Ce elemente de marketing online si SEO cuprinde strategia ta de actiune?

Raspunsul e diferit in functie de fiecare business in parte. Pentru ca fiecare dintre noi ne gestionam afacerile altfel.

Insa indiferent de posibilitati, caracteristici sau abilitati, strategia de marketing are cateva elemente de baza, ce nu trebuie sa lipseasca. Sunt elemente ce cresc potentialul magazinului tau online.

Si despre asta vom povesti azi. 

Cuprins: 7 elemente de baza in marketing si SEO 

  1. Lista de contacte + segmentare
  2. Bugetul pentru actiuni
  3. Link building
  4. Oferta clara
  5. Optimizarea pentru mobil
  6. Continuitatea actiunilor
  7. Analiza si replicarea campaniilor

1. Lista de contacte + segmentare

Vezi tu, afacerea ta detine anumite bunuri. 

Iar cel mai important dintre ele este baza ta cu contacte, cu date ale clientilor, pentru care ai permisiunea sa le folosesti astfel incat sa faci oferte la fix.

De unde obtii aceste date?

Abonare + live chat + conversatii telefonice + monitorizarea canalelor de comunicare

La drept vorbind, aici are loc un loop, un ciclu, o bucla – cum vrei sa ii spui. 

Pentru ca datele obtinute din aceste surse, se intorc tot acolo, sub forma unor mesaje personalizate si oferte ajustate la preferintele si comportamentele identificate.

Cum profiti de acest bun?

Email-ul si SMS-ul sunt inca top cele mai performante canale de marketing in ceea ce priveste rata de conversie.

Iar cand faci segmentare, rezultatele sunt si mai spectaculoase.

Altfel spus, ar trebui sa te folosesti cu istetime de date. Nu sa le pui la gramada si sa transmiti orice mesaj catre toata lumea.

Ci sa trimiti comunicari diferite, spre grupuri individuale, cu caracteristici comune.

Pont! Se aplica si la nivel de postari pe Facebook sau Instagram. Nu toate postarile tale trebuie sa atinga toata audienta. E ok sa te adresezi cate unui segment de audienta odata.

In Gomag, pentru segmentarea clientilor existenti, poti folosi aplicatia Grupuri de clienti. Aici imparti clientii in functie de valoarea comenzilor, frecventa de cumparare, B2B vs. B2C, clienti problema etc.

Pentru abonati poti aloca tag-uri si liste din aplicatia de email marketing pe care o folosesti.

Cu segmentare, poti face oferte mai bune, poti comunica mai clar, poti transmite exact ceea ce doresti.

Apropo, pe blogul Gomag am inceput si o serie de ghiduri pe nisa si, fara sa imi doresc neaparat, aproape fiecare ghid include segmentarea si nisarea, printre primele sfaturi. 

Curios? Vezi idei de marketing pe domenii de afaceri.

Citeste si: 50+ Idei Bestiale pentru urmatorul tau email

2. Bugetul pentru actiuni

Orice strategie de marketing si SEO implica investitie de resurse. La inceput, poate mai putin monetara, dar cu siguranta vei cheltui timp, efort, energie si talent.

Trebuie sa mai stii ca pana si pentru actiunile de SEO va trebui sa platesti: fie un om intern, fie externalizezi, fie tool-uri.

Asa ca in loc sa incerci sa eviti inevitabilul, mai bine fii organizat.

Creeaza-ti o planificare a bugetului, atat la nivel general, cat si la nivel de canal sau campanie (pentru ca poti investi mai mult sau mai putin, in functie de performanta si nevoi).

Stabileste ce buget aloci pentru…

  • Echipa ta de marketing?
  • Agentie (daca externalizezi)?
  • Strategia PPC? Si pe ce canale: Google, Facebook, Instagram, LinkedIn, Spotify, TikTok?
  • Strategia de continut si SEO?
  • Strategia de email marketing? Si platforma de emailing?
  • Comisioane afiliere?
  • Testari?
  • Instrumente de marketing si SEO (SEMrush, cognitiveSEO, Brand Mentions etc.)?

Vezi Campania de marketing pentru magazinul tau online. Plan de actiune.

3. Link building

Cu cat te apuci mai repede sa faci link building, cu atat site-ul tau va avea sanse mai mari sa apara sus in Google.

Cum poti sa obtii backlink-uri?

  • Transforma mentiunile magazinului in backlink-uri – seteaza alerte (Google Alerts, de exemplu) sa fii notificat in momentul in care pe net apare o mentiune a magazinului. Daca e posibil, contacteaza sursa respectiva pentru a adauga si un link spre site.
  • Analizeaza sursele de link-uri ale competitorilor – majoritatea vor fi surse relevante si pentru magazinul tau.
  • Scrie pe blogul de companie – materialele interesante (tutoriale, infografice, studii de caz etc.) au sanse mari sa fie preluate cu link.
  • Construieste parteneriate si ofera testimoniale 
  • Creeaza guest post-uri pe alte site-uri si bloguri – ai grija sa scrii pe stilul si structura cu care sunt familiarizati deja cititorii site-ului respectiv. Si creeaza un continut util, nu advertoriale pline de cuvinte cheie.
  • Organizeaza o campanie cu bloggeri – descopera mai multe detalii in articolul 6 Beneficii cand faci campanii pe bloguri

profil-de-backlinkuri

Citeste si: Cum faci un Audit SEO pentru magazinul tau online

4. Oferta clara

Nu trimite omul intr-o mie de parti. La fel si in privinta cuvintelor cheie, nu incerca sa targetezi o gramada (altfel zis, mai usor cu repetarea cuvintelor cheie in continut).

Cum faci oferte mai bune?

  • Selecteaza cele mai atragatoare produse intr-un landing page – nu fa oferta pe homepage, ci intr-o pagina dedicata.
  • Nu afisa extrem de multe produse in landing page – alege bestsellers, pachete de produse si produsele de interes pentru segmente anume de clienti.
  • Adauga stimuli in paginile de vanzare – dovezi de incredere (icon-uri, testimoniale, continut generat de clienti), cronometre sau marcaje promotionale (stoc limitat, 1+1, editie limitata, parteneriat, icon “face parte din campanie”).
  • Organizeaza intreaga campanie sub un USP – asigura-te ca le transmiti utilizatorilor mesajul principal al campaniei, iar acesta este clar si usor de inteles dintr-o privire.

5. Optimizarea pentru mobil

Mai mult de jumatate dintre cei care intra pe site, cumpara, navigheaza, cauta… o fac de pe un dispozitiv mobil. Cu precadere, de pe telefon.

Asa ca optimizarea pentru mobil a devenit astazi un standard. Uita-te doar in Analytics, si vei vedea ca cifrele nu mint.

Asadar, cum iti optimizezi magazinul pentru mobil?

  • Foloseste platforma Gomag 🙂 – site-ul tau are din start un design responsive, indiferent ce continut adaugi in magazin.
  • Nu aglomera zona de cumparare (primul ecran) si ai grija sa fie vizibil acolo butonul de adauga in cos – multi adauga o descriere prea lunga in partea de sus. Evita aceasta greseala, pentru ca iti impingi butonul de actiune prea jos.
  • Dezactiveaza afisarea pop-up-urilor pe mobil – daca totusi vrei sa transmiti ceva important, fa-o printr-un hello bar.
  • Afisarea numerelor de telefon de contact permit click-to-call.
  • Creeaza video-uri de prezentare / tutorial produs – sunt o adevarata comoara in pagina de produs, mai ales pentru utilizatorii de mobil.
  • Evita sa adaugi in site blocuri mai de text – aeriseste continutul cu spatii albe, bullets, enumerari, bold, dimensiuni diferite pe textul pe care vrei sa il evidentiezi etc.
  • Foloseste Schema.org si date structurate pentru a afisa cat mai repede informatiile importante.


6. Continuitatea actiunilor 

Fiecare mesaj, actiune sau optimizare a magazinului tau, are o consecinta.

Tu nu transmiti vorbe in eter doar asa, sa fie. Vei primi inapoi reactii, fie ca sunt vizibile pentru tine sau nu. Si e mai bine sa fie vizibile si sa controlezi aceste reactii.

Asa ca fa follow up, peste tot.

  • Reactioneaza la mesaje sau mail-uri, fie si doar pentru a multumi
  • Raspunde la comentariile din Social Media, si comenteaza acolo unde ai tag
  • Trimite mail-uri dupa fiecare comanda – confirmare, anuntare livrare, cerere recenzii, recomandari de produse pe baza primelor produse cumparate etc.

Indiferent cine vede reactiile tale (clienti, parteneri, chiar si competitori), va deveni mai familiar cu tine. Si de aici porneste increderea.

Vezi tu, multe firme se promoveaza agresiv, fac campanii scumpe pentru a crea oportunitatea unui prim contact cu audienta targetata si pentru a convinge oamenii sa cumpere. Si apoi dispar. 

Aici exista un potential urias. Mai ales ca vanzarile catre clientii si audienta existenta sunt mai ieftine decat achizitia de clienti noi.

Si da, principiul se aplica inclusiv in SEO. Pentru ca e nevoie de timp si eforturi repetitive, daca vrei sa ajungi si sa ramai pe primele pozitii in Google.

Citeste si: 3 Secvente de email follow-up de care are nevoie afacerea ta

7. Analiza si replicarea campaniilor

Stabileste-ti niste KPIs si monitorizeaza-i, vezi ce functioneaza. Replica acele actiuni care iti aduc rezultate, dar nu iti fie teama sa incerci si abordari noi. 

Asigura-te ca le rezervi suficient timp pentru a vedea ce rezultate iti aduc.

Sa NU te astepti ca vei obtine rezultate in 1-2 zile. Lasa-le o saptamana si doar in cazul in care vezi scaderi extrem de mari, doar atunci renunti la ele.

De asemenea, vorbeste si cu clientii tai, suna-i, trimite-le mesaje. Si tine cont de parerile / sugestiile lor. 

Colecteaza cuvintele folosite de catre clienti – le poti folosi, de exemplu, pentru optimizarea SEO a cautarilor interne, dar si alte actiuni de SEO onsite (descrieri de produs, meta titluri, articole pe blog etc.).

Citeste si: De ce este importanta analiza concurentei in SEO [Podcast]

Cele 7 elemente de astazi sunt must have in orice strategie de marketing si SEO. Insa cum le gandesti si ce prioritate le acorzi, depinde de tine.

Tine cont de sfaturile primite si incepe sa ai o strategie mai eficienta, fara greseli.

Nu uita sa testezi platforma Gomag, daca nu ai facut-o inca. 

Ai 15 zile demo gratuit, in care sa te convingi cat de simplu este sa iti deschizi si dezvolti un magazin online de succes.

Cosmin Daraban
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]