Despre fotografii sau imagini de produs pentru magazinele online am mai discutat noi pe blog.

Insa odata ce tehnicile avanseaza, m-am gandit ca merita sa reluam subiectul cu noi sfaturi si recomandari care sa creasca performanta magazinului tau.

Vezi tu, imaginile de produs joaca un rol esential in eCommerce. Acolo unde clientul nu are acces fizic la produs inainte de a-l cumpara, imaginile pe care le vede fac jumatate din munca de vanzare – te ajuta sa cresti rata de conversie si determina cat de bine se vinde marfa ta.

Iar dintre elementele ce contribuie la gradul de persuasiune al unei imagini de produs, aspectul si dimensiunea sunt cele mai importante.

Despre aceste detalii as vrea sa povestim azi, cu sfaturi si idei care te vor ajuta sa iei deciziile potrivite pentru afacerea ta online.

Cuprins Imagini de produs in magazinul tau online

  1. Tipuri de imagini de produs pentru eCommerce
  2. Dimensiuni recomandate pentru imaginile de produs
  3. Aspectul potrivit pentru imagini de produs care vand
  4. Idei si trucuri pentru imaginile de produs in magazin

1. Tipuri de imagini de produs pentru eCommerce

Putem clasifica diferite tipuri de imagini de produs in functie de aspect:

  • Cate obiecte se afla in fotografie: produs individual sau grup de produse.
  • Marime si dimensiuni: dimensiune normala, product mare, imagine detaliata / macro, la scala mare.
  • Scopul imaginii: prezentare impachetare, 360 de grade.
  • In functie de decor: produsul de sine statator, pe manechin, pe model.
  • In functie de informatiile din poza: infografic, imagine promotionala.
  • Folosire: produsul pe fundal alb, produsul in timp ce este folosit.

Ti-ai facut deja o idee de unde iei imagini de produs: de la producator / furnizor, faci o sedinta foto cu un fotograf profesionist sau le faci tu (daca ai necesarul si stii cum).

Pe langa acest aspect, e important sa iti dai seama cum se vor potrivi imaginile de produs cu design-ul site-ului tau.

tipuri-imagini-produse

Pentru ca acestea sa aiba impactul dorit, ar trebui sa completeze feeling-ul de ansamblu pe care il da tema si design-ul site-ului.

De aceea, ar trebui sa ne uitam putin la ce dimensiuni au.

2. Dimensiuni recomandate pentru imaginile de produs

Prin dimensiuni, ma refer la dimensiunile pixelilor (latime si inaltime, in pixeli) sau marimea fisierului imaginii (KB sau MB).

Dimensiunea in pixeli determina cat de mare sau mica apare imaginea pe site.

Dimensiunea fisierului imaginii e ceva ce iti pot spune precis, asa cum functioneaza in Gomag. 

Intr-o pagina de produs se pot incarca simultan pana la 10 imagini. 

Dimensiunea maxima a unei imagini este de 4MB, iar dimensiunea totala a imaginilor este de maxim 20MB.

De ce doar atat? Pentru ca dimensiunea imaginilor iti poate afecta viteza de incarcare a site-ului. Cu cat dimensiunile sunt mai reduse, cu atat site-ul tau se va incarca mai repede.

In schimb, nu exista o reteta 100% functionala pentru ce dimensiuni in pixeli ar trebui sa aiba imaginile tale de produs. Depinde de cum arata site-ul tau si cat de mari sunt locurile dedicate pozelor.

Hai sa le vedem, pe rand:

#1. Dimensiuni mici: thumbnails

Imaginile de dimensiuni mici au in general 100 x 200 sau 200 x 200 si apar in paginile de categorie sau pagina returnata la cautarile interne. Sunt imaginile principale de produs folosite pentru a transmite utilizatorilor informatii de baza: forma, culori, design.

In Gomag, imaginile pentru thumbnail sunt preluate si redimensionate automat din imaginea principala incarcata in pagina de produs.

dimensiuni-imagini-thumbnail

Dupa ce dau click pe thumbnail, oamenii sunt directionati in paginile de produs unde pot vedea imaginea mai mare / detaliata sau imagini suplimentare.

#2. Dimensiuni medii: paginile de produs

Fiecare produs, indiferent cat de tehnic sau de mic ar fi, are nevoie de imagini de produs clare, de calitate buna. Aceste imagini din paginile de produs ar trebui sa ii poata arata clientului diferite perspective asupra produsului: fata, spate, detalii etc.

dimensiuni-imagini-produs

In general, au dimensiuni de 800 x 800 sau 640 x 640, dar si mai mult.

#3. Dimensiuni mari: vizualizare detaliata / zoom

In functie de categoria produsului, zoom-ul e una dintre asteptarile clientului pentru a putea vedea detaliile ce il intereseaza: modele specifice, textura, culori, materialul folosit etc. In fashion sau nisa bijuterii, este esential.

Acestea sunt imaginile standard pentru un magazin online sau pentru fotografiile folosite in social media si au dimensiuni de 1000 x 1000 sau cel putin 2000 px pe lungime.

Ajuta clientii sa isi seteze asteptarile corecte pentru produsul vizualizat si, astfel, sa creasca rata de conversie a magazinului.

zoom-imagini-produs

Foarte important!

Un alt aspect pe care clientii tai il asteapta din partea site-ului este sa vada consistenta. Foloseste exact aceleasi dimensiuni pentru toate imaginile de produs din magazinul tau.

Acelasi aspect ratio pentru imaginile tale de produs (raportul intre latimea si inaltimea imaginii).

Aceeasi inaltime si latime pentru fiecare imagine.

Daca nu faci asta, paginile vor arata dezorganizate. E ca si cum nu iti pasa nici de magazinul tau, nici de experienta clientului in site. Prin urmare, iti afectezi rata de conversie, fara sa iti dai seama.

In plus, daca vrei sa faci o galerie de imagini sau sa afisezi o lista de produse intr-un landing page, va trebui sa aiba acelasi aspect ratio ca sa arate bine.

Pastreaza consistenta si ofera clientilor un site organizat si estetic vizual.

Citeste si: Cum sa pregatesti fotografiile de produs pentru magazinul tau online

3. Aspectul potrivit pentru imagini de produs care vand

Pentru ca tot vorbeam de consistenta, un alt lucru la care sa fii atent este proportia produsului in imagine. 

Pentru fiecare imagine de produs, ar trebui sa incerci sa afisezi produsul la aceeasi aliniere in fotografie si la aceeasi dimensiune ca si celelalte produse din site.

Daca un produs e adus in fata, altul e mic in fundal, altul se afla in coltul imaginii si tot asa, sentimentul de dezorganizare e la fel ca si cum ai folosi dimensiuni diferite.

Pastreaza aceeasi proportie in fiecare imagine principala de produs. Daca ai mai mult de 1 imagine pentru un produs, e ok ca restul sa il afiseze in diferite cadre sau decoruri. 

aspect-imagini-produs-magazin

Insa prima imagine – ce va fi preluata in thumbnails in paginile de categorie sau in orice alt loc (printr-un feed de produse, acestea vor fi afisate inclusiv in Google Shopping sau pe site-urile afiliatilor), ar trebui sa fie consistenta cu restul imaginilor de produs din magazinul tau.

4. Idei si trucuri pentru imaginile de produs in magazin

  • Umbrele in imaginile de produs iti pot scoate produsul in evidenta sau, dimpotriva, pot face o fotografie sa arate urat. Cand ai produse pe fundal alb, poti folosi umbre subtile pentru a adauga profunzime si dimensiune produsului respectiv.
  • Incearca sa folosesti acelasi fundal / context in toate imaginile de produs (indiferent ca e alb sau altfel). Ofera consistenta si profesionalism site-ului tau.
  • Foloseste 6-8 imagini pentru un produs, daca poti. Acest numar iti ofera posibilitatea sa afisezi produsul din multiple unghiuri, astfel incat clientul sa isi dea seama ce cumpara: fata, spate, diagonal, de sus, de jos, interior, detalii importante de vazut, pe fundal neutru, in timp ce e folosit etc.
  • Decorul folosit in imaginile de produs nu trebuie sa aglomereze imaginea sau sa distraga atentia de la produsul pe care il vinzi. Decorul e important pentru a oferi context produsului (cum poate fi folosit, purtat sau ce rezultate poate da clientului). Dar nu ar trebui sa fie punctul principal de interes al imaginilor.
  • Modifica denumirea imaginilor de produs cu cuvinte cheie legate de numele produsului. Le va face mai usor de indexat in Google Images si mai usor de gasit de catre clientii tai.
  • In Gomag, tag-ul Alt-text e completat automat in functie de denumirea imaginii, asa ca nu mai trebuie sa il cauti si sa il modifici.

Citeste si: Icon-uri, imagini si ilustratii – 30 Resurse gratuite pentru magazinul tau

Imaginile de produs pot parea doar un alt lucru de rutina pe care sa il adaugi in site-ul tau. Insa au un impact puternic asupra deciziei de cumparare.

Asigura-te ca le adaugi in site asa cum trebuie, din start. Acorda atentie dimensiunilor, atat a fisierului, cat si in pixeli, si aspectului imaginilor folosite.

Vinde cu un site organizat, care arata profi si are potential maxim sa obtina clienti constant.

Iar daca nu vinzi cu Gomag (inca), acum e momentul sa iti deschizi un demo gratuit

Ai 15 zile la dispozitie sa incerci platforma cap-coada si sa te familiarizezi cu sutele de module si functionalitati pe care ti le oferim.

Spor la vanzari!

Cosmin Daraban