Gestionarea unui business e in sine o provocare.
Gestionarea unui business intr-un macro-mediu afectat de inflatie si diferite crize, ei, asta e inseamna o adevarata furtuna de provocari. Si e frustrant, pentru ca instabilitatea economica nu tine de tine si de deciziile tale.
Nu e ceva ce poti controla.
Asta e ceea ce experimentam acum, la scara globala.
Insa, ca antreprenori, nu trebuie sa dam drumul carmei si sa ne lasam in voia valurilor, ci sa gasim cele mai potrivite metode pentru noi.
Pentru a persevera si a face fata conditiilor dificile, astfel incat sa avem un avantaj atat acum, cat si pe viitor.
Indiferent ca ai deja un business de ceva vreme, sau tocmai ai deschis un magazin online si vrei sa cresti ca antreprenor, azi am pregatit un material util pentru tine.
Vorbim despre bani – mai exact, despre cum ii poti economisi daca alegi sa vinzi pe platforma Gomag folosind in special functionalitatile despre care urmeaza sa citesti.
Aceste functionalitati nu sunt obligatoriu de folosit, desigur, insa iti voi arata de ce merita sa le iei in considerare, daca vrei sa iti controlezi costurile creand in acelasi timp un mediu propice pentru a atrage clienti si profit.
Cuprins 10 Functionalitati Gomag care te ajuta sa economisesti bani
- Recomandarile native Upsell & Cross-sell
- GoBots si elementele de automatizare
- Gomag Shipments
- Gomag Link
- Gomag Payments
- Puncte de fidelitate si elementele de retentie
- Integrari gratuite cu +100 potentiali parteneri
- Editor pagini pentru landing page
- Gomag Campanii
- Gomag Blog
1. Recomandarile native Upsell & Cross-sell
Upselling si cross-selling sunt strategii de vanzari care determina clientii sa cumpere mai mult prin recomandarea unor produse mai scumpe, a unor produse aditionale sau oferte unice, in plus fata de produsele alese initial.
Scopul e cresterea valorii cosului de cumparaturi.
Acestea sunt tactici clasice in comertul de orice fel, atat online, cat si offline. Sunt tactici de care ai nevoie, de asemenea, daca vrei sa iti cresti profitul – si cine n-ar vrea sa faca asta?!
Vestea buna din punct de vedere a economiei de bani e ca in Gomag ai acces la variante avansate de setare a acestor tactici, nativ, fara sa te coste niciun ban in plus fata de abonament.
Optiunile de upsell si cross-sell standard, adica acelea care se afiseaza in paginile de produs apar prin simpla completare a acestora in paginile produselor relevante.
Ai si un avantaj suplimentar cand completezi aceste tab-uri pentru ca platforma le va publica automat si in pagina afisata dupa finalizarea comenzii – altfel spus, oamenii au posibilitatea sa completeze comanda sau sa mai creeze una cu produsele dorite.
O alta varianta prin care poti face cross-sell este prin afisarea unei oferte unice.
One-Time Offer este un modul dedicat, nativ in platforma Gomag, prin care poti recomanda un produs special sau poti recomanda produse aditionale, la un pret unic in site.
Optiunile OTO se afiseaza in checkout, si pot duce la multe cumparaturi de impuls, dar de care clientii sa fie foarte multumiti (pentru ca, in definitiv, e un pret unic, mai mic decat cel obisnuit).
One-Time Offer, la fel ca optiunile upsell si cross-sell, sunt incluse in aproape toate abonamentele Gomag, si le poti activa oricand doresti.
Citeste si: Bazele vanzarilor online: 47 de lucruri pe care vrei sa le stii
2. GoBots si elementele de automatizare
Economia de timp si de bani e o preocupare grava pentru orice antreprenor. Iar singura optiune care raspunde pentru ambele resurse tine de automatizare.
Automatizarile te ajuta sa economisesti timp pretios pierdut pe rezolvarea sarcinilor repetitive, dar si bani, inclusiv banii pe care ar trebui sa ii asiguri pentru una sau mai multe persoane care ar trebui sa se ocupe de sarcinile respective.
In Gomag ai, asadar, GoBots – singurele element native de automatizare create intr-o platforma eCommerce romaneasca. Reprezinta un atu exclusiv pentru clientii nostri si una dintre functionalitatile favorite pe care le mentioneaza repetat, dupa cum poti vedea aici 🙂
GoBots gestioneaza variate aspecte ale magazinului tau, de la produse, la comenzi, clienti si comunicarea cu clientii existenti, pe email si SMS.
Cu ajutorul lor ai acces, de asemenea, la variabile necesare pentru personalizarea comunicarii si a ofertelor, incepand de la tag-uri si grupuri, pana la variabile care preiau automat datele clientilor si le inlocuiesc in mail-uri sau SMS-uri.
Citeste si: GoBot – Magazinul tau pe pilot automat la Gomag
3. Gomag Shipments
Unul dintre costurile necesare, dar destul de consistente intr-un business, tine de livrarea comenzilor. E neaparat ca pachetele sa ajunga la timp si in buna stare la clientii tai, insa, cu siguranta nu vrei sa platesti prea mult pentru ca asta sa se intample.
Gomag Shipments este un serviciu dedicat pentru clientii Gomag prin intermediul caruia vrem sa ne asiguram ca magazinele online care vand pe platforma noastra pot opera cu costuri optimizate de transport, la fiecare comanda.
Cu GShipments poti trimite colete cu 46% mai ieftin!
Practic, serviciul centralizeaza serviciile a multipli transportatori si iti afiseaza la fiecare comanda in parte care sunt costurile lor.
Prin GShipments lucrezi automat cu 6 curieri: FAN Courier, Sameday, Cargus, GLS, DPD si FedEx. Altfel spus, poti alege, daca vrei, cea mai economica sau rapida sau profitabila alternativa pentru fiecare comanda.
Serviciul include automat costuri preferentiale pentru tine, iar suportul pentru coletele tale se face intr-un singur loc.
Citeste si: Gomag Shipments, raport Metode plata, update GoBot si alte noutati in platforma
4. Gomag Link
Intr-o afacere, unul dintre fluxurile principale catre care sa iti indrepti atentia cand vine vorba de costuri, e fluxul de aprovizionare si procesare a informatiilor de la furnizori. Sau viceversa, daca tu esti furnizor pentru o alta afacerea.
Procedurarea fluxului si automatizarea sunt, mai devreme sau mai tarziu, musai de facut, in special daca ti-ai propus sa iti scalezi business-ul.
Asa ca aici intra in scena Gomag Link.
Practic, Gomag Link este o modalitate rapida de integrare intre doua magazine Gomag, care economiseste timp, bani si resurse pretioase.
De exemplu, daca faci legatura cu un furnizor, prin Gomag Link se vor prelua automat produsele furnizorului in magazinul tau, cu toate informatiile pe care le au acestea in magazinul lui.
Se pot inclusiv actualiza preturile si stocurile in functie de furnizor, desi tu ai posibilitatea sa setezi un anume adaos pentru produse.
In cazul in care functionati in sistem dropshipping, prin Gomag Link ai posibilitatea sa trimiti comenzile direct catre furnizor.
Implicit, in functie de abonamentul Gomag ales ai inclus un anumit numar de link-uri, insa daca ai nevoie de mai multe le poti achizitiona separat de abonament.
Citeste si: Nou in platforma: Gomag Link simplifica relatia intre furnizori si revanzatori
5. Gomag Payments
Un alt serviciu exclusiv pentru clientii nostri este Gomag Payments si tine de optimizarea costurilor cu procesarea platilor online.
Serviciul este cu atat mai avantajos pentru antreprenorii la inceput de drum, care arareori au optiunea de a negocia comisioanele cu procesatorii. Ei bine, GPayments ofera din start comisioane preferentiale, gata negociate pentru tine si care difera in functie de abonament.
Insa avantajele nu se opresc aici.
Cu Gomag Payments ai posibilitatea sa afisezi multiple metode de plata in magazin, ceea ce va raspunde preferintelor mai multor tipuri de consumatori. Asta ii va determina, asadar, sa ia mai degraba decizia in magazinul tau, decat sa caute in alta parte.
Prin GPayments poti activa si gestiona platile din magazin intr-un singur loc – la fel si rambursarile, daca e cazul. Pe langa economia de bani, asadar, faci si economie de timp.
Citeste si: Lansare GPayments, update SEO Avansat & GoBots si alte noutati Gomag
6. Puncte de fidelitate si elementele de retentie
Urmatoarea functionalitate despre care vorbim azi iti este extrem utila cand te uiti cu atentie la imaginea de ansamblu si la scopul pe termen lung al business-ului.
Vezi tu, o multime de antreprenori se pierd in obiectivul pe termen scurt: acela de a atrage clienti noi.
Asa ca investesc intr-una in achizitia de clienti. Iar sa atragi mereu noi si noi clienti e o metoda buna… dar nu si cea mai potrivita din punct de vedere al costurilor.
Undeva la mijlocul acestor procese se afla intotdeauna clientii cu potential sa devina fideli. Daca ii pierzi in momentele cheie, sunt mari sanse sa devina clienti fideli competitorilor tai, fara sa iti dai seama.
In functie de ce faci ante si post comanda, acesti oameni se pot gandi din nou la tine cand au nevoie de produsul cumparat initial sau de altele din nisa ta.
Si vor fi mai dispusi sa se lase influentati de mesajele sau reclamele tale – pentru ca au facut-o deja odata si le-ai dovedit ca pot avea incredere in tine.
Poti chiar sa controlezi tu acest proces de revenire sau de trezire a dorintei de cumparare. Cum?
Prin intermediul strategiei de fidelizare a clientilor.
In strategia ta, desigur, poti sa faci multe lucruri: de la puncte si cadouri in site la achizitia peste o anumita suma, pana la scrisori si atentii in colet, program cashback, discount-uri exclusive si alte beneficii.
Dintre acestea, punctele de fidelitate pot fi activate in Gomag printr-o aplicatie dedicata, care automatizeaza acordarea recompenselor pentru clientii din magazin, creand astfel oportunitati pentru tine:
- Scazi costurile de achizitie clienti
- Te diferentiezi mai usor de competitori
- Distragi atentia de la pret
- Obtii mai multe date despre clienti
- Cresti valoarea pe durata de viata a clientului (CLV)
Puncte de fidelitate si elementele de retentie asociate acestora iti sunt disponibile incluse in abonament, incepand de la pachetul Elite.
Citeste si: Principalele strategii de fidelizare a clientilor in eCommerce
7. Integrari gratuite cu +100 potentiali parteneri
Asa cum am spus de multe ori, magazinul tau online nu activeaza intr-un vid. Ci este inclus intr-un adevarat ecosistem din care fac parte multi furnizori si parteneri, prin intermediul caruia iti vei crea, mentine si creste business-ul.
E vorba de furnizori de produse, furnizori de servicii cum sunt transportatori, procesatori de plata, aplicatii de comunicare cu clientii, soft-uri de facturare si gestiune, ERP, tracking, marketplace etc. De asemenea, vei colabora cu agentii sau oameni pe partea de marketing, administrativ, financiar, legal si asa mai departe.
Cu multi dintre acesti parteneri va fi mai eficient daca vei avea o legatura directa din magazin. Daca esti integrat cu ei.
Tocmai din acest motiv, in Gomag Apps am pregatit si adaugam constant noi aplicatii de integrare cu cei mai populari si relevanti furnizori de pe piata.
Tu ai, astfel, acces la +100 de potentiali parteneri, fara ca integrarea tehnica cu acestia sa te coste ceva si, mai important, fara ca aceasta sa te coste recurent, in fiecare luna.
Aceste integrari gratuite sunt, practic, incluse in costul abonamentului Gomag ales care, daca stai sa socotesti per comanda, e un cost infim.
Citeste si: 10 lucruri pe care trebuie sa le stii despre platforma ta Gomag
8. Editor pagini pentru landing page
Sigur ca o functionalitate importanta pentru un magazin online tine de partea de oferte – mai precis, de locul in care vor ateriza oamenii atrasi de reclame, email-uri si postari.
Iti doresti ca pagina respectiva sa fie cat mai persuasiva si mai atragatoare, astfel incat potentialii clienti sa capete rapid incredere in oferta ta si sa cumpere fara prea multe poticniri.
In Gomag ai la dispozitie un editor avansat de pagini, inclus in toate abonamentele, cu ajutorul caruia poti transforma orice landing page intr-un adevarat agent de vanzari.
Poti realiza atat pagini de vanzare, astfel incat sa atragi atentia exact spre produsele pe care vrei sa le promovezi (de exemplu, cu marcaje promotionale poti trimite privirea spre produsele tale cele mai profitabile), dar si pagini de generare lead-uri, prin includerea unui formular.
Poti crea continut promo care sa functioneze exact ca un banner cu buton de actiune, poti adauga testimoniale sau recenzii, video-uri, marcile favorite etc.
Ai o libertate mare de miscare, astfel incat pagina ta sa arate exact asa cum doresti. Mai mult, asta se intampla fara niciun cost suplimentar, deoarece functionalitatea este inclusa in abonamentul tau.
Citeste si: 47 de template-uri prin care poti obtine mai multi clienti, trafic si vanzari
9. Gomag Campanii
O buna parte a costurilor unui business sunt bugetate pentru marketing. Fara promovare, pur si simplu nu ai cum sa atragi oamenii, n-ai cum sa-i faci sa stie de existenta magazinului tau.
Sigur ca ai o multime de tactici pe care le poti aborda, atat organice, cat si platite. Unele functioneaza mai bine decat altele, si depind in mare masura de tipul de business, de comunitatea din jurul afacerii si de ce buget acorzi fiecareia.
Intr-o piata din ce in ce mai competitiva, reclamele platite sunt, de asemenea, o normalitate.
Prin instrumentul Gomag Campanii noi ne-am propus sa luam de pe umerii clientilor nostri grija gestionarii campaniilor de tip product listing ads pe Google, in special pentru clientii care dispun de un buget minim sau nu au suficient timp pentru a se ocupa singuri de o responsabilitate in plus.
Gomag Campanii automatizeaza si optimizeaza livrarea reclamelor pe Google preluand direct din magazin informatiile necesare despre produs. Pornesti cu un buget minim de 199 de euro (necesar pentru a ajunge la rezultate reale), iar pentru prima ta campanie ai 0% comision din buget.
Ulterior, investitia ta se concentreaza pe bugetul lunar, un comision de 10% din buget + un procent minim din vanzarile generate.
Acest serviciu inseamna o solutie optimizata pentru tine daca vrei sa rulezi campanii Google Ads, la costuri minime si cu impact pentru a atrage clientii cu un grad crescut de interes pentru produsele tale.
Totul e automatizat – tot ce trebuie sa faci e sa stabilesti bugetul si sa activezi campania. Ai, de asemenea, acces la rapoarte transparente privind modul in care s-a cheltuit bugetul, rezultatele pe care le-ai obtinut si ROAS.
In plus, iti oferim consultanta gratuita inainte de a da drumul campaniei tale!
Citeste si: Campanii Gomag: Automatizeaza reclamele Google Ads, din platforma
10. Gomag Blog
Marketing-ul prin continut este unul dintre cele mai eficiente metode pentru a-ti promova magazinul online.
Practic, pe baza acestui continut poti crea o multime de materiale si notificari astfel incat sa creezi o comunitate in jurul brandului tau si sa mentii o comunicare constanta.
In cadrul acestei strategii, blogul joaca deseori un rol principal. Pana la urma, in blog poti sa abordezi interesele si nevoile audientei tale in raport cu magazinul si produsele tale, dintr-o multime de unghiuri.
Cu Gomag ai acces la un modul special pentru blog, nativ in platforma si pentru care nu trebuie sa platesti niciun ban in plus. Blogul devine parte integranta a magazinului tau, iar articolele functioneaza ca extra dovezi pentru credibilitatea produselor tale.
Faptul ca e integrat in magazin iti ofera, asadar, mai mult control asupra ce tip de continut va aparea in locurile dorite de tine si in momentele cheie de decizie.
Citeste si: Mega Ghid – Blogul si vanzarile online: +250 de Idei pentru blog si sfaturi pentru incepatori
Daca vrei sa ai succes in afaceri, trebuie sa investesti bani.
Acesta este un adevar de necombatut. Insa, in acelasi timp, nu inseamna ca trebuie sa te arunci financiar cu capul inainte. Ci sa iei decizii istete, care duc la investitii bune, cu rezultate pe termen lung.
Daca te uiti doar la detaliu, fara a tine cont de imaginea de ansamblu, deseori esti pasibil(a) sa alegi gresit.
Articolul de azi are scopul de a-ti oferi o idee pentru cum sa iti gestionezi alegerile si sa folosesti intreaga suita de functii pe care ti-o poate oferi un partener, cum suntem noi, la Gomag.
Dupa cum ai vazut, nu am vorbit doar de functii gratuite – incluse in abonament, ci si de servicii premium, suplimentare, dar care vin insotite de beneficii ce valoreaza mai mult decat costul banesc pe care il presupun.
Asadar, sfatul meu, pana la urma, e sa incepi sa le folosesti. Sa vezi cum functioneaza pentru tine.
In timp vei realiza valoarea reala din punct de vedere financiar si nu numai, pentru ce te ajuta sa economisesti sau sa obtii.
Spor la vanzari!
PS. Inca nu vinzi cu Gomag, dar esti in cautarea unei platforme care sa iti sustina cresterea cu adevarat? Testeaza platforma gratuit pentru 15 zile!
Ai timp sa vezi cat de usor si rapid iti poti lansa magazinul, iar abonamentele lunare sau anuale vin cu o multime de beneficii. Incepe chiar azi!
- Cum sa eviti greselile de incepator si sa minimizezi riscurile - decembrie 3, 2024
- Reguli de aur cand vrei sa vinzi pe Pinterest - noiembrie 26, 2024
- Idei si organizare pentru procesul de productie in compania ta - noiembrie 19, 2024