Majoritatea magazinelor online au un flux ridicat de trafic si vanzari in preajma sarbatorilor de iarna.

Insa in sezonul acesta, ne confruntam deja cu semne ale incetinirii cresterii economice. Oamenii sunt mai reticenti sa cheltuie sume substantiale de bani, din moment ce se confrunta cu o multime de scumpiri si facturi mari pentru utilitati.

Pentru ca business-ul tau sa fie sau sa ramana profitabil, ai nevoie de vanzari. 

Asa ca, implicit, ar trebui sa gandesti si o strategie optimizata pentru aceasta perioada si aceste conditii, astfel incat vanzarile sa vina in continuare.

Hai sa discutam putin despre acest subiect. 

Iti arat cateva metode pe care merita sa le testezi in magazinul tau, pentru a-ti amplifica vanzarile chiar si atunci cand perioada sarbatorilor e slaba.

Cuprins Cum amplifici vanzarile cand perioada sarbatorilor e slaba

  1. Ofera discount-uri speciale pentru grupul clientilor existenti
  2. Asigura optiuni de plata Buy Now, Pay Later
  3. Creeaza un plan de marketing unificat doar pentru sarbatori
  4. Ofera-le ceea ce isi doresc: transport gratuit
  5. Fii memorabil – online si offline
  6. Marseaza pe video-uri persuasive
  7. Branding-ul bate celelalte strategii

1. Ofera discount-uri speciale pentru grupul clientilor existenti

In momentul in care bugetele alocate cumparaturilor scad, automat interesul creste pentru discount-uri. 

Insa acestea inseamna automat o marja de profit mai mica pentru tine – iar business-ul tau trebuie sa supravietuiasca pentru a-ti sustine in continuare stilul de viata.

Pentru a impaca si capra si varza, va trebui sa iti gandesti diferit strategia de pricing si discount-uri. Uita-te in tabelele tale si vei cum iti poti impacheta preturile in asa fel incat sa fie atractive pentru clienti, de sarbatori.

Uneori, nici nu e nevoie sa le scazi individual. 

Pachetele (in care poti adauga inclusiv produse mai greu vandabile), ofertele BOGO (buy one, get one), punctele de fidelitate… acestea toate sunt metode de prezentare a produselor intr-un mod mai atractiv, pentru ca sunt percepute drept ”targ bine facut”.

In acest fel sau direct sub forma de discount cu cod exclusiv te poti concentra si pe categoria clientilor care au mai cumparat inainte. 

Clientii fideli sau cei care au facut cel putin o comanda in site-ul tau.

fidelizare-clienti-magazin

Acestia sunt masa clientilor cu sanse mai crescute sa cumpere, fara sa trebuiasca sa cheltui la fel de mult ca pentru a atrage clienti complet noi.

In plus, pe ei ii poti convinge si sa te promoveze in cercul lor de cunostinte, atat prin incurajare directa (prin email, invitatie, SMS), fie datorita experientei memorabile pe care o asiguri la fiecare comanda. 

2. Asigura optiuni de plata Buy Now, Pay Later

Clientii tai nu au bugetul necesar pentru a face cumparaturi in voie?

Invita-i sa foloseasca metode alternative de plata, in siguranta si dupa cum prefera. Serviciile Buy Now, Pay Later au inceput sa devina din ce in ce mai populare in ultima vreme, in special datorita faptului ca sunt si mai accesibile.

Finantarea este confirmata intr-un timp mult mai scurt, fara drumuri pe la banci sau intalniri fata in fata cu diverse persoane. TBI Pay sau Mokka sunt doar 2 exemple de platforme ce proceseaza astfel de plati, si nu sunt singurele.

Noi iti oferim integrari directe cu acesti procesatori, fie individual, fie prin Gomag Payments, prin intermediul caruia am negociat deja in favoarea ta comisioane preferentiale.

plata-bnpl-gpayments

Odata optiunea activata, clientii tai pot cumpara mai mult si mai des, urmand sa plateasca mai tarziu in cate transe s-a stabilit initial.

3. Creeaza un plan de marketing unificat doar pentru sarbatori

Ok. Nu e prima data cand auzi din partea noastra ideea de marketing multichannel unitar.

Adica sa transmiti acelasi mesaj / acelasi ton prin toate materialele tale de promovare, indiferent cate canale de comunicare folosesti.

Dat fiind faptul ca ai probabil o plaja variata de clienti (caracteristici demografice, comportament, obiceiuri diferite), acestia te vor gasi pe diverse canale. Scopul tau este sa ii convingi sa intre in site, sa faca un cos cu produsele preferate si sa incheie tranzactia.

Cu acest scop in minte, ce poate include planul tau de marketing de sarbatori?

  • Ofera inspiratie prin continut: articole pe blog, raspunsuri la intrebari frecvente (actualizate cu raspunsuri de sezon, legate de impachetare sau viteza de livrare, de ex.), video-uri, tutoriale, webinarii, cursuri video.
  • Construieste un landing page dedicat pentru sarbatori – ai grija sa ai un URL evergreen, astfel incat sa ramana indexat in Google si in restul anului. Prin intermediul constructorului de pagini din Gomag, poti programa sectiunile componente ale landing page-ului, astfel incat sa transmita mesajul potrivit pentru cat timp e nevoie.
  • Sustine un aer festiv prin postarile Social media. Fa giveaways, postari de celebrare (14 decembrie – Ziua Transportului Gratuit), sondaje pentru serviciile extra oferite in perioada sarbatorilor etc.
  • Ruleaza reclame platite si investeste in remarketing, inclusiv cu continutul cosurilor abandonate (acolo unde se poate).
  • Trimite newslettere cel putin odata pe saptamana in aceasta perioada. Daca ai o promotie speciala, trimite si de mai multe ori pe saptamana.
  • Colaboreaza cu alte business-uri de pe nisa ta care vand catre o alta audienta / alta locatie (pentru destocare la final de an).
  • Colaboreaza cu influenceri si lidei de opinie din nisa ta, chiar daca nu sunt nume de mari celebritati. Cu cat publicul e mai concentrat, cu atat recomandarile lor vor avea un impact mai vizibil in vanzari.

Citeste si: Planul de marketing  – Calendar pentru 365 de zile de postari, continut si idei de promovare

4. Ofera-le ceea ce isi doresc: transport gratuit

Daca nu poti oferi discount-uri sau scaderi de pret, nu e capat de lume. Poti, in schimb, sa te joci cu praguri de valori pentru transport gratuit.

anuntare-transport-gratuit

Sau livrare gratis indiferent de valoarea cosului.

Unul dintre motivele frecvente pentru abandonul cosului e dat de costurile prea mari de transport. Foloseste-te de aceasta informatie pentru a amplifica vanzarile in perioada sarbatorilor sau perioadele slabe in vanzari.

Poti sa creezi o campanie mai indelungata cu transport gratuit sau sa alegi doar anumite zile (cum e ziua de 14 decembrie). Ai grija sa promovezi agresiv acest tip de promotie, pentru a te asigura ca vestea ajunge la toti potentialii tai clienti.

5. Fii memorabil – online si offline

Acesta este un sfat pe care sa il aplici atat in perioada sarbatorilor, cat si in restul timpului. 

Fiecare experienta extraordinara pe care o asiguri unui client incurajeaza o noua recomandare. Adica o noua potentiala comanda din partea aceluiasi client, sau a unuia nou.

Cum poti sa creezi experiente magice pentru clientii tai?

  • Creeaza unul sau mai multe produse surpriza cu valoare de minim x lei. Adauga produsele in site, in pagini individuale, impreuna cu descrieri atragatoare. Pentru aceste produse poti oferi si discount-uri sau le poti prezenta printr-o oferta unica (One-Time Offer, in checkout).

produs-surpriza-exemplu

  • Adauga in colet cadouri la fiecare comanda – pot fi produse mici ca valoare si dimensiune din site, sau merch cu logo si insemnele brandului tau. Clientii tai isi vor aminti mai usor de tine daca te asociaza cu o astfel de experienta.
  • Ruleaza o provocare de tipul Bring a friend. O poti activa, de exemplu, prin intermediul aplicatiei Puncte de fidelitate, sectiunea Invitatii pentru prieteni. Automat, clientul care adauga adresa unui prieten si il invita in magazin sa isi faca un cont, primeste un numar suplimentar de puncte de fidelitate. Incurajeaza activ aceasta actiune.
  • Foloseste aplicatia Produs configurabil ca sa faci pachete customizabile in site. Permite-le clientilor sa aleaga produsele complementare disponibile in functie de preferintele lor, din lista pe care le-o pui la indemana.
  • Activeaza bannere in pagina de cos si checkout. Aici poti adauga incurajari pentru finalizarea comenzii sub forma de testimoniale, promisiunea unui cadou in colet, faptul ca ai transport gratuit in aceasta perioada etc. Reaminteste constant clientilor ce beneficii au prin faptul ca aleg sa cumpere de la tine.
  • Fa-i vedete in site-ul tau si pe canalele de comunicare. Promoveaza continutul pe care il creeaza cu produsele tale, preia-l din Instagram cu InstaApp si in galeriile foto din magazin.

Citeste si: 4 Strategii prin care sa iti cresti vanzarile in magazinul online

6. Marseaza pe video-uri persuasive

Ti-am pregatit 2 formule pe care sa le incerci pentru strategia ta de video marketing. 

Formula Killer Ads

  • Realizat din perspectiva clientilor (UGC sau continut de la influenceri)
  • Declaratie: Castig X valoare cu Nume Brand
  • Ce este / Ce face
  • De ce este atat de bun (USP)
  • Cum functioneaza (demo)
  • Solutioneaza obiectia principala
  • Mai multe dovezi USP
  • Incheie cu testimoniale sau before / after

promovare-video-campanie-sarbatori

Formula TikTok style

  • Demo cum functioneaza produsul
  • Fara voce
  • Doar text suprapus

Include video-urile tale intr-un sales funnel, dupa exemplul:

Lead-uri

Audiente calde    > Continut video  > remarketing > start flux de vanzare in magazin.

Clienti

7. Branding-ul bate celelalte strategii

Ceea ce am observat in urma discutiilor cu partenerii si clientii nostri in ziua de Black Friday, este ca o buna parte a consumatorilor sunt mai convinsi sa cumpere dupa ce au un contact de impact sau repetitiv cu un brand ce ofera valoare reala.

Da, reclamele, newslettere si SEO functioneaza bine, dar toate acestea sunt sustinute prin prezenta brandului si a eforturilor de branding pe care le faci in timp.

Ca un sfat de capatai in perioada sarbatorilor, dar si in restul timpului, prioritizeaza actiunile de branding pe care le faci pentru magazinul tau.

  • Asigura-te ca ai un USP concret si bine stabilit.
  • Asigura-te ca iti cunosti diferentiatorii, astfel incat sa poti marsa pe ei in promovare.
  • Asigura-te ca stii care sunt grupurile principale de clienti pe care ii targetezi.
  • Asigura-te ca poti transmite un mesaj unitar din partea magazinului.
  • Asigura-te ca ai un nume usor de inteles si memorat.
  • Asigura-te ca faci constant actiuni de fidelizare a clientilor, care sa te sustina si sa te promoveze in cercul lor de cunostinte.
  • Asigura-te ca ai la indemana materiale cu logo-ul si mesajele tale, pe care sa le transmiti si trimiti peste tot (in colete, la evenimente, dupa discutii etc.).

Citeste mai multe aici: Brand si logo magazin online – 10 sfaturi care te vor ajuta sa faci alegeri bune

Poate cresterile preconizate in perioada sarbatorilor de anul acesta vor fi mai slabe decat cele din anii precedenti.

Sau poate te afli intr-o nisa unde clientii au nevoi presante, pe care nu au incotro decat sa le satisfaca – si atunci campaniile tale vor avea succes.

Indiferent de situatia ce va urma, mai bine sa fii pregatit din timp, decat sa actionezi din panica pe moment.

Testeaza sfaturile pe care ti le-am oferit azi si vezi ce functioneaza pentru tine.

PS. Foloseste avantajele platformei Gomag pentru tine. Activeaza aplicatiile utile pentru tine si, in special, modulele pentru marketing in site.

Iar daca nu vinzi inca pe Gomag, nu e prea tarziu sa incerci platforma. Ai 15 zile de demo gratuit, iar apoi abonamentele noastre incep de la 1 euro pe zi.

Cosmin Daraban