Titlul articolului de azi e atat o promisiune a ceea ce urmeaza sa citesti, cat si o intrebare pe care noi, la Gomag, am auzit-o de o multime de ori.

Ca antreprenor te izbesti de multe costuri. Stii deja ca e imposibil sa deschizi si sa cresti o afacere fara sa investesti bani, efort si alte resurse. Oricine iti promite altceva, e un mincinos.

Insa poti gasi cai prin care sa scazi aceste costuri, atata timp cat ai un plan bine pus la punct si gasesti metodele alternative potrivite de promovare a afacerii tale.

Unele dintre ele sunt gratuit de folosit sau facut si cer doar o investitie de timp din partea ta. Conteaza, de asemenea, sa fii persistent, sa continui cu rezultate mici, pana cand apar si cele mari.

Asa ca hai sa vedem 50 de idei de marketing si tehnici de vanzari pe care le poti folosi cu costuri mici astfel incat sa obtii mai mult: profit, clienti, conversii si trafic.

Repet, fiecare dintre ideile de mai jos are nevoie de timp pentru a incepe sa aduca rezultate, asa ca rabdarea si perseverenta sunt piloni de baza daca ai de gand sa le folosesti.

Pont! Creeaza si desavarseste propria ta strategie de crestere a vanzarilor si a profitului la Gomag SUMMIT & eCommerce Fest.

Rezerva bilete si bucura-te de bonusuri in valoare de 4.500 de lei care pot reprezenta fundamentul super continutului pe care il vei afla la SUMMIT.

Cuprins: 50 de idei pentru a vinde mai mult, cu costuri mai mici

  1. Scrie regulat pe blogul firmei.
  2. Scrie articole evergreen pe care le actualizezi ocazional. Sunt o sursa continua de trafic.
  3. Intra intr-un grup de Facebook sau creeaza unul in care sa iti formezi o comunitate.
  4. Cere recomandari.
  5. Fa Facebook live.
  6. Populeaza contul de Pinterest Business si fa board-uri, in special pentru articole interesante.
  7. Deschide un canal de YouTube.
  8. Comenteaza pe alte pagini social media.
  9. Incarca articolele din blog pe Reddit / Medium.
  10. Lasa comentarii relevante pe alte bloguri.
  11. Da-ti acceptul sa fii un studiu de caz.
  12. Raspunde la intrebari pe canale relevante.
  13. Creeaza un produs gratuit pe post de lead magnet (ebook, ghid).
  14. Creeaza si implementeaza multiple secvente de email.
  15. Creste-ti baza cu adrese de email si trimite newslettere in mod regulat catre abonatii tai.
  16. Promoveaza o oferta limitata de timp.
  17. Scrie un guest post.
  18. Fa interviuri cu specialisti sau influenceri din nisa ta sau ofera-te sa fii intervievat.
  19. Creeaza un articol cu informatii stranse din multiple surse.
  20. Incepe sa faci continut pe TikTok.
  21. Incepe un podcast.
  22. Creeaza si foloseste stickere online si gif-uri.
  23. Fii gazda unui webinar sau curs gratuit.
  24. Cere review-uri.
  25. Organizeaza un concurs / giveaway.
  26. Participa la un eveniment din industria ta.
  27. Fii speaker la un astfel de eveniment.
  28. Organizeaza un eveniment pentru industria ta.
  29. Completeaza si actualizeaza ocazional profilul de Google My Business.
  30. Activeaza Schema.org si foloseste datele structurate
  31. Completeaza meta tag-uri in site, folosindu-te de formule
  32. Creeaza un infografic pe baza unui research sau cu date universal interesante.
  33. Optimizeaza-ti imaginile pentru Google Images Search.
  34. Colaboreaza cu un alt business punctual per campanie.
  35. Creeaza si publica video-uri scurte pe reels si YouTube Shorts.
  36. Organizeaza un challenge (poate chiar tip curs) pe o durata de timp.
  37. Fa actiuni necostisitoare de fidelizare a clientilor.
  38. Investeste in niste cunostinte mai avansate de copywrite pentru titluri.
  39. Creeaza pachete de produse si pune-le la vanzare.
  40. Vinde si fa upsell prin mesaje.
  41. Foloseste SMS Marketing in mod specific pentru clientii existenti.
  42. Invita clientii sa te promoveze in mod monitorizabil [coduri discount].
  43. Obtine UGC si incorporeaza-l in strategia ta.
  44. Refoloseste continutul vechi, in alta forma.
  45. Contacteaza-ti clientii vechi telefonic.
  46. Apari in presa locala.
  47. Tine sub control si inscrie-te pe site-urile unde apare numele afacerii tale (review-uri, discount-uri etc.).
  48. Segmenteaza-ti ofertele in functie de audienta / stadiu
  49. Ofera discount masiv pentru un produs vedeta, apoi fa upsell
  50. Ofera bonusuri inainte de comanda

1. Scrie regulat pe blogul firmei.

Una dintre tehnicile de baza in promovare este crearea si promovarea continutului. Un blog te ajuta enorm atat pe partea de SEO, dar si pentru ca iti asigura baza necesara pentru reclame, postari, newslettere si asa mai departe.

Sigur ca nu toata lumea se pricepe din prima sa scrie. Talentul este cultivat prin repetitie, dar si prin aplicarea formulelor clasice de copywriting si storytelling care ajuta ca ghidaj.

Poti sa iti incerci mana pe cont propriu pentru a popula blogul tau sau poti angaja pe cineva, la un moment dat. Important sa ai un obiectiv pentru fiecare articol pe care il postezi.

De asemenea, poti investi timp in crearea si editarea articolului astfel incat sa postezi doar odata la 2 saptamani, sa zicem. Odata ce acumulezi experienta, poti creste frecventa de postare.

exemplu-blog-magazin

O alta veste buna? Din platforma Gomag poti crea un blog incorporat gratuit, fara costuri suplimentare si echipat cu instrumente avansate care ajuta la monetizarea articolelor prin afisarea de produse in corpul lor.

Citeste si: Mega Ghid – Blogul si vanzarile online: +250 de Idei pentru blog si sfaturi pentru incepatori

2. Scrie articole evergreen pe care le actualizezi ocazional. Sunt o sursa continua de trafic.

Un tip aparte de articole pe care le poti crea pe blogul firmei sunt articolele cu informatii valabile mereu. Indiferent cand sunt accesate, continutul va fi util si corect – cu conditia sa le actualizezi, daca este cazul.

De exemplu, poti scrie articole evergreen despre cum se face o comanda in site-ul tau, despre motivele pro si contra de a alege un anumit tip de produs pe care il vinzi, despre cum sa foloseasca o categorie de produse din site-ul tau, ghidul cumparatorului, cum sa se asigure ca au o experienta extraordinara la comandarea in site etc.

Sau poti crea articole evergreen de sezon, cu sfaturi pentru organizare, cumparaturi si aranjamente de Craciun, Paste, Ziua Mamei, sezonul estival etc. 

Pe acestea trebuie sa le actualizezi anual, daca aduci produse noi in site potrivite pentru fiecare sezon in parte.

3. Intra intr-un grup de Facebook sau creeaza unul in care sa iti formezi o comunitate.

O comunitate cu interese si nevoi pe care le poti acoperi ca furnizor a solutiei pe care o cauta te poate ajuta enorm sa gasesti clienti profitabili.

Iti poti crea una, sub forma unui grup de Facebook sau forum unde oamenii pot interactiona. 

Aceasta este cea mai buna metoda sa ai control asupra comunitatii, dar si sa iti formezi o strategie tip funnel prin care sa atragi lead-uri si clienti.

cum-faci-comunitate-magazin-online

Comunitatea ajuta, de asemenea, la consolidarea brandului tau, in momentul in care oamenii te percep ca ajutor pe care se pot baza – fie pentru a afla informatii, pentru a descoperi oportunitati ascunse sau pentru simplu fapt ca au reduceri unice, pe care nu le gasesc in alta parte.

Hai si tu in grupul nostru!

4. Cere recomandari.

La fel cum testimonialele de la clientii multumiti ajung la tine intr-un volum mai mare daca le ceri, trebuie sa iei tu initiativa si sa iti inviti clientii sa te recomande mai departe.

Poti implementa un sistem automat prin Email Bot, astfel incat la o anumita perioada dupa comanda sa trimiti un cod de discount pe care clientii tai multumiti sa il promoveze mai departe pe conturile lor social media, sa il imparta cu prietenii, sa il posteze unde doresc.

Automat iti poti crea o mica armata de influenceri, iar vorba despre tine se duce departe. 

5. Fa Facebook live.

O sesiune live pe Facebook tip curiozitati, informatii utile sau interviu te va ajuta pe partea de branding sau chiar lead generation, daca ai un landing page pregatit, fie cu formular de inscriere sau oferta de produse.

In general, functioneaza bine pentru B2B, dar asta nu inseamna ca tu nu poti condimenta putin strategia, chiar daca vinzi B2C.

Inainte de a deschide un live sau chiar o serie de Facebook live, gandeste-ti strategia, stabileste-ti obiectivele si asigura-te ca ai pregatite trigger-ele necesare in timpul si dupa ce acesta e gata.

6. Populeaza contul de Pinterest Business si fa board-uri, in special pentru articole interesante.

Multa lume spune ca Pinterest nu prea functioneaza pentru business-urile din Romania. Dar adevarul adevarat e ca nu exista o formula care functioneaza la fel pentru toata lumea.

Daca ai un business care are impact vizual, iti poti gasi aici o comunitate interesata sa iti acceseze munca, sa dea click pe imagini pentru a afla mai multe informatii si sa ajunga in site. Iar acest trafic, chiar daca mai mic, iti poate aduce mult ca valoare si profit.

pinterest-business-idei

De exemplu, o colega pasionata de craft, a aflat despre un anumit brand de vopsele textile prin intermediul unui infografic realizat de un magazin online din Romania. Si, pana la urma, din acel magazin a cumparat produsele de care avea nevoie.

Se poate intampla la fel si in cazul magazinului tau.

7. Deschide un canal de YouTube.

YouTube tine topul in Romania de mult timp, asa ca ar fi pacat sa nu profiti de potentialul platformei.

Deschide un canal, personalizeaza-l, foloseste hashtag-uri si shorts, adauga denumiri si descrieri atragatoare pentru fiecare video postat si, in timp, prin postari regulate, vei reusi sa iti acumulezi o baza de urmaritori fideli.

Sunt o multime de tips&tricks care functioneaza si iti pot oferi idei pentru crearea de continut. 

Concentreaza-te sa oferi audientei ceea o intereseaza si nu iti fie teama de adblockere pentru a impinge video-urile organice cu ads. Promovarea functioneaza.

8. Comenteaza pe alte pagini social media.

Probabil ai vazut si tu un anumit tipar la postarile virale pe social media, in special Facebook. 

Multe branduri se folosesc de momentum si incearca sa vina cu comentarii istete ca raspuns la situatie – comentarii ce sunt citite de majoritatea celor care interactioneaza cu postarea, si care obtin reactii.

Asa ca sari si tu in acest tren. Daca se potriveste situatiei si poti veni cu un raspuns ingenios, comenteaza cu pagina ta de business pe alte pagini, in cadrul postarilor virale. 

Iar asta inseamna sa fii atent mereu pentru a nu interveni cand valul trece (in afara cazului in care esti Internet Explorer… sau CFR Calatori).

Bate fierul cat e cald.

9. Incarca articolele din blog pe Reddit / Medium.

Continutul postat poate fi refolosit intr-o multime de moduri – despre care discutam la sfatul nr. 44.

Insa primul lucru pe care il poti face dupa ce postezi pe blogul firmei, ar fi sa iei exact acelasi continut si sa il repostezi pe platforme de dispersare a continutului, cum e Reddit sau Medium.

Sunt comunitati mari pe acestea, inclusiv in limba romana, care iti pot accesa continutul direct (sau, daca e posibil, postezi o parte din el, apoi mai multe detalii la acces pe link). 

Acestia ar putea fi oameni care nu stiu in alt fel despre tine sau au obiceiuri diferite de cautare – pun intrebari in cadrul comunitatilor de care sunt interesati, nu cauta intotdeauna direct pe Google.

10. Lasa comentarii relevante pe alte bloguri.

Comentariile cu link pe alte bloguri sunt privite ca o tehnica gresita de a face SEO, prin inserarea unui link chiar si acolo unde nu isi are locul. Insa nu ma refer sa lasi comentarii de tipul ”Bravo pentru articol, chiar citeam recent despre [insert subject] pe site-ul [link] bla bla”.

Ci pur si simplu sa completezi toate campurile atunci cand iti faci un cont pe Disqus sau in formularul de comentarii. 

In momentul in care te implici in comentarii, dai raspunsuri relevante sau informatii utile, denumirea firmei tale de care este legat, posibil, link-ul spre homepage, iti poate aduce trafic in magazin.

11. Da-ti acceptul sa fii un studiu de caz.

Nu stiu de ce se feresc antreprenorii sa iasa in fata si sa isi prezinte afacerile. 

Desi un studiu de caz e vazut ca o unealta de marketing pentru compania care il creeaza, este in acelasi timp si o oportunitate pentru firma asupra careia este realizat acesta.

De cele mai multe ori primesti un link catre site-ul tau, direct din continutul studiului de caz. Apoi, acolo apare numele firmei tale – mentiune in plus pe Google. 

studiu-de-caz-idei-afaceri

In al treilea rand, acesta poate fi un rezultat pozitiv la cautarea firmei tale, o dovada ca ti-ai imbunatatit site-ul sau o anumita strategie, pentru a asigura o experienta mai buna clientilor.

Pana si marii retaileri accepta sa fie mentionati cu logo sau in studii de caz. Asa ca nu iti mai ascunde munca, fa-o cat mai vizibila si implica-te astfel incat materialul respectiv sa iti aduca doar foloase.

12. Raspunde la intrebari pe canale relevante.

Aceasta este o continuare a sfaturilor legate de comunitate si comentarii pe blog. Cauta in mod activ locuri in care sa oferi informatii si raspunsuri, odata cu mentionarea firmei tale.

Poate fi vorba de canale social media pe care nu ai un cont activ, ci doar prezenta acolo. Sau poti participa la anumite evenimente online, unde sa lasi comentarii utile si sa interactionezi cu ceilalti participanti.

13. Creeaza un produs gratuit pe post de lead magnet (ebook, ghid).

E un sfat clasic, urmat in general de cei care vand B2B. Insa si funnel-ul tau, ca vanzator B2C, poate incepe de la un lead magnet gratuit sau oferta cu o reducere masiva.

Foloseste blogul sau un landing page cu formular de captare date. Initial tu ii oferi o gratuitate (continut in articolul de blog, ghid descarcabil, acces la un video inchis] sau un produs extraordinar de redus [90% reducere, de ex.].

idei-generare-leads-business

Dupa ce omul ti-a dat adresa de email sau a facut comanda, il adaugi automat intr-o secventa de email-uri si mesaje in care faci upsell cu diverse variante, ii dai si mai mult continut util, faci cross-sell etc.

Cheia e sa reusesti sa obtii initial date de contact, iar apoi perseverezi pana ajungi la vanzare.

14. Creeaza si implementeaza multiple secvente de email.

Probabil ai vazut intr-o multime de magazine online popup-ul declansat la intrare, care promite o reducere de x% sau x lei la prima comanda, daca te abonezi la newsletter.

Si ideea e ca acest trigger functioneaza, oamenii se inscrie.

Problema e ca prea putine companii profita apoi de aceasta mica data de contact. Se rezuma la a trimite un mail de confirmare cu dublu opt-in sau, in cel mai fericit caz, un email de bun venit cu codul de reducere.

Ei bine, tu poti sa faci ceva mai mult, pentru a te diferentia, dar si pentru a controla prima comanda, a doua comanda si tot asa.

Gandeste-ti diverse secvente de email, pentru diverse scenarii. De exemplu:

  • Omul de aboneaza la newsletter > Trimiti email de bun venit cu codul de reducere > Daca nu a cumparat pentru ca nu era pregatit, ii trimiti a doua zi o selectie de produse la pret mic > Mail cu cronometru > Mail variante de upsell
  • Omul a facut o comanda > Mail de confirmare > Mail de checkin + sfaturi despre cum sa foloseasca produsul > Mail cerere recenzie > Mail cu recomandari cross-sell

Citeste si: 3 secvente de email follow-up de care are nevoie afacerea ta

15. Creste-ti baza cu adrese de email si trimite newslettere in mod regulat catre abonatii tai.

Exact, una dintre cele mai putin costisitoare metode sa faci marketing este sa folosesti email marketing. Instrument ce are, in continuare, cea mai mare rata de conversie, pe langa word of mouth.

Ceea ce iti spunem e din proprie experienta: concentreaza-ti resurse bine delimitate pentru cresterea bazei tale cu adrese de email si, foarte important, segmenteaza si actualizeaza baza constant.

popup-abonare-ex

Intentiile contactelor se schimba in timp, asa ca ar trebui sa te asiguri ca sunt in continuare relevante in baza ta, prin campanii de triere a lor. Nu investi resurse in oameni care nu vor cumpara niciodata de la tine.

De asemenea, intretine atentia bazei constant cu newslettere in care publici continut util, oferte relevante si noutati interesante.

16. Promoveaza o oferta limitata de timp.

E important ce contine oferta ta, dar la fel de vital e si cum o faci. 

Insuficienta este unul dintre cele 6 principii ale persuasiunii cu impact direct in vanzari. Cand oferta ta este limitata, va parea mai atragatoare si va declansa dorinta din partea potentialilor consumatori.

Functioneaza foarte bine limita mica de timp, mai ales daca produsul nu este unul prea scump. 

Pentru produsele mai costisitoare, ia in calcul ca e nevoie de o perioada mai indelungata pentru luarea deciziei de cumparare, astfel ca limita de timp ar trebui sa fie mai mare.

17. Scrie un guest post.

La fel ca un studiu de caz, guest post-ul pe site-uri relevante sau ale partenerilor iti va aduce un link spre site-ul tau, precum si disperarea unui continut reprezentativ pentru afacerea ta.

Uzual, guest post-ul este distribuit pe conturile social media ale site-ului respectiv si trimis pe newsletter. Chiar daca nu vei primi extrem de multe click-uri spre site-ul tau, e important sa fii vizibil si sa iti mentionezi brandul in cat mai multe locuri.

Cu cat oamenii sunt mai familiarizati cu numele afacerii tale, cu atat vor prinde mai multa incredere in tine. Iar increderea duce mai usor la cumparare.

18. Fa interviuri cu specialisti sau influenceri din nisa ta sau ofera-te sa fii intervievat.

Cand intervievezi oameni cu o anumita imagine in piata, le imprumuti o parte din autoritate si accesezi un public suplimentar, la care altfel ai ajunge greu sau scump.

Sigur ca poti incepe de la nivel mai mic, cu specialisti nisati sau micro-influenceri care sunt dispusi sa faceti un parteneriat pentru a obtine avantaje din schimbul de audiente. 

Indiferent in ce forma este realizat interviul initial, transforma-l apoi si in alte formate. De exemplu, daca ati facut un video sau un live, transcrie-l apoi si intr-un articol pe blog. Iar daca tu esti cel intervievat, implicate in distribuirea interviului.

idei-atragere-trafic-magazin

Practic, tocmai ai facut rost de un continut gratuit si cu un anumit grad de autoritate, pe care il poti folosi in strategia ta pentru a obtine ceva de la publicul tau.

19. Creeaza un articol cu informatii stranse din multiple surse.

Poate ai vazut astfel de sinteze pe la diversi bloggeri sau in newslettere cu stiri.

Tu poti crea un articol sinteza cu informatii si link-uri catre diverse site-uri: de la parteneri, la creatori importanti de continut, institutii publice, companii care se ocupa de statistica, site-urile unor clienti sau ambasadori de brand etc.

Astfel de articole au potential sa iti aduca distribuiri si multumiri publice din partea celor mentionati in continut. Prin urmare, poti avea acces la audienta lor.

20. Incepe sa faci continut pe TikTok.

Reteaua prinde avant odata cu consumul din ce in ce mai mare de video-uri scurte. 

Indiferent ce tip de produse vinzi, poti profita de oportunitatile pe care TikTok le poate crea atata vreme cat te concentrezi pe rezultatele produselor tale si pe modul tau de a face business, nu pe tehnicalitati. 

Important e sa iti aliniezi continutul la ce isi doreste audienta de pe aceasta platforma si sa publici des.

Vezi in video informatii utile despre promovarea afacerii tale pe TikTok:

21. Incepe un podcast.

In mod normal, nu ti-as recomanda sa deschizi un podcast doar de dragul de a o face. E nevoie de timp si o strategie bine pusa la punct daca vrei sa ajungi sa ai o masa recurenta de ascultatori care sa si tina cont de ceea ce le spui.

Insa s-ar putea sa ai talent pe partea aceasta, de a crea continut audio. 

Asa ca daca este cazul tau si esti dispus sa investesti timp si banuti in echipamentul initial, da, poti sa incepi un podcast si sa il cresti treptat.

22. Creeaza si foloseste stickere online si gif-uri.

Exista diverse platforme in care poti incarca sau crea gif-uri, stickere, meme-uri, avatar, emoji-uri personalizate etc. 

via GIPHY

Nu numai ca acest continut este diferit si il poti incorpora in comunicarile tale pentru a personaliza mesajele, dar deseori iti poti crea pe platformele respective conturi cu link-uri spre locurile pe care tu le controlezi – site sau profilele social media.

Exemple: Giphy, Tenor, Bitmoji, Syntesia, IMGflip meme generator etc.

23. Fii gazda unui webinar sau curs gratuit.

Desi multi oameni de marketing ii prevad moartea, webinarul continua sa functioneze ca tehnica de pregatire a lead-urilor pentru a cumpara. Rezultatele maxime sunt obtinute de firmele B2B, insa poti folosi acest tip de continut si in B2C.

De exemplu, poti crea cursuri online pentru folosirea produselor pe care le vinzi – accesabile gratuit sau premium, cu aplicatia Cursuri Online din Gomag

La fel, poti organiza un webinar live, tip prezentare, workshop sau Q&A, la finalul caruia sa faci o oferta pentru multiple pachete de produse in magazinul tau.

24. Cere review-uri.

Castiga increderea potentialilor clienti afisand dovezi sociale: testimoniale, rating, imagini si poze de la alti clienti multumiti, recomandari de la persoane cu autoritate in nisa ta etc.

Tot acest continut il poti obtine daca iti creezi o procedura prin care sa ceri recenzii la fiecare interactiune cu clientii existenti. Asa cum ti-am aratat mai sus, poti seta un email bot cu o invitatie la un anumit timp dupa comanda in care sa ceri parerea clientului.

De asemenea, poti crea o campanie NPS cu formular si sondaje din care sa afli ce calificativ iti dau clientii si urmaritorii tai.

Foloseste continutul obtinut pe post de sustinere in site-ul tau, in special in landing page-uri si in zonele de decizie (checkout, de exemplu), in postarile social media, in newslettere, in reclame etc.

25. Organizeaza un concurs / giveaway.

Un giveaway sau un concurs care nu cere un nivel prea mare de implicare din partea publicului reprezinta una dintre cele mai performante tehnici de atragere trafic.

Important este sa ai un obiectiv pentru fiecare astfel de actiune: fie vrei sa crestii numarul followerilor pe social media, fie vrei sa cresti baza cu adrese de email (si atunci oamenii trebuie sa se inscrie in site-ul tau pentru a participa), fie vrei sa cresti comenzile.

premii-giveaway-academia

De exemplu, poti realiza o tragere la sorti pe comenzile realizate intr-o anumita perioada, cu premii atragatoare sau chiar comenzi gratuite in mod random.

26. Participa la un eveniment din industria ta.

Evenimentele din industria ta sunt ocazii sa interactionezi cu comunitatea, sa afli informatii, tehnici si instrumente noi, sau chiar sa iti gasesti un mentor ce te va ajuta sa iti dezvolti business-ul.

De aceea ar trebui sa profiti la maximum de ele. Fii activ, discuta cu ceilalti participanti, pune intrebari speakerilor si implica-te in jocurile create de organizatori. 

Intotdeauna ai de castigat daca faci asta – iar unul dintre cele mai mici castiguri ar fi un premiu constand in materiale utile pentru tine, ca participant.

27. Fii speaker la un astfel de eveniment.

Pentru consolidarea brandului firmei tale, dar si a imaginii tale publice, daca ti se ofera ocazia, fii speaker la un eveniment din industria ta.

Profiti de promovare aproape gratuita – deoarece numele tau si al firmei este mentionat pe paginile de inscriere, in comunicate, in postarile realizate de organizatorii evenimentului. Materiale pe care le poti distribui si tu pe canalele firmei, astfel incat sa profiti de momentum.

Iar toate aceste mentiuni pot fi disperate si mai mult de ceilalti speakeri.

Automat ti se largeste plaja de audienta, si poti atrage atentia unor potentiali clienti care sa te caute activ, ba chiar sa cumpere. In plus, in cadrul prezentarii tale la eveniment, poti mentiona si mai multe despre afacere, crescand interesul pentru ea si produsele pe care le vinzi.

28. Organizeaza un eveniment pentru industria ta.

In aceeasi ordine de idei, cand organizezi un eveniment pentru industria ta si inviti tot felul de parteneri sau speakeri pe scena, iti creste autoritate si vizibilitatea. Si ti se face promovare in mod gratuit de catre acestia, poate chiar cu link spre site.

Acest sfat nu este, insa chiar pentru toata lumea. Daca esti la inceput in business si numele tau nu este cunoscut inca, iti va fi dificil sa ai credibilitate ca organizator de eveniment sau sa atragi nume cunoscute, care sa dea atractie evenimentului.

De asemenea, sa faci un eveniment mare, de anvergura, e super costisitor.

Insa poti sa faci micro-evenimente, cum ar fi targuri, ziua portilor deschise, meciuri caritabile, serie de webinarii online etc. Gaseste portitele pentru tine, nu miza din prima sa organizezi mega evenimente.


29. Completeaza si actualizeaza ocazional profilul de Google My Business.

E gratuit si o unealta extrem de versatila pentru branding & SEO. Asa ca asigura-te ca iti completezi corect profilul Google My Business si il ingrijesti continuu.

Asta inseamna sa adaugi ocazional continut nou despre firma si produsele tale, sa incurajezi si sa raspunzi cu demnitate la recenzii si intrebari si sa incurajezi oamenii sa il verifice.

La cautarea numelui firmei tale pe Google, ar trebui sa fie primul lucru pe care il vad oamenii. De aceea e atat de important sa contina informatii actuale, cu potential sa le raspunda la intrebari si sa ii atraga in site, pentru a afla mai multe informatii.

idei-strategia-seo

Da, chiar daca vinzi la nivel national!

30. Activeaza Schema.org si foloseste datele structurate

Daca vinzi online cu Gomag, ai acces la aplicatia Schema.org in Gomag Apps. Tot ce trebuie sa faci este sa o activezi, sa completezi datele personalizate, iar aceasta va actiona automat pe site-ul tau.

Este exact atat de simplu.

Vezi tu, Schema Markup este un fragment de cod pe care il plasezi in site-ul tau pentru a ajuta spiderii motoarelor de cautare sa returneze rezultate relevante utilizatorilor. 

Practic, Schema.org structureaza datele in asa fel incat robotii sa inteleaga corect site-ul, continutul, paginile, structura site-ului in sine. 

Odata cu activarea aplicatiei, platforma va prelua automat datele necesare pentru imbogatirea rezultatelor tale, iar tu vei atrage trafic cat mai concludent si vei fi afisat in motoarele de cautare pentru cautari relevante.

31. Completeaza meta tag-uri in site, folosindu-te de formule

Ma refer la meta titlu si meta descrierea paginilor site-ului tau. Aceste bucati de texte in cod semnaleaza robotilor motoarelor de cautare care sunt subiectele si cuvintele cheie ale fiecarei pagini in parte – ce este si ce face continutul din interior.

Meta titlurile reprezinta chiar un factor luat in calcul de algoritmii Google la rankarea site-ului. Asadar, completarea meta tag-urilor e o actiune ce iti poate aduce mai mult trafic in site. 

Cand sunt realizate asa cum trebuie, te pot ajuta sa triezi traficul, sa scazi rata de bounce si sa aduci oameni calificati sa cumpere in site.

Exemple de formule pentru meta tags:

✅ Meta titlu:

[$name] | Cumpără online [$categoryName] / [$beneficiu]

✅ Exemplu:

Fond de ten Estée Lauder Double Wear Stay-in-Place | +Cadou

✅ Meta descriere:

Cumpără acum [cuvânt cheie], perfect pentru [rezultat dorit / tip de utilizator]. [beneficiu principal] + [caracteristică diferențiatoare]. [Diferențiator magazin]!

✅ Exemplu:

Cumpără acum fond de ten Estée Lauder Double Wear Stay-in-Place, pentru un ten impecabil / 24 de ore. Efect natural, fără să acopere porii +Cadou garantat

32. Creeaza un infografic pe baza unui research sau cu date universal interesante.

Infograficele sunt un tip de continut atragator la suprafata palniei de vanzari. Cu alte cuvinte, reprezinta un instrument pentru atragerea si calificarea traficului din magazinul tau.

In general, oamenii considera ca e scump si complicat sa faci un infografic. Insa nu trebuie neaparat sa apelezi la un grafician care sa iti construiasca un material complet nou. Poti folosi sabloanele existente cu Canva, de exemplu, sau alt tool de creare materiale vizuale.

Important e sa prezinti date noi, studii de caz realizate de tine sau din piata ta (cu mentionarea surselor, daca e cazul) sau informatii legate de afacerea si produsele tale, tip curiozitati.

Pe langa potentialul de link building si continut interesant pentru newsletter, blog si site, infograficul poate fi portionat pe bucati si postat in format carusel sau serie de postari in social media.

Citeste si: Cum as putea sa creez continut care sa vanda

33. Optimizeaza-ti imaginile pentru Google Images Search.

Multa lume cumpara cu ochii, din moment ce online nu ne putem folosi prea mult celelalte simturi. Asa ca recomandam sa ai mare grija la modul in care arata imaginile folosite in site-ul tau si la optimizarea lor, pentru a fi cat mai bine indexate.

Stiai ca Google Images Search are impact asupra procesului decizional de cumparare?

In nise precum home & deco, fashion, bijuterii, decoratiuni etc., oamenii se folosesc mai mult de imagini pentru a selecta site-ul considerat cel mai potrivit sa le ofere ceea ce cauta. De aceea si functioneaza Shopping Ads atat de bine. 

Asigura-te ca ai o denumire relevanta pentru imaginile incarcate in site, si Alt-Text completat. 

Din fericire, daca numele imaginii este unul personalizat – cuvinte cheie in denumire – si vinzi cu Gomag, platforma preia alt-text automat din denumire. 

Citeste si: Bune practici pentru Imagini de produs in magazinul tau online: dimensiuni & aspect

34. Colaboreaza cu un alt business punctual per campanie.

Cand nu ai un buget prea mare la dispozitie pentru reclame, o metoda alternativa pentru cresterea potentialului public interesat este sa colaborezi cu un alt business, pe termen lung sau punctual, per campanie.

In general, e vorba de afaceri cu servicii sau produse adiacente afacerii tale, cu care nu te afli in competitie directa. 

De exemplu, daca vinzi jucarii sau produse pentru copii, poti colabora cu gradinite, magazine la coltul blocului, sali de joaca etc.

Colaborarea voastra poate lua, de asemenea, multiple forme: puteti crea un pachet de produse si servicii prin alaturarea unor repere de la ambele companii, puteti sa va promovati reciproc in legatura cu un tip de eveniment sau ocazie din viata publicului vostru comun, puteti crea un continut de dimensiuni mai mari impreuna (infografic, studiu de caz, video, webinar etc.).

35. Creeaza si publica video-uri scurte pe reels si YouTube Shorts.

Anul acesta este al continutului video scurt, pe reels, shorts, tiktok si asa mai departe. De aici, este preluat si dispersat de pe un canal pe altul, atata timp cat acesta suporta format video.

Este vorba de obiceiurile de consum; impresia ca nu avem mult timp la dispozitie si foamea de noi informatii ne face sa consumam continut video scurt. Insa fii atent si la faptul ca exista anumite scenarii pentru nisa ta care pot da caracter de viralitate video-urilor tale.

Nu e suficient doar sa filmezi – e important si cum montezi video-ul, daca folosest subtitrari, daca urmaresti un anumit trend sau challenge, o anumita melodie sau sticker, daca abordezi subiectul dintr-un anumit punct de vedere etc.

Insa nu e costisitor si, prin repetitie, poti gasi formula care sa functioneze pentru tine. Oamenii ajung in site prin multiple puncte de contact si cumpara.

36. Organizeaza un challenge (poate chiar tip curs) pe o durata de timp.

Probabil esti familiarizat(a) cu conceptul de challenge sau provocare, de obicei, de 30 de zile. 

Inclusiv noi am facut astfel de provocari, cele mai cunoscute fiind pe Instagram si SEO, iar mai recent un PDF cu 30 de actiuni pentru TikTok.

tiktok-challenge

Indiferent ce produse sau servicii vinzi, o provocare te poate ajuta sa construiesti un public recurent, care prin intoarcerile repetate sa prinda din ce in ce mai multa incredere in tine. Din acest punct, ii poti ghida mult mai usor spre produsele potrivite si sa ii convingi sa cumpere.

Iti recomandam sa faci un challenge relevant pentru nisa in care vinzi. De exemplu, daca ai un site de fashion, nu merge sa faci un challenge de eficientizare a obiceiurile de alimentatie. Insa daca vinzi produse alimentare, bio sau vegane, subiectul ar putea functiona.

Asadar, ramai pe nisa si concentreaza-te pe nevoile si aspiratiile clientilor tai ideali. Acestea sunt rezultatele pe care ar trebui sa le obtina prin urmarea provocarii tale.

Citeste si: Cum sa iti amplifici vanzarile cand perioada sarbatorilor e slaba

37. Fa actiuni necostisitoare de fidelizare a clientilor.

Ce lucruri relativ ieftine poti face pentru clientii tai?

  • Le poti scrie de mana un bilet / scrisoare de multumire, pe care sa o adaugi in colet.
  • Le poti adauga langa comanda un produs cadou, dintre produsele mai putin costisitoare in site-ul tau sau un produs creat specific in acest scop: o insigna, un semn de carte, o decoratiune mica, un sticker etc.
  • Le poti oferi puncte de fidelitate – daca ai minim abonamentul Pro la Gomag, punctele de fidelitate sunt incluse in acesta, si tot ce trebuie sa faci este sa le activezi.
  • Poti implementa secvente de email post-comanda, prin care sa le trimiti continut de ajutor la un anumit timp dupa comanda – le poti activa gratuit cu Email Bot.
  • Poti crea un cod de reducere conditionat de valoarea din cos, pentru a-i recompensa ca fac parte din comunitatea ta si, in acelasi timp, pentru a creste valoarea cosului.

38. Investeste in niste cunostinte mai avansate de copywrite pentru titluri.

Multi considera scrisul un talent. Daca nu il ai de mic, nu-s prea multe sanse pentru tine pe viitor.

Insa asta este un mit. Pentru ca dezvoltarea scriiturii tale tine mai mult de exercitiu, perseverenta si cunostintele acumulate. Cand scrii in fiecare zi, e clar ca vei fi din ce in ce mai bun pe zi ce trece.

Acesta este faptul dupa care sa te ghidezi si tu, indiferent daca ai talent la scris sau nu. Ia-ti niste cursuri si, mai bine, citeste ce-ti pica in mana despre copywriting.

Concentreaza-te pe zona de titluri, pentru ca acestea sunt fundamentale pentru un antreprenor. 

Daca ai habar cum ar trebui sa arate un titlu atractiv si de impact, succesul paginilor tale de oferta, rata de deschidere a email-urilor tale, impactul postarilor tale – toate acestea vor creste.

Pentru ca titlurile fac materialele de marketing sa fie daca nu consumate in intregime, cel putin deschise.

39. Creeaza pachete de produse si pune-le la vanzare.

Poti stimula vanzarile produselor tale obisnuite din site, prezentandu-le intr-un nou context. 

Cu alte cuvinte, in momentul in care le aduni intr-un pachet potrivit pentru diverse ocazii sau obiective, de exemplu, si la un pret mai mic decat ar fi daca le-ar lua separat, produsele tale devin mai atractive.

Pachetele de produse in site pot fi activate cu aplicatia din Gomag Apps, disponibila incepand de la abonamentul Plus. 

idei-crestere-vanzari

Poti crea pachete cu pret redus sau poti crea un produs nou, individual, prin alaturarea unor multiple produse din site. 

In acest caz, folosesti aplicatia Bundle (premium), si trebuie sa creezi imagini, nume si continut nou pentru produsul respectiv.

Experimenteaza cu optiunile pe care le ai la indemana si vezi care iti aduce mai multi clienti.

40. Vinde si fa upsell prin mesaje.

Stii ce ar putea functiona bine pentru ca tu sa cresti vanzarile? Partea de follow up prin chat, in site sau in afara lui. 

Politicile platformelor de comunicare sau social media s-ar putea sa nu iti permita sa deschizi tu comunicarea, ci sa ai nevoie de initiativa potentialului client. 

De aceea, va functiona mai bine partea de upsell si recomandari post-comanda, sau vanzare + upsell cand clientul initiaza conversatia.

In general, aceasta strategie functioneaza cand rulezi reclame pe social media pentru produse la costuri relativ mici, ce pot declansa cumparaturi din impuls. 

E o tactica buna sa ajungi la categoriile baby boomers si early millennials, ce sunt influentate mai usor de astfel de conditii.

41. Foloseste SMS Marketing in mod specific pentru clientii existenti.

Exista un cost punctual pentru fiecare SMS pe care il trimiti catre clientii tai. 

Insa poti gasi o oferta bulk pentru mesaje, iar daca te concentrezi pe clientii existenti in scop de vanzare, s-ar putea sa ai un ROI bun.

Asigura-te, de asemenea, ca ai consimtamantul clientilor sa le trimiti SMS-uri dupa comanda. Adauga acest aspect in Termeni si Conditii, si oferta o optiune de dezabonare in fiecare SMS trimis.

Foloseste creditele disponibile pentru anuntarea campaniilor tale si adauga un cod de discount special pentru aceasta audienta.

42. Invita clientii sa te promoveze in mod monitorizabil [coduri discount].

Am mentionat si mai sus acest aspect. Hai sa il detaliem putin.

Foloseste-te de ambasadorii de brand si clientii fideli, si transforma-i in influenceri pentru afacerea ta.

In Gomag, prin modulul Cos de Cumparaturi, poti crea coduri sau link-uri de discount individuale, personalizate, pe care sa le trimiti fiecarui client in parte, cu invitatia de a le distribui catre prietenii lui.

Apoi, in sectiunea Rapoarte a admin-ului tau, poti monitoriza cate comenzi ti-a adus fiecare cod de discount.

Cand observi ca unii dintre clienti au o performanta mai buna decat altii, le poti trimite noi coduri + beneficii pentru a-si intensifica eforturile si a genera si mai multe comenzi.

43. Obtine UGC si incorporeaza-l in strategia ta.

UGC sau continutul generat de consumatori este o dovada sociala puternica pentru magazinul tau, dar si un continut suplimentar ce poate fi indexat de motoarele de cautare, pentru a-ti sustine strategia de SEO.

De aceea, trebuie sa il ceri in mod consistent (cu consimtamantul clientilor, desigur) si sa il distribui controlat pe canalele tale de comunicare si vanzari.

Unde folosim UGC:

  • Reclame platite – ca dovezi de incredere
  • Social Media organic – postare + invitatie sa lase si altii o recenzie
  • In paginile de produs
  • Intr-o sectiune dedicata din site, cu testimonialele clientilor sau galerie de imagini
  • Incorporat in video-uri de promovare
  • In newslettere
  • In articole pe blog

44. Refoloseste continutul vechi, in alta forma.

Un articol pe blog poate fi transformat intr-un video postat pe YouTube, Instagram, TikTok etc.

Un video poate fi transformat in articol pe blog, taiat in bucati pe shorts si reel, sau transformat in continut audio pentru podcast.

O postare pe Facebook si comentariile acesteia pot fi transformate in articol de blog. De exemplu, noi am facut asta cu articolul 40 de carti pentru antreprenori pe care ar trebui sa le citesti si tu.

Maximizeaza impactul continutului postat deja transformandu-l in alt format. In acest fel, te asiguri ca ajunge la mai multi oameni – deoarece cate case sunt, atatea si obiceiuri de consum.

refolosire-continut

Poate vei ajunge la clienti interesati de acest continut si mai calificati sa actioneze… atata ca nu l-au consumat anterior pentru ca nu era in formatul potrivit.

45. Contacteaza-ti clientii vechi telefonic.

Clientii existenti si, in special cei fideli, vor fi mai dispusi sa iti raspunda la telefon, in primul rand.

Iti poti ruga sa iti spuna ce si-ar dori de la magazinul tau, daca vor sa lase o recenzie sau le poti face upsell, tinand cont de produsele comandate initial + tips & tricks.

Acel apel poate fi realizat fara o programare anterioara sau cu programare. Incearca sa vezi ce functioneaza pentru tine.

E vorba mai mult de o investitie de timp partea ta sau a echipei tale. Dar daca va pregatiti temeinic si oferiti valoare relevanta interlocutorilor vostri, s-ar putea sa faceti vanzari care va costa mai putin decat PPC, de exemplu.

46. Apari in presa locala.

Te costa mai putin sa apari in presa locala online, fie in cadrul unor stiri (noutati legate de firma, datele de final de an, planurile de inceput de an, job-uri puse la bataie, evenimente organizate sau sponsor in cadrul anumitor actiuni), fie in advertoriale (despre produsele tale, cu link specific). 

De asemenea, si impactul este unul mai concentrat, deoarece aceste stiri apar in fata unei audiente relativ repetitive – oameni care urmaresc presa locala sau fac parte din comunitati unde sunt postate link-urile respective.

Mentiunile locale duc, de asemenea, la stimularea pozitiilor tale din punct de vedere local SEO. 

Asa ca asigura-te ca NAP (numele, adresa si nr de telefon al firmei) sunt corecte si consistent folosite in toate aparitiile din presa locala sau alte site-uri de acest tip.

Citeste si: Cum sa faci un kit de presa pentru afacerea ta online

47. Tine sub control si inscrie-te pe site-urile unde apare numele afacerii tale (review-uri, discount-uri etc.).

Probabil ai cautat si tu macar odata numele unui magazin impreuna cu kw pareri sau recenzii. Sau poate impreuna cu kw reducere.

Exista diverse site-uri si agregatoare care aduna informatii separat despre site-ul tau, cu scopul de a oferi date obiective potentialilor clienti. E important sa fii constient despre existenta acestora si chiar sa le tii sub control, daca ai aceasta posibilitate.

De exemplu, poti raspunde la recenzii sau comentarii cu multumiri sau cu posibile optiuni de rezolvare a situatiilor aparute.

idei-crestere-magazin-online

In acelasi fel, poti transmite coduri speciale catre site-urile sau comunitatile care anunta reduceri, pentru a stimula vanzarile in site-ul tau.

48. Segmenteaza-ti ofertele in functie de audienta / stadiu

Cand faci o oferta cu de toate pentru toata lumea, sansele sa obtii maximum de profit din ea sunt tare slabe. 

Mesajul nu mai poate fi specific, ci va fi impartit astfel incat sa atinga o audienta cat mai generala ce, foarte probabil, nici nu constientizeaza ca ai solutia pentru problema lor.

Pentru ca le oferi toate solutiile posibile.

Sfatul nostru este sa iti segmentezi ofertele in functie de audienta pe care vrei sa o targetezi, sau chiar de stadiul in care se afla aceasta.

Instrumentele existente de email marketing sau de targetare in platformele de ads sunt suficient de avansate in asa fel incat sa poti seta afisarea mesajelor tale doar catre segmentele dorite. 

De asemenea, o oferta super specifica nu va functiona pentru un lead aflat abia la primul contact cu firma ta, cand nici nu stie cine esti sau nu are incredere in tine.

49. Ofera discount masiv pentru un produs vedeta, apoi fa upsell

E o tactica de cand lumea si functioneaza la fel de bine si astazi, inclusiv in online. E ca si cum intri intr-un magazin si vezi o camasa faina pe care o vei cumpara la un pret super bun. 

Automat o iei sub brat si esti curios daca si restul produselor sunt un targ la fel de bun.

Discount-ul pentru produsul vedeta are rolul de carlig al atentiei si, mai mult, are rolul de a deschide pofta tranzactionala. 

Cu putin ghidaj din partea ta – recomandari de produse, popup-uri, notificari – clientul se va lasa convins sa vada si alte produse, sa adauge in cos si sa cumpere… mai ales cand ai si un prag de valoare pentru transportul gratuit.

50. Ofera bonusuri inainte de comanda

Clientii tai nu se vor mai concentra pe valoarea pe care trebuie sa o plateasca in momentul in care afla ca pentru un pret atat de mic, primesc, de fapt, de 2-3 ori mai mult.

Intr-un magazin online cu produse, cand vrei sa aplici aceasta strategie, te folosesti de cadourile la comanda sau produsele extra la achizitionarea unui pachet de produse. 

Foarte important, omul nu trebuie sa le vada abia cand ajunge in pagina de produs, ci pe tot parcursul procesului decizionat – incepand de la banner-ul sau textul care l-a atras in site, si pana dupa checkout.

Si-am ajuns la finalul listei!

Foloseste-ti banutii cu cap, intelege in profunzime cum arata cashflow-ul tau si gaseste metode alternative de a te promova – pentru ca nu intotdeauna ceea ce fac ceilalti va functiona si pentru tine.

Testeaza ideile de astazi in strategia ta – incorporate, nu implementate separat – si consolideaza perceptia pe care o au clientii asupra business-ului tau in modul in care vrei tu sa fie.

Nu uita, de asemenea, sa folosesti la maximum beneficiile pe care ti le punem la dispozitie in platforma eCommerce Gomag.

Automat iti optimizezi costurile cand incepi sa vinzi cu noi: ai abonamente incepand de la 7 euro pe luna, servicii de plati si livrare exclusive, instrumente native de marketing, vanzari si automatizare, precum si o echipa intreaga gata sa iti raspunda la intrebari.

Spor la vanzari! 

Cosmin Daraban