Daca te-ai apucat vreodata sa scrii descrieri de produse, stii deja ce proces obositor si consumator de timp este.
E cu atat mai greu cand incerci sa faci o treaba buna, sa optimizezi descrierile pentru multiple tipuri de consumatori, in timp ce pastrezi tonalitatea brandului tau.
Crearea unor descrieri de produse atragatoare si optimizate e o parte vitala pentru un magazin online de succes.
Din fericire, instrumentele pentru generarea de descrieri cu AI, cum e Gomag Prompt, sunt aici pentru a transforma si simplifica tot acest proces.
Pentru ca am facut o promisiune, azi am revenit cu un mini-ghid in care discutam despre Gomag Prompt, precum si instructiuni & bune practici gata de urmat astfel incat tu sa ai descrieri de produse extraordinare in magazinul tau online.
Hai sa discutam, pas cu pas, despre noul tau instrument disponibil in platforma Gomag.
Cuprins Gomag Prompt: genereaza descrieri de produse captivante pentru magazinul tau online
- Ce este Gomag Prompt si cum functioneaza
- De ce sa folosesti Gomag Prompt
- Cum activezi generatorul AI de text din Gomag
- Idei si bune practici pentru descrieri de produs extraordinare cu Gomag Prompt
- Intrebari frecvente si lucruri bine de stiut
Ce este Gomag Prompt si cum functioneaza
Daca nu ai reusit inca, te invit sa faci cunostinta cu noul tau expert in generarea de descrieri de produs captivante, Gomag Prompt!
Gomag Prompt foloseste inteligenta artificiala si preia informatiile initiale pe care le detii despre produsele tale (adica descrierea actuala) astfel incat sa genereze o descriere noua, originala, fara plagiat, gata de utilizat in magazin.
Pe langa transformarea textelor initiale, Gomag Prompt are capacitatea sa tina cont de 5 profile ale consumatorilor standard intr-un magazin online romanesc, precum si cuvinte cheie suplimentare indicate de tine.
E atat de simplu!
Nu mai e cazul sa iti bati capul ca nu ai inspiratie sa creezi descrieri de produs avansate, sau ca nu gasesti colaboratorii potriviti pe partea de copywriting.
Citeste si: Gomag Prompt, Editor Pagini, noi integrari si alte noutati Gomag
De ce sa folosesti Gomag Prompt
1. Cresti eficienta prin automatizare
In loc sa te apuci sa creezi manual descrieri unice pentru fiecare produs – gandeste-te cat e de munca daca ai mii de produse! – Gomag Prompt o face automat in locul tau, intr-un interval de timp infinit mai scurt.
Asta inseamna ca vei obtine descrieri clare pentru produsele tale si poti experimenta cu mai multe variante.
Faptul ca poti tine cont de multiple profile persona iti permite sa te adaptezi extrem de usor la asteptarile si necesitatile mai multor tipuri de consumatori, fara sa iti risipesti timpul atat de pretios in business.
La modul general, Gomag Prompt inseamna mai multa productivitate si lucru eficient pentru tine si echipa ta.
2. Ai oportunitati de scalare din cateva click-uri
Asa cum spuneam mai sus, e moartea pasiunii sa te apuci sa faci manual mii de descrieri de produse, tinand cont de toate micile elemente ce determina o descriere sa fie relevanta si convingatoare.
Dureaza mult, cere multa energie si un ochi extrem de fin pentru detalii.
Cu Gomag Prompt, automatizezi acest proces, la scara mare.
Altfel spus, poti genera in cateva minute descrieri de produse mai bune pentru produsele tale existente, dar si pentru produsele noi pe care vrei sa le lansezi in magazin – daca aceasta este calea prin care alegi sa scalezi.
E un avantaj important atat pentru afacerile care detin resurse limitate, dar si pentru afacerile in plin avant de crestere ce vor sa isi extinda rapid catalogul de produse.
Gomag Prompt ia in calcul continutul initial pe care il detii despre produsele tale, cum ar fi caracteristici, beneficii, dar si audienta target sau cuvinte cheie suplimentare importante pentru tine, si formeaza noi descrieri, unice, pentru fiecare reper in parte.
3. Imbunatatesti rezultatele SEO
Descrierile noi generate cu Gomag Prompt tin cont de toate informatiile pe care i le-ai dat astfel incat sa genereze descrieri relevante si atragatoare.
Asta inseamna ca noul continut va include din oficiu cuvinte si expresii cheie care te vor duce mai sus in rezultatele Google.
In cazul in care pana acum nu aveai deloc descrieri de produse, folosind un minimum de informatii, Gomag Prompt iti va completa paginile de produs – ceea ce automat e un semnal bun pentru motoarele de cautare.
Iar daca aveai descrieri pana acum, Gomag Prompt le va duce la urmatorul nivel, optimizandu-le pentru profile persona si, daca e cazul, incluzand cuvinte cheie suplimentare.
Aceste 3 beneficii principale se traduc in posibilitatea ca magazinul tau sa atraga mai mult trafic calificat, dar si conversii – cand oamenii vad descrieri complete, relevante pentru ceea ce cauta, sansa sa ia decizia de cumparare in magazinul tau creste.
Nu in ultimul rand, pentru tot ce poate sa faca, Gomag Prompt are un cost minim.
Vei investi foarte putin, fara riscul de a incerca parteneriate cu furnizori neseriosi si fara riscul de a lasa paginile de produs nepopulate cu textele care fac vanzarea propriu-zisa.
Citeste si: Sistematizarea si Automatizarea in Business: idei pentru o crestere scalabila
Cum activezi generatorul AI de text din Gomag
Super simplu.
Fiecare magazin online are acces la optiunea Gomag Prompt in panoul de administrare, sectiunea Continut > Prompt.
Pentru a activa generatorul de descrieri cu AI, tot ce trebuie sa faci este sa alegi abonamentul lunar dorit, in aceasta zona. Fiecare abonament include un anumit numar de generari pe care le poti face intr-o luna.
Apoi vei completa datele cardului tau, astfel incat sa inceapa procesul de facturare.
Noi iti oferim gratuit primele 10 generari, in prima luna pentru utilizarea celui mai mic pachet, imediat ce ai completat datele de facturare.
In acest fel, ai timp sa incerci practic Gomag Prompt in magazinul tau si sa iti optimizezi strategia de continut in paginile de produs.
Idei si bune practici pentru descrieri de produs extraordinare cu Gomag Prompt
-
Adauga informatii de baza despre produsele tale
Gomag Prompt e un instrument ce functioneaza si invata constant pe baza continutului din magazinul tau. Altfel spus, are nevoie de un minimum de informatie inainte sa produca o generare.
Adauga la produse informatii de baza cum ar fi caracteristicile produsului, beneficiile lui, avantaje fata de alte produse (de exemplu) sau informatii importante cum ar fi raspunsuri la intrebarile frecvente legate de produs (pe care le primesti, de ex., pe paginile social media ori pe support).
Aceste informatii nu trebuie sa fie super organizate, dar trebuie sa existe, astfel incat Gomag Prompt sa isi poata face treaba.
Include descrierea de la furnizor, daca o detii ori, daca e vorba de un produs creat de tine, specifica aceste informatii de baza pentru produsele tale.
Pont! Nu uita sa combini descrierile text cu imagini de produs relevante in context. Vizualul are un impact puternic asupra deciziei de cumparare.
Citeste si: Cum Sa Vinzi Mai Mult Cu Descrieri De Produs Optimizate
-
Gandeste-te la mai multe cuvinte cheie, inclusiv de sezon
Gomag Prompt iti ofera o oportunitate extraordinara de a influenta direct descrierile generate automat.
Poti adauga cuvinte cheie suplimentare, care sa optimizeze descrierea si sa te ajute sa te diferentiezi de alti competitori ce vand produse similare.
De exemplu, poti adauga cuvinte cheie de sezon – “cadouri pentru parinti de Craciun”, cuvinte cheie legate de pret sau alte functii importante – “cadouri sub 49 lei”, cuvinte cheie legate de ocazii – “idei de cadouri pentru casa noua”, cuvinte cheie long tail – “cadouri pentru pasionatii de IT” si asa mai departe.
In acest caz, iti recomand sa ai un Excel sau un tabel undeva unde actualizezi constant cuvintele cheie legate de afacerea, consumatorii si produsele tale.
Iti va fi mai usor sa le preiei direct din acel tabel si sa le copiezi in campul cuvinte cheie suplimentare, la generarea cu Gomag Prompt.
-
Genereaza descrieri de produse pentru mai multe tipuri de persona, tinand cont de datele magazinului tau
Gomag Prompt va tine cont de una sau mai multe dintre 5 tipologii principale de client, pe care le-am identificat pe baza statisticilor privitoare la clientii romani.
Scepticul – reprezinta clientii nehotarati si rezervati, care au nevoie de dovezi puternice de credibilitate si detalii avansate despre produse pentru a lua decizia in magazinul tau.
Ambasadorul – reprezinta clientii fideli, clientii recurenti, care au mai cumparat altadata din magazin. Acestia se raporteaza la experienta anterioara cu tine pentru a reveni si se asteapta la beneficii personalizate din partea magazinului tau.
Clientul de pe telefon – reprezinta clientii care obisnuiesc sa foloseasca dispozitivele mobile pentru a cauta informatii despre produse si a cumpara online. Prefera sa scaneze informatiile din pagina de produs.
Fluturele social – reprezinta clientii influenceri si liderii de opinie din grupurile lor de cunoscuti. Acesti clienti sunt interesati sa vada descrieri cat mai detaliate, astfel incat sa isi poata afirma cunostintele in fata grupului lor.
Vanatorul de reduceri – reprezinta clientii interesati de promotii, preturi mici si beneficii extra. Iau decizia doar daca vad ca au avantaje majore cand aleg magazinul si produsele tale.
Iti recomand sa testezi generarea textelor pentru multiple tipuri de persona si chiar sa le combini.
Tine cont de datele pe care le vezi in rapoartele privitoare la comportamentul clientilor tai (din Analytics si Gomag Insights) si combina textele respective astfel incat pagina ta de produs sa includa cate ceva pentru toti.
Citeste si: 47 de template-uri prin care poti obtine mai multi clienti, trafic si vanzari
-
Verifica descrierile generate si ajusteaza continutul
La fel ca orice alt instrument AI, Gomag Prompt invata continuu pe baza continutului pe i-l furnizezi.
Prin urmare, calitatea si relevanta descrierilor generate vor varia in functie de diversi factori.
Dupa ce generezi o descriere, rezerva-ti putin timp astfel incat sa o verifici: citeste textul, pune spatii si ajusteaza continutul cu elemente in plus, daca e cazul.
-
Publica descrierile in magazinul tau online
Iti place cum suna descrierea generata sau ai finalizat partea de verificare? Publica descrierea in pagina de produs.
Insa nu te opri acolo.
Daca vrei sa vezi care e impactul real al noii descrieri, asigura-te ca ai optimizat restul paginii si atragi trafic spre ea:
- Completeaza tab-urile pentru SEO, manual sau cu ajutorul aplicatiei SEO Avansat – ai meta titlu si meta descriere? URL-ul include cuvinte cheie, cum ar fi denumirea produsului? Folosesti imagini clare de produs si imagini in interiorul descrierii?
- Adauga testimoniale si permite publicarea recenziilor de produs.
- Ai oferte aplicate pe pagina de produs, cum ar fi pachete de produse, optiuni pentru upsell si cross-sell, marcaje promotionale ce reprezinta extra beneficiile, oferta de discount cu cronometru de produs etc.
- Promovezi pagina de produs – poti folosi Gomag Campanii Google Ads pentru afisarea reclamelor de tip Product Listing Ads, poti promova produsele in social media, le poti trimite intr-o oferta pe newsletter, poti face remarketing si reclame social etc.
-
Analizeaza impactul descrierilor noi cu Gomag Insights
Desigur ca e nevoie sa treaca o perioada de timp pentru a masura impactul real al noilor descrieri de produs. Iar in aceasta perioada de timp, e necesar sa te asiguri ca ai facut eforturi pentru a promova paginile respective si ai atras trafic in ele.
In caz contrar, nu ai cum sa vezi daca noile descrieri sunt eficiente sau nu.
Daca ai facut toate aceste lucruri si au trecut 2-3 saptamani / 1 luna, verifica rapoartele privitoare la trafic si comportamentul clientilor – rapoarte pe care le poti vedea cu Gomag Insights.
Foloseste functia heatmaps si click map, dar si inregistrarile video ale sesiunilor utilizatorilor in paginile unde ai facut schimbari.
De asemenea, vezi in rapoartele standard daca au intervenit schimbari asupra top produse.
Citeste si: Gomag Insights, update facturare & feed si alte noutati Gomag
Intrebari frecvente si lucruri bine de stiut
-
Cat costa sa folosesc Gomag Prompt?
Gomag Prompt poate fi activat doar pe baza de abonament, in functie de cate generari vrei sa faci lunar.
Abonamentele incep de la 5 euro / luna + TVA pentru 10 generari – si iti oferim primele 10 generari gratuit la acest abonament!
-
Pot testa gratuit Gomag Prompt?
Nu poti activa aplicatia doar pentru testare, dar la activarea abonamentului minim de 10 generari vei avea gratuitate in prima luna.
Practic, daca il activezi inainte de data de 15 a lunii vei primi 10 generari. Iar daca il activezi dupa data de 15 a lunii, ai gratuitate pana la sfarsitul lunii, iar luna urmatoare primeste 10 generari standard.
-
Ce fel de texte pot genera cu Gomag Prompt?
Doar descrieri de produse.
Desigur, poti prelua informatiile generate si sa le folosesti si in alta parte, cum ar fi articole pe blog sau newslettere, insa Gomag Prompt nu iti va genera texte intr-un format gata pregatit pentru aceste tipuri de continut.
-
In ce limbi pot genera descrieri cu Gomag Prompt?
Deocamdata doar pentru limba romana.
-
Cum se calculeaza numarul de generari?
Fiecare generare se calculeaza separat, chiar daca, de exemplu, e vorba de acelasi produs – pentru ca fiecare generare consuma resurse si duce la un rezultat unic, chiar daca e vorba de aceleasi informatii initiale despre produs.
-
Cate cuvinte sunt generate la un produs?
Numarul cuvintelor depinde de cate informatii initiale are la dispozitie Gomag Prompt. In mod standard, numarul de cuvinte este de 250, deoarece bunele practici indica o limita de 300 kw pentru produsele simple.
Limita de cuvinte poate fi crescuta prin utilizarea descrierilor generate pentru multiple personas, ori adaugarea unor elemente suplimentare.
-
Daca realizez mai multe generari la un produs, acestea se vor salva?
Da, si poti selecta ulterior ce versiune de descriere vrei sa publici.
La fel ca toate instrumentele pe baza de tehnologie AI, Gomag Prompt utilizeaza descrierile generate pentru a invata si optimiza rezultatele ulterioare.
Citeste si: Provocarea de 5 zile: transforma magazinul tau online
Automatizarea si AI-ul devin, de la zi la zi, din ce in ce mai indispensabile.
Dar si mai accesibile.
In conditiile in care mai multi comercianti le folosesc, e vital sa le valorifici si tu cat mai in avantajul tau, astfel incat sa tii pasul pentru a-ti mentine diferentiatorii si a creste baza de clienti multumiti.
Gomag Prompt vine ca o mana de ajutor exclusiv pentru tine, pentru clientii Gomag. Sper ca articolul de azi sa iti dea motivatia pentru a incepe sa-l folosesti la potential maxim, in mod strategic, pentru o afacere atragatoare si convingatoare.
Ai si mai multe intrebari legate de Gomag Prompt? Colegii mei sunt aici pentru a-ti raspunde la acestea, pe adresa obisnuita de support.
PS. Inca nu vinzi cu Gomag, dar te atrag beneficiile si avantajele pe care le oferim? Testeaza platforma cu mana ta – ai 15 zile timp la dispozitie, gratuit.
Alege apoi dintr-o oferta de abonamente flexibile, si vinde online cu un magazin echipat pentru crestere!
- Cum sa eviti greselile de incepator si sa minimizezi riscurile - decembrie 3, 2024
- Reguli de aur cand vrei sa vinzi pe Pinterest - noiembrie 26, 2024
- Idei si organizare pentru procesul de productie in compania ta - noiembrie 19, 2024