Cauti idei de SEO pentru magazinul tau online si optimizare?

Ok, ti-ai lansat magazinul online pe Gomag si ai inceput sa vezi ca apar cateva vizite timide.

Sau poate ai investit ceva in campania de lansare si ai primele comenzi care, sa fim sinceri, entuziasmeaza pe oricine.

Bravo, te felicit pentru asta.

Acum ia o mica pauza pentru ca vreau sa iti arat ceva interesant.

Majoritatea magazinelor noi atrag vizitatori si comenzi folosindu-se de multiple surse de trafic – Google Ads, Facebook Ads, email marketing (depinde de ce lista au apucat sa adune inainte de lansare) si asa mai departe.

  1. Activeaza codul de tracking Google Analytics
  2. Leaga-ti magazinul de Search Console
  3. Scrie metas-uri unice pentru fiecare pagina
  4. Nu folosi descrierile de produs de la furnizor
  5. Trebuie sa ai o strategie de continut
  6. Evita continutul duplicat
  7. Optimizeaza-ti imaginile de produs
  8. Include recenzii si testimoniale
  9. Activeaza Schema.org
  10. Nu te baza doar pe PPC (dar nici nu il ignora)

O sursa primara de trafic este cel din Google.

Cautarile pe care le fac oamenii organic, natural, pe anumite cuvinte cheie ii duc in site-ul tau, de care poate aud pentru prima data, iar daca oferta ta este suficient de atragatoare, vor cumpara.

Dar traficul organic nu prea cade din cer.

Chiar daca esti indexat repede in Google, asta nu inseamna si ca vei aparea printre primii in pagina cu rezultate. Iar faptul ca esti nou aduce cu sine un dezavantaj: inca nu te bucuri de credibilitate.

Aici intra in scena SEO.

Pornind de la optimizarea in site si pana la atragerea de link-uri, o strategie realizata asa cum trebuie iti poate duce cele mai comerciale produse pe primele pozitii, astfel incat sa le serveasca direct pe tava oamenilor interesati.

Buun. Stii acum ca ai nevoie de SEO pentru a-ti creste numarul de vizitatori in site si vanzarile.

Si am o veste buna pentru tine. Platforma eCommerce pe care ai ales sa iti dezvolti business-ul – Gomag – iti vine in intampinare si iti simplifica la maximum treaba.

Astazi vreau sa iti vorbesc despre cateva functionalitati din platforma Gomag care te ajuta foarte mult la partea de SEO on site.

Incepand de la setarea metas-urilor si pana la integrari cu terte parti, Gomag iti pune la dispozitie tot ce ai nevoie pentru ca tu sa vinzi pe Google, inca din prima zi.

Esti pregatit?

1. Activeaza codul de tracking Google Analytics

Prima si cea mai importanta regula pentru orice site, magazin online, blog sau orice altceva ar fi: sa ai un cont de Google Analytics si sa iti instalezi codul de tracking in toate paginile site-ului.

Monitorizarea site-ului merge mana in mana cu SEO si desi cuvintele cheie precise pe care ajung utilizatorii in site nu mai pot fi vazute in Analytics (sunt semnalate cu not provided), programul te ajuta enorm la alte aspecte.

In primul rand, aici contorizezi procentul de trafic organic ce ajunge in site-ul tau. Il poti creste treptat, pentru a-ti optimiza implicit si bugetul pe care il investesti in promovare, si sa devii o autoritate in domeniul tau, castigand increderea oamenilor.

Si ce se intampla cand oamenii au incredere in magazinul tau? Comenzile cresc.

Mai mult, asa castigi si increderea Google, care te va scoate in fata la cautarile relevante.

Buun, acum ca am stabilit ca ai nevoie obligatoriu de Google Analytics, ma bucur sa te anunt ca in Gomag poti face integrarea magazinului cu acest instrument din doua click-uri:

  • Unul, sa deschizi modulul pentru Analytics din Setari
  • Si al doilea, sa salvezi setarea dupa ce ai adaugat ID-ul de identificare Google Analytics

2. Leaga-ti magazinul de Search Console

La fel de important precum Google Analytics este contul tau Google Search Console (ex Webmaster Tools). De ce?

Pentru ca aici e locul in care ii poti spune, in primul rand lui Google, ca existi.

De aici te poti asigura ca site-ul tau va fi indexat asa cum trebuie: aici configurezi fisierele robots.txt, adaugi harta site-ului, aici poti vedea clar cuvintele cheie pe care te gasesc oamenii, aici poti cere sa fii reindexat, aici primesti notificari direct de la Google si multe altele.

E un instrument gratuit de care ar fi si pacat sa nu profiti.

Vestea buna e ca iti poti integra magazinul online cu contul de Search Console direct din platforma Gomag.

Tot ce trebuie sa faci este sa introduci codul de identificare in aplicatia Google Webmaster Tools din Gomag Apps.

google-search-console-gomag

3. Scrie metas-uri unice pentru fiecare pagina

Principalul atu al platformei noastre este acela ca te scuteste de tot ceea ce inseamna tehnica si programare.

Si cand spun tot, chiar vorbesc serios.

cuvinte cheie meta descriere

Poate si faptul ca avem ani buni de experienta in SEO ne-a determinat sa iti punem la dispozitie functionalitati speciale pentru optimizare, direct in platforma.

Setarea meta tag-urilor este una dintre aceste functionalitati.

Atunci cand vrei sa optimizezi paginile, indiferent ca e vorba de homepage, pagini de categorie, produs etc., poti sa completezi meta tag-urile direct din panoul de administrare al magazinului tau online.

meta description produse

Cele mai importante meta tag-uri sunt meta titlul, meta descrierea si H1, de preferat unice pentru fiecare pagina in parte.

Desigur, daca ai foarte multe pagini, poti sa te concentrezi sa optimizezi cele mai comerciale pagini, continuand apoi, in timp, cu cele mai putin importante / vizitate.

In primul rand – meta titlul.

Google este un sistem super flexibil, lucrurile se pot schimba oricand. Ma refer in primul rand la lungimea potrivita pentru meta-titlu, ce momentan se incadreaza intre 60 si 70 de caractere, cu tot cu spatii.

Creeaza meta titluri unice, respectand limita de caractere, pentru ca acesta este primul element afisat in pagina cu rezultate si cel care atrage click-ul utilizatorului.

Pentru a-ti diferentia titlurile, poti include expresii de actiune si cuvantul cheie principal pentru pagina, la inceput.

In al doilea rand – meta descrierea.

Google afirma ca meta descrierea nu mai este un factor luat in considerare la rankarea paginii insa tot este importanta deoarece e o bucata de text in care poti plusa cu ceva si sa atragi oamenii in site.

meta-tags-gomag

Include cuvantul cheie principal, cuvinte cheie din acelasi camp semantic si expresii de chemare la actiune relevante, astfel incat aceasta sa fie cat mai atragatoare. Pastreaza numarul de caractere la 155, cu tot cu spatii.

H1-ul paginii trebuie sa fie de asemenea unic, diferit de meta titlu si unul singur pentru fiecare pagina.

Aici vezi cum poti sa adaugi H1 pentru homepage in platforma Gomag:

4. Nu folosi descrierile de produs de la furnizor

Sincer, mi se pare ciudat cat de putina atentie acorda unele magazine online descrierilor de produs.

De ce? Simplu, acestea tin locul raftului dintr-un magazin fizic.

Felul in care este descris si prezentat produsul face jumatate din treaba la capitolul persuasiune.

Dar cand vezi aceleasi descrieri pentru un produs, preluate automat de la furnizor, e greu sa mai faci diferenta si te iei… dupa pret.

In acest caz, cel care are cel mai mic pret castiga si e o mare greseala.

Da, stiu ca ai nevoie de mult timp pentru a crea descrieri originale mai ales daca ai mii de produse in site, insa e un inceput sa te axezi pe cele mai comerciale produse, urmand sa le refaci in timp pe celelalte.

Citeste si: Cum Sa Vinzi Mai Mult Cu Descrieri De Produs Optimizate

Foloseste cuvinte cheie, sinonime, cuvinte din acelasi camp semantic si scrie pentru client, nu pentru motorul de cautare.

5. Trebuie sa ai o strategie de continut

Web-ul e plin de oportunitati.

Pana si granitele comertului online cad iar ca magazin online din Romania nu te lupti doar cu restul pietei de aici, ci si cu magazinele si retailerii din strainatate.

Cum ai de gand sa te diferentiezi?

Prin pret? Printr-o promovare mult mai agresiva, urmarind utilizatorii peste tot cu reclame?

Recomandarea mea este sa nu alegi nici una, nici alta.

Preturile mici aduc dupa sine o marja mica sau inexistenta de profit, iar promovarea agresiva cere bugete puternice, continue, plus ca ar putea scoate din sarite oamenii.

Calea cea buna e undeva la mijloc, mai precis, intr-o strategie de continut bine pusa la punct.

Fie ca este vorba de text, imagini, video-uri, gif-uri etc., continutul te poate ridica foarte sus in Google, exact in fata oamenilor interesati de ceea ce ai de oferit.

Primul element de care ai nevoie este blogul magazinului online.

Practic, e propriul tau incubator de continut, aici ai control si de aici poti directiona oamenii acolo unde iti doresti.

Citeste articol sau asculta podcast cu strategia de content marketing

Din acest motiv, in Gomag ai posibilitatea sa creezi un blog direct din platforma! Vezi aici mai multe detalii despre cum sa ai propriul tau blog, direct in magazin.

Citeste si: Cum Te Asiguri Ca Magazinul Tau Online E Indexat (Mai Repede)

6. Desi nu te afecteaza in Google, evita continutul duplicat

In cazul magazinelor online, cea mai frecventa greseala este legata de continutul duplicat.

Cu atatea filtre, liste si descrieri de produse, nu e de mirare ca se intampla sa ai un astfel de continut, chiar fara sa iti dai seama.

Solutia nu este sa iti elimini sau ascunzi paginile cu un continut duplicat ci sa le redirectionezi spre cea mai importanta pagina. Cum? Folosind link-urile canonice.

In platforma ta, Gomag, poti sa aplici rel=canonical dintr-un singur pas, fara sa mai ai treaba cu codul.

La fiecare pagina de produs iti este prezentata si optiunea de a mentiona si aplica un link canonic, spre o pagina mai relevanta – aceea pe care o preferi sa fie afisata la cautarea in Google.

7. Optimizeaza-ti imaginile de produs

Cautarile pentru imagini devin din ce in ce mai populare, poate si pentru ca stimulul vizual are un impact foarte puternic asupra deciziei de cumparare.

Prin urmare, va trebui sa te asiguri cumva ca imaginile tale (fie ca e vorba de produse, imagini pentru categoriile de produse, imaginile de pe homepage, imaginile din blog) sunt prezentate printre primele.

Cum? Completand tag-ul Alt si optimizandu-ti imaginile cu denumiri descriptive.

Include cuvinte cheie in Alt-text si denumire, pentru a te asigura ca ai cele mai mari sanse sa fii afisat la inceput.

Alt-tag-ul imaginilor de produs se completeaza automat direct din platforma, in sectiunea Produse→ SEO.

Acesta se preia automat din denumirea produsului.

Optimizare imagine din blog cu Alt-text

8. Include recenzii si testimoniale

Recenziile sunt deja un factor de rankare in local SEO (asadar daca ai si o afacere fizica pe langa cea online sunt obligatorii) iar pentru afacerile online determina mai mult trafic si mai multa incredere.

Bonus, recenziile sunt de fapt un continut original, generat chiar de catre clientii si vizitatorii tai – sunt o metoda pasiva de a-ti imbunatati strategia pentru continut.

Pont! Foloseste aplicatia Review-uri Automate!

In Gomag, poti sa introduci recenziile primite la produs foarte simplu, din modulul Produse→ Review.

9. Activeaza Schema.org

Unul dintre trendurile majore ale acestui an in SEO tine de datele structurate, desi Google nu le-a recunoscut (inca) drept factor la rankare.

Cu toate acestea, datele structurate simplifica procesul de crawlare si indexare si ofera informatii in plus utilizatorilor, astfel ca sansele sa intre pe site cresc.

Gomag se numara printre putinele platforme eCommerce care te ajuta sa activezi datele structura / schema direct din platforma, pentru ca rezultatele site-ului tau sa apara automat imbogatite in Google – fara sa te mai complici cu codul. Gasesti optiunea in Gomag Apps.

activare-schema-gomag

10. Nu te baza doar pe PPC (dar nici nu il ignora)

Multe magazine online (chiar si dintre clientii nostri) se bazeaza in proportie de 80% pe reclamele platite pentru a atrage clienti in site si a-i convinge sa cumpere.

Chiar daca aceasta strategie este una performanta, trebuie sa intelegi ca reclamele platite te tin sus in rezultatele Google atata timp cat… platesti.

In momentul in care trebuie sa mai tai din buget sau activezi intr-o nisa mai putin agreata de catre Google sau Facebook, va trebui sa cauti alte metode de promovare.

SEO ramane una dintre cele mai bune.

De ce? Pentru ca rezultatele cu SEO se obtin in timp iar credibilitatea si autoritatea unei pagini crescute cu tactici de SEO nu va disparea intr-o clipa, indiferent de cate reclame platesc competitorii.

De asemenea, exista tipuri de utilizatori care nu au incredere in rezultatele sponsorizate si evita sa dea click pe primul rezultat platit. Cand iti doresti vizibilitate pe termen lung, ai nevoie de o strategie de optimizare etica, concentrata pe utilizatori si nevoile lor.

Citeste si: Vinde mai Mult din SEO cu Butonul de Cumparaturi

Adevarul e ca tot ce am discutat pana aici este doar o introducere cand vine vorba de SEO pentru magazinul tau pe Gomag.

Exista o multime de alte lectii pe care trebuie sa le inveti astfel incat sa iti propulsezi magazinul in top pe Google – dar si alte canale.

Daca iti doresti sa inveti cum sa faci SEO pentru eCommerce de la A la Z iti recomand cursul SEO: 100% mai mult Trafic si Vanzari din Google.

Acesta cuprinde peste 9 ore de lectii video, 16 foi de lucru, checklist-uri, sabloane si un examen final in urma caruia poti obtine o certificare SEO.

Cu ce este diferit de alte cursuri? Cel mai simplu motiv: nu e creat doar pentru ca tu sa atragi trafic sau sa urci pe prima pozitie ci pentru a vinde in mod real, zi de zi.

Pana la urma, indiferent de metoda de promovare, asta iti doresti: sa iti cresti vanzarile in magazinul online si sa nu iti mai distrugi nervii incercand sa convingi oameni neinteresati de ceea ce vrei sa le oferi.

Spor la optimizare!

Cosmin Daraban