Vrei sa fii un antreprenor de incredere? 

Vrei ca magazinul tau online sa creasca, iar numele tau sa fie unul cu autoritate in nisa aleasa?

Stii care este cel mai important ingredient pentru a-ti creste afacerea? Chiar TU!

Lucrurile acestea se intampla pentru ca tu esti pionul central al business-ului tau. Tu esti cel care isi doreste ca business-ul sa creasca. Tu vrei sa vinzi produsele/ serviciile tale… si tot tu esti cel care vrei sa faca ceva nou, ceva ce nu a mai facut nimeni.

Perfect! 

In episodul de astazi din Doza de eCommerce mi-am propus sa iti povestesc despre cat de importanta este crearea si mentinerea unei relatii bune si sanatoase cu prietenii si partenerii tai de business. Relatie din care tu si afacerea ta veti avea numai de castigat.

Esti gata? Sa incepem.

Cuprins: Importanta parteneriatelor pentru afacerea ta [Podcast]

    1. Clientul tau, focusul tau
    2. Cine sunt partenerii tai si cum sa intelegi relatia ta cu ei
    3. Cum iti poti fideliza clientii si castiga unii noi

Clientul tau, focusul tau

Bun, ti-ai lansat afacerea, ai investit in campanii de marketing si ai inceput sa aduci trafic pe site si sa generezi primele vanzari.

Ce faci in continuare?

Acum este un moment ideal pentru a-ti concentra atentia asupra clientilor tai. Scopul tau este sa-i fidelizezi, sa-i transformi in centrul business-ului tau.

via GIPHY

 Acest mod de gandire este unul normal, deoarece banii vin de la clientii tai, iar tu trebuie sa intelegi acest lucru.

Acum ca ai castigat mai multa experienta si ai inteles cum functioneaza lucrurile, care sunt pretentiile clientilor tai si reactiile lor, care este comportamentul competitorilor, si ai vazut cum se misca piata – ai nevoie de prieteni si parteneri care sa te ajute sa iti cresti si mai mult business-ul.

Cine sunt partenerii tai si cum sa intelegi relatia ta cu ei

Indiferent ca esti un business la inceput sau unul cu vechime care a inteles toate dedesubturile nisei in care activeaza, precum si ce sau nu functioneaza, vor exista momente de stres.

Daca vei alege sa pui presiune pe partenerii tai pentru un anumit lucru, risti sa strici acele relatii, iar lucrurile sa nu mai iasa deloc cum te-ai asteptat.

Daca, in schimb, alegi sa fii uman, atitudinea ta va fi apreciata si rasplatita.

Dar cine sunt partenerii tai de business?

  • Furnizorii produselor pe care le comercializezi
  • Firma de curierat care ridica/ livreaza comenzile din magazinul tau
  • Firma de contabilitate 
  • Banca la care ai deschis contul(rile) aferente afacerii tale
  • Aplicatiile de ERP sau CRM pe care le-ai conectat la magazinul tau
  • Afiliatii
  • Agentia de marketing
  • Influencerii
  • Firmele non-competitoare (cele care vand produse conexe cu ce vinzi tu)
… si, inclusiv, clientii tai iti pot deveni parteneri.

De exemplu, poti avea unele discutii cu clientii tai despre experienta lor cu produsele/ serviciile tale. Fii deschis la feedback din partea lor si arata-le ca esti dispus in permanenta sa iti imbunatatesti serviciile.

Mai mult, recenziile/ discutiile pe care le ai cu clientii tai sunt o ocazie foarte buna pentru a afla care este impactul serviciilor tale in viata lor. Acordandu-le atentia pe care o merita in business-ul tau, ai o ocazie buna pentru a-i fideliza.

PONT!

Poti face interviuri cu clientii tai. Si noi, la Gomag, avem o sectiune speciala de interviuri si povesti de succes realizate alaturi de clientii nostri care sunt o sursa de inspiratie si invatare.

PONT 2!

In cazul in care relatiile de colaborare dintre tine si unul sau mai multi parteneri actuali nu functioneaza – si intentionezi sa inchei colaborarea – iti recomand sa vorbesti deschis despre asta si sa lasi ceea ce se numeste loc de buna ziua.

Nu iti vorbi de rau partenerii pentru ca lucrurile acestea ajung in piata si risti sa fii refuzat/ evitat de alti posibili parteneri.

Citesti si: Cum te dezvolti personal pentru a deveni un antreprenor de succes

Cum iti poti fideliza clientii si castiga unii noi

In primul rand, poti incepe sa folosesti chestionare pentru a colecta date de contact (sunt importante pentru campaniile tale de marketing).

Cele mai importante date sunt cele ale clientilor tai. Apoi cele de la audienta/ comunitatea ta (in general, cele din social media), dar si cele de la contactele tale care inca nu sunt clientii tai.

Cum sa atragi atentia?
Foloseste concursuri.

Poti folosi Instagram-ul pentru a crea un concurs, unde poti folosi inclusiv propriul hashtag.

Incurajeaza-ti clientii care au folosit produsul tau sa posteze fotografii sau filmulete cu produsul respectiv si sa foloseasca hashtag-ul tau.

De ce sa faca asta?

De exemplu, pentru a intra intr-o tombola in urma careia pot primi ceva de la tine (o reducere pentru produsele pe care intentionezi sa le lansezi pe site sau acces la un newsletter special cu promotii exclusive).

Important este sa le arati ca sunt speciali pentru business-ul tau si merita sa ramana alaturi de tine.

Citeste si: Cum sa iti cresti profitul oferind reduceri – 5 idei pentru afacerea ta

Ce poti face din acest punct?

Sa testezi in continuare. Vezi ce functioneaza si optimizeaza procesele acolo unde este necesar.

Vrei mai multe informatii despre cum poti sa vinzi online? 

Te invit sa citesti cartea eCommerce no Bull$#!t care iti ofera o imagine in detaliu asupra instrumentelor de care ai nevoie pentru a vinde online in mod eficient.

P.S. Inca nu vinzi cu Gomag? Testeaza platforma gratuit pentru 15 zile si descopera cum te ajutam practic sa vinzi online, mai repede si mai comod decat o fac ceilalti!

Cosmin Daraban
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]