SEO este una dintre principalele preocupari ale antreprenorilor romani. 

Optimizarea pentru motoarele de cautare suna bine, mai ales cand esti atent la partea cu “urci in Google fara sa platesti nimic” sau “obtii vanzari fara sa dai bani, pentru ca poti sa o faci de unul singur”.

Adevarul adevarat e, insa, mai putin roz. SEO este o strategie de marketing care ruleaza continuu si cere eforturi constante, de timp si de bani. Da, o poti face si tu, insa doar o parte a strategiei.

Iar cand ai o multime de pagini si sute de produse, e moartea pasiunii sa te apuci sa faci manual meta titluri si meta descrieri pentru fiecare.

In acest caz, solutia pe care ti-o doresti e automatizarea. Cu alte cuvinte, aplicatia SEO Avansat, din platforma Gomag.

Azi, discutam pe larg despre ce este SEO Avansat, cum o setezi si iti ofer cateva scenarii pe care le poti aplica in site-ul tau. Esti gata?

Cuprins Aplicatia SEO Avansat Gomag: cum ai un magazin optimizat

Ce este aplicatia SEO Avansat si la ce te ajuta

SEO Avansat este o aplicatie dezvoltata inhouse la Gomag, care iti permite sa aplici automat meta titlu, meta descriere si continut in paginile din magazin, fara sa mai fii nevoit sa faci asta manual.

Aplicatia are un cost separat fata de abonamentul Gomag ales, si poate fi activata in urma unei solicitari catre echipa Help Gomag. Este extrem de utila site-urilor care au multe repere si categorii in magazinul online.

Practic, prin intermediul SEO Avansat poti sa creezi diferite reguli ce tin de meta tags si continut, care se aplica in paginile de produs sau cele de categorii.

Ai variabile disponibile, cu cate te poti juca: denumirea categoriei, pretul minim, numele de marca, variabila atribut, variabila filtru etc. Acestea se completeaza automat, ducand la formarea unui continut personalizat pe specificatiile fiecarei pagini in parte.

SEO Avansat te ajuta sa economisesti timp si bani. 

Poti face optimizarea onsite de unul singur la un cost minim si iti poti pastra pozitii bune in Google, chiar si atunci cand nu ai bugetul necesar pentru a face investitii serioase in SEO.

Citeste si: Ghid SEO pentru magazine online – Afla cum iti optimizezi magazinul in 30 de zile!

Cum setezi aplicatia SEO Avansat din Gomag

Foarte simplu. Desi ai pasii de urmat in documentatie, ii voi mai repeta si aici. 

Pasul 1. Mergi in Gomag Apps din dashboard-ul magazinului tau si cauta SEO Avansat folosind casuta de cautare interna. 

Odata ce ai selectat aplicatia, pentru a o activa trebuie sa trimiti un email catre echipa de support Gomag.

Colegii mei se ocupa rapid de activare. Mergi in sectiunea Module si vei vedea acolo o noua optiune, pentru SEO Avansat.

Pe masura ce faci optimizari, practic creezi reguli.

Pe baza acestor reguli platforma iti optimizeaza automat anumite portiuni din site, indicate de tine prin setarile facute in aplicatie.

De fiecare data cand creezi o regula noua, nu uita sa ii dai o denumire relevanta.

Asa vei stii cum sa contorizezi ce optimizari ai facut pana acum sau pentru ce pagini si motive.

Pasul 2. Alege daca faci optimizari de folosit in Categorii (Listari produse) sau in Produse (Detaliu produs).

Pentru ambele metode ai 2 tab-uri pe care sa le completezi conform nevoilor tale. Trebuie sa gandesti urmatoarele lucruri:

  1. Scenariul de folosire a optimizarii > incepe de la ce pagini sau marci vor fi afectate de optimizarea pe care vrei sa o faci: o anumita categorie? Toate? O anumita pagina? Toate paginile de produs? O anumita marca?
  2. Textul standard > exista anumite formule de SEO copywriting. Le poti folosi, de exemplu, pentru meta titlu si meta descriere. Textele standard sunt texte care au sens, indiferent ce contin variabilele care le personalizeaza.
  3. Ce variabile vei folosi > acestea sunt cuvinte sau expresii ce se completeaza automat in functie de ce exista pe site: nume de categorii, preturi, filtre, anumite atribute etc. Variabilele sunt cele care personalizeaza textul standard, facandu-l sa fie diferit in fiecare pagina si relevant pentru clienti + botii motoarelor de cautare.

EXEMPLU meta titlu de folosit in listare produse (categorii): 

Gaseste produse [$name], incepand de la [$productMinPrice]

         ↑                                         ↑                       

Text standard     variabila    Text standard       variabila 

A. Optimizari pentru Listare produse

In tab-ul Generalitati, ai in plus casute de completat pentru descrierea propriu zisa a paginii, pe langa Meta descriere sau alte meta tags. 

E vorba de un camp pentru continutul din pagina, pe post de descriere a categoriei, dar poti completa si o descriere secundara, ce vine afisat SUB lista produselor din categorie, nu deasupra listarii. (Tine strict de tine daca vrei sa ai un continut mai lung, care sa includa, de ex., mai multe cuvinte cheie sau exemple).

seo-avansat-listare-produse

In tab-ul de Optiuni, poti stabili daca optimizarea sa suprascrie optimizarile facute manual in paginile de categorie pe care le-ai facut alta data, sau sa se aplice doar acolo unde nu exista inca optimizari.

Tot aici alegi pagina sau paginile (tii apasata tasta Control si selectezi paginile dorite) in care sa se aplice regula de SEO, precum si marcile pentru care se aplica regula.

Regula devine activa doar daca specifici asta Activ > Da sau Nu. Nu uita sa o salvezi.

B. Optimizari pentru Detaliu produs

In tab-ul Generalitati trebuie sa completezi doar formulele pentru Meta Titlu, Meta descriere si H1, folosind un text standard si variabile (despre care discutam mai sus).

Practic, aici faci optimizarile strict pentru paginile de produse. 

Poti alege sa ai optimizari diferite in functie de categorii, daca specifici asta din tab-ul de Optiuni.

La fel ca in optimizarile pentru listari, alege daca regula este activa sau nu, si daca aceasta suprascrie setarile SEO standard sau nu.

Si salvezi.

Dupa cum vezi, nu e deloc greu sa incepi sa faci optimizarile cu ajutorul aplicatiei SEO Avansat.

Partea tricky sta in crearea textelor standard care sa functioneze bine impreuna cu variabilele.

seo-avansat-selectare-optiuni-aplicare

Citeste si: SEO si Inteligenta Artificiala – care este legatura dintre optimizare si AI?

Exemple pentru folosirea aplicatiei SEO Avansat

  • Cand vrei sa aplici automat o regula de optimizare pe toate categoriile din magazin.
  • Cand vrei sa aplici automat o regula de optimizare pe toate categoriile din magazin, dar in functie de anumite marci.
  • Cand vrei sa aplici automat o regula de optimizare pe anumite categorii din magazin – de ex., cele care au cadouri, seturi sau un beneficiu in plus (in textul standard poti mentiona acest beneficiu in plus, sa il faci motiv principal de cumparare).
  • Cand vrei sa aplici automat o regula de optimizare pe toate paginile de produs din magazin.
  • Cand vrei sa aplici automat o regula de optimizare pe paginile de produse, dar in functie de categorie.

Formule de SEO Copywrite pentru meta tag-uri

Meta titlu

Listare produse: Cumpara online [$name]  / incepand de la [$productMinPrice]

Detaliu produse: [$name] | Cumpara online [$categoryName] / [$beneficiudiferentiator]

Ex.  Bratari personalizate din argint | Cumpara online, cu transport gratuit si cadou!

Sfaturi:

  • Incearca sa folosesti limbajul utilizatorilor – foloseste-le cuvintele din comentarii sau review-uri.
  • Include un call-to-action: cumpara, comanda acum, descopera, afla mai multe, gaseste, incearca etc.
  • Include un numar de telefon, preturi sau alt fel de numere – de ex., poti adauga telefonul de contact, cel mai mic pret sau nr. de produse disponibile in site. 
  • Pastreaza lungimea meta titlului intre 50 si 60 de caractere.

seo-avansat-detaliu-produs

Meta descriere

Cumpara acum [cuvant cheie], perfect pentru [tip de utilizator]. [beneficiu principal] + [caracteristica diferentiatoare]. Gaseste produsul potrivit chiar astazi!”

Ex. “Cumpara acum bratari personalizate, perfecte pentru femeile dragi din viata ta. Lucrate manual, din argint. Gaseste cadoul potrivit chiar astazi!”

Sfaturi:

  • Pune o intrebare la care sa utilizatorul ar trebui sa raspunda cu “da” sau un call-to-action. 
  • Include cuvinte cheie din campul semantic al industriei tale
  • Include un numar de telefon, preturi sau alt fel de numere – de ex., poti adauga telefonul de contact, cel mai mic pret sau nr. de produse disponibile in site. 
  • Pastreaza lungimea meta descrierii intre 155 si 160 de caractere.

Pentru partea de H1, iti recomand sa folosesti numele produsului / numele categoriei + un beneficiu principal.

Iar pentru partea de continut la optimizarile folosite in listarile de produse, iti recomand ca textul standard sa fie universal valabil (indiferent in ce categorie va fi afisat si cu ce variabile – atentie la feminin sau masculin!!!), dar sa contina si:

  • Referiri la principalii diferentiatori ai magazinului tau.
  • Cuvinte cheie din industria ta, impreuna cu sinonime, cuvinte din acelasi camp semantic si exemple sau situatii in care pot fi folosite produsele tale.
  • Referiri la tipul de public pentru care sunt destinate produsele tale.
  • Beneficiile pe care le castiga oamenii imediat ce aleg sa cumpere de la tine sau pe termen lung.

Intr-un fel, aplicatia SEO Avansat te obliga sa faci optimizarile in mod corect, pentru ca trebuie sa te concentrezi astfel incat textul sa fie relevant PENTRU CLIENTI, nu pentru produsul sau categoria pe care aplici regula respectiva.

Citeste si: Bazele SEO Pentru Magazinul Tau Pe Gomag

Merita costul aplicatiei SEO Avansat?

Aplicatia SEO Avansat presupune o investitie de 14 euro pe luna, extra pe langa abonamentul ales. Pentru unii inseamna mult, pentru altii putin.

Insa vreau sa iei in considerare efectul aplicatiei pe termen lung versus obiectivele tale. Sa zicem ca esti antreprenor solo sau impreuna cu un partener de business, si nu ai prea mult buget sa investesti in SEO sau colaborarea cu o agentie specializata.

Poate nici nu ai rabdare.

Ei, cand investesti acesti 14 euro in fiecare luna, te asiguri ca partea de SEO online cel putin este rezolvata si ramane in picioare, relevanta din momentul in care setezi regulile si atata timp cat o folosesti.

Paginile site-ului tau in Google ofera rezultate mai relevante si mai persuasive, mai ales daca folosesti cuvinte puternice, beneficii clare si CTA. Asa ca atragi mai multi oameni in site, cu sanse mai mari sa faca o cumparatura in magazin.

In ciuda investitiei extra, SEO Avansat iti poate aduce rezultate in mod pasiv, pe termen lung. Cu conditia sa iti faci textele bine si sa te joci cu aplicatia, pana obtii cele mai eficiente reguli de optimizare (pe care le poti testa apoi si in textul reclamelor cu Google sau Facebook, de exemplu).

Sfatul meu este sa testezi pentru cateva luni, si abia apoi sa ajungi la o concluzie. Pentru ca, de gresit nu ai ce sa gresesti daca o folosesti.

Aplicatia SEO Avansat poate parea una complicata sau periculos de folosit, daca nu arunci o privire mai atenta in spatele cortinei.

Insa sper ca acest articol te-a ajutat sa o intelegi mai bine. 

Nu e greu de folosit – trebuie sa intelegi doar ideea de variabile si cum sunt inlocuite acestea cu elemente sau cuvinte din site-ul tau pentru a forma un continut nou-nout.

Si nu este periculos de folosit. Meta tag-urile si continutul sunt elemente flexibile intr-un magazin online – pot fi inlocuite sau imbunatatite constant, fara a afecta modul de functionare al magazinului. 

Dimpotriva, cand cuprind informatii relevante pentru pagina in care sunt aplicate, ajuta roboteii Google, precum si oamenii obisnuiti, sa inteleaga ce vinde magazinul, care sunt beneficiile lui principale si DE CE sa intre in el, sa faca o achizitie.

Acum e randul tau. Cere activarea aplicatiei SEO Avansat si pune-o sa munceasca pentru tine! Fii cu ochii pe magazinul tau si nu uita, rezultatele in SEO se obtin intr-un timp mai indelungat.

PS. Suna bine ce-ai citit astazi, dar inca nu vinzi cu Gomag? Acum e momentul. 

Deschide un demo gratuit pentru 15 zile, alege abonamentul potrivit si vinde online, cu mai putin efort decat iti imaginezi ca ai nevoie.

Cosmin Daraban