Poate una dintre cele mai grele decizii pe care un antreprenor trebuie sa le ia este… cui sa ii ofere incredere.
Piata romaneasca, si nu numai, e plina de solutii si furnizori de servicii. Decizia de a colabora cu un partener sau cu altul iti poate aduce o multime de avantaje. Dar vine impreuna si cu riscuri.
Pentru ca nu stii, in mod real, ce efecte va avea aceasta colaborare pe termen lung.
Dincolo de pareri, recenzii si recomandari, e important sa incerci cu mana ta. Sa vezi daca lucrurile care iti atrag atentia din marketing-ul solutiilor respective, chiar functioneaza asa cum te astepti sau asa cum ti-ai propus sa urmaresti bunele practici.
Daca ai ajuns pe acest articol, probabil esti interesat(a) sa folosesti platforma noastra pentru magazinul tau online sau o faci deja.
In ambele scenarii, vreau sa iti arat astazi 10 lucruri mari si multe altele mai maruntele, pe care trebuie sa le stii despre Gomag.
Acestea sunt legate de beneficiile pe care le gasesti la noi si pe care sa le retii sau sa ti le reamintesti, astfel incat sa le valorifici in magazinul tau pentru a-ti face viata si munca mai usoara.
Cuprins 10 lucruri pe care trebuie sa le stii despre platforma ta Gomag
- Ai parte de actualizari si noi functionalitati, in mod nativ
- Gestionezi extrem de usor partea de GDPR la nivel tehnic
- Toate temele Gomag pot fi personalizate, inclusiv avansat cu CSS
- Integrarea cu zeci de livratori si procesatori de plati e extrem de simpla
- Te putem ajuta sa gasesti partenerii de marketing potriviti, direct sau indirect
- Sistemul de checkout in magazine este implicit unui intuitiv, one-page checkout
- Ai la dispozitie rapoarte avansate pentru magazinul tau
- Cele mai multe integrari cu terte parti sunt gratuite
- Iti poti extinde vanzarile simplu datorita feed-urilor dedicate
- Ai la dispozitie module specific pe nise, pe care le poti activa la nevoie
1. Ai parte de actualizari si noi functionalitati, in mod nativ
Unul dintre avantajele majore cand lucrezi cu noi, e ca nu mai trebuie sa iti bati capul cu update-urile in platforma.
In contrast, atunci cand folosesti o platforma de tip open source, de exemplu, acestea ar trebui realizate regulat de tine sau echipa care se ocupa de partea tehnica.
La Gomag, facem noi asta pentru tine.
In plus, ai acces la alegere la noile functionalitati implementate in platforma, si majoritatea dintre acestea sunt gratuite.
Noutatile sunt anuntate prin zona de notificari, dar si prin materialele pregatite de Andreea, colega noastra Team Leader in echipa Customer Care Gomag.
Practic, poti citi despre ele pe blog, impreuna cu motivele pentru care te ajuta fiecare update in parte, dar si instructiuni de activare / folosire a noilor functii.
De asemenea, de fiecare data realizam si o sesiune video live impreuna, unde poti sa pui intrebari in timp real astfel incat sa primesti raspunsuri pentru situatia ta specifica.
Citeste si: Cum sa iti faci singur un magazin online
2. Gestionezi extrem de usor partea de GDPR la nivel tehnic
Un alt element vital de care ai nevoie pentru afacerea ta este partea de GDPR, pentru a putea prelucra date legal, fara probleme.
Desigur ca un procent major tine de modul tau de organizare in business, cum ar fi desemnarea unui DPO, stabilirea unor proceduri exacte pentru procesarea datelor (reducerea volumului de date prelucrate, instructiuni de lucru pentru echipa), redactarea si actualizarea politicilor etc.
Apoi, de GDPR mai tine si partea tehnica, pentru afisarea politicilor si a bifelor necesare pe site, precum si masuri de securizare a datelor procesate prin magazin.
Noi iti furnizam instrumentele acestea, asa incat sa iti fie extrem de usor sa respecti prevederile legale.
De exemplu, ai sabloane gata de completat pentru politicile de confidentialitate si cookies, casute afisate automat pentru bife langa formularele de colectare date si checkout, popup pentru acceptare cookies, dar si integrarea certificatului SSL de catre echipa noastra tehnica, pentru a evita potentialele erori de instalare.
De asemenea, datele procesate de magazinul tau online sunt stocate pe servere securizate, pe care noi nu le vedem, si asupra carora poti actiona conform metodologiilor tale.
Poti inclusiv sa le stergi oricand, daca apare o astfel de cerere din partea clientilor tai sau a fost atins termenul de pastrare specificat in politici.
3. Toate temele Gomag pot fi personalizate, inclusiv avansat cu CSS
Una dintre cerintele clientilor nostri este sa diversificam temele oferite in platforma. Asa ca muncim constant pentru a veni cu teme noi si interesante, care sa respecte in acelasi timp bunele practici, pentru a creste rata de conversie si a oferi o experienta placuta la navigare si cumparare.
In acest moment, la Gomag gasesti 19 teme de baza dintre care poti alege modelul care iti place si care se potriveste business-ului tau.
Desi fiecare tema este recomandata in principal unei anumite nise, tu ai posibilitatea sa o personalizezi avansat pe fiecare, atat prin Configuratorul de tema gratuit, cat si prin editorul CSS.
In cel de-al doilea caz, daca ai cunostinte tehnice sau colaborezi cu un specialist, iti poti transforma site-ul in asa fel incat sa arate 100% conform imaginatiei tale.
Vreau sa tii cont, in acelasi timp, ca fiecare tema va fi valorificata la maximum atunci cand folosesti bannere profesionale, create pentru a atrage oamenii si a ghida clientii spre punctele de conversie din magazin (landing page-uri de oferta, pagini de categorii sau produs etc.).
Daca nu stii precis ce tema ti s-ar potrivi, afla ca noi ti-am pregatit si un mod de test.
Cu ajutorul lui, poti vedea exact cum ar arata site-ul tau pe fiecare tema in parte. Practic, modul de test preia continutul actual din site si il pune pe layout-ul noii teme, sa iti faci o idee daca vei face schimbarea sau nu.
Ce vreau sa mai retii este ca, daca te decizi sa schimbi tema, sa fii atent(a) la modificarile custom facute pe tema actuala. Acestea se vor pierde la schimbare.
Asadar, pune in balanta avantajele si dezavantajele schimbarii, conform obiectivelor si nevoilor afacerii tale.
Citeste si: Cum gandesti design-ul magazinului tau pentru a atrage conversii
4. Integrarea cu zeci de livratori si procesatori de plati e extrem de simpla
De-a lungul a peste 18 ani de cand suntem prezenti pe piata, am facut numeroase cercetari si analize. Tocmai de aceea functiile din platforma sunt atat de diverse. Pentru ca incercam sa oferim solutii pentru probleme de care te izbesti cand folosesti alte platforme.
Una dintre acestea tine de integrarea cu transportatorii si partea de plati, doua elemente absolut vitale pentru un magazin online.
Ai nevoie automat de conexiuni corect realizate cu infrastructurile furnizorilor tai de servicii astfel incat sa poti gestiona comenzile rapid, simplu si eficient.
Cand vin multe comenzi constant, sau ai o multime de sarcini de facut intr-o zi, nu iti permiti sa faci ture intre platforme si sa adaugi in mod repetat date sau notificari manual.
Integrarea cu solutiile de transport si plati e must have.
Iar la Gomag se face super simplu, impreuna cu setari initiale ce vor functiona ulterior exact asa cum ti-ai propus sa faci lucrurile.
Iti punem la dispozitie 26 de pre-integrari native si gratuite cu procesatori si metode de plata. Si 23, pentru firme de curierat si solutii de procesare livrare.
Ramane strict la latitudinea ta cu cine vrei sa colaborezi sau cu cine inchei contracte. Odata ce ai acces la datele tale de integrare, trebuie doar sa le completezi in aplicatia relevanta din Gomag Apps.
Un alt beneficiu major sunt solutiile exclusive pentru clientii nostri pe care le-am dezvoltat pentru plati si livrare.
Gomag Payments este un serviciu care iti permite sa afisezi in magazin multiple metode de plata, printr-o singura solutie.
Este dezvoltat in parteneriat cu furnizori de incredere, iar pentru tine am negociat comisioane preferentiale, in functie de abonamentul Gomag pe care il detii.
De asemenea, poti accesa Gomag Shipments, un serviciu exclusiv realizat in parteneriat cu Ecolet, care iti ofera optiunea de a alege curierul potrivit pentru fiecare comanda in parte.
Imediat ce intra comanda, poti alege curierul cu cel mai mic cost, astfel incat sa iti optimizezi cheltuielile si sa iti respecti perfect promisiunea fata de client privind timpul de livrare.
Cu acest serviciu nu trebuie sa inchei contracte separate cu fiecare firma de curierat in parte, ceea ce e un atu valoros in special cand esti la inceput si inca nu poti negocia conditiile colaborarii.
5. Te putem ajuta sa gasesti partenerii de marketing potriviti, direct sau indirect
Daca platforma si functionalitatile Gomag reprezinta nucleul de la care pornesti pentru prezenta si activitatea ta online, un rol la fel de major il joaca si partea de promovare a magazinului.
Nu e suficient ca site-ul sa existe, ci trebuie dus in fata potentialilor clienti. Marketing-ul, in multiplele lui forme, te ajuta, asadar, sa atragi clienti si sa ii convingi sa cumpere din magazin.
Un antreprenor poarta o multime de palarii in business, insa, mai devreme sau mai tarziu, e evident ca nu se poate ocupa de tot ceea ce trebuie pentru afacerea sa.
Asa ca, de cele mai multe ori, marketing-ul cade in sarcina unui om sau a unei echipe, fie in interiorul firmei, fie prin externalizare.
Intrebarea e, totusi, in cine sa te increzi? Pentru ca sunt o multime de oameni si de agentii care ofera astfel de servicii.
Cand vinzi cu Gomag, te ajutam sa triezi mai usor agentiile si oamenii cu care sa colaborezi. Avem un program de parteneriat, prin care iti prezentam furnizori de servicii validati prin experienta altor clienti Gomag, si pe care ii gasesti aici.
De asemenea, in comunitatea eCommerce cu Gomag de pe Facebook, poti interactiona direct cu furnizori si specialisti, de la care sa afli raspunsuri, sfaturi, dar si propuneri de colaborare personalizate.
Practic, optimizam constant terenul astfel incat sa fie cat mai propice pentru discutii si colaborari avantajoase de ambele parti, pentru membri comunitatii noastre.
Citeste si: Optimizarea unui site web cu Gomag: ghid compact, de la A la Z
6. Sistemul de checkout in magazine este implicit unui intuitiv, one-page checkout
Unul dintre cele mai importante puncte de conversie din site-ul tau este checkout-ul. Pagina de finalizare comanda.
Oamenii care ajung pana in acest punct, au cele mai mari sanse sa finalizeze achizitia, sa devina clientii tai. Asadar, e o zona extrem de sensibila, in care e recomandat sa respecti bunele practici SI ceea ce vezi ca isi doresc clientii tai, in mod real.
Cei mai multi dintre clientii tai se asteapta sa vada aici o singura pagina, cu un formular optimizat pentru completarea datelor de livrare, facturare si plata.
Aceasta este si solutia pe care am implementat-o, in mod standard, pentru magazinele Gomag. Un sistem de checkout intuitiv, de tip one-page.
Acum, in aceasta pagina, poti sa intervii cu elemente in plus pentru diferite obiective strategice.
De exemplu, poate vrei sa cresti increderea in magazin – si atunci afisezi testimoniale, logo-urile procesatorilor de plata / transportatori si diferentiatorii afacerii (prin icon-uri de trust).
Sau poate vrei sa cresti valoarea medie a comenzilor – si afisezi unul sau mai multe produse OTO (one-time offer, produse la un pret unic in site) sau servicii extra cu plata (ambalare speciala, de ex.).
Despre pagina de checkout am mai discutat in repetate randuri, asa ca te las in continuare sa citesti articolul 11 Sfaturi pentru pagina de finalizare comanda in magazin [Video].
7. Ai la dispozitie rapoarte avansate pentru magazinul tau
Un antreprenor de succes este un antreprenor informat.
Asadar, e obligatoriu sa ai constant la indemana date actuale despre performanta magazinului tau, a produselor, a clientilor, a comenzilor, dar si date legate de trafic si comportamentul utilizatorilor in site.
Sigur ca exista terte parti cu care te poti integra pentru a le afla. Dar de ce sa nu iti ofere chiar platforma de eCommerce aceste date, din moment ce in aceasta se si intampla lucrurile legate de magazinul tau?
Cu Gomag, ai acces la rapoarte avansate, atat despre magazinul tau, cat si despre trafic.
Modulul Rapoarte avansate este unul nativ in platforma si iti ofera 4 zone principale de monitorizare: vanzari, clienti, produse si evolutie preturi.
Poti lua in orice moment decizii informate pentru strategia si directia business-ului tau, pentru ca stii:
- Care este evolutia vanzarilor zilnice.
- Cat de bine functioneaza pentru magazin discount-urile si voucherele.
- Din ce regiuni si orase vin comenzile (sau vin mai putine).
- Cati clienti recurenti ai si cate comenzi fac acestia.
- Care este actuala valoare medie a comenzilor.
- Care este performanta agentilor tai de vanzari, inclusiv la nivel relational cu clientii cei mai profitabili sau mai putini profitabili.
- Ce metode de plata sunt cele mai folosite.
- Care este numarul de comenzi in diversele tale statusuri.
- Cati clienti noi ai vs cati clienti recurenti.
- Cati clienti ai cu 1 singura comanda.
- Care este evolutia grupurilor de clienti.
- Cine sunt clientii cu comenzi anulate sau returnate.
- Care sunt top cele mai vandute produse / categorii de produse.
- Care e profitabilitatea produselor tale.
- Ce produse ai fara vanzari / fara stoc.
- Ce produse ai cu stoc limitat (astfel incat sa le folosesti strategic in comunicare).
- Care e performanta produselor noi.
- Care sunt produsele favorite alte clientilor in site (cele mai adaugate la favorite).
- Cum arata evolutia preturilor in magazinul tau (pret maxim, minim, actual si cel afisat).
Pe langa Rapoarte, o aplicatie noua este Gomag Insights.
Un instrument de marketing all-in-one, recent integrat in platforma.
Pentru un abonament bazat pe volumul de trafic, ai acces la instrumente precum analiza trafic (cu functii avansate legate de performanta paginilor, analiza competitie, device-uri, ecrane etc.), dar si harti de caldura, inregistrarea sesiunilor de vizitare pe site sau funnel-uri de conversie.
Poti rula diverse experimente si ipoteze, astfel incat sa iti dai seama care este comportamentul real al clientilor in site si unde sunt zonele in care poti interveni pentru a optimiza rata de conversie.
Practic, nu mai e nevoie sa intri si sa iesi dintr-un tool in altul – ai totul intr-un singur loc.
De asemenea, eviti potentiale greseli de implementare (mai ales daca nu ai experienta) si economisesti o multime de resurse, pe care le poti investi in lucrurile cu adevarat importante.
Citeste si: Cum folosesti rapoartele Gomag pentru a planifica strategia de crestere
8. Cele mai multe integrari cu terte parti sunt gratuite
Pe langa integrarile cu livratori si procesatori de plati, un magazin online va colabora cu o multime de alte terte parti.
De exemplu, aplicatii de facturare si gestiune, aplicatii de email marketing, SMS marketing, afiliati, integratori sau integrari directe cu marketplace-uri, comparatoare de preturi, dar si intrumente de marketing, cum ar fi pixeli de monitorizare (Facebook, TikTok, Google Ads etc.).
Ei bine, fiecare dintre aceste integrari prespune cel putin o investitie de timp. De ce sa nu fie acest timp redus la minimum necesar?
Cu Gomag, ai acces la preintegrari native, majoritatea care nu te costa niciun ban in plus.
Inclusiv integrarea cu eMAG marketplace este gratuita in platforma noastra!
De ce am spus preintegrari? Pentru ca aceste aplicatii exista deja in platforma si sunt disponibile la majoritatea abonamentelor.
Nu mai trebuie sa astepti timpul necesar pentru implementarea de la 0 a fiecarei solutii – e ca un plugin ce trebuie doar activat atunci cand vrei.
In cele mai multe cazuri, nu trebuie sa platesti niciun banut in plus pentru a avea acces la respectiva integrare, pentru ca aceasta este inclusa in pretul abonamentului standard.
Sigur ca una dintre cele mai importante conexiuni este aceea cu furnizorul de produse. Sau viceversa, daca tu esti furnizorul altui magazin.
In cazul in care amandoi aveti un magazin pe Gomag, am dezvoltat functia Gomag Link. Aceasta permite o integrare muult mai usoara si mai rapida intre 2 sau mai multe magazine online.
Gomag Link simplifica sincronizarea stocurilor in functie de conditiile setate de vanzator si revanzator.
Implementarea acestei solutii depinde de abonamentele celor doua parti, deorece numarul de link-uri este limitat in functie de planul tarifar ales.
Citeste si: Ce presupune deschiderea unui magazin online
9. Iti poti extinde vanzarile simplu datorita feed-urilor dedicate
Extinderea si scalarea vanzarilor presupune deseori listarea produselor in diverse destinatii din afara site-ului tau.
Si ar fi moartea pasiunii sa te apuci sa creezi manual, de fiecare data, fisiere cu toate produsele pe care vrei sa le preiei din magazin.
Ei bine, in ajutorul tau vin feed-urile de produse.
Iar in platforma Gomag ai acces atat la feed-uri predefinite conform cerintelor stabilite de diverse destinatii, dar si posibilitatea sa creezi feed-uri custom, indiferent unde sau ce specificatii cer solutiile unde vrei sa faci listarea.
In grupul feed-urilor predefinite intra cele pentru Google Shopping Ads, 2Performant, Facebook, Compari.ro, Shopmania, Remarketing sau Okazii.ro, si multe altele.
De asemenea, asa cum spuneam mai sus, poti sa adaugi feed-uri custom, iar optiunea iti permite sa adaugi ce campuri doresti, ce produse doresti, ce categorii doresti (cu alocarea automata a unui alias).
10. Ai la dispozitie module specific pe nise, pe care le poti activa la nevoie
Pe langa modulele standard la care ai acces in functie de abonament, in platforma ti-am pregatit si aplicatii specifice de nisa, fie gratuite, fie premium.
Hai sa vedem impreuna cateva exemple, ca sa fie mai usor de inteles.
De exemplu, daca vinzi produse personalizate la cerere, poti activa aplicatia Produs Configurabil. Aceasta permite clientilor sa adauge un text, o imagine sau sa faca o alegere dintre mai multe variante direct din pagina de produs.
Tu primesti comanda stiind exact cu ce trebuie sa personalizezi produsul. Nu mai pierdeti timpul la telefon, pe Whatsapp sau pe email schimband informatii – procesul de comanda merge mai repede si cu mai putine erori.
Alt exemplu, daca vinzi mult B2B, poti activa aplicatia Validare coduri fiscale, ce gaseste si completeaza automat in checkout datele firmei, imediat ce CUI-ul a fost introdus. Practic, scade timpul de completare a procesului de comanda, pentru B2B.
Sau, alt exemplu. Daca vrei sa vinzi cursuri digitale, ai aplicatia gratuita Cursuri online.
Aceasta iti pune la dispozitie un nou sistem de adaugare produse in site, prin intermediul caruia poti sa creezi produse digitale, prin preluarea de video-uri constand in lectiile cursurilor tale sau PDF-uri descarcabile.
Lista aplicatiilor de nisa nu se incheie doar cu acestea 3.
Poti, de asemenea, sa vinzi abonamente (daca ai produse consumabile, de exemplu), poti sa creezi pachete si bundle-uri de produse, poti activa gratuit formularele de retur si garantie (must-have pentru toate nisele), poti sa afisezi o bara de cautare avansata (in nisa auto-moto, de ex.), poti prelua continutul de pe Instagram si sa il afisezi direct in magazin prin InstaApp etc.
Citeste si: Cum sa deschizi un magazin online cu Gomag – Ghid pas cu pas pentru creare magazin
Acum ca stii in mare parte lucruri noi sau pe care poate le-ai uitat despre platforma ta Gomag, e timpul sa treci la actiune.
Daca esti in tabara celor noi, e momentul perfect sa testezi platforma cu mana ta.
Joaca-te cu functionalitatile si aplicatiile disponibile in intervalul de 15 zile gratuite, pe care il ai la dispozitie. Testeaza strategii si idei, iar apoi alege abonamentul potrivit pentru tine.
Iti reamintesc ca abonamentele Gomag incep de la 7 euro pe luna, si avanseaza in functie de exigentele si nevoile unui business.
Iar daca esti deja clientul nostru, vreau sa iti multumesc pentru incredere si sa te invit sa redescoperi potentialul maxim al platformei.
Nu uita ca ai o documentatie masiva la indemana, precum si o echipa mereu in crestere, gata sa iti ofere asistenta, pe [email protected] 🙂
Spor la vanzari!
- Cum iti gestionezi brandul in social media: 45 idei & ponturi - octombrie 8, 2024
- Cum iti faci un magazin online in Republica Moldova - octombrie 1, 2024
- Mini checklist de marketing in eCommerce pentru incepatori - septembrie 24, 2024