Aproape orice proprietar de magazin online se confrunta la un moment dat cu aceasta situatie.

“Am cateva sute de vizite pe site in fiecare zi.. dar parca nu pot atrage nicio vanzare” sau “am lansat de curand si am bagat bani in reclame, oamenii intra in site. Dar n-am vandut nimic”.

Din pacate, exista foarte multe lucruri care ar putea cauza aceasta problema. Si e extrem de frustrant. 

Pentru ca vezi in Analytics cum traficul tot vine, oamenii se plimba in site. Insa ceva pare sa ii impiedice sa cumpere.

Vreau sa incepi anul cu dreptul, cu un site care are forta sa vanda, asa ca pentru astazi ti-am pregatit ceva mai special. Un mega articol cu 15 idei pe care sa le testezi daca stii ca ai trafic in site, dar nu ai vanzari.

Vezi ideile principale din articol:

  1. Analizeaza calitatea traficului
  2. Unde ajung vizitatorii intr-un magazin online?
  3. Optimizeaza paginile de produs
  4. Optimizeaza paginile de categorie
  5. Optimizeaza pagina de finalizare comanda
  6. Pastreaza paginile cu informatii importante cat mai clare
  7. Adauga dovezi de credibilitate
  8. Optimizeaza bannerele
  9. Optimizeaza experienta in site
  10. Creeaza senzatia de urgentare
  11. Colecteaza adrese de email
  12. Verifica viteza de incarcare
  13. Recupereaza cosurile abandonate
  14. Analizeaza comportamentul oamenilor in site
  15. Ce faci daca niciuna dintre sugestii nu functioneaza? 

1. Analizeaza calitatea traficului

Ceea ce trebuie sa intelegi din start este ca traficul nu este solutia tuturor problemelor tale. Traficul e important, insa nu e de ajuns.

Hai sa zicem ca vreau sa aduc pe un site 20.000 de vizitatori unici in fiecare zi. Pot sa fac asta, chiar foarte simplu. Pentru ca, de exemplu, voi baga 40-50 de dolari in reclame Facebook pe India sau vreo alta tara cu CPC foarte mic.

Si oamenii vor intra in site. Din curiozitate.

Dar crezi ca va cumpara cineva ceea ce incerc sa vand?

Nu, dintr-un motiv pertinent: audienta respectiva nu este pregatita sa cumpere. 

Nu orice trafic este bun. La fel cum nu toti oamenii care intra in site-ul tau vor cumpara, poate niciodata, indiferent de cate ori iti vor mai vizita site-ul.

Care sunt factorii de care tii cont cand analizezi traficul:

  • Cat de cald sau rece este traficul ajuns in site-ul tau?
  • Cat de targetat este traficul tau?
  • Ce tip de marketing practici: push sau pull? (le intrerupi experienta chiar daca nu se afla in proces de cautare, sau atragi vizitatori care cauta deja ceva similar cu ce oferi tu)
  • Traficul tau are intentie de cumparare?
  • Traficul tau are putere de cumparare?
  • Ce instrumente folosesti pentru a analiza publicul?

Inainte sa te apuci de analiza, stabileste raspunsurile la aceste intrebari.

Cel mai bun instrument sa intelegi de unde vin vizitatorii tai este Google Analytics.

Uita-te la rapoartele privitoare la audienta (demografice, locatii), la rapoartele de achizitie clienti si la rata de bounce – uita-te la durata aproximativa a sesiunilor si numarul de pagini vizitate per sesiune.

analytics-demografice

Raporteaza datele la campaniile si actiunile de marketing pe care stii ca le-ai facut si, in functie de concluziile pe care le tragi, imbunatateste-ti strategia de promo si comunicare.

Push marketing versus Pull marketing

Pull marketing e atunci cand atragi vizitatori care cauta ceva.

De exemplu, faptul ca faci SEO pentru ca site-ul tau sa apara in rezultatele din Google. 

Sau reclamele tale Google. 

Content marketing e un alt exemplu de pull marketing. 

Sau postarile organice Social Media.

Daca ai un blog sau un canal de YouTube pe care postezi constant un continut relevant, vei raspunde nevoilor utilizatorilor care cauta activ ceea ce publici tu. 

Logic, acest tip de audienta este mai calda si mai pregatita sa faca o conversie.

marketing-push-pull

Pe de alta parte, push marketing este atunci cand intrerupi experienta clientilor, aratandu-le ceva ce nu cauta inca.

De exemplu, reclamele Facebook. Traficul obtinut prin push marketing este considerabil mai rece si, daca nu faci targetarea segmentat, sansele sa converteasca sunt mici.

Gandeste-te ce tip de marketing faci, pentru ca sigur il poti imbunatati.

Citeste si: Cum Transformi Traficul De Pe Site In Clienti

2. Unde ajung vizitatorii intr-un magazin online?

Locul in care aterizeaza vizitatorii tai ar trebui sa fie, in majoritatea timpului, controlat de catre tine.

De exemplu, daca faci o postare pe Facebook, o reclama sau daca trimiti un email, cel mai bun link este un landing page – nu homepage-ul sau o pagina care nu are forta sa convinga.

lp-bf-inbagaj

Daca afisezi, sa zicem, o reclama carusel pe Facebook, are sens sa trimiti oamenii spre paginile produselor pe care le vad oamenii din reclama. 

Dar daca nu ai un produs specific, ci faci un ad general pe USP-ul firmei tale sau cu imaginea unui influencer, trimite vizitatorii pe un landing page de unde pot alege din produse diferite, in stilul reclamei.

Din cate reclame am analizat (si crede-ma, sunt muulte), acesta este cel mai frecvent punct slab din campanii: oamenii sunt directionati spre pagini irelevante sau care nu au putere sa vanda.

Dar mai intai, si intai, uita-te la site-ul tau cu ochii unui vizitator complet nou.

Desigur, site-ul tau nu este primul magazin online in care intra vizitatorii tai.

La fel cum sunt obisnuiti de la retelele de socializare si alte site-uri sa gaseasca logo-ul in partea stanga sus sau datele despre firma in partea de jos a paginii, exista cateva norme pe care trebuie sa le respecti si tu.

Tin de usability si de tiparul de folosire a unei pagini web pe care il au 99% dintre utilizatori.

Daca esti prea creativ si schimbi locul elementelor de unde sunt obisnuiti oamenii sa le gaseasca, rezulta implicit o experienta proasta si parasirea site-ului. Fara conversie.

Asadar… cum se vede site-ul tau prin ochii vizitatorului nou?

Citeste si: Bune Practici in Ecommerce De Care Magazinele Online Inca Nu Tin Cont

3. Optimizeaza experienta in site

Ai doua pozitii in site de unde oamenii pot sa navigheze spre paginile importante: navigarea din antet si navigarea din subsol.

Meniul pentru navigarea din antet intr-un magazin online prezinta categoriile de produse pe care le vinzi si cateva pagini importante – cum ar fi garantii, blog, servicii si cadouri. La fel de importanta este zona de cos, insotita de un numar de telefon, pentru ca oamenii sa te poata contacta pentru informatii suplimentare sau pentru comenzi telefonice.

In partea opusa, navigarea din subsol contine alte pagini cu informatii importante: despre noi, contact, politica de confidentialitate, termeni si conditii, FAQ, livrare, retur, cum platesc etc.

Ideea esentiala de retinut: asigura-te ca navigarea principala, din antet, este cat mai clara si mai simplificata cu putinta. Muta orice link-uri cu informatii secundare in subsol.

Nu uita de homepage – scopul lui este sa transmita clientului cele mai tari puncte ale tale, ce vinzi si de ce ar trebui sa te aleaga pe tine.

homepage-exemplu

Vorbesc foarte serios. Am vazut o multime de site-uri din care, la prima vedere, nici nu mi-am dat seama ce vor sa imi vanda. Asa ca atentie la numele categoriilor si la bannerele de pe homepage – ele ghideaza oamenii spre cumparare.

Odata ce omul a intrat in site, nu il bombarda cu popup-uri si notificari. Intarzie afisarea pop-up-ului pana omul a dat scroll si a vazut ce vinzi, sau pastreaza-l pentru cand continua navigarea in alte pagini / se uita de ceva vreme la un produs.

Citeste si: Ce Gandesc Clientii Tai Chiar Inainte Sa Dea Click Pe Adauga In Cos

4. Optimizeaza paginile de produs

Vezi ce trebuie sa contina o pagina de produs intr-un magazin online:

  • Nume / titlu. Evidentiaza numele produsului si afiseaza-l cat mai vizibil, in primul ecran.
  • Disponibilitate Produs. Afiseaza informatii despre stoc impreuna cu pretul produsului si butonul de call-to-action.
  • Pret. Pretul produsului trebuie sa fie cat mai aproape de butonul “Adauga in Cos”.
  • Adauga in Cos. Butonul de “Adauga in cos” evidentiat prin culoarea de actiune si amplasat vizibil in primul ecran.

pagina-produs-primul-ecran

  • Imagini de produs. Mari, frumoase si clare. Foloseste 6-8 imagini de produs, atat cu produsul pe fundal alb, cat si produsul in timp ce este folosit. Asa, oamenii isi vor da seama de detalii precum dimensiuni, forme, modul in care se comporta atunci cand este utilizat. Foloseste imagini de produs inclusiv in descriere.
  • Livrare. Afiseaza informatiile referitoare la transport si plata cat mai sus in pagina de produs. De obicei, sunt plasate deasupra sau sub butonul CTA.
  • Dovezi de incredere. Foloseste iconuri care sa castige increderea clientului, testimoniale si un rating pozitiv.

recenzie-pagina-produs

  • Descrierea Produsului. Adauga o descriere cat mai detaliata, care sa includa caracteristicile, beneficiile si avantajele produsului pentru client. Fa o lista cu specificatiile tehnice ale produsului si afiseaza-o in descriere. Foloseste o structura cat mai usor de urmarit, acelasi font dar dimensiuni diferite pentru ideile principale. Adauga imagini de produs si video-uri, daca ai, in descriere.

imagini-descriere-produs

  • Comanda Telefonica. Afiseaza datele de contact cat mai vizibil in pagina de produs (telefon, chat, etc.). Optimizeaza site-ul pentru dispozitivele mobile prin adaugarea butonului de “Click to Call” pentru pagina de produs atunci cand oamenii intra de pe telefon.
  • Wishlist. Posibilitatea salvarii produsului intr-un wishlist.
  • Upsell & cross-sell (si pachete de produse). Recomanda oamenilor produse similare, un targ mai bun la un pret putin mai mare sau un pachet de produse. 
  • Live Chat. Ofera-le incredere oamenilor ca le poti raspunde la obiectii, intrebari si nelamuriri – afiseaza casuta de live chat si asigura-te ca exista cineva care le poate raspunde profesionist.

De asemenea, ai nevoie sa faci SEO pentru paginile de produs:

  • Completeaza meta titlul (nume produs + CTA)
  • Completeaza meta descrierea (o descriere persuasiva, care contine cuvinte cheie)
  • Adauga cuvinte cheie in descrierea de produs si foloseste un limbaj usor de inteles (evita jargonul)
  • Foloseste Headings / subtitluri / intertitluri
  • Adauga link-uri interne
  • Optimizeaza profilul de backlink-uri, cu link-uri inclusiv spre paginile de produs, nu doar spre homepage.

Citeste si: Cum sa trezesti dorinta de cumparare in magazinul tau

5. Optimizeaza paginile de categorie

Ce contine pagina de categorie intr-un magazin online?

  • Nume usor de inteles. Foloseste nume descriptive pentru categoriile din magazin si limiteaza numarul lor. Daca ai produse cu specificatii sau destinatii variate, mai bine creeaza subcategorii pentru fiecare.
  • Adauga o descriere. Foloseste cuvinte cheie si expresii de chemare la actiune, pentru a descrie produsele incadrate in fiecare categorie.

descriere-pagina-categorie

  • Daca ai foarte multe produse intr-o categorie, permite clientului sa selecteze cate vrea sa vada odata.
  • Foloseste filtre in paginile de categorie. Adauga filtre avansate care sa permita clientului sa ajunga la exact produsul / produsele de care este interesat.
  • Permite clientilor sa activeze sau dezactiveze anumite filtre in timp ce cauta un produs. De exemplu, daca sunt interesati de pantofi brand X, marimea 45, culoare negru, cu preturi intre 250-350 de lei, ofera-le optiunea sa foloseasca toate aceste filtre, o parte dintre ele sau sa schimbe filtrele.
  • Daca ai categorii mari, cu foarte multe produse, optimizeaza functia de cautare, cu optiuni multiple de filtrare.
  • Afiseaza in paginile de categorie rating-ul produselor. Chiar daca nu au toate un rating inca, semnalizeaza clar produsele existente cu rating mare.

filtre-pagina-categorie

  • Marcheaza folosind marcaje promotionale top-ul celor mai vandute produse, cele mai iubite produse, produsele noi etc.
  • Creeaza o categorie diferita pentru produsele care sunt la oferta / promotii sau au stoc limitat sau au un status mai special: flash sale, happy hour, cadouri etc.

Paginile de categorie arata diferit, in functie de tipologia de produse si oferte. Insa scopul lor, pana la urma, este sa ofere o structura pentru produse, cat mai usor de inteles si accesat pentru client.

Asa ca adauga categorii si subcategorii detaliate, care sa conduca oamenii spre produsele pe care si le doresc.

Citeste si: Cum Sa Optimizezi Paginile De Categorie In Magazinul Tau Online

6. Optimizeaza pagina de finalizare comanda

Checklist pentru checkout eficient intr-un magazin online

Pagina de cos:

pagina-de-cos

  • In pagina de cos ai afisat clar produsele adaugate + imagine de produs + optiuni (ex. cantitate)?
  • Cosul include toate produsele adaugate de catre client?
  • Ai afisat dovezi de incredere in pagina de cos? (logo-uri de incredere, procesatori de plata, logo branduri vandute)
  • Pagina de cos sprijina intentia de cumparare? (ex. recomandari de servicii suplimentare – ambalare, configurare produs, cadouri etc.)
  • Sunt butoanele CTA limitate in cos? (butonul de trimitere comanda trebuie sa fie cat mai vizibil, aceeasi culoare de actiune, restul butoanelor trebuie sa fie transparente / albe, sa nu sara in ochi)
  • Ai afisat costurile si optiunile de livrare in cos?
  • Daca oferi transport gratuit peste o anumita limita, ai afisat suma in valoare de cat trebuie sa mai cumpere pana are transport gratuit?
  • Daca oamenii nu sunt pregatiti sa cumpere, au optiunea de a adauga produsele in wishlist sau sa salveze cosul pentru mai tarziu? (poti specifica in pagina ca acest cos este valabil x minute / ore / zile si dupa urmeaza sa expire)

Optiuni finalizare comanda

optiuni-finalizare-comanda

  • Oferi optiunea de guest checkout? (comanda fara cont)
  • Optiunile de finalizare sunt prezentate clar, in partea de sus a paginii? (guest checkout si creare / logare in cont)
  • Poate clientul sa isi creeze un cont dupa ce a finalizat comanda, ii oferi aceasta optiune?

Flux finalizare comanda

flux-finalizare-comanda

  • Este pagina de finalizare inchisa? (link-urile de navigare, inclusiv din antet si subsol, trebuie eliminate, cu exceptia celor care sprijina cumpararea – cont, testimoniale, garantii, cum cumpar, cum platesc, confidentialitate etc.)
  • Ai eliminat link-urile spre alte pagini din checkout? (daca ai ceva de transmis, deschide link-urile intr-un pop-up – ex. daca oferi si optiunea de abonament lunar, ambalare cadou)
  • Procesul de finalizare comanda este foarte usor de parcurs? (ai eliminat campurile suplimentare, ceri doar datele strict necesare pentru checkout)
  • Ai afisat clar optiunile si costurile de livrare?
  • Daca un client este din acelasi oras, ii oferi si optiunea de a ridica produsele de la sediu?
  • Afisezi in fiecare moment continutul cosului in pagina de finalizare comanda?
  • Ai optiuni multiple de plata? (cel putin ramburs si plata online prin card)
  • Daca un client este logat in cont si a mai cumparat inainte, ii afisezi punctele de fidelitate acumulate + optiunea de a le folosi la comanda + datele autocompletate?

Formular checkout

formular-checkout

  • Ceri doar informatiile necesare pentru comanda?
  • Ai o casuta de bifat pentru a stabili daca adresa de livrare este aceeasi cu adresa de facturare?
  • Scopul fiecarui camp de completat este vizibil tot timpul? (ex. adresa, nume, email, telefon etc.)
  • Daca omul nu a completat ceva sau a completat incorect afisezi mesaje de eroare usor de inteles si permiti completarea campurilor respective fara sa stergi toate datele introduse pana la momentul respectiv?
  • Ai butoane de bifat – NEBIFATE – pe care clientul trebuie sa le completeze pentru a fi de acord cu termenii si conditiile sau pentru a se abona la newsletter?
  • Ai un buton CTA expresiv pentru trimiterea comenzii?

Dovezi de incredere

dovezi-de-incredere

  • Pagina de checkout (si tot site-ul) este securizata? (ai un certificat SSL instalat)
  • Afisezi testimoniale in pagina de checkout?
  • Afisezi logo-urile de la terti, precum procesatorii de plata?
  • Afisezi datele de contact si inregistrare ale firmei?

Pagina de multumire

pagina-de-multumire

  • Afisezi un mesaj de linistire dupa completarea comenzii? (ca aceasta comanda a fost inregistrata, ca va primi factura pe email, ca poate sa isi faca un cont pentru a urmari continutul comenzii si statusul de livrare)
  • Inviti oamenii sa te urmareasca pe retele de socializare sau sa se aboneze la newsletter, daca nu au facut-o pana acum?
  • Ii oferi omului o noua dovada de incredere, oferindu-i un ghid gratuit sau puncte de fidelitate suplimentare la prima comanda?

Sfatul meu este fie sa iti printezi acest checklist, fie sa marchezi fila cu articolul, pentru a-ti verifica pagina de finalizare comanda.

Informatiile din checklist sunt perfect viabile si aplicabile, chiar daca nu vinzi inca pe platforma Gomag.

Citeste si: De Ce Afacerea Ta Nu Vinde? Probleme La Checkout

7. Pastreaza paginile cu informatii importante cat mai clare

Despre noi. Pagina cu politica de confidentialitate + Cookies.

Termeni si conditii. 

Cum cumpar. Cum platesc. Livrare. Cum returnez.

Contact.

Plus alte pagini, cum ar fi garantii, parerile clientilor, puncte de fidelitate etc.

Toate acestea sunt pagini care contin informatii importante, ce sprijina vanzarea. In general, link-urile spre aceste pagini sunt afisate in subsolul fiecarei pagini dintr-un magazin online sau chiar in antet, cand clientul ajunge in pagina de finalizare comanda.

Prin urmare, iti recomand sa ai mare grija cum le creezi si optimizezi.

pagina-despre-noi-exemplu

Stiu ca o sa iasa un articol foarte lung, asa ca aici o sa iti las o lista cu articole pe subiect din blogul Gomag, pe care sa le accesezi oricand ai nevoie de idei pentru paginile importante:

De asemenea, daca vinzi cu Gomag, ai cateva sabloane gata de completat direct in platforma pentru paginile cu informatii importante, inclusiv politica de confidentialitate, politica Cookies etc.

Citeste si: Anatomia Unui Business Online Perfect

8. Adauga dovezi de credibilitate

Oamenii nu vor cumpara de la tine pana cand capata incredere in tine: ca esti cine spui, ca produsele chiar sunt ok, ca poti sa le livrezi, ca nu o sa iti bati joc de ei, ca nu o sa le furi banii, ca nu o sa pice prost.

Increderea este factorul principal care influenteaza vanzarea. Site-ul tau poate sa aiba chiar un design invechit sau sa nu arate neaparat frumos; daca oamenii stiu cu certitudine ca produsele tale sunt bune si tu esti serios, vor cumpara.

Asa ca trebuie sa ai o strategie de castigare a increderii, chiar daca ai un magazin nou pe piata de eCommerce.

Ce sunt considerate dovezi de credibilitate?

  • Site-ul este securizat. Ai instalat un certificat SSL si toate paginile functioneaza cu protocol criptat.
  • Ai afisat logo-uri de incredere: marca Trusted, logo-urile procesatorilor de plati, logo-urile brandurilor pe care le vinzi (daca este cazul)
  • Ai aparut in presa, cu informatii pozitive. Sau ai recenzii pe bloguri de incredere.
  • Testimoniale de toate felurile: text, imagini cu clientii, video-uri. Practic, continut generat de utilizatorii care au interactionat deja cu produsul tau.
  • Rating-ul produselor.
  • Recenziile din Google si Facebook.
  • Parerile despre tine pe care le gasesc pe net: in grupuri, pe retelele de socializare, pe bloguri, vlog-uri etc.

dovezi-sociale-magazin

Vezi tu, increderea se formeaza dintr-un cumul de factori si merge dincolo de site, asa ca ai grija la reputatia ta online.

Pentru monitorizarea reputatiei, iti recomand tool-ul BrandMentions si Google Alerts (desi acesta iti urmareste doar rezultatele din Google).

De asemenea, cere testimoniale! 

Dupa fiecare comanda, trimite un email clientului cu un set de intrebari care sa il ajute sa iti spuna ce parere are despre acest magazin online si daca ar recomanda produsul si altora. Sau lasa-i un link spre pagina produsului cumparat, unde poate adauga review-ul.

Daca nu vrei sa te ocupi personal, foloseste Opinii de Incredere by Trusted.

Despre ce sa scrii in email-ul de cerere recenzie am scris in cartea eCommerce no Bull$#!t. Tot ce ai nevoie pentru a vinde online, dar si in diverse articole, asa ca te las sa le vezi acolo. 🙂

Citeste si: Invata Sa Generezi Testimoniale Puternice

9. Optimizeaza bannerele

Cand transmiti vizual o informatie, este mai usor de inteles si mai convingatoare – cel putin in majoritatea situatiilor.

Asa ca bannerele dintr-un magazin online au un rol deosebit de important. Cum arata bannerele tale?

  • Nu te limita la a pune un slogan si logo-ul firmei tale in bannere.
  • Mentioneaza USP-ul tau, pentru bannerul principal al magazinului tau: spune-i clientului ce castiga cumparand de la tine sau ce poate cumpara din site-ul tau.
  • Nu pastra un singur banner pentru vesnicie. Schimba bannerele frecvent, in functie de campaniile pe care le derulezi, sezoane si evenimentele la care participi (campania de primavara, flash sale, Valentine’s Day, vara, Back to School, Craciun etc.).
  • Foloseste culori reprezentative pentru brandul tau.
  • Foloseste acelasi font in bannere, unul lizibil si care sa nu se contopeasca in fundal.
  • Foloseste bannerele secundare pentru a transmite ce te face diferit de concurenta (de ex. suport extins, consultanta gratuita de la specialisti, service etc.) sau pentru a atrage atentia asupra categoriilor principale din site.
  • Adauga bannere inclusiv in paginile de categorie.
  • Intotdeauna, dar INTOTDEAUNA sa setezi un link spre pagina corespondenta banner-ului.

bannere-exemplu

Citeste si: Bannerele Publicitare in Promovarea Online

10. Creeaza senzatia de urgentare

Foarte multe cumparaturi online sunt impulsionate de FOMO, frica de a pierde ceva. Desigur, nu toate, insa in campaniile speciale si de sezon, scarcity sau urgentarea actiunii te poate ajuta sa ai vanzari.

Pur si simplu asa suntem setati sa functionam. 

Daca exista cadrul potrivit pentru ca intentia de cumparare sa se trezeasca in interiorul nostru, faptul ca apare si un element de urgentare ne va face sa actionam imediat.

Asadar, ce elemente creeaza senzatia de urgentare intr-un magazin online?

  • Stoc limitat.
  • Timp limitat.
  • Conditionarea: daca faci achizitia acum, produsul ajunge la tine pana maine la ora 12:00, daca faci achizitia acum, primesti gratuit produsul X, daca faci achizitia acum, primesti Y [ceva ce are potential sa fie dorit de catre client]

Mai departe, cum afisezi aceste elemente de urgentare?

  • Creezi un landing page special, cu cronometru, in care afisezi produsele din campanie.
  • Afisezi un hello bar in primul ecran + un cronometru pana la finalul reducerilor
  • Afisezi un cronometru langa produs, in pagina de produs.
  • Afisezi numarul de produse (cat mai mic) care mai sunt disponibile in stoc, in pagina de produs.
  • Afisezi un cronometru in pagina de cos, pentru a semnaliza intervalul de timp pana la care mai e valabil (dupa care continutul cosului expira, este sters)
  • Afisezi numarul de persoane care se uita la produs in acelasi timp (e putin inselator, pentru ca oamenii s-ar putea sa creada ca cifrele afisate nu sunt reale)
  • Afisezi un exit pop-up cu cronometru la intentia de parasire a site-ului

urgentare-exemplu

Tu ce metoda de urgentare alegi? Gandeste-te sa folosesti acest artificiu mai ales atunci cand faci campanii de marketing sau te afli intr-o perioada propice vanzarilor (Black Friday, sezon etc.)

Foloseste-te de modulele disponibile in platforma Gomag, sunt native in panoul tau de administrare si le poti activa extrem de usor.

Citeste si: De Ce Nu Cumpara Oamenii De La Tine

11. Colecteaza adrese de email

Esti familiar deja cu termenul de sales funnel (l-am tot repetat oricand am avut ocazia 🙂 ).

Ei, forma de sales funnel pe care o consider cea mai ok pentru vanzarile online sau magazin online, cum vrei sa ii spui, consista din 3 parti: partea de sus a funnel-ului, partea de mijloc si partea de jos (urmata, sigur, de retentie, dar nu despre asta vorbim aici).

Care e problema?

Majoritatea antreprenorilor investesc bani si timp in partea de sus si partea de jos a funnel-ului. Adica investesc in achizitia de trafic si asteapta de acolo direct vanzari.

Nu asa functioneaza lucrurile la capacitate maxima. Nu asa functioneaza lucrurile daca vrei sa ai cat de cat control asupra vanzarilor tale.

Ai nevoie si de partea de mijloc din funnel: lead-uri.

Fii dispus sa diferentiezi traficul intre cei care intra de curiozitate si nu au de fapt un interes real pentru produsele tale, si cei care sunt interesati, pe care ii poti incalzi si ghida spre cele mai potrivite produse pentru ei.

Cum colectezi lead-uri? Iti voi oferi cateva idei, iar apoi te las cu un material mai amplu, pe care l-am creat in trecut:

  • Ademeneste oamenii cu un continut relevant, interesant pentru ei: articole pe blog, un ghid gratuit, un voucher pentru actuala campanie de marketing si promisiunea ca le vei trimite pe email cele mai bune promotii / noutati.
  • Foloseste-te de necesitatea de a face parte dintr-o comunitate – spune-le sa se alature unei comunitati de X oameni pasionati de Y
  • Foloseste un program refferal – spune-le oamenilor care ajung pe site sa distribuie site-ul altor X prieteni pentru a primi un voucher sau puncte de fidelitate in plus
  • Organizeaza un concurs si invita oamenii sa se aboneze la newsletter.
  • Foloseste un exit pop-up cu un stimulent atunci cand vezi ca oamenii vor sa paraseasca site-ul fara sa faca nicio conversie.

popup-abonare

Vrei si mai multe idei? Citeste articolul 30 De Trucuri Prin Care Sa Obtii Mai Multi Abonati!

12. Verifica viteza de incarcare

E clar ca ai nevoie de un site care se incarca rapid daca vrei vanzari. Rabdarea nu este chiar punctul nostru forte.

Conform Akamai, 100 de milisecunde intarziere in timpul de incarcare afecteaza rata de conversie cu 7%, iar o intarziere de 2 secunde creste rata de bounce cu 103%! 

Mai mult, 53% dintre utilizatorii de mobil vor parasi o pagina rapid daca dureaza mai mult de 3 secunde sa se incarce.

Ok, aceste statistici sunt la nivel general insa trebuie sa tii cont ca in Romania avem o conexiune la internet foarte buna. Asa ca oamenii se asteapta ca site-urile sa se incarce repede.

Daca vezi o rata de bounce urata, cu toate ca oamenii intra in site intr-un volum mare, verifica viteza de incarcare. Poate ca nici nu apuci sa le prezinti ofertele tale, desi acestea sunt bune.

viteza-incarcare-site

Pentru a verifica timpul de incarcare a site-ului tau, foloseste instrumente precum Pingdom sau PageSpeed Insights, si urmeaza ideile din raportul tau pentru a imbunatati viteza.

Citeste si: Viteza De Incarcare, Stabilitatea Si Securitatea: Must Have In eCommerce

13. Recupereaza cosurile abandonate

Oamenii intra in site si vezi ca adauga produsele in cos? Dar totul se opreste acolo, la abandonul cosului?

Inseamna ca exista un obstacol care impiedica fluxul de achizitie.

Pentru inceput, testeaza-ti fluxul de comanda: verifica paginile de categorie, filtrele, paginile de produs, pagina de cos si checkout-ul. Aplica informatiile din checklist-urile de mai sus pentru a vedea daca esti ok sau nu.

Atentie mare la informatiile pe care le ceri in pagina de finalizare comanda si lungimea fluxului de comanda; daca oamenii n-au mai interactionat inainte cu tine, e normal sa dea inapoi cand vad ca le ceri foarte multe informatii, spre deosebire de alte firme din piata.

Tot aici intervin dovezile de incredere si textele care raspund obiectiilor din mintea clientilor (paginile importante “policies” + descrierile si imaginile de produs).

Site-ul tau este optimizat si oamenii inca abandoneaza cosul?

Incearca sa le oferi stimulente care motiveaza finalizarea comenzii: foloseste triggere live / pop-up-uri, urgenteaza decizia de cumparare cu cronometre de produs si ofera un cod de reducere cu timp limitat.

exit-popup

Acesta poate fi afisat fie in exit pop-up, inainte ca oamenii sa iasa din site, fie il trimiti pe email, daca respectivul vizitator a fost logat in contul lui inainte de a iesi.

Daca vinzi pe platforma Gomag, ai un modul nativ pentru trimiterea unui email de recuperare cos, disponibil de la abonamentul Pro.

Nu uita sa faci remarketing pe cos, aratandu-i clientului exact produsele pe care le-a uitat la tine. Iar daca niciuna dintre aceste metode nu functioneaza, opreste-te sa investesti in cookie-ul lui.

Mai ales daca a trecut ceva timp, e foarte posibil ca omul sa fi cumparat din alta parte. Trebuie sa fii constient ca nu toti cei care intra in site-ul tau vor cumpara.

Citeste si: Cum Sa Oferi Transport Gratuit Si Sa Castigi Mai Multi Bani

14. Analizeaza comportamentul oamenilor in site

Ca sa intelegi notiunea de comportamentul oamenilor in site, trebuie sa fii familiar cu conceptul de “user flow”. Practic, un astfel de flux este reprezentarea vizuala a pasilor pe care ii parcurge un om in site-ul tau.

De exemplu:

  • Utilizatorul 1 a dat click pe un link din email, a intrat in site pe o pagina de produs de care era interesat, a finalizat comanda si apoi a primit un nou email
  • Utilizatorul 2 a dat click pe un Facebook ad, a intrat pe un landing page, a adaugat un produs in cos, a iesit din site sa vada acelasi produs de la concurenta, i-ai dat un exit pop-up cu o reducere buna care l-a ajutat sa te diferentieze, s-a intors si a facut un upsell. Tu i-ai trimis apoi un email cu produse cross-sell la ceea ce a cumparat.
  • Utilizatorul 3 a intrat in site direct, de pe o carte de vizita sau poate de la un prieten, a vazut din hello bar ca poate descarca un ghid gratuit si a convertit, acceptand sa se aboneze la newsletter-ul tau.

Aceste 3 exemple sunt cai diferite care duc spre acelasi obiectiv intr-un magazin online – tu le trimiti tuturor un email.

Cum arata flow-ul celor care intra acum in site-ul tau? De unde vin? Ce fac in site? Pana unde dau scroll si pe ce dau click? Poate elementele care duc spre vanzare nici nu ajung sa fie vazute de catre utilizatori.

Uita-te la rapoartele din Google Analytics privitoare la comportament [Behaviour] si studiaza putin actiunile pe care le fac vizitatorii tai. Dar nu te limita la Analytics. 

borealy home click

Foloseste Omniconvert, Hotjar, CrazyEgg si alte instrumente de analiza pentru a crea heatmap-uri, chestionare in site, inregistrari video ale sesiunilor.

Pe baza lor, iti vei da seama unde anume si ce fac oamenii in site, pentru a le imbunatati experienta, implicit a creste vanzarile.

Citeste si: De Ce Pleaca Oamenii Din Site-ul Tau

15. Ce faci daca niciuna dintre sugestii nu functioneaza? 

Repet ceea ce ziceam si la inceputul articolului. Exista o multime de posibile motive pentru care site-ul tau nu vinde. In primul rand te uiti la site si la campaniile de marketing, sa vezi daca aici e problema.

Dar daca nici asa nu functioneaza? Inseamna ca trebuie sa privesti mai adanc, desi nu e comod deloc:

  • Poate produsele pe care vinzi nu sunt dorite de catre cei pe care ii targetezi. Chiar daca tu esti pasionat de ceea ce ai pus la vanzare, e posibil ca interesul oamenilor sa fie prea scazut. Iar asa… ideea aceasta de afacere trebuie regandita. Intotdeauna inainte sa lansezi un business, asigura-te ca ti-ai testat si validat ideea de produs, nu alerga inainte orbeste.
  • Poate nu folosesti tactici de marketing potrivite. Toata lumea face PPC insa e nevoie sa ai niste notiuni decente despre marketing, la modul general, pentru a gandi o strategie de marketing multi channel si pentru a targeta audienta potrivita cu un continut potrivit.
  • Poate ai lansat acum 2 saptamani si esti complet nou. Ai avut o strategie de prelansare? Ai facut valva ca urmeaza sa lansezi? Ai strans adrese de email? Ai pregatit totul pentru a te asigura ca ai vanzari inca din prima ora de lansare? Nu e suficient sa pui site-ul live pentru a face o lansare. Mai intai trebuie sa pregatesti audienta, sa o aduci cu sufletul la gura si degetul pe butonul “Adauga in cos”.
  • Ai cerut feedback de la comunitate? Exista diferite grupuri pe Facebook, printre care si grupul nostru, eCommerce cu Gomag, in care poti sa ceri sfaturi si pareri de la oameni de eCommerce. Vezi ce spun si ceilalti, poate mai ai de imbunatatit!

pareri-grup-facebook

Citeste si: 10 Motive Pentru Care Ai O Rata De Conversie Mica

Ai trafic in site, dar nu ai vanzari? Foloseste-te de acest articol pentru a deschide conducta de vanzari – pentru ca ea sigur e acolo.

Optimizeaza site-ul ca un profesionist cu ajutorul checklist-urilor si sabloanelor pe care tocmai le-ai primit. Chiar daca esti la inceput, sunt foarte usor de folosit.

Spor la vanzari!

PS. Platforma Gomag te poate ajuta in mod real sa vinzi mai mult, cu instrumente native pe care trebuie doar sa le activezi si completezi din admin-ul tau. Incearca platforma gratuit pentru 15 zile si alege abonamentul potrivit pentru super vanzari!

Cosmin Daraban