[Articol actualizat 2021] Dupa Homepage si pagina Despre noi, pagina de contact este extrem de importanta pentru orice magazin online sau site de business.

Pana la urma e logic, oamenii au nevoie de informatii de contact cu ar fi numarul de telefon sau adresa de email, pentru a lua legatura cu tine.

Dar de aici, apar noi intrebari: cat de convingatoare este pagina ta de contact?

Este formata doar dintr-un formular de contact, un numar de telefon si o adresa de email? Daca ai spus da, afla ca e foarte posibil sa pierzi o sursa importanta de conversii.

Daca intr-un articol anterior am discutat despre importanta paginii Despre noi, astazi vei descoperi cum sa iti optimizezi pagina de contact astfel incat sa functioneze ca un agent de vanzari pentru afacerea ta.

Vezi de unde si cum sa faci o pagina de contact optima in platforma Gomag.

De ce este atat de importanta pagina de contact?

Multe afaceri online fac greseala de a afisa in pagina de contact doar un formular si.. atat.

Si daca formularul are si o multime de campuri de completat, greseala e imensa.

Oamenii nu au incredere in ceva ce nu cunosc, ceva ce le este inca strain.

Prin urmare, pagina de contact trebuie sa le furnizeze suficiente informatii pentru a avea incredere ca mesajul lor si datele personale nu vor ajunge pe maini gresite sau se vor pierde.

Trebuie sa intelegi ca nu toti clientii tai cumpara orbeste sau “sunt orbi”, lasandu-se condusi in totalitate de emotii.

Multi dintre ei (si cei care vor vorbi despre tine mai departe) stiu deja cum este sa cumperi online si sunt interesati sa afle cat mai multe detalii atat despre produsul/serviciul tau si despre tine.

E important sa stie ca au la dispozitie suficiente modalitati de a intra in contact cu tine, in cazul in care se confrunta cu o problema sau e nevoie sa iti puna o intrebare.

Mai mult decat atat, o pagina de contact optima te poate ajuta sa intri in legatura cu posibili parteneri.

Reprezentanti ai presei, bloggeri sau alte persoane care vor sa iti ia un interviu, sa scrie un articol despre firma ta sau sa iti ofere sansa de a vorbi sau a sprijini un eveniment, in urma caruia notorietatea si vizibilitatea afacerii tale ar creste.

Cu o pagina de contact bine realizata, cu un design prietenos si un limbaj fluent, aliniat celui din restul paginilor site-ului, vizitatorii tai vor fi mai dispusi sa iti completeze formularul de contact.

Acesta se poate transforma intr-o adevarata mina de informatii:

Poti afla gandurile clientilor, sugestii pentru site sau produsele pe care le vinzi, probleme repetitive, cu care se confrunta mai multi utilizatori (e un semnal de alarma ca trebuie sa faci o schimbare).

Este extrem de importanta lungimea formularului de contact.

Un formular cu prea multe campuri, care ii cere utilizatorului si luna de pe cer daca vrea sa comunice cu tine, il va face doar sa paraseasca pagina si sa nu se mai intoarca.

Cu ajutorul formularului de contact de pe pagina poti sa colectezi informatii pretioase despre clientii si potentialii tai clienti: nume, adresa de email, tip de limbaj folosit, asteptari si nevoi etc.

Cum sa optimizezi pagina de contact?

1. Completeaza cu datele integrale ale firmei tale

Atunci cand oamenii cauta informatii specifice de contact, nu ii trimite intr-un labirint sau intr-o vanatoare de date.

Da, poate gamification te ajuta sa cresti interesul vizitatorilor tai, dar nu ar trebui folosit cu informatiile de contact.

Nu atunci cand utilizatorul vrea sa stie urgent daca magazinul tau fizic se afla in apropierea lui sau are nevoie de o anumita informatie chiar ACUM.

De asemenea, e important sa nu ascunzi informatii despre tine.

Deseori, oamenii cauta tocmai acest tip de date pentru a compara doua companii concurente si a o elimina pe aceea care nu ii pune la dispozitie suficiente informatii.

Practic, lipsa informatiilor le face decizia mult mai usoara. Mai mult ca sigur, nu vrei sa fii tu afacerea eliminata.

Daca pagina ta de contact are anumite goluri informationale care l-ar face pe utilizator sa se gandeasca: “Hm, de ce nu spun care este adresa firmei? Cum de au doar un formular de contact? Sigur e ceva dubios la mijloc!”, e timpul sa le completezi.

Componente obligatorii ale paginii de contact:

1. Formular de contact

Un formular de contact este cel mai important ingredient al acestei pagini.

Inainte de a face design-ul formularului, este important sa decizi unde va fi pozitionat acesta.

Preferabil ar fi sa il afisezi above the fold, cat mai sus pe pagina, pentru ca vizitatorul sa nu fie obligat sa dea scroll.

Asadar, pune formularul sus si harta cu adresa firmei.

Numarul de campuri din formularul fac diferenta dintre un formular completat si un bounce.

Prea multe campuri il vor speria pe utilizator, mai ales ca majoritatea oamenilor nu au niciun chef sa scrie mult si nici nu au timp. Nu reinventa roata, cu  formulare sofisticate sau schimband pozitia campurilor. Chiar nu e nevoie.

Cea mai buna solutie este sa inserezi un formular cu maxim 4 campuri: nume si prenume, adresa de email, telefon si spatiu pentru mesajul utilizatorului.

Pentru a evidentia campul in care se afla vizitatorul, il poti ilustra cu o alta culoare, cu bold sau stergi textul automat ce apare in campul respectiv (de exemplu nume/prenume, adresa de email etc.)

Formularul de contact este, de obicei, un element component al paginii de contact dar nu este obligatoriu sa se afle doar aici. De exemplu, daca vizitatorul se afla in partea de jos a paginii Despre Noi, poti seta ca formularul sa fie afisat intr-un pop-up, inainte de a parasi pagina.

De retinut!

Cele mai importante lucruri pe care trebuie sa le respecti la un formular de contact sunt lungimea (sa fie cat mai scurt, cu campurile strict necesare) si sa fie pozitionat in partea de sus a paginii, astfel incat clientii sa nu piarda timpul.

Exemplu ASA NU:

formular contact burger king

formular contact burger king

2. Adresa de email

Formularul de contact si adresa de email sunt orientate spre diferite categorii de public tinta.

Unii oameni pur si simplu nu au chef sa deschida un nou tab. Ceilalti nu au nimic impotriva si chiar se simt bine daca trimit un mesaj de pe email-ul personal.

In acest fel, au o copie inregistrata a mesajului sau o dovada ca te-au contactat si, poate, tu nu le-ai raspuns.

Ei, cert e ca tu nu ai cum sa prevezi care utilizator va prefera email-ul si care, formularul de contact. Prin urmare, cel mai bine e sa afisezi ambele optiuni pe pagina.

O mica atentie catre utilizator, pe care o va aprecia este sa afisezi adresa de email in asa fel incat sa poata da click pe ea si sa ii deschida automat mail-ul.

Acest detaliu, oricat de mic ar parea, va economisi timpul si energia potentialului client.

3. Numar de telefon

Numarul de telefon este o informatie mai valoroasa decat adresa de email, atat pentru tine, cat si pentru utilizator.

Practic, constituie un pas mai aproape de o relatie confidentiala intre voi doi.

Daca tu iti afisezi numarul de telefon, ii arati vizitatorului ca iti doresti sa comunici mult mai personal cu el, ceea ce provoaca incredere si deschidere spre negociere.

4. Link-uri spre paginile de Social Media

Butoanele si link-urile spre paginile tale de Social Media iti pot creste notorietatea, in timp ce ofera informatii aditionale vizitatorului tau.

Daca este deja o obisnuinta sa plasezi butoanele in subsolul paginii, te asigur ca nu e nimic gresit sa le pozitionezi si intr-un loc mai vizibil.

Insa design-ul acestor butoane trebuie facut inteligent: vizibil, interesant, dar nu prea provocator.

Pozitia acestora ar putea fi undeva in antetul paginii sau imediat dupa formularul de contact/harta.

Ai grija ca paginile de social sa se deschida intr-un tab nou, la accesare.

5. Harta cu localizarea firmei tale

Pentru vizitatori este mai simplu sa inteleaga unde esti localizat, daca au elemente vizuale dupa care sa se ghideze.

Folosirea Google Maps este deja o obisnuinta, asa ca poti sa profiti linistit de acest serviciu.

Nu doar ca vizitatorii vor afla mai usor care este adresa ta, dar vor vedea si puncte de reper dupa care sa se ghideze, in caz ca vor sa iti faca personal o vizita.

6. Detalii specifice

In functie de specificul firmei tale, e nevoie sa adaugi unele elemente in plus pe pagina de contact.

De exemplu, programul de lucru, in cazul in care ai si un magazin fizic, intervalul de timp in care functioneaza personalul de suport sau in care se pot face comenzi telefonice (in cazul in care nu este un serviciu permanent), happy hours – daca ai o oferta speciala zilnica/repetitiva etc.

Poti adauga si fotografiile + datele de contact ale persoanelor care le raspund la intrebari sau la telefon.

7. Mesaj de confirmare

Este vital sa nu il lasi pe vizitator sa stea ca pe ace: oare ai primit mesajul lui? oare nu?

De fapt, este obligatoriu sa il informezi pe client prin intermediul unui autoresponder ca mesajul lui a fost primit si urmeaza sa primeasca un raspuns, in cel mai scurt timp.

In caz contrar, e posibil sa te trezesti cu o avalansa de mesaje cu acelasi continut, din partea aceluiasi individ.

Poti sa alegi un text simplu si clar “Mesajul tau a fost trimis cu succes” sau poti sa iti folosesti creativitatea, in crearea unui text mult mai elaborat.

De exemplu, autoresponderul ii poate indica expeditorului un timp orientativ in care este posibil sa primeasca raspunsul la mesajul trimis.

Inca ceva foarte important de adaugat:

Pentru formularul de contact, pastreaza un singur buton, pentru trimiterea mesajului pe care sa folosesti ce expresie doresti “Trimite mesajul”, “Contacteaza-ne”, “Submit” etc.

Evita adaugarea unul buton suplimentar pentru stergerea informatiilor introduse, pe care l-ar putea apasa din greseala.

Nu e nimic mai frustrant decat sa stai o vreme sa compui un mesaj cu toate of-urile sau sugestiile tale si sa apesi din greseala pe un singur buton care iti elimina datele.

Pana la urma, cat de mult ti se pare ca te-ar ajuta un astfel de buton? Utilizatorul isi va sterge manual textul sau doar va parasi pagina daca se razgandeste.

Al doilea aspect pe care vreau sa pun accentul: daca folosesti captcha, scoate-l imediat.

Doar consuma timpul si energia vizitatorilor care, majoritatea, nu isi doresc decat sa conserve aceste resurse.

Acest cod era utilizat inainte ca protectie impotriva spam-ului, dar in ziua de azi, poti sa ajungi la fel de usor pe lista unui spammer cu adresa de email deschisa si cu tot cu captcha.

Citeste si: Despre Pagina De Contact

2. Ofera-le oamenilor mai multe optiuni prin care sa te contacteze

Desigur, poate tu preferi sa discuti doar prin intermediul email-ului.

Dar poate oamenii isi doresc sa vorbeasca personal, la telefon cu tine, sa se convinga ca esti uman si pot sa aiba incredere in tine.

Informatiile prezentate pe pagina de contact nu ar trebui sa indeplineasca nevoile si dorintele tale, ci sa fie utile pentru vizitatori.

Asadar, pune-le la dispozitie toate mijloacele posibile prin care te pot contacta, astfel incat sa aleaga instrumentul preferat. De exemplu, le poti indica chiar si o adresa de Skype sau Whatsapp daca esti disponibil pe aceste canale.

pagina-contact-magazin

3. Iar daca tot faci asta, ai grija ca respectivele optiuni sa functioneze la perfectie

Nimic nu e mai frustrant decat sa trimiti un email sau un mesaj printr-un formular de contact si sa te tot intrebi daca mesajul respectiv a ajuns la o fiinta umana sau nu.

Pentru a veni in intampinarea acestei nevoi de siguranta a oamenilor, foloseste autoresponderele de care vorbeam la punctul 1.

Poti chiar sa personalizezi acest mesaj, folosind un limbaj specific al firmei tale, afisandu-ti personalitatea dar si profesionalismul.

Sau poti sa folosesti o pagina de multumire.

Pentru mai multe detalii, iti recomand sa citesti articolul Castiga Increderea Clientilor cu Pagina de Multumire.

In plus, daca utilizatorul trimite un formular, ai grija sa il redirectionezi pe o pagina de multumire, in care sa iti arati gratitudinea ca a trimis mesajul respectiv.

Dar nu te opri aici.

Pune-i la dispozitie un material aditional care sa il determine sa mai ramana in site.

De exemplu, ofera-i un preview pentru ultimul articol publicat pe blog sau trimite-l pe un landing page de unde poate descarca un ghid, un eBook sau alt material educational.

In ceea ce priveste butoanele de social share, trebuie sa fii sigur ca functioneaza.

Verifica si de doua ori daca trebuie, inainte de a le face publice in pagina de contact si vezi daca il redirectioneaza pe utilizator intr-un nou tab, cu pagina de Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn etc. a afacerii tale.

4. Confera-i paginii tale puterea de a vinde

Vizitatorii care aterizeaza pe pagina de contact, ajung acolo cu intentia de a stabili o legatura cu tine.

E important ca nimic sa nu le stea in cale.

Monitorizeaza pagina cu ajutorul Google Analytics, seteaza-ti alerte si, in cazul in care observi o rata de respingere dubios de ridicata la completarea formularului/atunci cand utilizatorii acceseaza pagina, e un semnal ca trebuie sa faci o schimbare sau exista o eroare.

Evident, poate nu e vina ta ca se razgandesc, ci intervine gandirea lor la mijloc.

De exemplu, poate se gandesc ca “Nu e nicio graba, pot sa fac asta mai tarziu”. Dar stim amandoi cum functioneaza aceste lucruri: acesti oameni indecisi, rar se mai intorc asa ca trebuie neaparat sa ii convingi sa faca actiunea dorita ACUM.

Gandeste-te la pagina de contact a site-ului tau ca la un agent de vanzari, care are nevoie de “arme” puternice pentru a convinge publicul potential:

  • foloseste 2-3 imagini reprezentative – imaginile trebuie sa fie clare, relevante, de calitate foarte buna si sa transmita o senzatie placuta potentialului client. De exemplu, pot sa fie imagini cu locatia fizica a afacerii tale. Acestea il vor ajuta sa identifice mai usor cladirea, daca isi propun sa te viziteze personal.
  • o imagine care capteaza spiritul pe care il cultivi tu si echipa in timpul programului de lucru – de exemplu, poti folosi o imagine cu intreaga echipa sau cu mascota afacerii tale. Poti folosi si o imagine cu echipa sau angajatul care se ocupa de departamentul suport clienti, pentru a da o fata umana persoanei cu care utilizatorul poate lua legatura.

pagina-contact-exemplu

5. Nu uita de SEO

Iti amintesti ca ti-am spus la punctul 1 cat de importanta este adaugarea informatiilor complete a companiei tale? Ei, nu ar trebui sa arunci informatiile respective pe pagina si sa consideri ca ti-ai terminat treaba.

Include si o introducere bogata in cuvinte cheie, care sa rezume specificul afacerii tale.

Mai mult, prezinta cel putin 3 beneficii de care se poate bucura vizitatorul tau daca va achizitiona produsul/serviciul tau.

Aminteste-le oamenilor cat de bucuros esti ca pastreaza o comunicare activa cu tine, spune-le ca esti deschis la intrebari si nelamuriri si ca nu ii obligi sa cumpere din site, daca ei nu doresc asta.

Aici ai oportunitatea de a afisa o personalitate calda si prietenoasa, in timp ce satisfaci si botii motoarelor de cautare cu cuvinte cheie relevante.

6. Ai grija ca pagina ta sa fie responsive. De fapt, tot site-ul sa fie responsive

Nu cred ca mai trebuie sa iti repet cat de important este astazi mobilul pentru clientii si potentialii tai clienti. Prin urmare, nu ar trebui sa te mire faptul ca multi dintre ei ajung pe pagina de contact direct de pe dispozitivele mobile.

E vital ca experienta pe care le-o asiguri pe desktop, sa fie aceeasi cu cea de pe mobil.

Prin urmare, cea mai simpla solutie este sa ai un design responsive pentru site-ul tau, implicit, pentru pagina de contact a site-ului.

Magazinele si afacerile online care se dezvolta pe platforma Gomag au automat un site responsive, fara costuri suplimentare.

Cum sa iti faci o pagina de contact in platforma Gomag?

Acceseaza meniul <Setari> si optiunea <General> si completeaza tab-urile dedicate datelor oficiale ale firmei tale.

Aici introduci datele de facturare si de contact, stabilesti pozitia pe harta, preluata in site si specifici adresele web ale paginilor firmei tale de pe retelele de socializare.

Cum completez datele de facturare ale firmei in platforma?

setari-configurare-facturare-magazin

Aici trebuie sa completezi cel putin campurile marcate ca si obligatorii (*), pe toate tab-urile setarilor generale:

  • Logo – selecteaza din calculatorul personal imaginea cu logo-ul firmei tale
  • Denumire – completeaza cu denumirea completa a firmei tale
  • CUI – adauga codul unic de identificare al firmei tale
  • Nr. Registru – adauga numarul firmei tale din Registrul Comertului
  • Capital Social – completeaza cu capitalul social al firmei
  • Banca – treci numele bancii la care firma ta are cont
  • IBAN – completeaza cu codul IBAN al firmei
  • Serie facturi / Serie proforme – seria creata pentru facturile pe care le emiti
  • Numar facturi / Serie proforme – numarul de la care incepe numerotarea facturilor la inceput de an.

Sediu Social

  • Tara – tara de inregistrare
  • Judet – selecteaza judetul in care firma ta are sediul social
  • Oras – completeaza cu numele orasului in care ai sediul social
  • Adresa – completeaza adresa unde ai sediul social (strada si numarul).

Dupa ce completezi formularele, nu uita sa dai click pe <Salveaza> pentru ca datele sa se inregistreze in platforma.

Cum completez datele de contact ale firmei in platforma?

completare-date-contact-magazin-online

Datele de contact ale firmei tale sunt informatii vitale prin care clientii, partenerii, vizitatorii etc. pot lua legatura cu tine si pe care le poti fructifica la maximum daca stii sa profiti de locatia ta, de asteptarile si nivelul de incredere al oamenilor etc.

  • Adresa E-mail – adresa de e-mail prin care pot fi contactati reprezentantii firmei
  • Telefon – numarul de telefon de contact
  • Telefon 2 – numarul de telefon secundar
  • Judet – selecteaza judetul in care se afla sediul social al firmei tale
  • Oras – completeaza cu numele orasului in care firma ta poate fi contactata
  • Adresa – adresa fizica a firmei
  • Cod postal – codul postal la care poate fi contactata firma
  • Orar – completeaza cu intervalul de timp in care firma poate fi contactata.
  • Persoane de contact – poti adauga persoana de contact inclusiv cu functie si imagine
  • ID Pagina Facebook – leaga pagina ta de FB cu magazinul
  • Skype – username de la contul de Skype

Dupa ce introduci datele, da click pe butonul <Salveaza>.

Cum imi pozitionez firma pe harta Google Maps, in platforma?

pozitionare-locatie-harta-magazin-online

Acest modul este integrat cu Google Maps asadar, tot ce ai de facut este sa introduci in caseta de cautare, adresa firmei tale.

Motorul de cautare iti genereaza coordonatele asezarii respective, schimba pozitia pe harta in concordanta cu datele introduse si afiseaza coordonatele intr-o casuta, sub harta.

Tot aici ai si optiunea <Pozitioneaza marker in centru> care va pozitiona indicatorul de adresa in centrul hartii.

Daca doresti, ai posibilitatea sa cauti pozitia pe harta manual, mutand indicatorul de adresa cu mouse-ul, in pozitia preferata.

Dupa ce ai realizat actiunea, salveaza informatiile dand click pe butonul din partea inferioara a paginii.

Cum adaug un icon de Social Media in site?

setari-social-media-magazin-online

Ai posibilitatea sa inserezi adresele paginilor site-ului tau de pe diferite retele de socializare: Facebook, Instagram, YouTube, Vimeo, Tik ok etc.

Cand le salvezi, iconul pentru fiecare retea va fi afisat in site, cu un link ce il directioneaza pe utilizator in pagina magazinului de pe reteaua aleasa.

Trebuie doar sa introduci adresele magazinului tau pe Facebook, Twitter, TikTok, Pinterest, LinkedIn, YouTube, Vimeo si Instagram.

Introdu adresele complete pentru acele retele pe care ai cont. Daca lasi un camp necompletat, acesta este un semnal pentru platforma prin care ii spui ca acea retea nu trebuie sa apara in website.

Dupa ce ai adaugat adresele existente, ai grija sa le salvezi.

Platforma Gomag va prelua automat datele completate pana acum pentru a crea pagina de contact a magazinului tau.

Totusi, daca vrei sa adaugi elemente suplimentare in pagina, ai editare avansata din <Continut>, optiunea <Pagini>.

De aici poti adauga bannere, video-uri, formulare suplimentare sau HTML, dupa bunul plac.

Unde pozitionezi butonul pentru pagina de contact?

In sfarsit, ai realizat si optimizat pagina de contact dupa sfaturile de mai sus. De acum, trebuie sa hotarasti unde va fi pozitionat link-ul spre pagina de contact:

  • in bara de navigare principala – sub forma ultimei optiuni din partea dreapta sau in antet
  • in subsol – unde poti chiar sa afisezi principalele informatii de contact, care sa ramana vizibile indiferent de pagina pe care se afla utilizatorul.

Citeste si: Cautarea In Site Si Satisfactia Clientilor Tai

Iti recomand sa tii seama de sfaturile prezentate mai sus pentru ca pagina ta de contact sa nu fie una in care pierzi conversii.

Dimpotriva, una in care castigi lead-uri, abonati si clienti multumiti.

Afiseaza toate informatiile necesare pe pagina de contact, pune la indemana vizitatorilor un numar suficient de modalitati prin care pot lua legatura cu tine si optimizeaza pagina din punct de vedere SEO, pentru a fi pozitionata pe un loc mai vizibil consumatorilor.

Ca sa recapitulez, astazi ai aflat de ce este atat de importanta pagina de contact a afacerii tale, cum sa o optimizezi (plus ponturi si sfaturi) si cum sa setezi/optimizezi pagina de contact in platforma Gomag.

Tu cum stai?

Cat de convingatoare este pagina ta de contact?

Daca iti lipsesc unele dintre elementele de mai sus, nu mai stai pe ganduri. Seteaza-le imediat, pentru a-ti creste rata de conversie si a fi mai vizibil publicului tau tinta.

Cosmin Daraban