7 minute timp de citire

Cand te-ai uitat ultima data la magazinul tau prin ochii clientului?

Pentru ca.. stii care e treaba?

Nu toti cei care se uita la site-ul tau au acelasi set de ochi.

Sigur, poate ai un avatar de client, stii care sunt caracteristicile demografice ale clientilor, ce nevoi acopera produsele din magazinul tau online. Insa nu doar acesti clienti ideali iti vor vizita site-ul.

Dimpotriva, vor intra oameni de toate varstele si din locatii diferite.

Iar acesti oameni au preferinte diferite.

Intrebarea e: cum poti sa iti aranjezi site-ul in asa fel incat sa ii multumeasca pe cat mai multi? Cum poti sa iti cresti rata de conversie in magazin, tinand cont de faptul ca oamenii sunt atat de diferiti?

Prin personalizare.

Astazi iti voi arata cum sa iti cresti rata de conversie in magazinul online prin actiuni de personalizare, atat in site cat si in comunicarea pe alte canale. Iar daca ai un magazin pe Gomag, vei vedea cum sa faci asta cu minimum de efort, timp si bani.

super gomag

Vrei sa iti deschizi un magazin online?

Descopera cum iti gasesti produsul vedeta

Primesti acces la video-ul in care iti arat cum sa iti alegi cel mai bun produs in magazin! Vrei?

1. Alege publicul tinta principal

Ca in orice alt aspect al vietii, cand incepi, e bine sa o faci de la baza.  Asadar, primul lucru e sa alegi publicul tinta principal.

Design-ul magazinului tau ar trebui sa raspunda nevoilor celor mai buni clienti.

Uite si un exemplu, sa intelegi mai bine.

Sa zicem ca ai un magazin fizic cu articole sport in Timisoara. De asemenea, ai si un magazin online de succes, dar 90% din trafic vine din zona centrala si de vest a Romaniei. Cateodata, primesti comenzi si din Constanta si din zona de sud a tarii.

Ei bine, asta nu inseamna ca ar trebui sa promovezi intensiv accesorii pentru sporturi nautice in toiul verii.

Acesti clienti nu sunt publicul tau principal.

Ar trebui sa mergi mai degraba pe sporturi practicate in zonele de unde ai cel mai mare volum de trafic: pentru zonele muntoase – accesorii pentru trekking, drumetii, camping etc., pentru amatorii de sport din zonele urbane – fitness, alergare, atletism etc. si asa mai departe.

Descopera ce cumpara oamenii din locatiile de unde vine cel mai mult trafic si promoveaza intensiv produse asemanatoare.

Sau gandeste-te daca ai un anumit public in vizor: daca targetezi doar femeile (site de lenjerie intima pentru femei, de exemplu) poti folosi un design feminin, sau daca targetezi parintii poti merge pe culori vesele si muuulte fete de bebelusi, sau … ai inteles ideea.

Odata ce incepi sa iti aranjezi site-ul dupa placul celor mai profitabili clienti, avand in minte segmentul de piata catre care te adresezi, restul metodelor de personalizare vor fi mai usor de aplicat.

2. Incurajeaza clientii sa isi creeze un cont

Ideal ar fi ca marea majoritate a clientilor sa navigheze in site fiind logati in contul lor.

De ce? Pentru ca asa le poti monitoriza mai usor comportamentul si poti afla ce produse le plac mai mult.

Mai departe, asta te ajuta sa le prezinti oferte personalizate cu exact acele produse, crescand sansele de vanzare.

Contul clientului include si informatii pretioase precum locatia acestuia. Ce faci cu locatia? Campanii de marketing si vanzare specifice pentru sarbatori sau evenimente (mai ales unde se preteaza produsele tale)

De exemplu, pentru oamenii din Iasi, Festivalul Berii nu are acelasi impact ca in Timisoara, unde se desfasoara de cativa ani. Sau poti sa faci campanii inainte de festivalurile de vara si sa segmentezi ofertele in functie de cei din locatia respectiva vs cei care trebuie sa calatoreasca pana acolo.

Sau daca vinzi si international, 1 Decembrie nu este o data atat de importanta pentru Europa sau intreaga lume cum este pentru romani. Asa ca nu are niciun sens sa insisti cu oferte specifice pentru acest eveniment.

Totul bine si frumos pana aici, nu-i asa?

Dar… nu multi au chef sa isi creeze conturi in magazinul tau. Asa ca va trebui sa ii stimulezi, sa le dai un motiv sa o faca.

Exista deja pe blog un articol despre conturile clientilor si metode prin care sa ii atragi asadar te las sa il citesti: Importanta Crearii Unui Cont In Magazinul Tau Online.

pagina inregistrare academia de ecommerce

Gata? Hai sa mergem mai departe.

3. Foloseste popup-uri pentru a-ti intampina noii clienti

Stii ca, in general, costul de achizitie pentru clientii noi este mai mare decat pentru cei fidelizati.

Insa exista cateva metode prin care sa scazi acest cost. Una dintre ele? Popup-urile.

Si aici proprietarii de magazine online pe Gomag au un super avantaj cu noua aplicatie nativa din platforma. Cand altii platesc suplimentar pe instrumente de creare popup-uri, modulul PopUps din Gomag este gratuit si usor de setat din cateva click-uri.

Pentru a-ti intampina cum se cuvine noii clientii, poti seta un pop-up de bun venit cu un discount aplicabil la prima comanda in site. Chiar daca oamenii nu cumpara imediat, tocmai le-ai obtinut adresa de email.

O vei folosi mai departe pentru a califica lead-ul pentru vanzare cu email-uri de indoctrinare, soft-sell si hard-sell sau chiar si newslettere utile.

pop-up-abonare

4. Incurajeaza clientii sa creasca valoarea cosului

O alta metoda sa cresti rata de conversie in magazin e sa te folosesti de informatiile pe care le ai despre client.

Imagineaza-ti urmatoarea situatie:

Omul navigheaza pe site. Vede mai multe produse insa pana la urma alege un favorit pe care il cumpara (pentru ca, poate, atat isi permite momentan sau sotia nu e de acord sa cheltuie atatia bani sau bla bla, orice alt motiv).

Tu insa ai vazut prin ce pagini a trecut si ce produse a vizualizat. Asa ca ai oportunitatea perfecta sa faci upsell, ajutandu-l in acelasi timp si pe client:

  • Cresti valoarea cosului de cumparaturi
  • Iar clientul are un motiv bun sa se justifice in fata oricui de ce a dat mai multi bani decat si-a propus initial.

Cum? Ii oferi transport gratuit pentru o anumita suma in cosul de cumparaturi.

Vezi cum foloseste clienta noastra de la ProduseCosmetice aceasta strategie 🙂 .

exemplu strategie crestere cos de cumparaturi

Acest truc simplu iti va creste vanzarile si profitul, scazand in acelasi timp costul achizitiei de clienti.

5. Rasplateste fidelitatea clientilor

Fa-i pe cei mai buni clienti sa se simta speciali. Daca tot cheltuie multi bani in magazinul tau, e momentul sa ii rasplatesti.

Dar fa-o asa incat sa iesi pe plus. De ce sa oferi tuturor acelasi discount cand unii cheltuie 100 de lei in magazin iar altii 300?

Creeaza un sistem de fidelizare in functie de sumele cheltuite si stimuleaza oamenii sa creasca suma investita anual in produsele tale.

Sistemul se poate baza pe puncte de fidelitate (care se transforma apoi in produse sau discount-uri) dar si beneficii speciale, cum ar fi posibilitati de precomanda, pachete de produse, cadouri, mail-uri si promotii de aniversare etc.

Orice tip de sistem de fidelizare alegi, ai grija sa il faci cat mai vizibil in fata clientilor. Ofera-le beneficii reale care sa le dea impulsul de a face cumparaturi repetate in magazinul tau.

exemplu sistem de fidelizare clienti

Citeste si: Cum Te Ajuta Un Program De Fidelizare A Clientilor

6. Recomanda produse in functie de tiparul lor comportamental

Pagina de produs este locul in care clientul ia decizia de cumparare. Iar daca omul tot e pe buying mode, atunci ai putea profita pentru a creste valoarea cosului de cumparaturi si a profitului tau.

Foloseste recomandarile de produse dar in functie de tiparul lor comportamental. De exemplu, daca vrea sa cumpere o camasa barbateasca, ii poti sugera si pantaloni, papion, curea, cravata sau alt accesoriu.

recomandari-produse-complementare

De asemenea, poti crea pachete de produse: la produsul vizualizat adauga un altul complementar si prezinta-l sub forma unui pachet mai profitabil pentru el (cu un discount cat de mic). Sansele sa le cumpere pe ambele sunt mult mai mari fata de situatia in care ai astepta sa le descopere singur.

recomandari-pachete-produs

7. Personalizeaza continutul si pe celelalte canale pe care esti prezent

Dar personalizarea poate fi dusa dincolo de site, mai ales ca ai deja datele de contact ale clientului.

Continua comunicarea cu acesta prin email si SMS, foloseste-i numele si prenumele in adresare, recomanda-i produse si trimite-i oferte legate de ceea ce vezi in tiparul lui comportamental, in functie de locurile in care da click, caracteristici demografice si locatie.

Citeste si: Impachetarea Premium In eCommerce Si Experienta Clientului

Personalizarea pare un cuvant abstract si o actiune greu de realizat.

Dar nu e asa (si e chiar ieftina daca ai un magazin online pe Gomag).

Aplica sfaturile din articol si foloseste-te de platforma la maximum. Iti permite sa te ocupi singur de o multime de aspecte si sa iti cresti rata de conversie in magazin in mod vizibil.

Nu ai inca un magazin la Gomag? Testeaza platforma gratuit pentru 15 zile si propulseaza-ti rata de conversie, mai sus decat o spun statisticile.

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]