Strategia de content marketing se afla, din date vorbind, undeva pe planul 4-5 sau chiar mai jos in ordinea prioritatilor unui proprietar de afacere online.

Pe de alta parte, continutul reprezinta tot ceea ce vede audienta business-ului, prin urmare merita sa incepi sa te gandesti cum sa iti organizezi mai bine strategia, astfel incat urmatoarele tale mesaje, campanii sau idei de marketing chiar sa aiba impact asupra publicului.

Sa ii faca sa prinda incredere in tine, sa fie multumiti de interactiunea cu tine si sa cumpere.

  1. Analiza si controlul continutului existent
  2. Descrierea de produs
  3. Cum faci documentare pentru textele tale
  4. Poti sa creezi continut indiferent daca esti mai tehnic sau nu stii cum anume sa te promovezi
  5. Inspiratia si promovarea continutului
  6. Structurarea unui text
  7. Structurarea tipurilor de continut in strategie

Asculta podcast-ul Doza de eCommerce si pe pagina oficiala.

Impreuna cu Porto, una dintre colegele mele la Gomag pe copywriting, in acest episod ti-am pregatit o discutie despre 7 idei de baza in strategia de content marketing. Vorbim pe scurt despre fiecare dintre ele.

1. Analiza si controlul continutului existent

Ai nevoie de o arhiva, un excel in care iti notezi textele pe care le-ai creat pana acum: din blog, din magazin, textele campaniilor de marketing – postari, texte pentru bannere, reclame, email-uri, microcopy etc. Pe baza continutului arhivat aici, iti poti imbunatati si pregati campaniile viitoare din timp.

audit-content-marketing

2. Descrierea de produs

Dezvolta descrierile de la furnizor si, inclusiv in bannere, incearca sa transmiti clientului ce are de castigat, deoarece acest tip de text e cel pe care si-l aduce aminte. Chiar daca, in final, isi va motiva rational achizitia pe baza caracteristicilor produsului, mesajele de marketing au fost de fapt cele care l-au motivat emotional.

3. Cum faci documentare pentru textele tale

Incepi cu o privire asupra a ceea ce ai in arhiva continutului si identifici elementele suplimentare, care te-ar putea diferentia in strategia de business: un serviciu extra, impachetare, consultanta, cadouri supriza, preturi si produse. 

E ideal sa fii un expert in nisa ta, sa iti cunosti bine domeniul de activitate, tipul de produs si ce nevoi / dorinte au oamenii din audienta pe care o targetezi.

Faci analiza concurentei pentru a identifica momentele potrivite pentru publicare continuturilor, dar si pentru a le diferentia de cele ale competitorilor.

4. Poti sa creezi continut indiferent daca esti mai tehnic sau nu stii cum anume sa te promovezi

Folosesti tehnici de storytelling, prin care spui povesti si arati modul exact in care faci tu lucrurile, cum creezi un produs, cum arata o zi din viata ta de business, motivatia din spatele business-ului sau a crearii unui produs anume etc. 

De exemplu, poti sa spui povesti despre produsele tale si sub forma unui basm sau fictiune. Chiar daca nu ai timp sau nu vrei sa scrii, poti sa fii primul care creeaza un podcast pe nisa ta.

continut-postare-handmade

5. Inspiratia si promovarea continutului

Daca ti-ai propus sa iti scrii singur textele, in faza de documentare, poti sa cauti materiale create deja de firme si site-uri din afara. Nu pentru a le copia continutul, ci pentru a avea o directie de la care sa pornesti.

Nu crea continut doar pentru Google, ci concentreaza-te sa scrii despre intreaga ta nisa. E mai important topic-ul / subiectul, decat cuvintele cheie in sine.

Promoveaza-ti textele, in special cu ajutorul Facebook Ads, pentru a ajunge la o audienta mai mare.

6. Structurarea unui text

Structura unui text depinde de canalul si tipul de continut pe care l-ai ales. De exemplu, pentru un articol, ideile principale vor deveni intertitluri sau subtitluri si vor fi scrise cu un font mai mare. Sparge textul cu spatii albe, bullets, enumerari, adauga imagini si video-uri.

7. Structurarea tipurilor de continut in strategie

Formula 70/20/10 spune ca:

– 70% din continutul pe care il creezi va fi safe sau sigur: descrieri de produs, articole tutorial, video-uri tutorial, postari despre produs, newslettere etc.

– 20% continut semi-riscant: articolele creative, titlurile care promit un lucru foarte specific si care ar putea induce lumea in eroare, folosite nepotrivit.

– 10% continut riscant: opiniile personale, trenduri si predictii, pareri care ar putea fi complet opuse celor ale cititorilor.

Citeste si: Cum Creezi Continut Care Atrage Tone De Trafic [+3 Formule]

Ti-a placut episodul de azi? Aboneaza-te la Doza de eCommerce by Gomag sa fii sigur ca nu ratezi niciun episod.

PS. Vinde online cu Gomag! Ai 15 zile sa testezi platforma gratuit. Alege abonamentul potrivit pentru tine si obtine vanzari, fara griji legate de partea tehnica.

Cosmin Daraban