Probabil cunosti si tu sintagma “nu judeca o carte dupa coperta”.

Da, suntem invatati de mici sa apreciem ceea ce se afla in interior, dar niciodata sa nu subestimezi puterea impachetarii premium, cu simbolurile de brand, in special in eCommerce.

In publicitate avem inca o sintagma “gandeste in afara cutiei”.

Si ce loc mai bun sa incepi decat cutia in sine? 🙂

Impachetarea personalizata cu elemente specifice brandului poate face diferenta intre o experienta “meh” la despachetare si una “wooow”, care sa il lase pe client cu gura cascata, impresionat si entuziasmat sa arate si altora cat de tare e coletul lui.

O simpla cautare pe YouTube cu termenul “unboxing” duce la aparitia a peste 62 de milioane de rezultate (stiu, nu toate sunt relevante).

Insa e cert ca milioane de oameni isi afiseaza public reactiile in video-uri si imagini postate online.

Iar aceste reactii reprezinta un punct de reper pentru alti potentiali clienti, curiosi sa verifice validitatea descrierilor de produse si a promisiunilor magazinelor online de unde vor sa cumpere.

Asadar, astazi discutam despre forta impachetarii premium in eCommerce si impactul pe care il are asupra experientei clientului.

Pentru ca, in eCommerce, pentru a te diferentia de concurenta si pentru a-ti impresiona clientii, trebuie sa faci cateva zeci de prime impresii, incepand de la site, pagina de produs, checkout, timp de livrare si pana la despachetare si experienta post-vanzare.

De ce este atat de importanta impachetarea premium?

Cand un vanzator investeste in pachete personalizate / premium, practic investitia include si marketing continuu pentru brandul pe care il detine.

Odata ce cutia sau pachetul respectiv iese din firma, incepe o calatorie la care pot lua parte si alti consumatori.

Incepand de la potentiali clienti care vad cutia pe strada sau clientul care foloseste cutia si in alte scopuri, calatoria pachetului tau nu este clar definita de la inceput, insa categoric va continua sa vorbeasca in numele brandului tau.

Deschiderea unui astfel de pachet, cautarea frenetica dupa produs in multimea de hartii si folii decorative, citirea cardului de multumire personalizat si descoperirea unui cadou suplimentar reprezinta o surpriza pentru orice client.

Chiar daca el stie ce a comandat, e ca si cum ar primi un cadou surpriza – si cine nu e entuziasmat cand primeste cadouri?!

Vezi tu, in eCommerce, imaginile de produs clare, de calitate, ajuta insa tot nu ai posibilitatea de a oferi aceeasi experienta pe care utilizatorul o are intr-un magazin fizic.

Iar cand acesta primeste pachetul, design-ul cutiei, al plicului este primul lucru pe care il vede / atinge. Iar o cutie maro, fara niciun detaliu, nu spune prea multe.

Conform studiului Dotcom Distribution, “Unwrapping the Customer Experience”, impachetarea premium influenteaza:

  • Perceptia de brand – din 500 de subiecti, 61% au afirmat ca impachetarea premium ii face sa considere un brand mai important si mai de incredere.
  • Experienta clientului – atunci cand un brand investeste in impachetare premium, clientii au experiente memorabile; 49% dintre persoanele intervievate au afirmat ca pachetele cu un design dragut ii determina sa fie mai entuziasmati la gandul ca le vor deschide
  • Recomandarile de produse – consumatorii tind sa povesteasca si altor prieteni in special cand produsul le-a fost livrat intr-un pachet personalizat. 40% dintre respondentii la studiul Dotcom Distribution au afirmat ca pachetele personalizate cu simbolurile de brand ii conving sa impartaseasca mai repede experienta cu alti prieteni si cunostinte.

Citeste si:  Mic Ghid Pentru Strategia De Livrare

La ce sa fii atent in strategia ta de impachetare premium

Respecta cateva reguli cand vine vorba de ambalarea personalizata a produselor tale si asigura-te ca oferi cea mai buna experienta posibila pentru clientii tai:

1. Calitatea conteaza

Orice pachet lovit sau care a fost deteriorat in vreun fel, orice pachet care da impresia ca a fost adunat in graba, arata neprofesional si te va ajuta doar sa iti pierzi clientul.

Dezamagirea lui se va vedea ori prin faptul ca iti returneaza produsul, ori prin faptul ca nu va mai reveni in veci in magazinul tau online.

Si e pacat.

Dupa ce ai petrecut atata timp pentru promovarea produselor si a brandului tau, toata investitia intr-un site unic si profesionist, iti distrugi singur afacerea prin folosirea unor ambalaje standard si trimiterea unui pachet care nu spune nicio poveste despre firma ta.

Impachetarea premium este necesara in special pentru brandurile cu produse mai scumpe.

Insa chiar daca ai o afacere mica, vinzi produse handmade, de exemplu, ambalajul personalizat te poate ajuta sa faci o prima impresie de milioane si sa obtii mai mult decat un client fericit – un potential amabasador de brand.

impachetare-grannymade

sursa: Pagina de Facebook Grannymade

Grija mare la calitate.

Evident, un ambalaj premium va parea intotdeauna mai calitativ decat clasicul carton maro, insa fii atent la materialele pe care le alegi, astfel incat pachetul sa nu se deterioreze usor dar nici sa iti ridice foarte mult costurile de transport.

2. Elementele grafice pot face diferenta

Impachetarea premium isi face treaba la maximum atunci cand ambalajul face o impresie la fel de buna ca si produsul din interiorul acestuia.

Nu subestima impactul elementelor grafice de pe cutie / plic ci foloseste spatiile goale pentru a-ti afisa simbolurile de brand, culorile companiei, stickere reprezentative si elemente care sa imbunatateasca experienta clientului.

impachetare-mindblower

sursa: Pagina de Facebook Mindblower.ro

3. Gandeste-te la produsele tale atunci cand alegi materialul pentru ambalaj

Ca o regula generala, pachetul tau, indiferent ca e o cutie, un plic, o punga, trebuie sa supravietuiasca nevatamat chiar daca e scapat de la 1.20 metri.

Imagineaza-ti ca scapi cutia de la 1.20 de metri deasupra asfaltului – nu te stramba la ideea asta, e foarte posibil sa se fi intampla macar o singura data cu produsul tau.

Daca vinzi tricouri, clar, nu e nicio problema sa le impachetezi intr-un plic, doar cu o foita subtire drept protectie – chiar daca face o tumba neintentionata, va rezista.

Dar daca vinzi figurine din sticla sau telefoane mobile, ambalajul trebuie sa fie mult mai rezistent.

Pungile de plastic personalizate, rezistente la apa, rezistente la rupere, sunt un ambalaj ok pentru produsele usoare, care nu sunt fragile: de exemplu, jucarii din plus, imbracaminte, perne etc.

Pentru orice altceva, foloseste cutii din carton cu peretii dubli, usoare, cu un perete ondulat.

Desigur, fii foarte atent si la dimensiunea produselor atunci cand alegi ambalajul: nu e nimic mai dezamagitor decat un produs mic intr-o cutie cat toate zilele, ascuns sub straturi de foi, materiale de amortizare, hartie servetel si factura.

La fel, daca un client comanda 3-4 produse mici si le impachetezi separat, in cutii foarte mari, contrar a ceea ce ai putea crede, nu vei face o impresie buna.

Clientul tau apreciaza abilitatea de organizare, economiile si investitia inteligenta a unui buget, la fel cum trebuie sa o faci si tu. O asemenea desfasurare de forte nu transmite decat lipsa de atentie la buget si risipa de resurse.

4. Un ambalaj personalizat = un business atragator

Atunci cand iti faci un magazin online, exista atatea lucruri de care trebuie sa te ocupi incat impachetarea produselor ramane undeva pe planul 16.

Stiu, ai putin timp la dispozitie, insa nu subestima puterea ambalajului asupra experientei clientului.

Gandeste-te la produsele cosmetice de lux sau parfumuri vandute online, forma sticlutelor sau a ambalajelor face practic totul deoarece clientul nu are de unde sa stie cum miroase sau ce textura are de fapt lotiunea, parfumul, crema etc. pe care o comanda (in afara situatiei in care comanda si mostre).

impachetare-ulei-presat

sursa: Pagina de Facebook Ulei presat la rece

Totusi, alegerile noastre sunt inspirate de forma, culoarea si restul calitatilor ambalajului.

Impachetarea va face intotdeauna parte din afacerea incheiata intre tine si client, fa putin efort pentru ca aceasta afacere sa i se para clientului cea mai tare.

5. Alege cu atentie elementele extra pentru personalizarea ambalajului

Uite ce elemente sa alegi pentru a-ti personaliza coletele si a-ti impresiona clientii:

  • Cutia – te poti juca in ceea ce priveste forma, dimensiunea, culorile, design-ul imprimat etc. Tot ce conteaza este sa fie relevanta pentru brandul tau si sa fie proportionala cu dimensiunile produsului / produselor din interior.
  • Hartie servetel –  foloseste hartie imprimata cu logo-ul, sloganul sau detalii ale brandului tau, hartie colorata, hartie imprimata cu motive de Craciun/Paste/Valentine’s Day etc.
  • Materiale protectoare – de obicei sunt folosite folii cu bule de aer, polistiren, insertii din spuma, pernute de aer, hartie mototolita de diferite culori sau fasii subtiri din lemn. Alege materialul protector in functie de produsul comandat si arata-i clientului ca esti interesat ca produsul sa ajunga in stare perfecta, de aceea folosesti materiale de calitate.
  • Stickere – pot fi folosite fie pentru a personaliza hartia servetel mentionata mai sus, fie ca alternativa mai ieftina la imprimarea directa a cutiei. Stickerele pot fi adaugate si in cutie pentru ca clientul sa le lipeasca unde doreste si sa-si aminteasca de brandul tau, oricand le vede.
  • Factura – e ceva standard sa incluzi factura in colet dar se poate lucra la imbunatatirea modului de prezentare a acesteia. Gandeste-te la aspecte precum unde si cum sa ii fie prezentata factura: cand deschide coletul? (nu prea), sub produse? Daca vrei sa o prezinti intr-un mod elegant foloseste un plic personalizat.
  • Scotch – transparent, maro sau scotch colorat conform gamei de culori reprezentative pentru brandul tau sau, daca pachetul trebuie sa ajunga in preajma unei sarbatori, utilizeaza variante customizate cu aceasta ocazie.

In pachet poti sa adaugi elemente care sa sustina strategia de promovare: vouchere, cupoane, mostre ale unor produse aditionale (pentru cross-selling), cadouri mici (pixuri, dulciuri, stickere, cataloage etc.), note personale si mesaje de multumire, cereri de feedback pe retelele de socializare etc.

Citeste si: Ce Gandesc Clientii Tai Chiar Inainte Sa Dea Click Pe Adauga In Cos

Cat de entuziasmat te simti atunci cand primesti un cadou?

Ei, si mai fericit e clientul tau cand primeste produsele comandate din magazinul tau, intr-un amabaj dragut, personalizat cu atentie si care invita la o sedinta foto in toata regula si postarea pozelor pe Social Media 🙂 .

Impachetarea premium este locul in care sa te diferentiezi net de concurenta

Poate la inceput iti va fi mai greu, atunci cand trebuie sa alegi elementele decorative dar iti garantez ca, pe parcurs, aceasta activitate va deveni o rutina placuta si creativa, pentru tine sau angajatii tai.

De asemenea, nu uita cat de importanta este viteza de livrare. Pentru ca, indiferent cat de minunat arata coletul lui, clientul se va enerva urat de tot daca ajunge cu 3-5 zile intarziere.

Tu folosesti impachetarea premium? Cum alegi sa iti personalizezi coletele?

Comenteaza in sectiunea de mai jos si adauga chiar si imagini 🙂

Cosmin Daraban