Vrei un ghid SEO pentru magazine online?

Super! Aici primesti calendarul cu actiunile de SEO pe 30 de zile, dar si un ghid cu idei si sfaturi pentru fiecare actiune in parte.

Vezi calendarul si hai sa vedem cum iti vei optimiza site-ul pentru a aparea chiar sub ochii clientilor tai cand cauta in Google.

  1. Fa un audit initial SEO
  2. Adauga sitemap-ul site-ului tau in Google Search Console. Identifica erorile si analizeaza rapoartele din GSC.
  3. Leaga-ti contul Google Search Console de cel de Google Analytics (daca n-ai facut-o pana acum)
  4. Fa documentare pe cuvinte cheie
  5. Identifica paginile cu cele mai mari rate de bounce si analizeaza de ce se intampla asta.
  6. Stabileste paginile in care vei lucra pe parcursul SEO Challenge (top produse, landing pages)
  7. Verifica si actualizeaza meta titlurile si titlurile – H1 (pentru minim 5 pagini)
  8. Verifica si actualizeaza meta descrierile (pentru minim 5 pagini)
  9. Cauta bloguri sau site-uri din nisa de unde ai putea obtine backlink-uri (minim 3)
  10. Verifica profilul de backlink-uri al competitorilor pentru a gasi site-uri ce ar putea trimite link-uri si spre site-ul tau.
  11. Contacteaza-i pe proprietarii site-urilor respective si discutati despre o campanie pe bloguri, guest post, advertoriale
  12. Verifica si optimizeaza imaginile din site
  13. Verifica-ti descrierile si optimizeaza-le cu cuvinte cheie
  14. Adauga imagini si video-uri in descrierile de produs.
  15. Fa-ti un calendar cu idei pentru ce articole vrei sa postezi pe blog, cand si cum le vei promova. (pe minim 3 luni)
  16. Analizeaza ce impact au lucrurile pe care le-ai facut pana acum.
  17. Scrie un articol si posteaza-l pe blog.
  18. Gaseste si elimina erorile 404 (cu Google Search Console).
  19. Obtine backlink-uri.
  20. Optimizeaza paginile top produse vandute din SEO
  21. Elimina informatiile irelevante din site.
  22. Verifica viteza de incarcare a site-ului. Si a paginilor cu care vrei sa rankezi
  23. Imbunatateste articolele mai vechi din blog (pe baza analizei concurentilor si a rapoartelor Analytics).
  24. Vezi care sunt articolele cu cel mai mare volum de trafic si adauga in acestea link-uri spre paginile produselor care se potrivesc.
  25. Cere clientilor sa iti dea testimoniale si adauga-le in site.
  26. Cere-le oamenilor sa te urmareasca si pe Social Media
  27. Adauga butonul de cumparaturi Gomag in articolele cu trafic bun si noile articole din blog.
  28. Fa-ti un cont Google My Business.
  29. Obtine alte backlink-uri
  30. Fa un audit asupra progresului inregistrat pana acum.

gomag-seo-challenge

Pentru a participa la Gomag SEO Challenge, ar fi ideal sa ai:

Perioada de desfasurare primul SEO Challenge: 10 februarie – 10 martie

Timp necesar in fiecare zi: minim 1 ora

Am stablit minim o ora deoarece stiu ca esti ocupat si cu alte task-uri intr-o zi de lucru normala.. 

Ce trebuie sa retii:
  • Cand astepti rezultate din SEO, fii constient ca acestea apar in timp si doar atunci cand realizezi constant actiuni de SEO pentru magazinul tau. Insa chiar daca dedici o ora pe zi, e un start promitator.
  • Ai idei, strategii si cursuri de SEO in cartea eCommerce no Bull$#!t, dar si in Academia+ Gomag (participantii la webinar primesc un discount suplimentar pentru abonamentul anual!)
  • Foloseste tool-uri pentru a-ti simplifica activitatile: cognitiveSEO, Ahrefs, Ubersuggest, SEMrush, SEOmonitor. Acestea iti vor automatiza task-uri precum audit, analize backlink-uri, research cuvinte cheie etc.

Ghid SEO pentru magazine online – SEO Challenge

1. Fa un audit initial SEO

Inainte de a te apuca de treaba, iti recomand sa vezi care e situatia actuala, lipsurile precum si oportunitatile. 

Asta se traduce intr-un audit SEO initial.

Vezi aici care sunt pasii pentru realizarea unui astfel de audit.

2. Adauga sitemap-ul site-ului tau in Google Search Console. Identifica erorile si analizeaza rapoartele din GSC.

Sitemap-ul sau harta site-ului este, practic, lista tuturor URL-urilor din site-ul tau. O adaugi in Google Search Console deoarece vrei sa spui motorului de cautare de existenta lor.

Botii Google vor folosi sitemap-ul pentru a crawla si a-ti indexa site-ul cat mai corect.

Daca te folosesti de instructiunile din help Gomag, n-ai cum sa dai gres. 

3. Leaga-ti contul Google Search Console de cel de Google Analytics (daca n-ai facut-o pana acum). 

De ce? Pentru ca asa poti sa iti accesezi datele din GSC direct in Analytics.

Dupa ce iti conectezi conturile, vei avea la dispozitie rapoarte suplimentare in Acquisition > Search Console:

  • Landing Pages – iti spune pe ce pagini intra oamenii in site si, daca accesezi oricare dintre link-uri, vei vedea cuvintele cheie pe care te-au gasit oamenii in Google
  • Countries – din ce tari iti vine traficul
  • Devices – cat trafic vine de pe mobil, cat de pe desktop, cat de pe tableta
  • Queries – cuvintele cheie pentru care site-ul tau apare in pagina cu rezultate. Ai metrici precum click-uri, afisari, CTR si pozitia medie pentru cuvintele respective.

4. Fa documentare pe cuvinte cheie 

Sfatul meu? Nu te concentra exclusiv pe cuvintele cheie in sine. Aliniaza-ti strategia de SEO la cea de business si nevoile pentru care ofera raspuns produsele tale.

Ce inseamna asta? Faci research-ul de cuvinte cheie pornind de la topicul / subiectul nisei:

  • Creeaza un tabel Excel in care iti vei nota cuvintele
  • Noteaza cuvintele pentru care rankeaza deja site-ul tau
  • Noteaza cuvintele cheie gasite cu tool-uri precum Ubersuggest, Google Keyword Planner, Keyword Tool, cognitiveSEO etc.
  • Noteaza cuvinte cheie medium si long tail 
  • Noteaza cuvintele cheie folosite de actualii clienti (le iei din discutiile pe chat, discutiile cu oamenii de vanzari, cuvintele cheie din cautarile interne in magazin etc.)
  • Noteaza cuvintele cheie pe care rankeaza bine concurentii tai

Incepe optimizarea – mai ales daca esti la inceput – pe cuvinte cheie medium si long tail. Short tail (cuvintele scurte) vor presupune mai mult efort din partea ta si, de multe ori, nu au neaparat intentie comerciala.

Citeste si: Cum Gasesti Cele Mai Bune Cuvinte Cheie Pentru Afacerea Ta

5. Identifica paginile cu cele mai mari rate de bounce pentru traficul organic si analizeaza de ce se intampla asta.

Rata de bounce reprezinta procentul vizitatorilor care ajung in landing page si pleaca fara sa acceseze alte pagini.

Ce trebuie sa intelegi e ca o rata mare de bounce nu e intotdeauna un capat de lume.

Daca ai un blog sau un site de stiri, o rata mare de bounce este normala, mai ales daca utilizatorii sunt noi, din moment ce majoritatea intra sa citeasca ultimul articol si apoi pleaca mai departe.

Insa daca ai, de exemplu, un magazin neoptimizat pentru conversie, o rata de bounce mare iti semnaleaza acest lucru si e un punct de pornire pentru optimizare.

Pentru ca, desi poate utilizatorul aterizeaza pe un landing page specific pentru o oferta, ar trebui sa aleaga cel putin un produs, sa mearga in pagina lui pentru a vedea detalii, apoi in cos sau finalizare comanda.

Daca ai o rata de bounce mare pentru pagina unui produs de top, s-ar putea sa o fi rankat cu cuvinte cheie slabe, nepotrivite sau necomerciale. Sau butonul de call-to-action nu e suficient de proeminent. Sau pagina nu cuprinde informatiile necesare pentru a determina o actiune din partea utilizatorului.

Prin actiuni de SEO, dar si usability, poti sa indrepti situatia.

Vezi rata de bounce pe canale din Analytics, Acquisition insa pentru o privire mai detaliata va trebui sa creezi rapoarte customizate.

6. Stabileste paginile in care vei lucra pe parcursul SEO Challenge (top produse, landing pages)

Daca ai foarte multe produse, ti se va parea o munca titanica sa faci optimizarea. Dar nu trebuie sa le optimizezi pe toate deodata.

Incepe cu top cel mai vandute produse sau cele mai accesate pagini. Mai ales daca vezi si o rata de bounce prea mare pentru gustul tau in paginile respective.

Alege 5 pagini – homepage neaparat + alte 4 pagini importante.

7. Verifica si actualizeaza meta titlurile si titlurile – H1 (pentru minim 5 pagini)

Meta titlu:

  • Max. 50-60 caractere
  • Meta titluri unice pentru fiecare pagina in parte
  • Incepe cu cuvantul cheie stabilit pentru pagina respectiva
  • De preferat sa includa o expresie de chemare la actiune (CTA) – cumpara, vezi, descopera etc.

In Gomag, in paginile de categorie si produs, H1 se preia automat din denumirea produselor. Asa ca daca le optimizezi pe acestea, automat si H1 este optimizat.

Pentru a adauga un H1 in homepage, urmeaza pasii din acest video:

Citeste si: SEO – 10 Sfaturi pentru Meta Tag-urile tale care sa iti creasca CTR-ul

8. Verifica si actualizeaza meta descrierile (pentru minim 5 pagini)

Meta descrierea:

  • Max. 155 caractere
  • Descrie ce urmeaza sa gaseasca utilizatorul cand acceseaza pagina
  • Include beneficii si garantii
  • Include cuvinte cheie, sinonime, long tail
  • Daca este posibil, include promotii
  • Poate include un numar de telefon pentru comenzi telefonice

Meta descrierea nu este neaparat un semnal de ranking, insa alaturi de meta titlu, este cea care determina un utilizator sa dea click pe rezultatul tau in Google, si nu pe cel al concurentului tau.

optimizare-seo-gomag

9. Cauta bloguri sau site-uri din nisa de unde ai putea obtine backlink-uri (minim 3)

Aici iti vine in ajutor audit-ul SEO pe care l-ai facut in prima zi. 

Vezi rapoartele privitoare la backlink-uri. Daca ai cateva site-uri care ti-au trimis deja link-uri ai oportunitatea sa faci un guest post sau sa le ceri sa posteze din nou un advertorial pentru tine.

Noteaza-ti si site-urile care apar pe primele pozitii la cautari pe cuvintele cheie pe care vrei sa rankezi si tu. Daca sunt bloguri, site-uri de stiri sau forumuri care abordeaza subiecte din nisa ta, merita sa le acorzi atentie.

Studiaza relevanta si autoritatea site-urilor respective si noteaza-ti datele lor de contact pentru a discuta – acum sau peste cateva zile – pentru o colaborare.

Citeste si: Cum atragi backlink-uri tari pe nisele “plictisitoare”

10. Verifica profilul de backlink-uri al competitorilor pentru a gasi site-uri ce ar putea trimite link-uri si spre site-ul tau.

Tot la capitolul link building verifica site-urile principalilor competitori si vezi cine le trimite link-uri. 

Nimeni nu te impiedica sa iei legatura cu proprietarii site-urilor in cauza pentru a incepe o colaborare, sa primesti si tu link-uri de la ei.

Citeste si: Link Building: Cele 10 Porunci si Bune Practici

11. Contacteaza-i pe proprietarii site-urilor respective si discutati despre o campanie pe bloguri, guest post, advertoriale

Dupa faza de research iti recomand sa nu mai amani, ci sa iei imediat legatura cu potentialele surse de backlink-uri selectate.

Aici, cheia este tactul si trebuie sa mai intelegi ca prea putini iti vor face aceasta favoare pe ochi frumosi. Asteapta-te sa platesti o anumita suma pentru fiecare articol postat pe site-ul colaboratorilor tai.

In Academia Gomag gasesti un mini curs de backlink-uri care sa te ghideze in procesul de link building.

12. Verifica si optimizeaza imaginile din site

  • Redenumeste fiecare imagine care urmeaza sa fie publicata in magazinul sau blogul tau. Ideal, numele ar trebui sa contina si un cuvant cheie.
  • Redimensioneaza imaginile pentru ca sigur nu vrei sa iti afecteze viteza de incarcare. Foloseste tool-uri precum TinyPNG, CompressPNG, PicResize etc.
  • Completeaza tag-ul Alt-text cu o descriere relevanta a continutului din imagini + cuvinte cheie
  • Incearca sa folosesti imagini originale, iar in cazul produselor adauga pana la 6-8 imagini cu produsul din toate unghiurile, precum si in timp ce este folosit.

Citeste si: Cum Faci SEO Pentru Imagini: Magazin Online si Blog

13. Verifica-ti descrierile si optimizeaza-le cu cuvinte cheie 

Cum ar trebui sa arate descrierile de produs?

  • Texte originale, incearca sa nu folosesti descrierile de la furnizor. Daca ai foarte multe produse, alege top cele mai vandute produse si paginile pe care vrei sa le scoti in evidenta – creeaza mai intai descrieri unice pentru acestea si restul pe rand.
  • Foloseste un ton informal, fara cuvinte tehnice, grele; evita jargonul
  • Descrie caracteristici, beneficii si avantaje produs – cum este produsul, ce are de castigat clientul dupa ce il cumpara si cat de bun este produsul in comparatie cu alte produse similare sau produse de la alti comercianti.
  • Raspunde in descriere la posibilele intrebari si obiectii din mintea clientilor
  • Adauga cuvinte cheie in descriere – atat cuvantul cheie principal, cat si cuvinte cheie long tail (formulari de genul “cum folosesc cuvant cheie”, “cuvant cheie pentru ocazie” etc.), sinonime si cuvinte din acelasi camp semantic
  • Structureaza textul pentru a fi cat mai usor de scanat: foloseste bullets, spatii albe, icon-uri, imagini si video-uri. Nu lasa in pagina un bloc de text, oamenii se vor simti descurajati pentru ca e greu sa il citesti asa.

14. Adauga imagini si video-uri in descrierile de produs.

Vrei ca oamenii sa iti citeasca descrierea de produs si sa fie convinsi ca produsele tale sunt cele mai potrivite pentru ei?

Foloseste imagini si video-uri in zona destinata descrierilor de produs – atat pentru a aerisi textul, cat si pentru sustine interesul utilizatorilor.

Cele mai ok materiale sunt imagini si video-uri cu produsul in timp ce este folosit sau imagini care ilustreaza ceea ce tocmai le-ai spus intr-un paragraf de text.

Pentru video-uri iti recomand tutoriale sau unboxing. Oamenii isi dau astfel seama care sunt dimensiunile, culorile si cum arata produsul in raport cu lumea reala.

15. Fa-ti un calendar cu idei pentru ce articole vrei sa postezi pe blog, cand si cum le vei promova. (pe minim 3 luni)

Un copywriter sau o agentie de SEO catre care sa externalizezi acest task te-ar ajuta sa iti faci strategia de content marketing pe termen lung.

Asa ca, daca ai buget si gasesti un om sau agentie care sa se ocupe de asta, iti recomand cu toata increderea sa externalizezi. 

Fie ca externalizezi, fie ca te ocupi singur de continutul ce urmeaza sa fie publicat pe blogul tau, iti recomand sa ai un calendar pe minim 3 luni, urmand sfaturile din acest ghid SEO pentru magazine online.

In acest tabel sau lista, cum iti place mai mult, trece:

  • Cuvantul cheie targetat pentru fiecare articol in parte
  • Subiectul articolului
  • Produsul / produsele promovate (inclusiv prin butonul de cumparaturi Gomag)
  • Prima varianta a titlului
  • Nr. aproximativ de cuvinte / lungimea articolului
  • Tipul articolului: lista, tutorial cum sa, pro si contra, serie de articole, interviu, prezentare etc.
  • Cum vei promova articolul: Facebook, Instagram, newsletter catre baza cu adrese de email, Facebook Ads, backlink spre articol de la un partener etc.

calendar-continut-blog

Citeste si: Plan de marketing 2020 – Calendar pentru magazinul tau online

16. Analizeaza ce impact au lucrurile pe care le-ai facut pana acum.

La mijloc de SEO Challenge opreste-te putin, trage-ti sufletul si analizeaza ce ai facut pana acum.

Vezi cum arata rapoartele privitoare la traficul organic in Analytics si ce impact au avut modificarile asupra ratei de conversie in site.

Fii constient ca dupa atat de putine zile n-ai cum sa vezi rezultate fantastice. Acestea vor veni in timp, dupa ce faci optimizari continuu, atragi backlink-uri regulat si iti imbunatatesti puterea de conversie a site-ului.

Ceea ce faci in aceste 30 de zile va fi baza pentru cresterea ta in Google. 

De exemplu, daca inainte nu ai facut niciunul dintre task-urile indeplinite pana in ziua 16, la audit vei vedea pozitii mai bune si un plus de trafic pe site. Fa analiza si vezi ce s-a intamplat in cazul tau.

17. Scrie un articol si posteaza-l pe blog.

In cele mai multe cazuri, un blog e necesar pentru magazinul tau.

De ce? Deoarece te va ajuta sa rankezi mai sus in Google pentru cuvinte cheie long tail (si nu numai). Ideal, articolele il vor ajuta pe utilizator sa constientizeze ca are o nevoie sau o dorinta, iar tu ai solutia pe care o cauta.

Pe langa link-urile spre produsele din magazin, iti recomand sa afisezi si butonul de cumparaturi Gomag – asa utilizatorul are produsul sub nas si nu mai trebuie sa il caute in magazin.

Ce sa scrii pe blog si cum?

  • Raspunde la intrebarile si obiectiile frecvente ale oamenilor
  • Scrii pe subiecte legate de nisa, nu neaparat despre caracteristicile unui produs sau ale altuia (asta e treaba descrierilor de produs)
  • Foloseste link-uri interne cat mai sus in articol, catre alte articole si produse relevante, pentru a evita efectul de pogo sticking (cand utilizatorul intra pe un rezultat din Google, isi da seama ca nu a gasit ceea ce cauta, iese, intra pe urmatorul rezultat si tot asa)
  • Structureaza articolul la fel ca descrierile de produse: spatii albe, bullets, intertitluri (H2, H3… H6), enumerari, imagini, grafice, video-uri, gif-uri, podcast.
  • Ai grija sa completezi articolul cu meta titlu si meta descriere si optimizeaza imaginile dupa regulile pentru ziua 12.
  • Foloseste cuvantul cheie selectat in articol: cat mai la inceput in titlul articolului, in URL, in meta tags, in textul articolului repetat daca se poate cam la fiecare 100 de cuvinte. Adauga si cuvinte cheie long tail, sinonime si cuvinte cheie din acelasi camp semantic.

Pont! Pentru un blog WordPress iti recomand sa instalezi plugin-ul SEO Yoast – iti va arata exact unde si ce trebuie sa optimizezi in articol.

Citeste Lista Completa Cu Idei De Postari In Blogul Tau si alege cele mai potrivite tipuri de articole pentru blogul magazinului tau.

18. Gaseste si elimina erorile 404 (cu Google Search Console).

Daca ai pagini 404, GSC ti le va arata. Eroarea se intampla in cazul in care ai sters o anumita pagina, aceasta era indexata iar oamenii continua sa intre pe URL-ul respectiv.

Ce poti sa faci cu paginile 404? 

Le poti personaliza cu produse pe care vrei sa le scoti in evidenta sau link-uri spre un landing page. 

Sau poti folosi aplicatia redirect 301 din Gomag pentru a seta din admin un URL specific catre care vrei sa duci utilizatorii.

19. Obtine backlink-uri.

Daca discutiile cu potentialele surse de link-uri dau roade, in ziua 19 ar trebui sa ai deja cateva backlink-uri.

Poate proprietarul site-ului respectiv a creat un text pentru tine sau i-ai dat tu ce sa posteze: guest post, advertorial, comunicat de presa. 

Indiferent ce v-ati inteles, asigura-te ca obtii backlink-uri dofollow nu doar catre homepage, ci si catre pagini de produs sau categorie din magazinul tau online.

Citeste si: Cum Sa NU Faci Link Building

20. Optimizeaza paginile cu top produse vandute catre traficul organic

Foloseste-te de rapoartele eCommerce din Analytics si vezi ce produse se vand cel mai bine catre utilizatorii care te-au gasit din Google – traficul organic.

Concentreaza-ti atentia pe paginile respective.

Optimizeaza aici descrierile de produse, imaginile, meta tag-urile si adauga mecanisme de upsell, cross-sell sau pachete de produse. 

Optimizarea ratei de conversie si SEO merg mana in mana – nu e suficient ca oamenii sa intre pe rezultatul tau in Google. Si site-ul trebuie sa fie pregatit pentru conversie astfel incat vanzarea sa se intample.

21. Elimina informatiile irelevante din site.

Ma refer la continut vechi, neactualizat, care nu iti aduce niciun beneficiu. 

1. Daca ai produse pe care nu le mai aduci in stoc, fa redirect 301 catre produse similare (pagina de categorie, subcategorie sau produse asemanatoare).

2. Daca ai landing page-uri pentru campanii specifice, pe care nu le-ai mai actualizat sau, mai rau, le-ai sters si dau eroare 404, fa redirect 301 catre o pagina de categorie cu produse similare.

3. Actualizeaza sau sterge si redirectioneaza articolele vechi din blog cu informatii care nu mai sunt valabile.

22. Verifica viteza de incarcare a site-ului. Si a paginilor cu care vrei sa rankezi

Foarte important! Nu te lasa orbit de ce spune Google PageSpeed sau Pingdom.

E, intr-adevar, important ca site-ul tau sa se incarce repede, insa asta nu se reduce doar la viteza homepage-ului – singura pagina pe care o verifica in general proprietarii de site-uri.

Vezi cum stai la capitolul viteza si pentru paginile de categorie + paginile cu cele mai bine vandute produse.

23. Imbunatateste articolele mai vechi din blog (pe baza analizei concurentilor si a rapoartelor Analytics).

Noteaza-ti intr-un tabel cele mai accesate articole si pagini din blog de catre traficul organic. De asemenea, vezi articolele cu care te bati in SERPs cu alti concurenti.

Acum e momentul sa le actualizezi cu informatii noi, sa adaugi cuvinte cheie, sa atragi backlink-uri noi spre ele si sa ceri sa fie reindexate de catre Google.

Citeste si: Planul Minim De SEO Pentru Cei (Foarte) Ocupati

24. Vezi care sunt articolele cu cel mai mare volum de trafic si adauga in acestea link-uri spre paginile produselor care se potrivesc.

Ca o continuare din ziua precedenta, in articolele cu volum mare de trafic organic adauga cat mai sus link-uri spre paginile produselor despre care e continutul.

E o ocazie sa iti actualizezi si textul, pentru a evita sa afisezi in articol un simplu bloc de link-uri.

Citeste si: Despre Link-urile Interne: SEO Pentru Incepatori

25. Cere clientilor sa iti dea testimoniale si adauga-le in site.

Ce treaba au testimonialele cu SEO? Pai ele sunt mana cereasca, fiind de fapt un tip de continut creat de catre clientii tai.

Recenziile functioneaza ca un stimulent pentru decizia de cumparare a clientilor noi. Mai mult, ele contin cuvinte cheie long tail, care raspund obiectiilor si cautarilor viitorilor tai clienti.

Cum ceri testimoniale? Trimite un email la un anumit numar de zile dupa ce clientul a facut o comanda. 

Pentru email ai sabloane in Academia Gomag, precum si in cartea eCommerce no Bull$#!t.

26. Cere-le oamenilor sa te urmareasca si pe Social Media 

Facebook, de exemplu, este un adevarat motor de cautare.

Insa si paginile tale de business sunt indexate in Google, asa ca atunci cand oamenii te cauta dupa cuvinte cheie de brand, reprezinta o dovada de incredere.

Unde le ceri utilizatorilor sa te urmareasca pe Social Media?

  • In pagina de multumire / confirmare comanda, dupa ce oamenii au cumparat
  • In subsolul din homepage
  • In articolele de pe blogul magazinului
  • Ai butoane de share la articole – Facebook, LinkedIn, Twitter etc.
  • Ceri oamenilor sa dea share unui citat din articol
  • Dupa descarcarea unui material gratuit (lead magnet din magazin sau blog) ii inviti sa dea share materialului pentru a fi accesat si de alte persoane.

27. Adauga butonul de cumparaturi Gomag in articolele cu trafic bun si in noile articole din blog.

L-am mai pomenit inainte. Butonul de cumparaturi Gomag este un instrument prin care inchizi vanzarea intr-un articol pe blog, de exemplu.

Scenariul ar fi acesta: utilizatorul citeste despre beneficiile unui produs, sau cum sa faca un anume lucru cu ajutorul produselor tale, iar in el se trezeste intentia de cumparare. 

Pentru a-i intretine acest interes si a evita dute-vino-ul prin magazin in cautarea produsului, tot ce trebuie sa faca este sa dea click pe buton si sa adauge produsul in cos.

De-acolo este directionat spre finalizare comanda.

blog-buton-gomag-mindblower

Citeste articolul Vinde Cu Butonul De Cumparaturi: Premiera Gomag si vezi cat de simplu e sa setezi un buton pentru articolele din blogul tau.

28. Fa-ti un cont Google My Business.

Vrei sa iti protejezi brandul, nu-i asa? Si vrei sa le arati oamenilor ca esti un business serios, cat mai sus in Google, da?

Atunci fa-ti chiar acum un cont Google My Business:

  • Creeaza contul din https://www.google.com/business/ si parcurge etapele de verificare a afacerii;
  • Asigura-te ca ai adaugat datele corecte in profil.
  • Adauga imagini pentru fiecare categorie de produs pe care o vinzi, imagini si video-uri de la clienti, imagini cu locatia si echipa.
  • Cere-le oamenilor sa iti lase recenzii – asigura-te ca raspunzi la fiecare, multumind pentru recomandari si oferind solutii acolo unde oamenii sunt nemultumiti.

29. Obtine alte backlink-uri

Am repetat acest task deoarece link building este un proces continuu, de care iti recomand sa te tii. Ai nevoie constant de link-uri relevante, de la domenii cu autoritate, si nu doar cate un link din an in Pasti.

Uita-te constant dupa noi surse de backlink-uri si creeaza conexiuni cu diferiti colaboratori pentru cel putin 6 luni – 1 an.

30. Fa un audit asupra progresului inregistrat pana acum.

Gomag SEO Challenge se va incheia in aceasta zi. Noi ne-am propus sa organizam un webinar pentru a vedea ce rezultate au obtinut participantii – asa ca te asteptam la webinar (anuntam pe email data precisa).

Acum e momentul pentru un nou audit sa vezi progresul dupa 30 de zile. Verifica iar rapoartele din Google Analytics si foloseste tool-urile pe care le-am mentionat la inceput pentru a analiza pozitia in Google pentru cuvintele cheie pe care ai muncit, profilul de backlink-uri, autoritatea site-ului etc.

Citeste si: SEO: Checklist pentru optimizarea magazinului tau online

*Daca nu vinzi cu platforma Gomag, este recomandat sa iti verifici si optimizarea pentru mobil. Clientii Gomag au un magazin responsiv, by default. 

Considera SEO Challenge un program pe care sa il repeti in fiecare luna. Sigur, poti sa schimbi ordinea activitatilor, sa rezervi mai multe zile pentru continut sau backlink-uri sau pentru aspectele tehnice.

Ideea e ca vrei sa continui sa faci SEO pentru ca doar asa iti vei imbunatati rezultatele.

Traficul organic in site va creste si va fi mai calificat sa cumpere. Paginile tale vor creste in pozitii pentru cuvintele cheie dorite. Si, pe masura ce repeti task-urile, va fi din ce in ce mai usor sa le faci. O ora pe zi se va reduce undeva la 20-30 de minute.

Spor la vanzari si hai sa ne reauzim peste 30 de zile, sa vedem ce rezultate ai obtinut dupa aplicarea informatiilor din acest ghid SEO pentru magazine online!

PS. Vrei sa fii sigur ca eviti greselile legate de SEO si iti simplifici munca din start? Acceseaza cursurile SEO din Academia Gomag!

Cosmin Daraban