E nevoie de o adevarata colectie de strategii pentru a face vanzari si a detine un business online profitabil.

Asa ca am abordat subiectul vanzarilor in repetate randuri pe blog.

De la intelegerea audientei si a avatarului de client, la tactici creative de marketing si automatizari, toate au potentialul unui impact mai mic sau mai mare in modelul tau de afacere.

Azi revenim asupra unor concepte care te vor ajuta sa vinzi in magazinul tau online, atat daca esti incepator, cat si daca te afli pe puntea de crestere… sau chiar scalare.

Vezi 10 recomandari de care sa tii cont in planul tau si testeaza, sa vezi care dintre ele se potriveste cel mai bine pentru tine.

 

Cum sa faci vanzari si sa intretii un magazin online pe profit

  1. Pregateste-ti magazinul online pentru a sustine vanzarile
  2. Fa parteneriate cu alte branduri si creatori
  3. Vinde experiente prin pachete de produse
  4. Identifica produsele cele mai profitabile vs cele mai putin profitabile
  5. Diversifica portofoliul tau de produse cu riscuri minime
  6. Elimina procesele care iti aduc o valoare scazuta
  7. Pregateste-te din timp pentru trendurile de sezon
  8. Optimizeaza-ti magazinul online pentru conversii
  9. Segmenteaza-ti campaniile pe email
  10. Investeste intr-un program de retentie aspirational

1. Pregateste-ti magazinul online pentru a sustine vanzarile

Am detaliat la punctul 8 cateva elemente legate specific de optimizarea pentru conversie. 

Pe langa acestea, iata alte lucruri pe care le poti face nu doar pentru a preveni abandonul, ci si pentru a creste valoarea medie a comenzii:

metoda-crestere-comanda-medie

  • Adauga elemente de urgentare in magazin – cronometre la produse, in hellobar si landing page, marcaje pentru produsele cu stoc limitat sau in editie limitata.
  • Ofera garantii care sa reduca obiectiile la cumparare – politici clare de garantie si retur, video-uri concludente de tip tutorial sau prezentare, dovezi de credibilitate (testimoniale si recenzii).
  • Ofera cat mai multe metode de plata in magazin – de exemplu, cu Gomag Payments poti face asta direct din platforma, fara sa fie nevoie sa inchei contracte separate, la comisioane gata negociate in favoarea ta.

2. Fa parteneriate cu alte branduri si creatori

Brandurile partenere si influencerii au puterea de a transforma narativul afacerii tale, devenind ambasadori si voci de incredere in fata clientilor.

  • Extinde-te catre audiente care nu te cunosc inca – abordeaza creatori sau firme non-competitoare din nisa ta, dar care au un public interesat de o nisa complementara cu a ta.
  • Foloseste-te de parteneriate pentru a ajunge international sau la un public specific – daca vrei sa iti usurezi sarcina de diversificare sau extindere a vanzarilor international, poti incepe prin parteneriate cu firme si influenceri locali.
  • Seteaza un obiectiv realist pentru orice parteneriat – nu toate parteneriatele iti vor aduce vanzari (poate e vorba de vizibilitate, lead-uri, inscrieri etc.). Depinde de actiunile pe care le faceti impreuna.

 Citeste si: Importanta parteneriatelor pentru afacerea ta [Podcast]

3. Vinde experiente prin pachete de produse

Imagineaza-ti ca oamenii cumpara de fiecare data din magazinul tau cu senzatia ca au obtinut ceva extraordinar, mai mult decat s-au asteptat initial.

Ei bine, aceasta senzatie poate fi realizata prin intermediul pachetelor strategice de produse. Practic, tu prezinti produsele normale din magazin, dar impachetate intr-un bundle cu o poveste pe care clientii de-abia asteapta sa o traiasca pe pielea lor.

  • Refa modul de prezentare al produselor tale – creeaza pachete de sine statatoare din produsele tale bestseller, impreuna cu accesorii exclusive sau produse in editie limitata. Asa creezi o versiune premium pe care clientii sunt mai predispusi sa o experimenteze.
  • Creeaza pachete care asigura o experienta completa – de exemplu, poti adauga intr-un pachet produse pentru ingrijirea pielii, dar si lumanari, bentita si mansete cosmetice, o agenda feminina etc. In acest fel, pachetul tau nu va fi doar o colectie de produse, ci o experienta careia clientele nu ii pot rezista.
  • Profita de temele de sezon – creeaza pachete in functie de evenimente, trenduri sau anotimpuri, ce pot fi cumparate inclusiv pe post de cadou.

creare-experienta-pachet-produse

  • Ofera clientilor optiunea de a-si crea propriile pachete – cu aplicatia Produs configurabil din Gomag, poti pune la dispozitia oamenilor multiple add-on-uri cu ajutorul carora sa isi creeze pachetele preferate.

Citeste si: Pornind de la inspiratie in retail: cum sa captivezi clientii in acest sezon

4. Identifica produsele cele mai profitabile vs cele mai putin profitabile

Probabil ca oferi o multime de produse in magazinul tau online. Problema? La fel de probabil e ca doar o mica parte din acestea iti genereaza un volum decent de profit.

De aceea e vital sa identifici produsele respective cat mai repede si sa te asiguri ca iti investesti banii si eforturile – in special din campaniile platite – pentru promovarea intensa a acestora.

Cum faci acest proces propriu-zis? Pe de o parte, poti sa te joci cu tabele, exceluri si rapoarte, sau poti folosi instrumente specializate care fac asta in mod automat. Un exemplu este Truda.io.

O alta varianta este sa te ghidezi dupa rapoartele legate de produse din Gomag, in special raportul Top produse si Produse fara vanzari.

rapoarte-avansate-gomag

Tine minte ca afacerea ta nu e despre cantitate, ci despre calitate. Concentreaza-te pe produsele care se vand bine, dar au si o marja buna de profit.

Citeste si: Cum folosesti rapoartele Gomag pentru a planifica strategia de crestere

5. Diversifica portofoliul tau de produse cu riscuri minime

Diversificarea portofoliului de produse este o metoda testata de a scala o afacere. Insa nu e asa de simplu sa faci asta. Provocarea e sa iti extinzi portofoliul fara sa iti blochezi capitalul in produse care s-ar putea sa nu se vanda.

Practic, trebuie sa folosesti metode ce iti permit sa testezi piata fara presiunea financiara a unui stoc supraincarcat.

Ce poti sa faci pentru a reduce riscurile:

  • Abordeaza diversificarea in faze – lansezi noi produse treptat, incepand cu un numar limitat de item-uri intr-o noua categorie, iar apoi te extinzi in functie de raspunsul pietei si performanta produselor.
  • Incepe cu lansari de produse in editie limitata – ofera un numar scazut de produse noi in forma de editie limitata, ca hook in campania de marketing. Continui in functie de cererea din piata.
  • Testeaza produsele noi cu precomanda – propune clientilor beneficiul de precomanda. Asa obtii atat un feedback concludent, cat si bani reali pentru a-i investi in productia sau achizitia produselor de la furnizori.

idee-diversificare-portofoliu-produse

Citeste si: Ce presupune, de fapt, scalarea unui business?

6. Elimina procesele care iti aduc o valoare scazuta

Optimizarea proceselor din business nu e doar despre reducerea costurilor, ci si despre alocarea resurselor in mod corect, astfel incat sa obtii maximum de valoare posibila.

Doar un exemplu, angajarea unui actori profesionisti pentru a filma un video pentru afacerea ta s-ar putea sa nu fie o strategie atat de profitabila pe cat crezi. Mai ales daca ai o afacere mica.

E important sa incepi optimizarea si eliminarea proceselor de la un audit al acestora, precum si al cheltuielilor. Vezi unde lucrezi ineficient si unde investesti prea mult fata de media industriei tale.

Justifica fiecare element din audit-ul tau in functie de valoarea rezultatului pe care ti-l aduce. 

Alege sa investesti acolo unde obtii cel mai mult, si sa ajustezi sau elimini procesele care iti toaca banii si alte resurse.

Citeste si: Structura afacerii tale, de la haos, la planificare controlata

7. Pregateste-te din timp pentru trendurile de sezon

Sezonalitatea este un factor principal care influenteaza vanzarile, atat online cat si offline. 

De aceea e vital sa stii concret ce consecinte vor avea asupra afacerii tale evenimentele, schimbarile de temperatura si obiceiurile de cumparare legate de aceastea.

  • Analizeaza rapoartele din anii precedenti – daca ai un istoric in afacerea ta, tine cont de datele din anii anteriori pentru a prevedea momentele de trecere si varfurile din sezoane, si modul in care te afecteaza acestea.
  • Asigura-te ca ai un stoc suficient de produse in sezonul de varf
  • Foloseste extra-sezonul pentru a-ti optimiza magazinul pentru vanzari, dar si pentru a testa potentiale campanii distincte care sa convinga oamenii sa cumpere imediat.

campanii-produse-sezon

Citeste si: Planul de marketing 2025 – Calendar pentru 365 de zile de postari, continut si idei de promovare

8. Optimizeaza-ti magazinul online pentru conversii

Probabil ca investesti ceva in campanii platite. Daca ai reclame bune – sau newslettere ori alte forme de promovare bune – cu siguranta acestea atrag trafic in magazinul tau.

Dar vanzarea propriu-zisa se intampla, pana la urma, in site.

Cat de usor ai facut sa fie pentru clienti sa ia decizia de cumparare, cu incredere si siguranta?

  • Aliniaza-ti reclamele cu pagina in care vor ateriza oamenii dupa click – traficul ar trebui sa ajunga pe pagina de produs pentru care ai facut reclama, sau, daca ai o oferta speciala, un landing page cu produsele relevante la oferta ta.
  • Foloseste dovezi sociale puternice in paginile magazinului – fa tot ce este omeneste (si automatizat) posibil pentru a culege UGC, testimoniale si recenzii. Echipeaza-ti site-ul cu aceste dovezi, astfel incat sa cresti increderea oamenilor si sa le sustii decizia de cumparare.
  • Implementeaza sisteme pentru recuperarea intentiei de achizitie – de exemplu, daca multa lume iese din site fara a cumpara (desi poate au adaugat produse in cos), foloseste un exit pop-up cu o oferta interesanta, pentru a-i convinge sa finalizeze comanda.

exit-popup-magazin-suplimente-alimentare

Citeste si: Optimizarea unui site web cu Gomag: ghid compact, de la A la Z

9. Segmenteaza-ti campaniile pe email

Daca vrei sa obtii maximum de profit din strategia ta de email marketing, mesajele tale ar trebui sa vorbeasca direct nevoilor si comportamentelor distincte ale unor diferite segmente de prospecti.

  • Imparte-ti lista de adrese in functie de istoricul de cumparare – trimite mesaje diferite catre abonati, clienti care au cumparat prima data, clienti repetitivi si clienti care cumpara de o valoare mare.
  • Segmenteaza lista in functie de nivelul de engagement – trimite, de exemplu, o secventa de email-uri de reactivare catre prospectii care nu ti-au mai deschis mesajele de x luni. 
  • Foloseste datele din CRM Bot pentru a segmenta si mai avansat – de exemplu, in functie de categoria preferata, prenume (pentru onomastice), locatie, grupul de clienti fideli etc.

update-conditii-crm-bot-voucher

Citeste si: Ce lucruri pot influenta atragerea si interactiunea cu actualii si viitorii clienti

10. Investeste intr-un program de retentie aspirational

Orice actiune si program de fidelizare e bun, insa cand il transformi intr-un simbol al statusului clientului, devine excelent.

Programele de retentie aspirationale ofera clientilor experienta de a simti ca au obtinut ceva special, la care altii nu au acces imediat sau atat de usor.

program-fidelizare-aspirational

In acest scop, iti recomand sa iti creezi un program bazat pe nivele; cu cat clientii cumpara mai mult sau fac si alte actiuni in favoarea ta, statusul lor si recompensele pe care le obtin cresc. 

  • Ofera recompense exclusive – mai multe puncte, produse exclusive, beneficii premium cum ar fi cadouri, transport gratuit etc.
  • Colaboreaza cu parteneri pentru a transforma recompensele – cu cat acestea sunt mai atractive, cu atat mai multi oameni vor participa in programul tau.
  • Adauga elemente de gamificare in programul de retentie – ecusoane, borne, marcaje etc. Le poti afisa cu Gomag (prin conditionarea afisarii), theMarketer si alte instrumente. 

Citeste si: Principalele strategii de fidelizare a clientilor in eCommerce

Desi aplicarea informatiilor de azi presupune un proces relativ lung, cu rabdare si perseverenta, ai toate sansele sa obtii rezultate extraordinare.

Nu uita, de asemenea, sa te folosesti cu istetime de functionalitatile si aplicatiile pe care platforma Gomag ti le pune la dispozitie. 

Ajuta-te de instructiunile din documentatie sau, daca ai ceva specific in minte si nu stii cum anume sa aplici practic, trimite un mail catre echipa de suport sau ia legatura cu partenerii nostri specializati.

PS. Inca nu vinzi cu Gomag? Incepe chiar de astazi! 

Ai 15 zile demo gratuit, timp in care poti sa testezi platforma, dar si sa alegi cel mai potrivit abonament pentru nevoile si stadiul de crestere al afacerii tale.

Cosmin Daraban