De ce sunt atat de captivante retelele de socializare?!

Micul univers al telefoanelor noastre include cel putin o aplicatie social media, desi majoritatea dintre noi facem ture de zi si de noapte pe cel putin doua.

Ce ne determina sa scrollam in nestire cu orele, si sa facem ping-pong intre canale?

Raspunsul pe scurt e continutul. Raspunsul pe lung, insa, e continutul adaptat la obiceiurile, interesele si credintele noastre… pentru ca pana la urma nu se viralizeaza decat ceea ce raspunde intr-un anumit mod caracteristicilor utilizatorilor de pe fiecare retea in parte.

Un continut bun distreaza. Un alt continut bun educa. Si un alt continut bun trezeste interesul. 

Cel mai bun continut le face pe toate, astfel incat omul sa ajunga sa faca o actiune. 

Ceea ce te intereseaza pe tine e sa cumpere.

Pana la punctul de consum al continutului insa, in special cand nu il promovezi platit din prima,  intervine partea de promovare organica.

Despre acest subiect as vrea sa discutam putin astazi.

Procesul de optimizare a continutului pentru trafic (si conversii) inseamna sa il rafinezi astfel incat sa fie atractiv pentru publicul tau tinta si sa iti aduca rezultate performante la potentialul maxim.

Altfel spus, sa isi faca treaba pentru a atrage trafic, lead-uri si clienti, si sa ii ghideze natural sa cumpere din magazinul tau online.

Cum poti ajuta tu acest proces? Hai sa vedem.

 

Cuprins: 10 metode de optimizare a continutului pentru trafic

  1. Foloseste cuvinte cheie relevante in continut
  2. Asigura-te ca ai completat metas-urile
  3. Structureaza continutul pentru a fi mai usor de scanat
  4. Foloseste imagini relevante si optimizate
  5. Optimizeaza pentru audienta
  6. Tine cont de intentia din spatele cautarilor
  7. Adapteaza continutul in momentul distribuirii pe alte canale
  8. Actualizeaza continutul vechi
  9. Fa link-building intern si extern
  10. Monitorizeaza rezultatele si re-optimizeaza in functie de date

1. Foloseste cuvinte cheie relevante in continut

Inca din momentul in care am aflat pentru prima data ce inseamna SEO, cuvintele cheie jucau deja un rol foarte important. Practic, si atunci, si acum, cuvintele cheie ajuta motoarele de cautare sa potriveasca site-ul tau si continutul lui cu expresiile folosite de utilizatori la cautare.

Sigur ca intre timp sistemele se tot rafineaza, iar agoritmii avanseaza cu ajutorul machine learning, AI si alte tehnologii extraordinare. 

Insa, in continuare, cuvintele cheie folosite in mod strategic te pot ajuta mult sa obtii o vizibilitate mai mare pentru site-ul tau.

Secretul este studiezi putin inainte de a merge pe primele cuvinte generale care iti vin in minte, si sa ai o abordare strategica.

cuvinte-cheie-seo-scala

Desi nu e batut in cuie, e important sa te autoverifici atunci cand scrii un text. 

Ai inclus cuvantul cheie in:

  • Paragrafe, intr-un mod natural, fara sa fie repetitiv si folosind mai degraba cuvinte cheie din intregul camp semantic?
  • Titlu?
  • Header-e?
  • Meta descriere?
  • URL?

Conteaza mult naturaletea si relevanta continutului, asa ca evita sa folosesti cuvinte cheie excesiv.

2. Asigura-te ca ai completat metas-urile

Reprezinta o buna practica munca de completare a meta titlului si meta descrierii, deoarece acestea sunt primele vizibile in Google si alte motoare de cautare cand oamenii dau peste rezultatele tale.

In ceea ce priveste meta descrierea, tine cont de faptul ca nu va fi preluata intotdeauna exact asa cum o furnizezi tu. 

Conteaza mult partea de continut din site si ce include acesta, deoarece Google, de exemplu, va prelua din acesta o bucata din text pe post de meta descriere, atunci cand respectiva este mai relevanta pentru cautarea efectuata.

seo-gomag-sfaturi

Nu te culca pe o ureche, insa, si fa acel mic efort in plus pentru completarea metas-urilor. 

Tine cont, si aici, de bunele practici pentru a include cuvinte cheie, dar si un call-to-action (ex. vezi, comanda, alege etc.) sau chiar numarul de telefon de contact.

Citeste si: 7 Metode prin care poti creste traficul intr-un magazin online

3. Structureaza continutul pentru a fi mai usor de scanat

Nu e prima oara cand mentionez partea de structurare a continutului, si nici nu va fi ultima. Multe magazine online se concentreaza pe partea de vizual, dar fara ca acesta sa aiba substanta in spate. 

Descrierile si continutul text raman un fel de copil vitreg, de care se ocupa prea putin… pe cand acestea joaca un rol extraordinar pentru convingerea utilizatorilor.

Vezi tu, blocurile de text pe post de descrieri nu sunt citite de catre potentialii clienti. Pentru ca presupun un efort serios de concentrare intr-o lume in care fiecare secunda conteaza.

Solutia este extrem de simpla si usor de aplicat, mai ales daca folosesti un sablon. 

Asa ca asigura-te ca ai un continut structurat astfel:

  • Ai titluri si intertitluri scrise cu o dimensiune mai mare, boldate.
  • Folosesti bullets, enumerari si spatii albe generoase.
  • Imparti bucatile de text cu imagini mari si descriptive, video-uri si gif-uri.
  • Folosesti bold si italic pentru a evidetia cuvintele importate cum ar fi cele care descriu beneficiile si avantajele produselor / ale magazinului.

Iar asta e minimul necesar pe care il poti face. 

Poti, de asemenea, sa adaugi dovezi sociale in text pentru a-i oferi o putere mai mare de persuasiune, cum ar fi continut primit de la utilizatori si recenzii vizuale.

dovezi-sociale-produs

4. Foloseste imagini relevante si optimizate

Pentru ca oamenii sa gaseaca usor un produs dorit, de multe ori fac cautari vizuale folosind Google. Se practica in diverse industrii, nu doar in fashion, asa ca e foarte recomandat sa iti optimizezi imaginile.

Cum faci asta?

  • Incarca imagini clare si descriptive, estetice si atragatoare, dar care au o dimensiune relativ mica (sa nu afecteze timpul de incarcare).
  • Adauga imaginilor denumiri ce includ cuvinte cheie.
  • Completeaza Alt-Text-ul imaginilor – in cazul in care acesta nu este completat automat de catre platforma folosita (la Gomag ai scapat de aceasta grija).
  • Foloseste imagini originale, daca se poate, pentru a consolida increderea celor care te cauta.

Citeste si: Bune practici pentru Imagini de produs in magazinul tau online: dimensiuni & aspect

5. Optimizeaza pentru audienta

Ceea ce te intereseaza si pe tine, si pe motoarele de cautare, e ca utilizatorul sa gaseasca pana la urma ceea ce isi doreste pe site-ul, sa isi solutioneze problema sau nevoia si sa fie multumit. 

Pentru ca doar asa se va intoarce sa navigheze, si sa cumpere (in cazul tau).

Asadar, inainte de toate, continutul tau trebuie sa fie util, relevant si interesant pentru oameni. De fiecare daca cand vrei sa te apuci sa creezi sau sa incarci un continut, ar trebui sa te pui putin in papucii publicului tau.

Avatarele de client te ajuta in acest proces, deoarece din ele stii care sunt interesele, nevoile, potentialele probleme si obiectii, precum si aspectele demografice si psihografice ale audientei.

Ii poti intelege, pentru a le furniza continutul de care au, intr-adevar, nevoie.

Ceea ce ne duce la punctul urmator.

Citeste si: Elemente de marketing online si SEO care nu au voie sa lipseasca din strategia ta

6. Tine cont de intentia din spatele cautarilor

Daca ai consumat si alte materiale, articole, video-uri sau cursuri de la noi, cu siguranta te-ai familiarizat cu termenul de ZMOT.

ZMOT sau Zero Moment Of Truth este un concept definit de Google si se refera la procesul de cautare si comparare pentru produsele sau serviciile despre care stim ca avem nevoie.

promovare-continut-magazin-online

Acest moment alaturi de celelalte 4 micro-momente reprezinta un ghidaj pentru tine astfel incat sa intelegi intentia din spatele cautarilor si sa poti crea un calendar editorial pentru continutul pe care ai de gand sa il publici, astfel incat sa raspunda exact intentiilor targetate de tine.

Iti recomand sa citesti acest articol in care am povestit in detaliu despre subiect: Ce sunt micro-momentele si cum influenteaza decizia de cumparare a clientilor [Podcast].

7. Adapteaza continutul in momentul distribuirii pe alte canale

A trecut vremea in care era suficient sa distribui din magazin o pagina sau un continut pe toate canalele de care dispui.

In functie de canal, comportamentul utilizatorilor este diferit. Mai mult, fiecare retea vine cu propriile reguli, care pot duce chiar la penalizare prin limitarea afisarii continutului. Cum ar fi postarea de link-uri directe pe Facebook, de exemplu.

Asa ca, desi reprezinta un efort in plus, va trebui sa incerci sa iti adaptezi continutul in functie de canale.

Noi, de exemplu, folosim mult continut tip carusel pe Instagram, pentru a transmite concepte din articolele de pe blog. Tot asa, sau viceversa, procedam cu video-urile de pe YouTube.

In cazul unui magazin online, nu mai e suficient sa postezi doar imaginea de produs sau sa distribui link-ul produsului respectiv. Poate fi, uneori, mai eficient sa faci un joc in jurul lui, o imagine contextuala sau un top bestseller.

optimizare-continut-idei

Din fericire, chiar daca nu dispui de serviciile unui designer sau a unui copywriter, poti adapta un continut initial foarte usor cu ajutorul AI, cum ar fi ChatGPT si Canva.

8. Actualizeaza continutul vechi

Un avantaj major al optimizarii continutului este acela ca poate da o a doua viata continutului vechi. 

Uneori e vorba de o simpla actualizare a datelor din continutul respectiv, alteori poti da un mic refresh adaugand continut si link-uri noi, iar cateodata e vorba de o reoptimizare, actualizand cuvinte, imagini sau opiniile declarate.

video-optimizare-continut

Practic, obtii mai mult trafic fara sa te apuci sa creezi un continut nou de la 0. 

E super satisfacator cand obtii rezultate mai bune cu un efort relativ mic, si poate e exact ceea ce ai nevoie si tu, pentru a mentine atentia asupra magazinului.

Citeste si: 50 de idei pentru a vinde mai mult, cu costuri mai mici

9. Fa link-building intern si extern

Desi backlink-urile nu mai au o importanta la fel de majora ca in zorii SEO, raman in continuare un semnal relevant. Asadar, nu renunta la strategia de link building, daca ai una.

La fel de importante sunt si link-urile interne, cum ar fi intre produsele revante in magazin, intre articole din blog, si asa mai departe.

Pe langa semnalele care ajuta in SEO, acestea sunt utile si pentru clientii care cauta produse complementare sau raspunsuri la anumite informatii. De exemplu, poate ajung pe un produs despre functionarea sau folosirea caruia vor sa afle mai multe. 

Afisarea unui tutorial relevant din blog, in acest caz, ii ajuta foarte mult – plus ca raspunde la multiple potentiale micro-momente.

De fiecare data cand creezi un continut nou, asigura-te ca pui un link catre acesta in articolele precedente (cele care se potrivesc), care atrag trafic in mod uzual. Si viceversa, pune link-uri catre continuturile respective in cel nou.

10. Monitorizeaza rezultatele si re-optimizeaza in functie de date

Vei stii ce ai de optimizat doar in momentul in care esti constient(a) ce performante are continutul tau. 

Ai nevoie de date privitoare la trafic, la sursele de trafic, la comportamentul oamenilor in site, sezonalitate si asa mai departe.

Sfatul meu este tii un ochi asupra rapoartelor magazinului tau. Rapoartele native din Gomag, cele din Google Analytics si cele din Gomag Insights te pot ajuta extrem de mult sa iei exact deciziile corecte.

Foloseste heatmaps si screen recordings, dar si sondaje cu Gomag Insights pentru a descoperi ce fac oamenii pe continutul tau si unde trebuie sa aduci imbunatatiri.

In acest fel vei stii si care e directia pe care sa mergi, prioritizand actiunile tale pentru a evita risipa de resurse.

Citeste si: Cum folosesti rapoartele Gomag pentru a planifica strategia de crestere

Daca iti doresti mai mult trafic, o abordare buna ar fi sa incerci sa iti optimizezi continutul.

Indiferent ca e vorba de descrierile de produs, pagini statice, articole pe blog, paginile importante din site, FAQ sau pagina cu testimoniale, acestea pot obtine mai multa vizibilitate si pot atrage mai usor atentia atunci cand faci niste mici modificari.

Dar, strategic.

Testeaza recomandarile din articolul de azi in magazinul tau, pentru a valorifica la maximum continutul tau. Poate e exact ceea ce ai nevoie!

Cosmin Daraban