Ce sunt micro-momentele si cum influenteaza acestea decizia de cumparare a clientilor?

Care sunt elementele principale pe care trebuie sa le ai in vedere atunci cand iti lansezi un magazin online?

Cum te diferentiezi de competitie?

In episodul de astazi din Doza de eCommerce mi-am propus sa iti explic ce inseamna Customer Journey si ce trebuie sa faci tu, ca brand, pentru a satisface nevoile si cerintele clientilor tai.

De asemenea, am sa-ti spun ce poti face pentru a imbunatati experienta clientilor pe site-ul tau, unde si cand sa raspunzi la intrebarile lor, precum si ce tool-uri sa folosesti pentru a monitoriza performanta magazinului tau.

Esti pregatit? Sa-i dam drumul.

Cuprins: Ce sunt micro-momentele si cum influenteaza decizia de cumparare a clientilor

    1. Ce sunt mai exact micro-momentele si cum le defineste Google?
    2. Moduri prin care poti raspunde intrebarilor clientilor
    3. In loc de concluzie


Ce sunt mai exact micro-momentele si cum le defineste Google?

Decizia noastra de cumparare a unui produs/ serviciu are la baza un stimul de natura psihologica.

Practic, am o problema si am nevoie de un anumit produs/ serviciu pentru a o rezolva.

De multi ori, acesti stimuli sunt determinati si de reclamele pe care le vedem (de ex., la TV, pe retelele sociale).

Astfel, Google a impartit micro-momentele in 4 tipuri.

cele 4 micro-momente google

1. Vreau sa stiu asta

 In acest moment clientul este in faza de autoeducare si este dispus sa consume resurse de timp pentru a cunoaste mai bine un serviciu sau produs. 

Pentru asta este indicat sa comunici si sa ajuti persoana respectiva sa ajunga pe site-ul tau.

Concentreaza-te pe crearea de continut educativ si inspirational, si promoveaza-l pe retelele sociale precum Facebook sau Instagram.

Iata un exemplu: O persoana doreste sa descopere idei de cadouri pentru o zi speciala (de ex., 1 Martie, Craciun sau implinirea unei anumite varste). Aceasta scoate telefonul si scrie in Google „idei de cadouri femei 30 de ani”.

Articolul tau targetat te poate pozitiona in fata clientului tau.

micro-momente-blog

2. Vreau sa merg acolo

Acest moment se adreseaza persoanelor interesate de afacerile locale care doresc sa testeze/ vada un produs inainte de achizitie. 

In acest context iti poti imbunatati vizibilitatea prin local SEO sau realizarea unui profil business in Google.

Chiar daca multe persoane ajung in magazinele fizice, de multe ori scot telefoanele si cauta acelasi produs sau unul similar, dar la un pret mai avantajos. 

google-my-business

 Ce poti face?

Pentru a te diferentia de concurenta, trebuie sa incerci sa fii cat mai creativ pe Google Ads. 

Concepe reclame de impact prin care oferi rezolvarea unui serviciu cat mai rapid.

Iata un exemplu: Iti livram produsul X maine si iti oferim si un cadou surpriza. Comanda acum!

3. Vreau sa fac asta

In acest moment pot exista doua scenarii:

  • Clientul vrea sa testeze produsul sa vada cum functioneaza inainte sa-l cumpere
  • Clientul a cumparat deja produsul, dar vrea o recenzie/ tutorial video/ informatii despre cum sa foloseasca produsul

Iata un exemplu: O persoana si-a cumparat un kit pentru unghii cu gel si cauta in Google un tutorial despre cum sa realizeze o astfel de manichiura.

tutoriale-video-clienti

4. Vreau sa cumpar

Acesta este momentul in care clientul este pregatit sa cumpere.

Inainte sa ajunga aici, trebuie sa te asiguri ca i-ai oferit clientului suportul de care are nevoie pentru finalizarea vanzarii.

Cum faci asta? Prin remarketing secvential. 

Afiseaza produsul pe care l-a adaugat in cos, dar pe care nu l-a cumparat.

Mai mult, apeleaza si la testimoniale de la clientii existenti care te vor ajuta sa transmiti incredere si sa grabesti procesul de vanzare.

Citeste si: Invata sa generezi testimoniale puternice – Obtine recenzii de la clientii tai

Cum poti asista vanzarea?

  • Fii aproape de clientii tai
  • Afiseaza numarul de telefon pe site
  • Raspunde la intrebari (de ex., instaleaza aplicatia de Chat in pagina de finalizare comanda)


Moduri prin care poti raspunde intrebarilor clientilor

1.Optimizarea site-ului

Asigura-te ca site-ul tau functioneaza la capacitate maxima si ca este optimizat pentru mobil.

Seteaza optiunea de Click-to-Call sau Tap-to-Call cu numarul tau de telefon.

Chiar si cei mai grabiti clienti sunt dispusi sa isi rupa din timpul lor pentru a solicita mai multe informatii despre un produs inainte sa-l cumpere.

Ai grija si cu butoanele de Call-to-Action.

Asigura-te ca sunt evidentiate printr-o culoare puternica si ca nu se pierd in peisaj din cauza prea multor elemente grafice/ culori/ tool-uri.

Citeste si: Ai trafic in site, dar nu ai vanzari? Optimizare magazin online [15 Idei]

2. Asistarea clientilor

Pregateste-te sa fii disponibil pentru clientii tai. 

Raspunde la intrebari si fii prezent pe retelele sociale unde acestia pun intrebari si asteapta un raspuns.

via GIPHY

3. Automatizarea comunicarii

In aceasta etapa te poti ajuta de ChatBoti pentru a preseta cateva raspunsuri la intrebari. 

Cu toate acestea, trebuie sa fii pregatit sa dezvolti o conversatie cu clientii tai si sa fii disponibil pentru orice intrebari suplimentare ar aparea din partea acestora.

Pont!

Nu uita nici de GoBoti. Seteaza Email si SMS Bots cu secvente de comunicare automata catre clientii care au cumparat deja din magazin.

email-bot-cerere-recenzie

4. Optimizarea KPIs

Asigura-te ca iti configurezi contul de Google Analytics pe site.

Mai mult, intr-un magazin Gomag iti poti seta si Enhanced Ecommerce care iti ofera acces la mai multe tipuri de date si rapoarte.

Poti, de asemenea, monitoriza apelurile primite. Vezi cate dintre acele apeluri s-au transformat in comenzi.

Discutiile de pe Chat sunt si ele foarte importante.

Vezi ce intrebari au vizitatorii/ clientii si vezi cum le poti imbunatati experienta pe site.

Poate trebuie sa dezvolti descrierile produselor, sa ai o pagina FAQ, sa evidentiezi modalitatile de transport, garantia produselor sau politica de retur.

In loc de concluzie

Fii la fel de implicat si pe social media. Nu trebuie sa iti fie teama ca te repeti, deoarece zilnic apar persoane noi care inca nu iti cunosc serviciile.

Cat despre urmaritorii vechi, acestia au ocazia sa isi sedimenteze informatiile.

Daca vrei sa afli mai multe despre eCommerce, vanzari sau template-uri de comunicare, iti recomand sa citesti cartea eCommerce no Bull$#!t.

Vei primi toate informatiile necesare pentru a vinde online in mod eficient si corect.

PS: Inca nu vinzi cu Gomag? Testeaza platforma gratuit pentru 15 zile si descopera cum te ajutam practic sa vinzi online, mai repede si mai comod decat o fac ceilalti!

Cosmin Daraban