenul limita e depasit.
Citeste si: 47 de template-uri prin care poti obtine mai multi clienti, trafic si vanzari
8. Blog integrat
Ca tot vorbim de marketing, blogul este o alta functie nativa in platforma Gomag care te va ajuta sa postezi public continut util, interesant si atractiv, pe care sa il folosesti ca un combustibil pentru a atrage trafic in magazin.
Sigur, nu toti antreprenorii dispun de timp sau resurse pentru a sustine un blog, continuu. Insa, in timp, acesta se va dovedi o resursa de nepretuit pe numeroase canale de promovare.
Poti afisa articolele din blog in paginile produselor relevante, pentru a sustine decizia de cumparare.
Poti trimite articolele pe newsletter. Poti posta articolele in canalele social media.
Poti prelua si refolosi continutul din articole pentru a face carusele, postari, video-uri generate cu AI etc. Poti atrage mai usor backlink-uri spre articolele cu statistici sau date legate de industrie.
Poti forma o secventa de onboarding pentru clientii noi sau abonatii noi, cu o serie de articole din blog etc. etc.
Posibilitatile sunt nenumerate, insa e important sa ai cel putin o baza de articole, de la care sa pornesti intreaga strategie.
Citeste si: Mega Ghid – Blogul si vanzarile online: +250 de Idei pentru blog si sfaturi pentru incepatori
9. Rapoarte & statistici
Nimic nu iti ofera o senzatie mai completa de siguranta decat sa iti vezi cat mai transparent datele magazinului.
Rapoartele din Gomag privind performanta produselor, a vanzarilor si evolutia clientilor te ajuta sa mentii controlul si sa iei deciziile potrivite pentru a creste afacerea.
De exemplu, daca vezi ca valoarea medie a cosului e mica sau fluctueaza prea mult, poti adopta masura care sa duca la cresterea ei.
Daca vezi mai multe comenzi din anumite regiuni sau orase, poti crea o campanie dedicata pentru locatia respectiva.
Daca ai produse fara vanzari, poti initia campanii de destocare, si sa le elimini din portofoliul tau.
Orice antreprenor, cu orice abonament Gomag, acest acces la aceste tipuri de rapoarte. Sunt extrem de amanuntite si, credem noi, absolut necesare pentru a creste pornind de la o baza obiectiva, concreta, cu potential maxim.
Citeste si: Cum folosesti rapoartele Gomag pentru a planifica strategia de crestere
10. Feed-uri predefinite & custom
Functia Feed-uri din Produse iti permite sa mergi dincolo de magazin, sa iti extinzi fluxurile de venituri pe site-uri externe, dar si sa iti promovezi magazinul pe multiple canale.
De exemplu, ai feed-uri predefinite pentru remarketing, pentru marketing afiliat, comparatoare de preturi, site-uri de anunturi etc., dar si posibilitatea sa creezi feed-uri specifice conform conditiilor stabilite de site-urile pe care vrei sa iti listezi produsele.
Cu cat ai o prezenta online mai extinsa si mai completa, cu atat mai bine.
Feed-uri reprezinta o functie de top, in special cand esti la inceput, si e necesar sa incerci cat mai multe canale – dar nu la costuri care sa te falimenteze, pentru a vedea ce functioneaza pentru tine.
Citeste si: Cum sa iti extinzi fluxurile de venituri pentru afacerea ta
Tu folosesti aceste functionalitati Gomag in magazinul tau online?
Desigur ca exista o multime de alte functii interesante pentru antreprenorii incepatori, in functie de nisa si tipul de produse.
Acestea de mai sus sunt, insa, top 10 pentru ca iti usureaza extrem de mult munca, dar se dovedesc si instrumente necesare pentru a atrage trafic, lead-uri si vanzari catre proaspatul tau magazin online.
Spor la implementat ceea ce ai citit azi si te astept cu un feedback in comentarii, despre functia / functiile tale favorite din platforma 🙂
PS. Vrei sa incepi sa vinzi si tu cu Gomag? Alatura-te celor +4.200 de magazine active pe platforma.
E super usor sa incepi: deschide un demo gratuit pentru 15 zile, iar dupa ce te apuci de crearea propriu-zisa a magazinului, alege cel mai potrivit abonament pentru tine.
Avem preturi incepand de la 7 euro lunar!
Bonus!
In perioada 1 – 31 iulie 2024 ai acces la campania de 1000 de euro. Ai vazut?
Daca ai deja un magazin online, Gomag iti ofera 1000 de euro credit ca sa migrezi, cu abonamentul Elite anual sau pe 2 ani.
Vezi detalii si regulamentul campaniei pe pagina de abonamente Gomag!
- Cum sa eviti greselile de incepator si sa minimizezi riscurile - decembrie 3, 2024
- Reguli de aur cand vrei sa vinzi pe Pinterest - noiembrie 26, 2024
- Idei si organizare pentru procesul de productie in compania ta - noiembrie 19, 2024