Vrei sa accelerezi vanzarile magazinului tau online si sa obtii mai mult din resursele tale?

Ceea ce, fundamental, se aplica pentru fiecare business si pentru fiecare antreprenor este nevoia de a face marketing. Fara sa te promovezi, nu vinzi.

Pur si simplu oamenii nu au cum sa stie ca tu esti cel care le poate oferi ceea ce le trebuie, daca nu le zici asta.

Promovarea este, in acelasi timp, un punct dureros pentru multi antreprenori ce nu au timp sa se ocupe si de aceste sarcini, sau nu detin un buget extragavant din varii motive: sunt la inceput, vor sa il investeasca in altceva, nu au gasit inca un partener potrivit pentru externalizare etc.

Daca te regasesti in lista de mai sus, ori pur si simplu cauti poate cea mai automatizata metoda prin care sa rulezi reclame, avem o solutie pentru tine, la Gomag.

Lansata initial in platforma in sistem beta, aplicatia Campanii gestioneaza automat reclamele de tip listare produs in Google, mai rapid, mai putin costisitor si fara greseli!

Practic, face promovarea in locul tau, direct din platforma ta eCommerce, folosind algoritmul Google si forta automatizarii pentru a creste impactul produselor tale si a atrage mai usor atentia clientilor.

Vrei sa afli cum functioneaza, cum te poate ajuta si cum obtii maximum de rezultate folosind noua aplicatie? Citeste articolul!

 

Cuprins Campanii Google Ads by Gomag: Cum, ce si in ce fel 

  1. Ce este aplicatia Campanii Gomag
  2. Cum functioneaza aplicatia Campanii
  3. De ce sa folosesti aplicatia Campanii Gomag
  4. Rezultate initiale in beta, pe industrii
  5. Bune practici pentru maximizarea rezultatelor din Campanii
  6. Cum incepi?

Ce este aplicatia Campanii Gomag

Integrata nativ in platforma, aplicatia Campanii este disponibila premium, pentru toate abonamentele Gomag. 

Este realizata cu Google si iti creeaza un nou cont de reclama prin care va rula, automat, produsele tale in sistemul de publicitate Google.

Practic, preia produsele selectate si gestioneaza bugetul stabilit, astfel incat sa maximizeze afisarea magazinului tau in rezultatele Google de tip Product Listing, exact atunci cand cei mai interesati potentiali clienti fac cautari pentru produsele tale.

campanii-gomag-google-ads

Exact faptul ca tu nu iti vezi reclamele asigura performanta campaniilor, fiind optimizate pentru a fi afisate la intentia avansata de cumparare!

Cum functioneaza aplicatia Campanii 

Probabil e mai simplu sa iti spun exact cei 4 pasi prin care incepi sa folosesti aplicatia Campanii.

1. Activezi campania, direct din platforma

Tot ce trebuie sa faci este sa trimiti o cerere catre consultantii nostri

La prima ta campanie realizata prin intermediul aplicatiei primesti consultanta gratuita, atat pentru activarea aplicatiei, cat si pentru a te asigura ca magazinul tau e pregatit sa vanda.

Continutul reclamelor este preluat automat din paginile de produse, ceea ce influenteaza atat modul de expunere al reclamei, cat si experienta pe care o va avea potentialul client dupa ce intra in site.

Suntem aici sa iti oferim idei specifice pentru ce ai de facut, astfel incat campaniile tale sa functioneze brici si sa iti aduca pe bune clienti profitabili.

2. Stabilesti bugetul 

Dupa activarea aplicatiei, pasul 2 presupune stabilirea bugetului pe care il vei investi in reclamele tale. 

Noi am stabilit un buget minim, de la 199 euro, care are potential real sa iti aduca rezultate cu un ROAS decent. Mai putin de acest buget pur si simplu nu e fezabil, daca vrei intr-adevar sa vinzi.

Pentru a stabili bugetul tau specific, iti recomand sa iei in calcul media nisei in care vinzi, produsele si preturile pe care le practici, dar si tiparul comportamental al audientei tale. 

Tine cont ca si competitorii tai ruleaza reclame – cu cat ai un buget mai mic, cu atat e mai usor ca rezultatele tale sa fie acoperite de cele ale jucatorilor care investesc mai mult.

Tot in aceasta etapa, poti selecta produsele pe care vrei sa le promovezi. 

Ai o optiune generala de a trimite toate produsele in product listing ads, dar si de a face o selectie in functie de anumite conditii (o conditie sau mai multe) – cod produs (SKU), stare stoc, categorie, marca, pretul produsului sau sa promovezi doar produsele principale.

Aplicatia iti mai cere, de asemenea, sa stabilesti costul si perioada medie de livrare pentru produsele care nu au aceste atribute predefinite / posibil de calculat.

Desi e automatizat totul, ai 100% control asupra ce anume vrei sa promovezi. 

Pentru ca, de exemplu, poate ai marci sau categorii cu potential mai mare de conversie sau poate vrei sa promovezi platit doar produsele vedeta (cele principale).

Strategia e complet in mainile tale, cu tot cu instrumentul tehnic necesar pentru automatizarea promovarii!

3. Campania porneste

Cand faci prima ta campanie, la activare ti se creeaza automat un cont nou de reclama. Pentru verificarea acestuia de catre Google este nevoie de un interval maxim de 5 zile.

Asadar, campania ta va porni in maximum 5 zile. Asta se intampla doar la prima campanie, urmatoarele vor porni imediat dupa ce ai finalizat pasul 2.

Campania ta continua sa ruleze pana la consumarea bugetului stabilit initial, sau pana cand doresti tu. Ai posibilitatea de a suplimenta bugetul oricand, astfel ca prelungesti campania pentru cat timp vrei.

4. Monitorizezi rezultatele 

In cadrul aplicatiei Campanii Gomag vei vedea direct in platforma care e performanta campaniilor tale. 

Ai rapoarte dedicate pentru vanzarile generate (inclusiv cu procentajul din totalul de vanzari), rata de click si rata de conversie, evolutia bugetului (disponibil, folosi si alocat), ROAS, precum si reprezentari grafice ale evolutiei in timp pentru toate aceste metrici.

E 100% transparent. 

Pe baza acestor date poti stabili cat si cum vei continua, inclusiv sa iei deciziile potrivite pentru optimizarea magazinului tau – ajustarea strategiilor de preturi, ajustarea bugetului de campanie, optimizarea pentru conversie in magazin.

Pentru prima ta campanie prin intermediul acestei aplicatii nu vei plati comision din bugetul adaugat! 

Asadar, pentru a incepe este necesar ca mai intai sa decizi ce buget doresti sa aloci ( luand in calcul limita minima). 

Nu va exista un comision din bugetul pe care l-ai decis in prima luna, asadar intreaga suma va merge catre Google pentru campania ta. Ulterior, pentru urmatoarele campanii, va exista un comision din buget. Acesta va fi 10% din bugetul alocat per campanie

 De asemenea, in fiecare luna, va exista un comision de performanta, in functie de ROAS-ul tau. 

Daca ROAS-ul e mai mic de 5x, e 3% comision, iar daca ROAS-ul e mai mare sau egal cu 5x, comisionul e 5%. 

testeaza-aplicatia-campanii-gomag

Citeste si: Ai trafic in site, dar nu ai vanzari? Optimizare magazin online [15 Idei]

De ce sa folosesti aplicatia Campanii Gomag

Dupa cum vezi din modul de functionare, e extrem de simplu sa folosesti aplicatia Campanii astfel incat sa iti promovezi produsele pe Google.

E un atu enorm, atat pentru antreprenorii incepatori, cat si pentru cei cu istoric, deoarece:

  • Pornesti campania din cateva click-uri, fara greseli si fara preluari de coduri, feed-uri si alte cele – e poate cel mai automatizat mod prin care sa rulezi reclame de tip product listing pe toate proprietatile Google!
  • Scurteaza timpul de start al campaniei – lucram direct cu Google pentru crearea noului tau cont si preluarea produselor (toate sau cele selectate), asa incat sa nu existe greseli care ar putea amana timpul de start.
  • Nu iti mai bati capul pentru realizarea creativelor de reclama – aplicatia preia continutul direct din magazinul tau, asa ca nu mai trebuie sa faci bannere, texte sau alt continut pe care il incarci apoi manual in alta parte. Totul e automatizat si se intampla fara sa fie nevoie de interventia ta.
  • Vezi exact cum functioneaza reclamele si care e performanta lor – rapoartele afisate in aplicatia Campanii Gomag iti ofera 100% transparenta astfel incat sa ai mereu in fata imaginea de ansamblu si sa fii in control asupra deciziilor pe care le iei.
  • Gestionezi totul dintr-un singur loc – exact, din platforma ta eCommerce! Economisesti astfel timp, ai acces direct la toate datele magazinului tau si primesti notificari exact in momentele cheie, fara sa mai trebuiasca sa verifici alte platforme sau sa stai cu ochii pe mail.

campanii-gomag-lansare

Poate nu ai timp, poate nu ai un buget prea mare sau poate nu ai gasit partenerii potriviti pentru a colabora pe marketing. 

In acest caz, aplicatia iti ofera solutia necesara si automata astfel incat produsele tale sa capete tractiune si expunere pe Google!

Aplicatia Campanii Gomag este potrivita pentru toti clientii nostri care vand produse ce respecta politicile de promovare Google. Te invit sa vezi aici lista continuturilor interzise sau restrictionate si sa le iei in considerare.

Vezi si: Provocarea de 5 zile: transforma magazinul tau online

Rezultate initiale in beta, pe industrii

Aplicatia a devenit disponibila in beta din decembrie 2023, pentru o parte dintre clientii nostri. 

Asadar, ma bucur sa iti spun ca avem deja cifre si experiente la cald, care iti demonstreaza ca aceasta functioneaza si te poate ajuta si pe tine sa iti cresti vanzarile.

Vezi, in continuare o lista cu media ROAS-ului pe cateva dintre nisele care au utilizat aplicatia pana acum:

  • Obiecte si instalatii sanitare: ROAS 12.8x
  • Carti (librarie): ROAS 12.5x
  • Scule si unelte: ROAS 11.8x
  • Auto & Moto: ROAS 11.7x
  • Jucarii & Produse pentru copii: ROAS 7.2x
  • Health & Beauty: ROAS 8.4x
  • Petshop (hrana si produse pentru animale): ROAS 11.6x
  • Ambalaje: ROAS 12.1x
  • IT & Electrocasnice: ROAS mediu 10.5x

Daca nu esti foarte familiar cu acesti termeni, iata cateva lucruri bine de stiut.

ROAS sau Return on Advertising Spend masoara eficienta campaniilor tale de marketing. Practic, e raportul dintre bugetul tau de marketing si vanzari.

De exemplu, daca reclama te costa 100 de lei ca sa vinzi un produs de 500 de lei, ROAS-ul este 5 (adica 500%). Formula de calcul: valoarea conversiei impartita la cost.

Acum, nu toate ROAS-urile sunt la fel. 

Adica trebuie sa tii cont de diferiti factori, cum ar fi marja ta de profit, cheltuielile operationale, CPC etc. In general, se merge pe ideea la fiecare 1 leu cheltuit sa obtii cel putin 4-5 lei vanzari.

Tinand cont de asta si de factorii de mai sus, fiecare business are nevoie de un ROAS diferit pentru a deveni profitabil.

Nu am gasit cifre medii oficiale (si actuale) pe industrii in Romania pentru ROAS, insa cifrele obtinute prin intermediul aplicatiei sunt foarte pozitive, conform discutiilor cu clientii din beta (ce continua sa ruleze campaniile si la ora actuala).

Citeste si: 10 metode de optimizare a continutului pentru a atrage mai mult trafic

Bune practici pentru maximizarea rezultatelor din Campanii

Aplicatia Campanii Gomag se bazeaza exclusiv pe continutul din magazinul tau online pentru a automatiza afisarea si rularea reclamelor.

Ce inseamna asta? 

Inseamna ca e momentul sa faci o verificare asupra magazinului tau. 

Vezi daca ai continut completat si ai facut optimizarile astfel ca, dupa ce ajunge in site, omul chiar sa isi pastreze dispozitia de a cumpara.

Colegii mei te vor ajuta la activare cu consultanta pentru optimizarea magazinului, atat cu un checklist dedicat, cat si sfaturi punctuale.

Intre timp, iata cateva lucruri la care sa fii atent(a) pentru a te asigura ca ai campanii profitabile:

#1. Denumirea produselor

Foloseste cuvinte cheie uzuale, descriptive, specifice. 

Daca ai denumiri foarte abstracte, e posibil ca ele sa nu se regaseasca in cautarile din Google realizate de utilizatori.

#2. Descrierea produselor

Foloseste mai mult decat o singura propozitie. Urmeaza bunele practici completand informatiile utile, beneficii, caracteristici, avantaje, precum si raspunsuri la intrebari frecvente, daca e necesar.

Cand clientul final are intrebari elementare la care nu gaseste absolut deloc raspunsuri in informatiile din magazin, cel mai probabil le va cauta in alta parte.

#3. Imaginile produselor

Foloseste imagini clare, estetice si atragatoare. 

Imaginile sunt cele care asigura vanzarea vizuala a produselor, din reclama pana in magazin (clientul nu are alta idee despre cum arata, de fapt, produsul, pana ce acesta nu ajunge la el).

#4. Pachete de produse

Stimuleaza clientii sa cumpere mai mult, dupa ce ajung in magazin. Prezinta pachete de produse care merg bine impreuna.

pachete-produse-marketing

De exemplu, cu pachete de produse poti spori rotatia stocurilor pentru produsele care se vand mai greu (produs popular + greu vandabil). 

Poti, de asemenea, sa faci pachete din produse cu utilizare similara sau produs principal + accesorii.

#5. Cadouri in cosul de cumparaturi

Tot pentru a mari valoarea comenzilor poti seta un cadou in cosul de cumparaturi, cand cosul ajunge la o anumita valoare.

Anunta peste tot acest beneficiu – prin hellobar, pop-up (pe desktop) sau bannere.

#6. One-Time Offer

Creste valoarea cosului pe ultima suta de metri, in pagina de finalizare a comenzii. Activeaza unul sau mai multe produse OTO (la oferta unica), ce stimuleaza decizia la impuls. 

oto-campanie-marketing

Functioneaza excelent daca folosesti OTO impreuna cu transport gratuit / cadou peste un anumit prag de valoare in cos.

#7. Fidelizarea clientilor

Ai diferite optiuni pe care le poti activa, de la un voucher dupa plasarea primei comenzi pentru incurajarea urmatoarei, pana la puncte de fidelitate, program de beneficii in functie de valoarea comenzilor etc.

Pentru o lista avansata de optimizari pe care le poti face, vezi articolul Optimizarea unui site web cu Gomag: ghid compact, de la A la Z.

Cum incepi?

Simplu! Testeaza aplicatia Campanii Gomag, pentru magazinul tau online. 

Tot ce trebuie sa faci este sa ceri consultanta gratuita, iar colegii mei te vor ajuta sa faci toti pasii necesari pentru a incepe.

Iti reamintesc ca prima luna de campanie e gratuita, e din partea noastra, asadar nu va trebui sa achiti comisionul standard. 

Stabilesti doar bugetul dorit pentru rularea campaniei pe Google si urmaresti performanta.

Vreau sa mai tii cont ca rezultatele apar in timp si depind mult de modelul & strategia ta de business. In mod real, cam in minim 2-3 luni iti dai seama (daca nu te afecteaza sezonalitatea) ce rezultate iti poate aduce aplicatia pentru tine.

Sfatul meu? 

Incepe sa folosesti Campanii Gomag chiar astazi! Creste profitabilitatea magazinului tau, traficul in site, expunerea produselor, si vinde mai mult, cu costuri mai mici.

PS. Vrei sa folosesti aplicatia pentru promovarea magazinului tau, dar nu vinzi cu Gomag – inca? Testeaza platforma gratuit, pentru 15 zile! 

Iti oferim timp si sustinere astfel incat sa iei cea mai buna decizie pentru tine, cu abonamente incepand de la 1 euro / primele 3 luni.

Cosmin Daraban