Tinem cont de raspunsurile voastre la intrarea in comunitatea eCommerce cu Gomag, si venim cu noi articole 🙂 .

Astazi abordam un subiect propus de unul dintre membri comunitatii: cum faci un magazin online, dar si cateva tips de marketing si SEO astfel incat sa profiti de momentum si sa atragi trafic & vanzari din start.

Am mai discutat pe aceste teme, insa nu neaparat intr-un singur articol. Asadar, daca ti-am trezit curiozitatea, hai sa vedem pas cu pas ce e de facut.

Cuprins Cum creez un magazin online & Tips marketing si SEO

  1. Planifica lucrurile de care ai nevoie pentru magazinul online
  2. Alege platforma si furnizorii de servicii precum livrare, plati, facturare etc.
  3. Incepe sa iti promovezi magazinul dinainte de lansare
  4. Tactici de marketing pentru un magazin la inceput de drum
  5. Tips de SEO si optimizare pentru un magazin online

1. Planifica lucrurile de care ai nevoie pentru magazinul online

Daca stii deja ce produse vrei sa vinzi – pe care le produci tu sau le aduci de la un furnizor, primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa iti organizezi niste fisiere cu acestea.

Creeaza o lista a produselor sau cere-o de la furnizor, sa fie pregatita ca pentru un import. Vezi aici cum se completeaza un fisier de import de incarcat in platforma Gomag.

In functie de tipul produselor, iti organizezi si structura de categorii. Ai nevoie de ele mai ales cand e vorba de multe repere si vrei ca oamenii sa le gaseasca usor in magazin. Aici poti citi detalii despre alegerea si structurarea categoriilor.

Selecteaza si unul sau mai multe produse vedeta – unice sau cu anumite beneficii speciale.

Acestea vor reprezenta atractia site-ului si vor aduce clientii in magazin, ghidandu-i apoi spre alte produse complementare.

Pentru aceste produse creezi sau comanzi bannere, astfel incat sa convinga vizual. Fa-ti si un logo pentru magazin.

De asemenea, fa multiple fotografii cu produsele vedeta, in context, sau chiar si video-uri. Tine-le la indemana, pentru ca le vei folosi din start pe marketing.

Intre timp ce faci toate aceste actiuni, daca nu ai inca o forma juridica, rezolva problema. Alege forma potrivita pentru tine – indiferent ca e PFA, SRL, II sau altele. Te poti consulta cu firme specializate care sa te indrume spre alegerea potrivita, in cazul in care nu reusesti sa o faci pe cont propriu.

Ce mai e de facut e o pagina de Facebook oficiala pentru afacerea ta, cu numele dorit si un cont de Instagram de business, unde incepi sa dezvalui lucruri despre proiectul tau si construiesti o audienta care devine din ce in ce mai familiara cu numele afacerii.

Nu in ultimul rand, imediat ce ai ales numele, cumpara un domeniu cu aceeasi denumire si hosting pentru acesta + adresa de email oficiala a firmei. 

Arata mai profesional si mai de incredere atunci cand clientii vor vedea adrese precum [email protected], nu gmail, yahoo sau altceva.

Citeste si: Ce sa nu uiti inainte sa deschizi un magazin online

2. Alege platforma si furnizorii de servicii precum livrare, plati, facturare etc.

Odata ce ai aceste fisiere si bunuri decise, e momentul sa alegi o platforma eCommerce. Platforma inseamna, practic, panoul de administrare din spatele magazinului online.

Exista multiple tipuri de platforme, asa ca ar trebui sa te documentezi putin inainte de a face alegerea potrivita pentru tine.

Cauta o platforma care sa fie usor de folosit pentru tine si pentru viitorii tai angajati, chiar daca nu ai cunostinte de programare. E vital sa nu depinzi de un programator pentru fiecare chichita, ci sa poti face lucrurile atunci cand vrei – inclusiv la 3 dimineata, daca e cazul.

Apoi, alege platforma care iti permite sa lansezi rapid si este echipata inclusiv cu instrumente incorporate de marketing.

Cu cat ai nevoie de mai putine integrari separate cu terte parti, cu atat eviti potentiale probleme de ordin tehnic si intarzieri.

plan-de-vanzari-online

Noi iti recomandam sa incerci Gomag, platforma noastra eCommerce, pe care o poti inchiria cu un abonament lunar sau anual, la un plan tarifar decent in functie de nivelul business-ului.

Contrar parerilor de suprafata din piata, un SaaS nu te blocheaza cu magazinul pe platforma. Pentru ca bunurile pe care le detii tu – continut, imagini, descrieri de produse, texte, video-uri – toate pot fi exportate daca vrei sa te muti in alta parte.

Functioneaza la fel ca o chirie normala: cand vii, iti aduci cu tine si hainele, bunurile personale, mobilierul care iti place tie. Iar cand pleci, poti pleca cu ele in aceeasi stare. Dar nu iei si peretii dupa tine in noua locatie, nu?

Pe de alta parte, la Gomag vei gasi toate conditiile la superlativ, pentru ca magazinul tau sa fie un adevarat penthouse:

  • 14 teme perfect customizabile
  • Roboti pentru automatizarea actiunilor repetitive si economie de timp
  • +165 de integrari presetate
  • Servicii speciale pentru gestionarea expedierilor cu GShipments si a platilor online cu GPayments
  • Structuri de pagini gata optimizate UX
  • Instrumente native gata de completat pentru optimizare SEO
  • Checkout prietenos cu clientii, care ii ghideaza spre finalizarea tranzactiilor
  • Documentatie uriasa in format text si video
  • Echipa de support gata sa iti raspunda la intrebari si sa te ajute cand ai nelamuriri
  • Continut creat constant pe blog si video 
  • O comunitate de peste 16.000 de membri in care gasesti mereu noi si noi oportunitati

Practic, ai mai mult decat o platforma. Gasesti o solutie completa si o comunitate care te va sprijini sa cresti repede si sa scalezi fara greseli.

Platforma Gomag poate fi testata gratuit inainte sa alegi un abonament. Ai 15 zile la dispozitie sa incepi practic crearea magazinului si, din testele noastre, majoritatea clientilor nici nu au nevoie de toata aceasta perioada pentru a lua o hotarare.

In aceasta faza, e important sa stabilesti si cine sunt furnizorii tai de servicii, pentru a face integrarea rapid cu ei:

    • Firma de curierat – dupa cum spuneam mai sus, cu Gomag poti activa GShipments, care iti ofera acces la multipli furnizori, dintre care ii poti alege pe cei cu cel mai bun cost per comanda.
    • Procesatorul de plati – la fel, cu GPayments activat, ai acces la multiple metode de plata pe care sa le oferi in site, la comisioane preferentiale pe care le-am negociat deja, in functie de abonament.
    • Soft-ul de facturare
    • Furnizorul de servicii efulfillment – in cazul in care vrei sa incepi din start cu o astfel de colaborare.
    • Platforma de email marketing / SMS marketing – pentru trimiterea cel putin a comunicarilor tranzactionale (adica post comanda, cum sunt mail-urile de confirmare comanda sau cerere review).

Citeste si: Cum sa deschizi un magazin online cu Gomag – Ghid pas cu pas pentru creare magazin

3. Incepe sa iti promovezi magazinul dinainte de lansare

Am pomenit si putin mai sus 2 lucruri pe care sa le faci dinainte sa iti lansezi magazinul oficial. 

Chiar daca nu mai functioneaza atat de bine in mod organic, Facebook si Instagram te ajuta sa iti faci cunoscuta prezenta in online si sa obtii credibilitate in fata viitorilor tai clienti.

Prietenii si cunoscutii tai vor fi primii care te vor urmari aici dupa ce ii inviti si distribui pagina. Nu strica nici sa pornesti niste reclame de awareness si sa strangi o masa de urmaritori.

Odata ce activezi abonamentul dorit din platforma, poti construi si o pagina cu formular de inscriere, astfel incat oamenii sa se aboneze in baza ta de date si sa iti astepte oferta de lansare.

Le poti promite un discount suplimentar, premii, cadouri la primele comenzi, pentru a-i incuraja sa iti dea adresele de email.

O alta strategie menita sa atraga oameni e sa organizezi un giveaway cu premii mai substantiale. Pentru cei care nu le-au castigat poti oferi discount-uri in site-ul tau, astfel incat sa intre in magazin si sa cumpere produsele dorite, odata ce acestea devin accesibile.

Chiar daca nu ai inca produsele in stoc sau nu esti gata cu aranjatul magazinului, poti lasa niste produse active care sa intre in precomanda. Vei fi uimit(a) de reactia oamenilor, chiar daca poate ai impresia ca mai ai multe de facut in site astfel incat sa fie perfect.

Practic, acum testezi vandabilitatea produselor si interesul real al consumatorilor. In functie de ce iti mai spun ei pe chat-ul site-ului sau prin comentarii, afli de fapt care sunt actiunile de implementat astfel incat sa vinzi bine.

Citeste si: To DO List cand vrei sa iti lansezi un magazin online (sau un produs)

4. Tactici de marketing pentru un magazin la inceput de drum

  • Marseaza pe continut. Poti face un blog, care te va ajuta pe multe nivele, inclusiv pentru SEO, raspuns la intrebarile frecvente ale clientilor, anuntare noutati etc. In paralel, incepe sa faci continut video scurt despre produsele tale, despre misiunea magazinului, modul de impachetare, diferentiatorii magazinului, curiozitati etc. Foloseste reels, TikTok, YouTube Short, Facebook etc., si propaga acest continut peste tot.
  • Giveaway-urile iti vor aduce garantat trafic. Important e sa alegi premii relevante pentru tipul tau de business (de ex., credit de x sute de lei pentru cumparaturi in magazinul tau, produse cadou din oferta ta, produse / servicii de la parteneri etc.), si ai obiective clare pentru fiecare giveaway pe care il organizezi.
  • Din prima clipa foloseste formulare pentru a obtine adrese de email. Pot fi formulare intr-o anumita pagina de captare lead-uri in site, in articolele din blog, in subsolul magazinului, popup-uri etc. Cu cat baza ta incepe sa fie mai mare, cu atat ai sansa sa comunici cu utilizatori mai pregatiti sa cumpere de la tine.
  • Desigur, foloseste email marketing-ul si comunica mereu cu baza ta.
  • Asigura-te ca oamenii sunt incurajati sa cumpere mai mult in magazin. Asta inseamna sa ai instrumente de marketing setate direct in magazin: popup dupa adaugare in cos cu recomandari de produse, pachete de produse, oferta OTO in pagina de finalizare comanda, produse cadou la anumite praguri de valoare in cosul de cumparaturi.
  • Afla pe ce canale sta audienta ta si investeste in niste reclame acolo. De exemplu, daca targetezi gamerii, e mai posibil sa ii gasesti pe YouTube si Twitch, decat pe Instagram. Sau daca targetezi generatia Z, e mai posibil sa ii gasesti pe TikTok, decat pe Facebook, de exemplu. 
  • Asigura-te ca ai un program de fidelizare a clientilor, de la primul client. Pe acestia ii poti invita sa iti lase review-uri, sa ofere prietenilor discount-uri in magazinul tau ca micro-influenceri, sa creeze continut pentru tine si asa mai departe. Iar aceste actiuni din partea lor sunt mai convingatoare decat orice reclama faci.

Citeste si: Cum sa vinzi online: Ghid de marketing si vanzare online + Checklist-uri

5. Tips de SEO si optimizare pentru un magazin online

Vestea buna e ca daca folosesti platforma Gomag iti va fi extrem de usor sa faci actiuni de SEO fara sa intervii tehnic prea mult – platforma are setari gata de completat si salvat, nu ai nevoie sa intelegi codul din spate.

    • Completeaza meta tag-urile pe masura ce adaugi pagini si produse – la fiecare produs ai un tab alocat pentru completarea meta titlului si a meta descrierii (adica textele care sunt returnate pentru site-ul tau, atunci cand oamenii iti cauta produsele pe Google).
    • Daca ai foarte multe produse in magazin, poti folosi aplicatia SEO Avansat. E o aplicatie premium, dar aceasta iti permite sa optimizezi in mod automat toate paginile care se potrivesc conditiilor setate. Vezi aici toate detaliile despre aplicatie.
    • Adauga harta site-ului in contul tau gratuit Google Search Console. Harta o gasesti la adresa https://www. domeniultau .ro/sitemap/sitemap.xml .
    • Salveaza codul de tracking Google Analytics in site-ul tau, astfel incat sa poti monitoriza evenimentele din magazin (trafic, comportamentul in site, date eCommerce etc.).
    • Foloseste modulul gratuit de blog in platforma Gomag. Chiar daca nu ai timp sau chef sa postezi constant, creeaza macar o lista cu 5-6 articole de baza, din care oamenii sa afle despre misiunea magazinului, ghidul cumparatorului in site-ul tau, ce trebuie sa stie despre plati sau livrare, care sunt top cele mai speciale produse in magazin etc.
    • Activeaza aplicatia gratuita Schema.org.
    • Cand ai noutati si oferte mari / speciale, trimite un comunicat si cateva advertoriale pe diverse site-uri generale + de nisa. Poti face aceasta actiune si la intervale regulate, cu un buget alocat. Asa obtii backlink-uri pentru site-ul tau si pentru paginile principale ale acestuia.

Citeste si: Ghid SEO pentru magazine online – Afla cum iti optimizezi magazinul in 30 de zile!

Sigur, sfaturile de astazi sunt relativ generale si pot fi amanuntite.

Dar pentru asta, ai deja la indemana cartea eCommerce no Bull$#!t, pe care o gasesti in Academia Gomag impreuna cu alte cursuri specifice, video-urile de pe canalul nostru de YouTube si o multime – o multime de articole pe blog.

Tot ce iti ramane de facut este sa aprofundezi fiecare subiect care te intereseaza si sa incepi sa actionezi. Doar asa obtii rezultate 🙂 

Nu uita ca poti testa Gomag gratuit pentru 15 zile. Pe parcursul acestora vei primi si o serie de email-uri tutorial care sa te indrume, iar colegii mei iti stau la dispozitie atunci cand ai intrebari.

Spor la vanzari!