Te-ai hotarat sa iti faci un magazin online?

Poate ai o idee sau iti doresti propria ta afacere, din varii motive.

De unde incepi? Cum procedezi? Ce poti sa faci de unul singur sau de una singura, astfel incat sa iti aduci ideile la realitate asa cum ti-ai imaginat?

Ei bine, astazi iti aratam exact acest proces, pe care poti sa il replici in situatia ta.

In randurile urmatoare, vei afla cum sa iti planifici, setezi si lansezi un magazin online, de la start la finish, pe cont propriu.

Esti gata sa incepem?

Cuprins: Cum sa iti faci singur un magazin online

  1. Decide cine este publicul tau tinta
  2. Alege produsele pe care vrei sa le vinzi
  3. Decide-te in privinta unui model & plan de business
  4. Alege platforma de eCommerce si furnizorii tai de servicii
  5. Pregateste si organizeaza magazinul tau online
  6. Planifica strategia de marketing
  7. Pregateste lansarea si mergi live
  8. Ocupa-te de primele comenzi si alege directia post-comanda

Inainte sa incepem, iti amintim ca oferim servicii premium pentru crearea unui magazin online la cheie. 

Practic, ne ocupam de bannere, incarcarea informatiilor despre firma pe site, integrarile cu terte parti, iar ce iti ramane de facut este doar sa adaugi produsele tale in magazin si sa incepi promovarea acestuia.

Asta, in situatia in care nu dispui de prea mult timp, si vrei sa sari cat mai repede peste procesul de crearea a magazinului.

Aici poti citi mai multe despre magazinele la cheie de la Gomag.

Bun, si-acum hai sa intram in subiectul zilei de azi.

1. Decide cine este publicul tau tinta

Primii doi pasi din strategia pe care o recomandam aici poti fi intercalati. Practic, poti incepe de stabilirea publicului catre care vrei sa vinzi sau de la alegerea produselor.

Depinde de cum iti place sa abordezi situatia.

Daca alegi publicul mai intai, de aici vor rezulta niste idei de produse. Viceversa, daca alegi produsele mai intai, voi rezulta cateva categorii anume de audienta care au nevoie de produsele respective.

Indiferent de abordare, hai sa vedem la ce anume sa fii atent(a):

  • Informatii demografice – varsta, sex, ocupatie, educatie, venit.
  • Informatii psihografice – stil de viata, personalitate, aspiratii sociale, nevoi emotionale.
  • Informatii geografice – urban / rural, densitate populatie, climat.
  • Informatii comportamentale – motivatie cumparare, frecventa achizitii, loialitate brand, senzitivitate la pret, criterii de cautare produs.

alegere-clienti

Multi antreprenori pornesc o afacere pentru ca au identificat un gol, o nevoie neacoperita, foarte des chiar de catre ei insisi. Extrapoland si analizand situatia de pe piata, multi descopera ca si alti oameni se confrunta cu aceleasi lipsuri, asa ca iau decizia de a face ceva in aceasta privinta.

E una dintre cele mai eficiente metode prin care sa deschizi o afacere. Pentru ca pornesti de la o cerere care stii ca exista, asadar ai certitudinea unui public ce e dispus sa iti cumpere produsele.

Asa e si mai usor sa descoperi rapid valorile unice pe care le poti oferi clientilor, si sa le comunici clar.

Ce mai trebuie sa organizezi acum sunt categoriile de public.

Vei avea o audienta principala, sigur, insa vor aparea si audiente secundare, interesate sa cumpere de la tine. 

De exemplu, in cazul produselor pentru copii ai ca public principal parintii (+specificatii anume ale lor, cum ar fi in functie de varsta copiilor, venit, interese etc.)

Insa de la tine vor cumpara si bunici, nasi, unchi si matusi, persoane care cauta cadouri pentru aniversarile copiilor, cadre didactice, institutii din educatie etc. 

Depinde ce vrei sa faci si ce produse vei aduce in magazin. Asa ca ajungem la punctul urmator – pe care il poti gandi chiar in paralel cu stabilirea audientelor.

Citeste si: Descopera avatarul de client pentru afacerea ta – cui vinzi [Podcast]

2. Alege produsele pe care vrei sa le vinzi

Un alt element prioritar pe care trebuie sa il stabilesti acum este ce vinzi. Produsele si, eventual, serviciile extra pe care vei fi dispus(a) sa le oferi clientilor.

Daca ai pornit de la alegerea publicurilor, ti-ai facut o idee despre ce produse vrei sa aduci. Acum mergi putin mai in adancime pe idee:

  • Pot avea aceste produse o marja buna de profit?
  • Ce conditii au pentru depozitare si livrare? – calculeaza-ti din start costurile si resursele, pentru ca exista tipuri de produse cu conditii speciale. Unele au nevoie de frig, altele trebuie destocate rapid (sa nu expire), altele au costuri mari de transport (dimensiunile mari) etc.
  • Ce problema sau probleme rezolva pentru client? – pot raspunde unor nevoi, unor obisnuinte de consum sau unei pasiuni.
  • Poti aduce in magazin accesorii pentru produsele respective? – accesoriile te ajuta sa cresti valoarea cosului sau sa valorifici la maximum durata de viata a clientului (pentru ca le vinzi aceluiasi client, poate chiar recurent – de ex., pentru cani filtrante, vinzi de mai multe ori filtrele).
  • Pot fi vandute repetitiv, aceluiasi client? – cosmetice poti sa vinzi recurent, insa un aragaz, de exemplu, are o durata de viata lunga.

Citeste si: Cum gasesc produse tinta cu care sa pot avea succes de la inceput

cum-faci-magazin-singur

Super pont!

Vrei un sistem precis care sa iti arate cum sa gasesti idei de produse profitabile? Ti-am pregatit un curs online in Academia de eCommerce, pe care te invit sa il accesezi cu incredere.

Bonus, daca ai citit in detaliu articolul pana aici, iti ofer un cod “ascuns” de discount, astfel incat sa poti obtine cursul la aproximativ 97 de lei! 

Foloseste codul GO80IDEE in cos sau finalizarea comanda, iar cursul va fi al tau cu 80% reducere.

Enjoy 🙂 !

Odata ce ai stabilit produsele, vezi de unde le obtii.

Ai nevoie de furnizori de produse sau poate le creezi chiar tu. 

Insa va trebui sa stabilesti procesul din spate, pentru ca acesta dicteaza mai apoi durata de livrare, sistemul de comanda (de exemplu, exista niste pasi suplimentari la comanda cand vinzi produse personalizate la cererea clientului), si asa mai departe.

Extra pont!

Daca ai furnizori de produse care detin un magazin online pe Gomag, poti simplifica integrarea cu acestia prin serviciul Gomag Link

E un mod mai rapid si mai usor de a prelua portofoliul dorit de produse.

3. Decide-te in privinta unui model & plan de business

Bun. Ai ales audienta si produsele.

Acum e momentul sa planifici modul in care faci legatura dintre cele doua elemente. Asadar, faci un plan de afacere si alegi un model de business pentru tine.

Ce contine planul de afacere?

  • Analiza pietei
  • Analiza concurentei
  • Stabilirea unei identitati proprii:
    • Forma juridica – te documentezi cum, ce, taxe, acorduri etc.
    • Nume + domeniul web
    • Slogan
    • Viziune
    • Misiune
    • Logo

logo-plan-afacere

    • Schema de culori
    • Diferentiatori
    • Idei Produse & categorii
  • Analiza SWOT a afacerii tale
  • Obiective de business
  • Managementul relatiilor – avocat, contabil, broker etc. Cu cine vei colabora?
  • Lista furnizori produse
  • Lista furnizori servicii (transport, plati, facturare etc.)
  • Planul de marketing (achizitie + fidelizare clienti)
  • Calendar – aici stabilesti diverse date, incepand de la data lansarii oficiale.

Citeste si: Planul de afaceri, de la A la Z. Cum sa deschizi un business, fara sa faci greseli

In functie de ce ai in planul tau de afacere si ce ai stabilit la punctele anterioare, raspunde la aceste intrebari:

#1. Care este propunerea mea unica de valoare, ce ma face diferit de ceilalti?

  • Ce valoare aduc in viata clientilor?
  • Rezolv problemele din viata clientilor mei? Ce probleme?
  • Catre ce nevoi ale clientilor ma adresez?
  • Ce produs / produse ofer fiecarui segment de clienti?
  • Valoarea oferita e despre ceva ce le-ar placea sa aiba (ceva ce au de castigat)? Ce?
  • Valoarea oferita e despre ceva ce ei urasc (rezolvarea unei dureri/probleme)?

Propunerea mea unica de valoare este:_____________________________________

#2. Cine sunt clientii mei?

  • Cine sunt clientii mei cei mai importanti?
  • Pentru cine creez, de fapt, valoare?
  • Cum arata clientul meu ideal? (foloseste sablonul pentru crearea avatarului de client din modulul Academia, din platforma)

Clientii catre care ma adresez sunt:___________________________________________

#3. Care sunt canalele prin care comunic cu clientii?

  • Pe ce canale doresc clientii mei sa ii contactez?
  • Prin ce canale ajung la ei acum?
  • Ce canal dintre toate functioneaza cel mai bine acum?
  • Cum sunt integrate canalele mele?
  • Care este cel mai eficient canal ca si cost?
  • Cum integrez canalele folosite cu obiceiurile si rutina clientilor mei?

Canalele mele de comunicare si marketing sunt:________________________________

#4. In ce fel creez relatia cu clientii si cum o intretin?

  • Ce fel de relatie se asteapta fiecare segment de clienti sa intretin cu ei?
  • Ce tipuri de relatie am implementat pana acum?
  • Cum se integreaza acestea cu restul modelului meu de business (in special la nivel de costuri / venituri / activitati cheie?
  • Cat ma costa sa intretin acest tip de relatii cu clientii mei?

Relatia cu clientii mei va decurge astfel:_________________________________________

structura-business-model

#5. Care sunt sursele mele de venit?

  • Pentru ce sunt dispusi cu adevarat clientii mei sa plateasca?
  • Dar acum, pentru ce platesc?
  • Cum platesc momentan clientii?
  • Cum le-ar placea sa plateasca?
  • Cat contribuie fiecare sursa de venit la incasarile totale?

Sursele mele de venit sunt:_________________________________________________

#6. Care sunt resursele mele cheie?

  • Pentru ca propunerea mea unica de valoare sa reziste, de ce resurse am nevoie?
  • Pentru canalele de distributie, de ce resurse am nevoie?
  • Pentru managementul relatiei cu clientii, de ce resurse am nevoie?
  • Pentru ca sursele de venit sa fie viabile, de ce resurse am nevoie?

Resursele mele cheie sunt:________________________________________________

#7. Care sunt activitatile mele cheie?

  • De ce activitati cheie am nevoie pentru ca propunerea de valoare sa functioneze?
  • Ce activitati cheie necesita canalele mele de distributie?
  • Ce activitati cheie necesita managementul relatiei cu clientii mei?
  • Ce activitati cheie necesita sursele de venit?

Activitatile mele cheie sunt:____________________________________________

#8. Care este structura mea de costuri?

  • Care sunt cele mai importante costuri ce tin de modelul meu de business?
  • Care sunt cele mai scumpe resurse cheie?
  • Care sunt cele mai scumpe activitati cheie?

Costurile mele includ urmatoarele:_______________________________________

#9. Cine sunt principalii mei parteneri?

  • Cine sunt partenerii mei cheie?
  • Cine sunt principalii mei furnizori?
  • Ce resurse cheie cumpar de la partenerii mei?
  • Ce activitati cheie fac partenerii mei?

Partenerii mei principali sunt:____________________________________________

Raspunsurile la aceste intrebari te vor ajuta sa stabilesti elementele afacerii tale si modul in care faci lucrurile.

Poti fi un business clasic, cu magazin online si stoc propriu. Sau poti sa incluzi si diverse marketplace-uri in strategia ta. Sau poti sa vinzi omnichannel, inclusiv cu un magazin fizic. 

Ori poti sa lucrezi cu stocul tau sau cu stoc la furnizor. 

Practic, formezi un motor de functionare pentru ideea ta de afacere.

De-aici incolo, incepe executia!

4. Alege platforma de eCommerce si furnizorii tai de servicii

Pe langa faptul ca mentine toata infrastructura tehnica a magazinului, de la ce vad clientii pe site, pana la setarile si administrarea pe care o faci tu in spate, platforma de eCommerce este – sau trebuie sa fie – un partener de business.

Platforma e fundatia pe care functioneaza magazinul tau online, asa ca nu o poti alege fara sa faci documentare inainte. 

Depinde de nevoile tale, de obiective si de planurile de viitor. 

Insa, in principiu, o platforma buna de eCommerce iti poate oferi cel putin urmatoarele lucruri:

  • Functionalitatile de care ai nevoie – conform nisei, a complexitatii magazinului etc. Ideal, ar trebui sa le ai integrate deja in platforma, astfel incat sa nu mai pierzi timp si bani cautand plugin-uri.
  • Costuri decente in raport cu comenzile tale – poti sa faci un calcul aproximativ = cost platforma intr-o perioada data, impartit la valoarea comenzilor in intervalul respectiv.
  • Integrari cu cei mai populari furnizori de servicii – si optiuni de realizare integrari noi, daca ai nevoi personalizate. In acest pas ar fi bine sa alegi si cu cine vei colabora pentru expedierea coletelor, procesarea platilor online, facturare, gestiune stoc, e-fulfillment daca e cazul, email marketing, SMS etc.

Pont! In platforma Gomag am dezvoltat doua servicii dedicate in acest sens. 

GPayments iti ofera posibilitatea sa afisezi pe site multiple metode de plata, printr-o singura activare. Inclusiv Buy Now, Pay Later, daca vrei sa oferi plata in rate.

Iar GShipments iti arata care sunt curierii cu cel mai mic cost de expediere per comanda, la fiecare comanda, fara sa fie nevoie sa faci contracte si integrari separate cu multipli transportatori.

  • Functii native pentru marketing – rapoarte si monitorizare site, creare pagini, hellobar, popups, reguli de reducere, vouchere, SEO, feed-uri pentru campaniile de marketing etc.
  • Documentatie actualizata continuu, in diverse formate – text, video, imagini, FAQ.
  • Echipa de support accesibila – la Gomag, colegii nostri iti raspund in timpul programului, pe email, tichete si la telefon (in functie de abonament).
  • Timp rapid de lansare – orienteaza-te spre o platforma care te ajuta sa mergi live repede, asadar sa incepi sa vinzi repede. Nu iti pierde timpul facand dezvoltari care in mai putin de o luna ar putea deveni inutile.
  • O perioada de testare gratuita – in perioada demo iti poti da seama pe cont propriu cum si ce face platforma, daca este asa cum promite sa fie. La Gomag oferim o perioada de test gratuita de 15 zile, iar abonamentele lunare incep de la 1 euro pe luna.
  • Iti ofera support pentru a creste – alege o platforma care are in jurul ei o comunitate activa si care vine permanent cu continut util in intampinarea ta. 

Acesta este unul dintre lucrurile care, conform clientilor nostri, ne diferentiaza in piata. La Gomag primesti acces constant la articole, ghiduri, video-uri, webinarii, evenimente online si offline, raspunsuri, carusele si live-uri cu informatii utile despre domeniul eCommerce si business.

5. Pregateste si organizeaza magazinul tau online

Ok. Inainte sa incepi propriu zis partea de organizare a site-ului, ai nevoie de cateva lucruri. Pe acestea le vei incarca sau folosi imediat ce te apuci de treaba.

Asa ca iata ce ar trebui sa pregatesti mai din timp:

  • Numele final al business-ului tau – pe care, ideal, il stii deja din planul de business.
  • Logo & schema de culori
  • Fotografii de produs – realizate de catre tine, preluate de la furnizori etc. Recomandarea mea este sa faci cadre originale, la inceput cel putin pentru produsele vedeta.
  • Bannere – cel putin pentru homepage si pentru conturile de social media ale afacerii tale (cover photo, de exemplu)
  • Documentatie produse – informatii preluate de la furnizori sau create de la 0. Pentru primul caz ai grija sa imbunatatesti aceste descrieri, la fel ca si cu fotografiile, initial cel putin pentru produsele vedeta. 
  • Datele firmei – teoretic, poti sa iti creezi firma si dupa ce ai inceput sa lucrezi la site, cat inca nu e public pentru vanzare. Dar vei avea nevoie de o forma juridica pentru a vinde legal, iar datele de inregistrare ale firmei si cele de contact vor trebui afisate si pe site.

Legat de pregatirea magazinului, am mai abordat acest subiect in numeroase randuri. 

Asadar, cand vrei sa iti creezi singur(a) un magazin online de la A la Z pe platforma Gomag, in mod specific, urmeaza pasii din articolul Cum sa deschizi un magazin online cu Gomag – Ghid pas cu pas pentru creare magazin.

Si ti-am pregatit si un bonus 🙂 

50 de intrebari la care sa raspunzi pentru optimizarea site-ului tau

  1. Confirmi vizitatorilor noi ca au ajuns in locul potrivit?
  2. Site-ul tau detine dovezi de credibilitate?
  3. Ai un design clar si ordonat?
  4. Site-ul tau este responsive?
  5. Iti declari USP-ul (propunerea unica de valoare) in multiple zone din site?
  6. Landing page-urile tale corespund reclamelor?
  7. Ti-ai optimizat site-ul pentru a se incarca repede?
  8. Faci recomandari de produse complementare pe masura ce clientul navigheaza?
  9. Oferi acces usor la politicile de retur si garantii?
  10. Iti incurajezi clientii sa lase review-uri?
  11. Este usor pentru clienti sa isi recupereze parola contului?
  12. Te-ai asigurat ca mesajele de confirmare sau eroare sunt vizibile?
  13. Ai pregatit o pagina 404 prietenoasa?
  14. Pagina ta Despre noi construieste incredere?
  15. Evidentiezi pe site diverse oferte si promotii?
  16. Oferi transport gratuit (chiar si peste o anumita valoare a cosului)?
  17. Modul de navigare pe site este usor de inteles?
  18. Ai butoane de call-to-action proeminente?
  19. Este meniul principal vizibil, dar fara a incurca fluxul de navigare pe site?
  20. Ai plasat cele mai importante butoane si link-uri in zone vizibile, pentru a fi usor de click-uit?
  21. Ai formulare pe site gandite pentru a fi cat mai usor de completat, si pe desktop, si (mai important) pe mobil?
  22. Folosesti pop-up-uri optimizare pentru mobil sau, cel putin, oprite pe mobil?
  23. Prima pagina a magazinului tau trece testul de 5 secunde (utilizatorii inteleg in max. 5 secunde ce ai sa le oferi si ce e mai important sa stie)?
  24. Folosesti expresii de chemare la actiune pe bannere, pentru a invita oamenii sa dea click?
  25. Ai un numar decent de bannere pe homepage, fara a exagera?
  26. Ai o descriere a homepage-ului, realizata respecand bunele practici SEO?
  27. Afisezi clar pretul pentru produsele la reducere, cu pretul initial taiat si afisarea % de discount?
  28. Folosesti culori intense pentru a semnala produsele speciale cum ar fi cele noi, la reducere sau incluse intr-o anumita campanie?
  29. Ai multiple imagini de produs afisate in partea de sus a ecranului?
  30. Imaginile de produs sunt suficient de mari incat sa se vada toate detaliile necesare?
  31. Imaginile de produs au o dimensiune relativ mica in kb, pentru a nu afecta viteza de incarcare?
  32. Folosesti filtre, tinand cont de asteptarile clientilor in contact cu nisa ta?
  33. Ai optiuni diverse de sortare a listarii in functie de pret, popularitate, relevanta etc?
  34. Ai o descriere completa pentru fiecare produs, cu specificatii, beneficii si avantaje?
  35. Folosesti video-uri de produs?
  36. Daca vinzi haine, de exemplu, ai inclus in descriere informatii despre modelul din poze, pentru ca oamenii sa isi faca asteptari realiste de la produs?
  37. Folosesti recenzii si testimoniale usor de accesat, atat in paginile de produs, cat si in tot site-ul?
  38. Folosesti tehnici de urgentare, daca se preteaza, in magazin?
  39. Este butonul de adauga in cos vizibil in prima parte a ecranului?
  40. Ai recomandari de produse cross-sell sau upsell in pagina de produs?
  41. Afisezi clar informatiile legate de livrare?
  42. Ai inclus un reminder vizibil pe pagina daca utilizatorul trebuie sa aleaga culoarea sau marimea inainte de a adauga produsul in cos?
  43. Afisezi in site continut generat de clienti, preluat poate din Instagram (cu InstaApp)?
  44. Ai o pagina clara de checkout?
  45. Afisezi grafica pentru cresterea increderii, precum logo-uri procesatori de plati, recenzii etc.?
  46. Afisezi cel putin o optiune cross-sell, la pret mai mic, in pagina de checkout (cu One-Time Offer)?
  47. Ai setat un email de recuperare a cosului pentru clientii care au abandonat fluxul de cumparare?
  48. Le oferi clientilor optiunea de a cumpara fara cont?
  49. Ai simplificat informatiile afisate in partea de sus a ecranului in checkout?
  50. Oferi multiple metode de plata in magazin?

Citeste si: Cum sa creez un magazin online si tips despre marketing & SEO

6. Planifica strategia de marketing

Tot ce ai lucrat tu in pasul anterior trebuie sa ajunga la audienta tinta sau sa atraga audienta tinta. Asadar, ai nevoie de marketing ca de aer.

Canalele, tacticile, instrumentele si continutul vor forma strategia ta de marketing. Iata ce anume te poti gandi sa incluzi in strategia ta:

marketing-push-pull

  • SEO 
  • PPC
  • Campanii Shopping
  • Blog  
  • Content marketing 
  • Video marketing
  • Marketing in site 
  • Social Media Marketing 
  • Email Marketing 
  • Influencer Marketing 
  • Lead generation & lead nurturing
  • SMS marketing 
  • Promovare locala 
  • Branding 

Toate acestea includ, desigur, o multime de lucruri pe care le poti face.

Initial, insa, iti recomand sa alegi in functie de datele pe care le stii despre avatarele de clienti, concurenti si costuri. 

Pana la urma, nu e absolut necesar sa alegi o forma sau alta de promovare. Important e sa iti permita forma aleasa sa atragi clienti si sa faci profit.

Citeste si: Cum sa vinzi online: Ghid de marketing si vanzare online + Checklist-uri

7. Pregateste lansarea si mergi live

In timp ce iti creezi magazinul si planifici strategia de marketing, e momentul potrivit sa incepi sa implementezi campania ta de lansare a magazinului.

Daca faci lucrurile istet, din timp, ai sansa sa obtii primele comenzi imediat ce site-ul devine disponibil. Astfel ca poti valida suuuper repede produsele si ideea ta de afacere.

Iata ce sa incluzi in planul tau pentru lansare:

  • Landing page cu promotia de lansare, programat pentru perioada campaniei.
  • Reguli de reduceri valabile in site.
  • Pagini social media de business, pe care incepi sa le populezi cu mult timp inainte sa lansezi.
  • Un mecanism de atragere a atentiei – in general, un giveaway sau promisiunea unui voucher la prima comanda functioneaza bine.
  • Bannere, texte si mesaje de teasing (care anunta ca urmeaza sa se intample ceva).
  • Bannere, texte si mesaje de prelansare (relevi natura noutatii si intretii interesul la cote mari pentru ziua lansarii).
  • Calendar de campanie – in care scrii fazele campaniei tale, intervalele de timp start – stop, inclusiv cand incepi sa trimiti remindere ca urmeaza sa expire ofertele.
  • Hellobar cu link spre landing page-ul de oferta. Sau popup de CTA.
  • Setari active pentru optimizarea valorii cosului in site (cross-sell, upsell, pachete de produse etc.

Citeste aici lista completa, pe pasi: To DO List cand vrei sa iti lansezi un magazin online (sau un produs)

8. Ocupa-te de primele comenzi si alege directia post-comanda 

Te poti diferentia de la inceput prin procedura ta in momentul si dupa ce are loc o comanda. 

Majoritatea antreprenorilor la inceput se concentreaza pe achizitia de clienti. E normal, pentru ca promovarea nu e prea ieftina, iar competitori sunt destui.

Problema intervine in momentul in care experienta imediat dupa comanda e prea fada

Cand intarzii mai mult de cateva ore cu notificarile post comanda si expedierea, sau experienta la despachetare lasa o impresie slaba. Mai ales cand e vorba de o prima comanda.

Asa ca, recomandarea mea este sa te gandesti din timp la pregatirea acestor stadii de relationare cu clientul si sa implementezi conform procedurii tale:

  • Autorespondere post-comanda – confirmare finalizare comanda, confirmare comanda, confirmare expediere (mail & SMS daca e cazul). Confera personalitate acestor mesaje!
  • Gandeste o procedura pentru pregatirea comenzii – cine se ocupa, in cat timp maxim se trimite comanda, ce contine coletul, cum se ambaleaza etc.
  • Diferentiezi experienta la despachetare? – poti adauga lucruri in colet, cum ar o scrisoare de multumire, un voucher cu o valoare cat de mica pentru urmatoarea comanda, un bilet prin care ceri recenzii pe site, merch pentru magazin (magneti, stickere, alte produse reprezentative), mici produse cadou in functie de sezon (bomboane greu perisabile, condimente etc.).
  • Gandeste-te la un program de fidelizare a clientilor sau/ si unul referral – ce oferi clientilor pentru a-i convinge sa se intoarca pe site si / sau sa te recomande in comunitatea lor? O metoda automatizata este oferirea de puncte de fidelitate.
  • Continua comunicarea dupa ce coletul a ajuns – poti implementa secvente de email-uri automate pentru cererea de recenzii la produs, pentru recomandarea de produse cross-sell, pentru a trimite vouchere exclusive etc.

Citeste si: 12 tipuri de email pe care ar trebui sa le trimiti clientilor

Sunt multe lucruri de facut pentru un magazin online. Insa rolul tau, ca antreprenor, nu e sa te ocupi neaparat de toate.

Viziunea si modul tau de planificare sunt, mai degraba, responsabilitatile principale. Sigur ca tehnologia de astazi iti permite sa te ocupi singur(a) de multe elemente, inclusiv crearea si administrarea magazinului online – acesta este si scopul pentru care am creat Gomag.

Insa daca inceputul poate fi realizat pe cont propriu, pe masura ce evoluezi apar noi si noi responsabilitati, pe care iesi mai castigat(a) daca le externalizezi sau delegi.

Cert e ca poti sa iti faci, practic singur(a), un magazin online. Urmeaza sfaturile din articolul de azi si testeaza-le in planul tau de actiune.

Spor la vanzari!

Cosmin Daraban