In ciuda caldurii infernale din aceasta perioada, piata merge inainte.
Obiceiurile de cumparare, insa, nu mai sunt cele de acum 4-5 ani.
Daca vrei sa fii pe profit si sa aduci un flux constant de clienti in magazin, tinand cont de puterea mai slaba de cumparare si de reorientarea prioritatilor din ultima vreme, va trebui sa fii ceva mai creativ.
Asta nu e un capat de tara, daca ai un pic de motivatie si te implici, pentru ca business-ul tau sa ramana activ si atractiv in perceptia clientilor.
De aceea, pentru azi ti-am pregatit o serie de sfaturi orientative, astfel incat sa ai lista completa de posibilitati in fata.
Descopera lucrurile pe care le poti face in magazin, astfel incat sa obtii vanzari profitabile in aceasta vara.
Cuprins 10 lucruri de facut in magazin pentru o vara profitabila
- Consolideaza-ti prezenta la nivel local
- Adu produse tematice pentru vara in magazin sau creeaza o experienta estivala
- Lanseaza o campanie de vara pe social media
- Pune-ti campania de product listing ads pe pilot automat
- Ajusteaza mesajele si vizualurile pentru obiceiurile de vara
- Lanseaza o campanie de weekend
- Acopera golurile din descrierile de produs
- Organizeaza un concurs sau un quiz cu obiective multiple
- Ajusteaza-ti programul de fidelizare pentru vara
- Ofera discount-uri exclusive de vara pentru early birds in campania back-to-school
1. Consolideaza-ti prezenta la nivel local
Fie ca ai un business local sau unul national, vara presupune pentru multi dintre potentialii tai clienti iesiri – calatorii, concediu, participari la festivaluri, excursii, plaja etc.
Asadar, apar multe oportunitati de comanda la nivel local.
Si e important sa iti dai seama din ce orase sau regiuni iti vin cele mai multe comenzi, astfel incat sa le incurajezi, sa cresti valoarea medie a comenzii si sa creezi oferte speciale pentru aceste locatii.
Uite cateva idei de marketing la nivel local pentru aceasta vara:
- Foloseste criteriile geografice de targetare din instrumentele PPC pe care le folosesti: Google search ads, Facebook ads, alte tipuri de social media ads.
- Fa SEO local, incepand de la completarea profilului tau de Google My Business. Asigura-te ca ai informatiile NAP (nume, adresa, nr. telefon) corecte peste tot, si foloseste cuvinte cheie locale in continut & descrieri.
- Participa la evenimente locale – poti organiza evenimente popup, poti participa la targuri locale, poti face parteneriate cu jucatori locali, poti sponsoriza un eveniment local, poti face voluntariat etc.
- Foloseste mesaje si hashtag-uri localizate in postarile tale social media organice.
- Creeaza vouchere si oferte speciale pentru audienta din locatia targetata – le poti comunica, de exemplu, pe email, sau in site, cu activare la alegerea zonei de livrare. Poti oferi transport gratuit, sau mai rapid, poti oferi cadouri in cos, cod de discount etc.
- Cere recenzii si testimoniale cu kw locale si impinge-le in fata, in special in landing page-urile campaniilor locale.
2. Adu produse tematice pentru vara in magazin sau creeaza o experienta estivala
Imagineaza-ti: soare, piscina, focuri de tabara, marea…vara are o atmosfera a sa, pe care o poti “imprumuta” in magazinul tau.
Astfel, ai cel putin 2 optiuni:
#1. Poti crea sau aduce in magazin produse vedeta cu motive de vara – o colectie estivala a produselor uzuale, poti oferi posbilitati de personalizare cu motive / mesaje de vara, merch cu tematica de vara (plase din panza, sticle de apa, sepci, accesorii pentru casa etc.).
#2. Poti crea o experienta cu impact la despachetare – de ex., poti pregati inserturi si cadouri de vara sub forma unui kit (stickere, plicuri de ice coffee instant, mici dulciuri greu perisabile, desfacatoare de bere cu magnet, alte produse tematice in functie de domeniul magazinului).
Citeste si: Planul de organizare a afacerii tale online pe timp de vara
3. Lanseaza o campanie de vara pe social media
Timpul pe care il petrecem pe telefoanele mobile creste de la an la an, pe toate categoriile de varsta.
Intr-o medie de 73% folosim telefonul pentru a naviga pe net si pentru a face cumparaturi online, iar 67% petrecem timpul pe social media & urmarind video-uri scurte si lungi.
Nu strica, asadar, sa iti stabilesti bine strategia de social media marketing, in special pe timpul verii, cand multi sunt ochi si urechi la telefoane.
- Poti crea o serie sau postari intr-o campanie de crestere a vizibilitatii de brand: puzzle-uri, quiz-uri, o zi din viata unui produs etc.
- Concurs sau giveaway pe baza de continut generat de utilizatori (UGC).
- O campanie social media / in magazin, de tip Summer Party Calendar – asemanator cu calendarul de advent, cand oferi promotii sau beneficii unice in fiecare zi, pe parcursul unei perioade setate.
- Poti oferi un cod de voucher exclusiv pentru urmaritorii de pe canalele tale social media.
- Poti crea un sentiment de urgentare, promovand un flash sale cu cod disponibil doar pe story.
4. Pune-ti campania de product listing ads pe pilot automat
Cu alte cuvinte, daca nu ai facut-o inca, e momentul sa testezi instrumentul Gomag Campanii.
Reclamele de tip Shopping si Product Listing pe Google au, in continuare, una dintre cele mai bune performante in cadrul tool-urilor PPC.
Dat fiind faptul ca esti un om ocupat, iar vara aceasta atentia ta trebuie sa se indrepte intr-o multime de directii, automatizarea ti se va parea exact miracolul pe care il asteptai.
Noi, la Gomag, iti punem campaniile pe pilot automat.
Practic, dupa activare si setarea bugetului din platforma, algoritmul Google se va ocupa pe cont propriu sa iti afiseze produsele exact sub ochii oamenilor care au intentie de cumparare si cauta produse pentru un scop si o nevoie specifice.
Cu Gomag Campanii gestionezi totul dintr-un singur loc, fara sa fie nevoie sa preiei si sa adaugi feed-uri, iar bugetul minim recomandat incepe de la 199 euro (asta pentru ca tu sa ai sanse reale sa obtii rezultate).
Mai mult, poti incepe prima ta campanie oricand, cu 0% comision din buget!
Citeste si: Campanii Gomag: Automatizeaza reclamele Google Ads, din platforma
5. Ajusteaza mesajele si vizualurile pentru obiceiurile de vara
Ce fac consumatorii romani vara?
Merg in concedii, stau la plaja, ies la gratare, se uita la meciuri, iau cu asalt piscinele, participa la festivaluri, merg la nunti, ies la bere si alte bauturi reci, adora pepenii etc. etc.
Exprima vizual aceste preferinte si activitati.
Leaga-le de oferte si campanii tematice, pentru a creste gradul de familiaritate sau chiar pentru a trezi dorinta de cumparare.
In acelasi sens, foloseste cuvinte din campul semantic al verii, in special in subiectele de email si sloganurile de campanie: Racoreste-te cu x% reducere la y, Intra in vibe-ul de vacanta, Oferte hot la xyz, Targul de vara la Nume magazin etc.
Tine cont si de zilele internationale de vara, de perioada de dinainte de weekend, de zilele premergatoare festivalurilor si leaga-te de toate aceste ocazii pentru a contextualiza campaniile, reducerile si ofertele din aceasta perioada.
Citeste si: 30 de idei de marketing bune pe timp de vara – si nu numai [Partea I]
6. Lanseaza o campanie de weekend
Asa cum spuneam anterior, multe dintre activitatile preferate ale romanilor se intampla in timpul weekend-ului. Tu poti profita de acest lucru, cu o campanie de 3 zile in care au timp sa isi comande produsele preferate pe masura ce se relaxeaza pe sezlong.
De asemenea, poti face promotii dinainte de weekend la produsele cu specific pentru a fi folosite in weekend.
De exemplu, daca vinzi scule si unelte, poti promova masinile de tuns iarba, sau diverse truse pentru proiectele de bricolaj DIY.
Sau, daca vinzi produse pentru copii, poti impinge in fata jucariile pentru outdoor sau articole de plaja.
Citeste si: 30 de idei de marketing bune pe timp de vara – si nu numai [Partea II]
7. Acopera golurile din descrierile de produs
Creativele de marketing isi fac treaba pana la un punct.
Dupa ce ajung in magazinul tau, oamenii sunt foarte atenti in special la fotografiile si descrierile de produs, si iau decizia de cumparare in functie de ce vad acolo.
Acum, noi stim ca multi antreprenori n-au timp sa se ocupe personal de descrierile de produs. Asa ca folosesc texte preluate de la furnizori, sau mici texte impersonale legate de caracteristicile produselor.
Acestea pot fi duse la urmatorul nivel si transformate, astfel incat sa aiba un impact puternic asupra viitorilor clienti.
Cum poti face asta? Cu ajutorul Gomag Prompt!
Practic, Gomag Prompt genereaza descrieri noi de produs cu ajutorul AI, pornind exact de la textul initial pe care il ai tu despre produse.
Acesta adauga elemente noi, tinand cont de profilul de client ales de tine si, optional, de cuvinte cheie suplimentare pe care i le furnizezi.
Asadar, cu Gomag Prompt iti poti ajusta descrierile astfel incat sa includa cuvinte cheie din campul semantic al verii, descrieri cu care potentialii clienti vor rezona mai bine.
Nu depinzi de un copywriter sau alt specialist, si poti genera descrieri oricand doresti, in limita abonamentului ales de tine (pentru care, desigur, poti face upgrade daca vrei sa ai mai multe generari).
Citeste si: Cum te ajuta Gomag sa generezi descrieri de produs cu AI in magazin
8. Organizeaza un concurs sau un quiz cu obiective multiple
Concursurile sunt o metoda aproape garantata sa atragi trafic si lead-uri catre business-ul tau. Oamenii adora sa primeasca lucruri gratis, pentru un minim de implicare.
Incearca si tu aceasta tactica pentru magazinul tau online.
Poti, de exemplu, sa faci un concurs pe baza de UGC cu poze din vacanta, sau imagini cu un produs cumparat, in timp ce il folosesc, sau postari cu un anumit hashtag de brand.
Alternativ, poti realiza un challenge de vara sau o serie de postari tip quiz, cu inscriere dintr-un landing page (pentru lead generation).
Citeste si: 30 de idei de marketing bune pe timp de vara – si nu numai [Partea III]
9. Ajusteaza-ti programul de fidelizare pentru vara
Propune-ti sa oferi clientilor tai un motiv in plus de sarbatoare in aceasta vara.
Prin ajustarea programului de fidelizare pentru acest sezon poti stimula numarul de comenzi recurente sau chiar frecventa cu care ambasadorii de brand te recomanda in cercurile lor.
- Redenumeste punctele de fidelitate si da-le un vibe de vara, pe pagina Programului de loialitate. De exemplu, le poti inlocui cu un emoji de vara (soare, colac etc.).
- Lanseaza un kit sau abonamente speciale cu produse de vara pentru clientii fideli.
- Ofera-le reduceri si recomandari pentru accesorii sau servicii extra (mentenanta, service etc.), pentru produsele pe care le-au cumparat anterior (le poti trimite cu Email Bot).
10. Ofera discount-uri exclusive de vara pentru early birds in campania back-to-school
Nu e prima oara cand recomand asta; ar trebui sa incepi precampania pentru back-to-school cat mai repede, chiar din iulie.
In aceasta perioada e ok sa faci teasing pentru ce urmeaza, dar si sa incerci sa atragi conversia pentru early birds, sa ii convingi pe clienti sa isi faca achizitiile cat mai din timp, pentru ca au mai multe beneficii.
Acest sfat ti se potriveste in special daca vinzi produse tipice pentru scoala, cum ar fi produse de papetarie, birotica, rechizite, manuale etc., dar nu numai.
Citeste si: 7 Idei fresh pentru campania ta Back to School
Care e planul de bataie pentru magazinul tau in vara aceasta?
Sfatul meu este sa imbini ideile pe care le-ai primit azi, cu strategiile pe care le gasesti in articolele recomandate pe tot parcursul acestui material, dar si in video-ul din intro.
Ia ce ti se potriveste din fiecare si testeaza pentru magazinul tau.
Doar in acest fel vei vedea ce functioneaza cel mai bine pentru tine, pentru a-ti asigura un flux constant de vanzari profitabile.
Spor la implementat!
PS. Nu uita, pana pe 31 iulie 2024 ai inca acces in campania de 1000 de euro. Ai vazut?
Daca ai deja un magazin online, iti oferim 1000 de euro credit ca sa migrezi pe Gomag, cu abonamentul Elite / Enterprise anual sau pe 2 ani.
Vezi detalii si regulamentul campaniei pe pagina de abonamente Gomag!
- Cum setezi secventa de email-uri bun venit pentru a-ti asigura vanzarile - ianuarie 21, 2025
- 25 de sfaturi de bun simt pentru afacerea ta in 2025 - ianuarie 14, 2025
- Planul de marketing 2025 – Calendar pentru 365 de zile de postari, continut si idei de promovare - ianuarie 3, 2025