Daca tocmai vrei sa lansezi un magazin online, articolul acesta iti pica la tanc.
Pasii pot fi urmati, de asemenea, si daca vrei sa lansezi un produs nou sau sa faci o relansare a magazinului.
Foloseste articolul ca pe un checklist, cu pasi pe care sa ii bifezi pe masura ce aplici informatiile pentru magazinul tau online.
E o reteta pe care am testat-o de nenumarate ori si care ne-a adus rezultate chiar si atunci cand am facut lansari rapide, pe o perioada foarte scurta de timp.
Cuprins To do list cand vrei sa iti lansezi un magazin online
- Stabileste produsele vedeta pentru lansare
- Creeaza “kit-ul de lansare”
- Alege canalele de marketing pentru lansare
- Fa teasing inainte de lansare
- Cauta parteneri si incepe colaborarea in etapa pre-lansare
- Testeaza fluxul de vanzare in magazin
- Fidelizeaza primii clienti si asigura-te ca iti aduc clienti noi
1. Stabileste produsele vedeta pentru lansare
Cum le stabilesti? Raspunzand la urmatoarele intrebari:
- Care sunt cele mai cautate produse pe piata, din gama ta?
- Ce ai vazut ca se cere in comunitatile online, chiar si ale magazinelor concurente?
- Care sunt produsele care rezolva o nevoie imediata a clientului?
- Care sunt produsele pe care poti sa le vinzi in repetate randuri?
- Sunt aceste produse cele mai bine pozitionate in magazin? (adica sa aiba pagini de produs complete, cu multiple poze, chiar video-uri, descriere extinsa, beneficii in plus, sunt scoase in evidenta cu marcaje promotionale etc.)
Ultima intrebare are rolul de a te asigura ca detii deja un pachet de materiale pe baza carora iti vei realiza creativele pentru marketing: mesajele, bannerele, reclamele, si asa mai departe.
Iar pentru ca sunt produse vedeta, nu inseamna ca au cel mai mic pret.
Si vreau sa constientizezi asta.
Daca alegi sa formezi mai intai o anumita perceptie in mintea clientului – ca esti de incredere, ca ai grija de clientii tai, ca oferi acces la un stil de viata pe care si-l doreste – atunci poti sa vinzi, chiar daca produsele pe care le promovezi nu sunt neaparat la reducere sau n-au cel mai mic pret din piata.
2. Creeaza “kit-ul de lansare”
O sa iti placa sa te gandesti la materialele de lansare ca la un kit, un intreg.
Si e si benefic, pentru ca asa il vei gandi unitar, din moment ce toate materialele lucreaza in acelasi scop: sa aduca clientul in site si sa il convinga sa faca orice ii spui tu acolo.
Ce cuprinde un kit de lansare magazin?
- 2 landing page-uri: unul de prelansare, si unul de lansare
- Un stimulent, depinde de ce vrei sa faci (daca vrei sa aduni lead-uri, sa vinzi direct etc.) – poate fi un dicount, un cadou, un catalog PDF, un voucher sau 2 vouchere, unul pentru primul client si al doilea pentru cineva drag lui.
- Reguli de reducere create in admin-ul magazinului, gata de activat
- Integrari pentru raportare: Google Analytics, Facebook pixel, Google Search Console etc.
- Un hello bar pentru anuntarea promotiei, programat pentru perioada de lansare
- Un pop-up de abonare care sa se activeze la scroll, si care sa capteze adrese de email
- Mail-urile de prelansare si lansare (bun venit, onboarding la brand, confirmare comanda, mail-uri informationale)
- Materiale pentru presa, mai ales daca magazinul vinde ceva deosebit sau intr-un mod deosebit (logo, imagini cu fondatorul / echipa, descrierea scurta a firmei, descrierea lunga, comunicat de presa pentru lansare)
In acest kit vei adauga si creativele pentru campania de marketing de lansare, despre care vorbim intr-o secunda.
Citeste si: Lansare magazin online: care sunt pasii de urmat
3. Alege canalele de marketing pentru lansare
Gandeste-te, mai intai, pe ce canale iti permiti sa mergi (din punct de vedere financiar, dar si al timpului pe care il poti investi).
- O pagina de Facebook [must have, e semnal de incredere] – ai nevoie de cover, un cont optimizat cu toate datele si un calendar de postari, in special postarile prelansare / lansare
- Cont business Instagram – optimizat, pune link-ul din bio spre landing page, calendar de postari
- Reclame Facebook – fa-ti mai multe versiuni de reclame si targetezi conform sales funnel – accent pe interese, stilul de viata creat de produse si produsele vedeta
- Reclame Google – incearca Shopping Ads, Search Ads pe produsele vedeta (inclusiv targetare dinamica) si Display Ads pentru awareness
- Newslettere – 1 mail pe saptamana, maximum la 2 saptamani. Nu le da timp abonatilor sa te uite.
- Parteneri – pot fi alte firme care sa iti anunte lansarea, influenceri, bloggeri etc.
- Comparatoare de preturi, motoare de cautare dedicate nisei tale, marketplace
Odata ce alegi canalele de vanzare & marketing pe care vrei sa mergi spre consumatori, vei adauga in kit-ul de lansare si creativele pentru canalele respective: imagini, bannere, texte, articole, descrieri, video-uri etc.
4. Fa teasing inainte de lansare
Tu stii ca urmeaza sa lansezi un magazin online, poate si prietenii tai stiu… si cam atat.
Dar clientii tai de unde sa afle?
Nu pastra lansarea secret de stat. Ar fi ca si cum ai aparea tu, un alt pestisor din marele banc de pesti. Nimeni nu iti acorda atentie daca nu iesi in evidenta – fii rechinul.
Cum iti anunti lansarea? Prin teasing si etapa prelansare:
- Incepe sa iti populezi conturile Social Media cu imagini si video-uri “making of”, “urmeaza ceva”, “sneak peek”
- Pune bazele unei comunitati – ofera-le beneficii in plus daca aleg sa iti dea adresa de email si sa afle primii cand faci lansarea, daca intra in programul tau referral sau in grupul de Facebook (tu stabilesti obiectivul)
- Daca ai deja o comunitate (ex. un grup sau o pagina FB, un canal de YouTube, un club in care va intalniti fata in fata, o baza cu adrese de email etc.) o sa fie si mai simplu, te poti concentra pe crearea materialelor de teasing si lansare – ai un impact mai mare, pentru ca oamenii respectivi au deja incredere in tine
- Vinde chiar in prelansare – ofera optiunea sa faca precomenzi
- Fa un concurs – e cea mai simpla si rapida metoda sa obtii reactii, engagement, sau chiar raspunsurile pe care le cauti despre clienti
5. Cauta parteneri si incepe colaborarea cu ei in etapa pre-lansare
Aici ma refer la alte firme care vand, eventual, produse complementare, sau influenceri sau bloggeri sau lideri de opinie sau experti cunoscuti in domeniul tau.
Pentru awareness – adica exact ce iti trebuie in aceasta etapa – aceste colaborari functioneaza extrem de bine. Sigur, vei avea nevoie si de un buget mai consistent pe care sa il aloci aici. Dar daca esti foarte la inceput si nici nu ai multi bani de investit, mai exista o optiune.
Proprii tai influenceri.
Si aici ma refer la… prietenii tai.
Prietenii tai pot sa fie primii ambasadori ai magazinului tau, recomandandu-l mai departe cunoscutilor.
Iar cea mai buna cale ca recomandarile sa se transforme in vanzari e sa le dai si un cod de reducere personalizat, pe care sa il promoveze impreuna cu magazinul tau.
Citeste si: Cum planifici o lansare de produs [Partea 1]
6. Testeaza fluxul de vanzare in magazin
Nimic nu e mai frustrant decat sa atragi oamenii in site, sa investesti mult in reclame si tot felul de campanii… iar oamenii sa fie impiedicati sa cumpere pentru ca in site ceva nu functioneaza.
Si aici nu ma refer la chitibusuri legate de nuante de culori sau altele. Ci la fluxul de vanzare, la paginile mega importante: de produs, de cos, de checkout, despre noi, homepage.
Mai intai, asigura-te ca paginile produselor vedeta si landing page-ul de oferta functioneaza si arata brici.
Apoi fa o comanda pana la capat, atat de pe desktop, cat si de pe mobil. Sau roaga pe cineva sa o faca si sa iti spuna daca exista anumite elemente in pagini care ii stau in cale sau care lipsesc si i-ar da mai multa incredere daca le-ar vedea.
Uita-te si in Google Search Console la paginile cu erori si rezolva-le. Nu e un capat de lume daca le ai, insa ar trebui sa le rezolvi cat mai repede.
7. Fidelizeaza primii clienti si asigura-te ca iti aduc clienti noi
Indiferent ca primii clienti vin din prelansare sau din lansarea propriu-zisa, ai grija sa ai pregatite cel putin bazele pentru experienta lor post-conversie.
Adica:
- Autoresponderele: mail confirmare comanda, mail creare cont, mail de bun venit in comunitatea ta
- O pagina de multumire, prin care sa ii convingi sa mai faca o actiune: sa iti dea adresa de email, daca nu au facut-o deja, sa descarce un material, sa te urmareasca in Social Media, sa isi completeze / salveze datele contului etc.
- Elementele din colet: produsele impachetate asa cum trebuie, scoci personalizat cu logo-ul tau, scrisoare sau bilet de multumire, un voucher pentru urmatoarea lor comanda si un cod de reducere pe care sa il dea unui prieten, cadou, mostre, un cupon pentru acumulat puncte la fiecare comanda etc.
- Puncte de fidelitate gata setate, si care se acorda automat.
Evident, oferi ce doresti tu in programul de fidelizare. Aici ti-am dat doar cateva idei 🙂
Citeste si: Cum Te Ajuta Un Program De Fidelizare A Clientilor
Vrei sa iti lansezi un magazin online? Sau faci o lansare de produs? Ori pur si simplu sa asiguri succesul viitoarei tale campanii de marketing?
Foloseste acest checklist cu toata increderea.
Bazeaza-te pe platforma Gomag si functionalitatile pe care ti le oferim, iar lansarea magazinului tau va fi atat rapida, cat si reusita.
- Cum sa eviti greselile de incepator si sa minimizezi riscurile - decembrie 3, 2024
- Reguli de aur cand vrei sa vinzi pe Pinterest - noiembrie 26, 2024
- Idei si organizare pentru procesul de productie in compania ta - noiembrie 19, 2024